10 Νοεμβρίου 2014

Ο Ρόσμπεργκ στην αντεπίθεση, με νίκη στη Βραζιλία.

Η μεγάλη επιστροφή του Νίκο Ρόσμπεργκ στις νίκες της Formula 1 μετά τον Ιούλιο, στο GP της Βραζιλίας εμπρός από τον Λιούις Χάμιλτον, θέτει το σκηνικό για να κριθεί ο φετινός τίτλος μεταξύ των δύο οδηγών της Mercedes στο τελευταίο φετινό αγώνα του Άμπου Ντάμπι (23/11).

Ο Ρόσμπεργκ έκανε άρτιο αγώνα στο Ιντερλάγκος και, εκμεταλλευόμενος και ένα μικρό οδηγικό σφάλμα του Χάμιλτον πριν το δεύτερό του πιτ-στοπ, έφτασε στη νίκη, έβαλε τέλος στο σερί του Χάμιλτον και μείωσε τη διαφορά των δύο στους 17 βαθμούς.

Σχεδόν σε όλη τη διάρκεια του αγώνα οι δύο οδηγοί της Mercedes δεν είχαν διαφορά μεγαλύτερη των δύο δευτερολέπτων - αλλά ο Ρόσμπεργκ παράμεινε αλάνθαστος, τόσο οδηγικά όσο και στη διαχείριση της μαλακής και μέσης γόμας, που προβλημάτισε αρκετά τον Χάμιλτον.

Η Williams, κυρίως με δικά της λάθη, δεν κατάφερε ποτέ να ανταγωνιστεί τις Mercedes. Ο Φελίπε Μάσα πανηγύρισε ένα ακόμα βάθρο εμπρός στους συμπατριώτες του, ενώ ο Βάλτερι Μπότας έπεσε εκτός δεκάδας μετά το πρώτο πιτ-στοπ του, εξαιτίας προβλήματος στην πρόσδεση των ζωνών ασφαλείας του.

Ο Τζένσον Μπάτον και ο Σεμπάστιαν Φέτελ έκαναν σιωπηλά πολύ καλό αγώνα για να κλείσουν την πεντάδα, εμπρός από τις δύο Ferrari των Φερνάντο Αλόνσο και Κίμι Ράικονεν. Στις τελευταίες θέσεις της δεκάδας βρέθηκαν οι Νίκο Χούλκενμπεργκ, Κέβιν Μάγκνουσεν και Μπότας - ενώ ο Ντάνιελ Ρικιάρντο με την έτερη RBR εγκατέλειψε έπειτα από υποχώρηση της ανάρτησης. 

Ο αγώνας 
Ο Ρόσμπεργκ, που κυριάρχησε σε κάθε αγωνιστική περίοδο όλου του τριημέρου στη Βραζιλία, ξεκίνησε καλά από την πολ ποζίσιον και διατήρησε την πρωτοπορία στη μικρή ευθεία μέχρι το πρώτο σικέιν «Σένα» του Ιντερλάγκος. Πίσω του παρατάχθηκε ο Χάμιλτον και οι δύο Williams, ενώ το μόνο απρόοπτο της εκκίνησης ήταν οι τρεις θέσεις που έχασε ο Σεμπάστιαν Φέτελ στη μάχη του με τον Κέβιν Μάγκνουσεν.

Σε αρκετά υψηλή θερμοκρασία (καθώς η βροχή που προβλέπονταν δεν ήρθε ποτέ) η πλειοψηφία των οδηγών χρειάστηκε να απαλλαχθεί από τη μαλακή γόμα περί τον 7 γύρο και το ίδιο ίσχυε και για τις δύο Mercedes. Μετά το πιτ-στοπ των δύο, ο Χάμιλτον βγήκε οριακά πίσω από τον Ρόσμπεργκ, μειώνοντας την υστέρηση των περίπου 2,5 δευτερολέπτων στο μισό δευτερόλεπτο.

Ο Ρόσμπεργκ διατηρούσε, αλάνθαστος, την πρωτοπορία, όταν ήρθε η ώρα για τα δεύτερα πιτ-στοπς. Μπήκε πρώτος στα πιτς, και την ίδια στιγμή ο Χάμιλτον έπρεπε να πιέσει –περί τον 28 γύρο- για να κλείσει τη διαφορά και να βγει από το δικό του δεύτερο πιτ-στοπ μπροστά από τον Γερμανό.

Τότε, ο Χάμιλτον έκανε ένα οδηγικό σφάλμα και έχασε τα φρένα της Ντεσίντα ντο Λάγκο - έχοντας νωρίτερα κατανείμει περισσότερο τα φρένα στους πίσω τροχούς. Βγήκε στην άσφαλτο του χώρου διαφυγής, ακινητοποιήθηκε, αλλά κράτησε τον κινητήρα αναμμένο και επέστρεψε στην πίστα έχοντας χάσει περίπου 7 δευτερόλεπτα. Τόση ήταν και η διαφορά του πίσω από τον Ρόσμπεργκ, μόλις ο Χάμιλτον έκανε το δικό του δεύτερο πιτ-στοπ.

Στη συνέχεια, αν και η μέση γόμα δεν μπορούσε να πιεστεί για διαδοχικούς γύρους στο μονοθέσιο του Χάμιλτον, όπως μετέδιδε ο ίδιος από τη ραδιοεπικοινωνία, ο Άγγλος σταδιακά μείωσε τη διαφορά του από τον Ρόσμπεργκ και οι δύο μετά το τρίτο τους πιτ-στοπ είχαν πια απόσταση μικρότερη του δευτερολέπτου.

Ο ρυθμός και των δύο ήταν οριακός, στο 100%, και συνήθως οι χρόνοι τους ήταν παρεμφερείς στα χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ο Χάμιλτον δεν επιχείρησε ποτέ με αξιώσεις να προσπεράσει, και όποια κίνηση έκανε για να αγχώσει τον Ρόσμπεργκ έπεφτε στο κενό.

Στο μεταξύ, η Williams έχασε την ευκαιρία να καταδιώξει -όσο μπορούσε- τις Mercedes καθώς ο Φελίπε Μάσα στο πρώτο πιτ-στοπ παραβίασε το όριο ταχύτητας στα πιτς και τιμωρήθηκε με στάση πέντε δευτερολέπτων, ενώ στο τρίτο κατά λάθος μπήκε στο χώρο των πιτς της McLaren! Παρόλα αυτά, ο Βραζιλιάνος κατάφερε να υπερασπιστεί την 3 θέση του. Όσο για τον Μπότας, το πρόβλημα με τις ζώνες ασφαλείας τον άφησε από νωρίς εκτός μάχης για το βάθρο, και τελικά στη 10 θέση.

Οι Μπάτον και Φέτελ κατάφεραν να περάσουν τον Κίμι Ράικονεν δέκα γύρους πριν το τέλος, και το ίδιο έκανε και ο Φερνάντο Αλόνσο λίγο πριν από την καρό σημαία, καθώς ο Φινλανδός της Ferrari προσπάθησε να πετύχει στρατηγική μόνο δύο πιτ-στοπς, έναντι τριών όλων των άλλων πρωτοπόρων.

Ίσως ο Ράικονεν βρισκόταν ψηλότερα αν η Ferrari δεν αντιμετώπιζε ένα πρόβλημα με το εμπρός δεξί αερόκλειδο στο δεύτερο πιτ-στοπ του Κίμι - ο οποίος στο τέλος μονομάχησε για τρεις γύρους με τον Αλόνσο, που είχε πιο φρέσκα ελαστικά. Όταν ο Ισπανός πέρασε, στον προτελευταίο γύρο, ήταν πια πολύ αργά πια για να καταδιώξει τους Μπάτον-Φέτελ. 

GP ΒΡΑΖΙΛΙΑΣ 2014

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
1. Ρόσμπεργκ (Mercedes) 1:30:02.555
2. Χάμιλτον (Mercedes) +1.457
3. Μάσα (Williams-Mercedes) +41.031
4. Μπάτον (McLaren-Mercedes) +48.658
5. Φέτελ (RBR-Renault) +51.420
6. Αλόνσο (Ferrari) +1:01.906
7. Ράικονεν (Ferrari) +1:03.730
8. Χούλκενμπεργκ (Force India-Mercedes) +1:03.934
9. Μάγκνουσεν (McLaren-Mercedes) +1:10.085
10. Μπότας (Williams-Mercedes) +1 γύρος
11. Κβίατ (Toro Rosso-Renault) +1 γύρος
12. Μαλδονάδο (Lotus-Renault) +1 γύρος
13. Βερν (Toro Rosso-Renault) +1 γύρος
14. Γκουτιέρεζ (Sauber-Ferrari) +1 γύρος
15. Πέρεθ (Force India-Mercedes) +1 γύρος
16. Σούτιλ (Sauber-Ferrari) +1 γύρος
17. Γκροζάν (Lotus-Renault) +8 γύροι
18. Ρικιάρντο (RBR-Renault) +32 γύροι 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ
1. Χάμιλτον - 334
2. Ρόσμπεργκ - 317
3. Ρικιάρντο - 214
4. Φέτελ - 159
5. Αλόνσο - 157
6. Μπότας - 156
7. Μπάτον - 106
8. Μάσα - 98
9. Χούλκενμπεργκ - 80
10. Μάγκνουσεν - 55 

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ 
1. Mercedes - 651
2. RBR - 373
3. Williams - 254
4. Ferrari - 210
5. McLaren - 161
6. Force India - 127
7. Toro Rosso - 30
8. Lotus - 10
9. Marussia - 2
10. Sauber - 0

πηγή



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.