1 Οκτωβρίου 2025

Αφελληνισμένη, ελληνόφωνη εκπαίδευση

Η επίθεση εναντίον του Ελληνισμού ήταν οξεία και επέφερε και επιφέρει τη διάλυση της Παιδείας, της κοινωνίας και του έθνους.
 
 
Γράφει ο Παναγιώτης Λιάκος
 
Το πρόβλημα του εκπαιδευτικού συστήματος δεν εντοπίζεται μόνο στον συμπεριφορικό κώδικα του διδακτικού προσωπικού, ο οποίος διαχρονικά κινήθηκε μόνο στα άκρα του εκκρεμούς και ποτέ στα ενδιάμεσα σημεία.
 
Η εκπαίδευση για θύματα και θύτες δεν «επιτυγχάνεται» μόνο με τις σφαλιάρες, τις ξυλιές με τον χάρακα ή, αργότερα, με την αδιαφορία, την ασυδοσία, την ατιμωρησία και την αποχαλίνωση. Η παιδαγωγία όχι πολιτών αλλά αποκομμένων μονάδων ενός δυσλειτουργικού συνόλου προϋποθέτει και προβληματικό περιεχόμενο διδασκαλίας. Ο ίδιος ο κύκλος των μαθημάτων κάθε αποτυχημένου εκπαιδευτικού συστήματος πρέπει να είναι ελλιπής, πρόχειρος, ετεροβαρής και φαύλος.
 
Η κατάργηση της καθαρεύουσας και του πολυτονικού συστήματος ισοπέδωσαν το πνευματικό επίπεδο.
 
Και τον 20ό και στις αρχές του 21ου αιώνα ως μείζον πρόβλημα σ’ αυτόν τον τομέα του συλλογικού βίου αναδεικνύεται η τυπολατρεία, η επικράτηση του «γράμματος» έναντι του πνεύματος που θα έπρεπε να έχει μια παιδεία απευθυνόμενη σε σκεπτόμενα πρόσωπα μικρής ηλικίας, που επιδιώκει να τα γαλουχήσει ελληνικά, με ανθρωπιστικές αξίες και πρακτικό πνεύμα.
 
Η στείρα εμμονή στη γραμματική και το συντακτικό κατόρθωσε να καταστήσει αντιπαθή τα υψηλής ποιότητας προϊόντα της λογοτεχνίας μας και μισητά τα αρχαία ελληνικά. Η πληθώρα της ύλης και ο κακός σχεδιασμός της διδασκαλίας των θετικών επιστημών μπόρεσαν να μετατρέψουν τα μαθήματα της φυσικής, της χημείας και των μαθηματικών σε εφιάλτες.
 
Κι έπειτα ήρθαν και οι γλωσσικές «μεταρρυθμίσεις» του ’76 και του ’82, η διά νόμων κατάργηση της καθαρεύουσας και του πολυτονικού συστήματος κι αποτέλειωσαν το ασθμαίνον, ημιθανές σώμα του εκπαιδευτικού συστήματος και ισοπέδωσαν το πνευματικό επίπεδο του ελληνικού λαού.
 
Αυτοί είναι οι υπεύθυνοι
 
Σ’ αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί πως δύο φαινομενικά αντίπαλοι κομματικοί πόλοι εξουσίας συνεργάστηκαν ιδανικά για να καταφέρουν στρατηγικά πλήγματα εναντίον του Ελληνισμού. 
 
Το 1976 με νόμο που πρότεινε προς ψήφιση από Κοινοβούλιο ο τότε υπουργός «Εθνικής» Παιδείας Γεώργιος Ράλλης, γιος του δοσιλόγου κατοχικού πρωθυπουργού Ιωάννη Ράλλη, καταργήθηκε η Καθαρεύουσα ως επίσημη γλώσσα του ελληνικού κράτους.
 
Χρειάστηκε μια «συντηρητική» κυβέρνηση με υπουργό Παιδείας τον γιο συνεργάτη των Γερμανών για να γκρεμίσει την κραταιά γέφυρα που ένωνε το κράτος με την ελληνική αρχαιότητα. Η Καθαρεύουσα, ουσιαστικά, είναι η γλώσσα του Ευαγγελίου, η Ελληνιστική Κοινή, μια απλοποιημένη εκδοχή της Αττικής διαλέκτου η οποία ομιλείτο από τα χρόνια του Μεγάλου Αλεξάνδρου μέχρι τον 6ο μεταχριστιανικό αιώνα.
 
Η κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Καραμανλή έπληξε τις πνευματικές ρίζες του λαού μας διά νόμου! «Απλοποιώντας» την γλώσσα του δημοσίου στέρησε από τους πολίτες την πρόσβαση σε πηγές αστείρευτου πνευματικού πλούτου. Οι Έλληνες, ερχόμενοι σε υποχρεωτική επαφή με την καθαρεύουσα όποτε έπρεπε να διεκπεραιώσουν υποθέσεις με το Δημόσιο αποκτούσαν εξοικείωση με λέξεις και φράσεις, που άκουγαν στα ιερά μυστήρια και τις θείες λειτουργίες της Εκκλησίας μας.
 
Με την κατάργησή της, πλέον, ελάχιστοι δύνανται να καταλάβουν τι ακούνε, όποτε πηγαίνουν στους ιερούς ναούς. Η ουσία του Λόγου έγινε τύπος ακατάληπτου περιεχομένου. Η ιεραρχία της Εκκλησίας ίσως να μην έχει αντιληφθεί ακόμα πόσο μεγάλο και βαθύ ήταν το πλήγμα που δέχτηκε στις σχέσεις της με το σώμα των πιστών. Αλλά ακόμα κι αν αντιλήφθηκε τι συνέβη, απλώς σιώπησε.
 
Την θεαματική έναρξη της επιχείρησης του αφελληνισμού από την κυβέρνηση Κωνσταντίνου Καραμανλή συνέχισε με φανατισμό ζηλωτού η κυβέρνηση του Ανδρέα Παπανδρέου. Κοντεύαν μεσάνυχτα της 11ης Ιανουαρίου 1982, όταν με αιφνιδίως εισαχθείσα τροπολογία, ο υπουργός «Εθνικής» Παιδείας Λευτέρης Βερυβάκης, κατ’ εντολήν του Ανδρέα Παπανδρέου κατήργησε το πολυτονικό σύστημα γραφής.
 
Μ’ αυτή την πράξη άλλαξε ένα σύστημα γραφής (καθώς και επαφής με την ετυμολογία των λέξεων και την προφορά τους στην αρχαιότητα), που χρονολογείται από την έναρξη της λεγομένης «ελληνιστικής» περιόδου, δηλαδή τον 4ο προχριστιανικό αιώνα. Για λόγους πρακτικούς αλλά και σημειολογικούς το μόνο σημείο τονισμού που παραμένει είναι η οξεία και το μόνο διακριτικό σημείο γραφής τα… διαλυτικά. Η επίθεση εναντίον του Ελληνισμού ήταν οξεία και επέφερε και επιφέρει τη διάλυση της Παιδείας, της κοινωνίας και του έθνους.
 
Η βίαιη, διά νόμου διάρρηξη των σχέσεων του πληθυσμού με την γλώσσα και την ορθογραφία συνοδεύτηκε από την σταδιακή μείωση της διδασκαλίας της αρχαίας ελληνικής λογοτεχνίας.
 
Μηδέν, οι ώρες διδασκαλίας για την αρχαία ελληνική γλώσσα
 
Ενδεικτικό του ανθελληνικού πνεύματος που επικρατεί στις ανώτατες βαθμίδες της νομοθετικής και εκτελεστικής εξουσίας είναι το ακόλουθο: Από την Πέμπτη τάξη του Δημοτικού οι μαθητές υποχρεούνται να επιλέξουν ως δεύτερη ξένη γλώσσα τα Γαλλικά ή τα Γερμανικά. Οι ώρες διδασκαλίας της αρχαίας ελληνικής είναι… μηδέν! Ούτε ως ξένη γλώσσα δεν είναι αρεστή στους κυβερνώντες! 
 



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.