Σελίδες

14 Σεπτεμβρίου 2023

ΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ (Μέρος 2ον )

Γράφει ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης Αμφικτύων
 
συνέχεια από το 1ο μέρος
 
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ. 
 
Ο Σόλων χώρισε το λαό σε τέσσερες (4) τάξεις Με αυτό ο καθείς πλήρωνε φόρο ανάλογα με την οικονομική του κατάσταση. Οι πολίτες που πλήρωναν περισσότερα είχαν και περισσότερα δικαιώματα. Έτσι οι πολίτες της 4ης τάξης δεν πλήρωναν φόρο αλλά και δεν υπηρετούσαν στο στρατό παρά σε έκτακτες περιπτώσεις. (Τότε η στράτευση ήταν τιμητικό προνόμιο για τον πολίτη σε αντίθεση με την σήμερον όπου οι νέοι αποφεύγουν την εκπλήρωση των υποχρεώσεων τους προς την πατρίδα και τείνουμε προς επαγγελματικό στρατό). Με τη νέα νομοθεσία συμμετοχή στην κρατική εξουσία είχαν και οι πλουτήσαντες πολίτες που δεν ανήκαν στα αριστοκρατικά γένη . Όλοι όμως οι πολίτες και των τεσσάρων τάξεων είχαν δικαίωμα ψήφου στη Συνέλευση του λαού. Μέσα στην Εκκλησία του Δήμου πλούσιοι και φτωχοί είναι όλοι ίσοι. Ο καθένας μπορούσε να ψηφίσει και να λάβει το λόγο. Έτσι πολύ σύντομα οι φτωχοί που ήταν οι πιο πολλοί δεν άργησαν να επιβάλλουν τη γνώμη τους στους πλουσίους.
 
ΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΗΛΙΑΣΤΩΝ
 
Ένας νέος θεμελιώδης θεσμός του Σόλωνα για την δημοκρατία ήταν η θέσπιση ενός πολυάριθμου λαϊκού Δικαστηρίου που αργότερα θα περιλαμβάνει 6.000 δικαστές χωρισμένους σε δέκα τμήματα όσες και οι φυλές της Αττικής (Πριν από την δημιουργία των δικαστηρίων τη δικαιοσύνη απέδιδαν οι « Ερινύες», δηλαδή ελάμβανε χώρα αυτοδικία. Με τη θέσπιση των Δικαστηρίων για πρώτη φορά η «Νέμεσις» άρχισε να αποδίδει το δίκαιον, θέτοντας εκτός νόμου τις κακές «Ερινύες»)
 
Σόλων ο θεμελιωτής της Δημοκρατίας 
 
Σύμπασα η οικουμένη χρωστάει τη λευτεριά της σε έναν τολμηρό και σοφότατο άνθρωπο που έβαλε τόσο γερά τα θεμέλια της Δημοκρατίας, Ο Σόλων ήταν από αριστοκρατικό γένος. Η οικογένεια του είχε δώσει τον τελευταίο βασιλιά των Αθηνών. Για λόγους που δεν γνωρίζουμε η οικογένεια του στα μέσα του 7ου π.Χ αιώνα ξέπεσε οικονομικά. Όμως δεν το βάζει κάτω και πιάνει την ευκαιρία της εποχής όπου η οικονομία και το εμπόριο προόδευε και έκανε ταξίδια σε όλο τον τότε γνωστό κόσμο πουλώντας λάδι. Έτσι ανέκτησε και πάλι την περιουσία του και έγινε πλούσιος και σεβαστός μεταξύ των ευγενών. Ο λαός τον αγαπούσε γιατί ήταν έντιμος, δίκαιος και δημοκρατικός. Όταν ολοκλήρωσε το νομοθετικό του έργο συνέχισε τα ταξίδια προς χάριν του «ειδέναι» μέχρι τα βαθιά του γηρατειά. Αυτό του έδινε σφρίγος και νεότητα.
 
Ο Πλούταρχος τον τοποθετεί μεταξύ των επιφανών σοφών ανδρών και γράφει: «Οι τρανοί τον εκτιμούσαν γιατί ήταν πλούσιος κι’ οι φτωχοί γιατί ήταν τίμιος»
 
Από ένα άλλο περιστατικό ο Σόλων αποδεικνύεται ένθερμος Αθηναίος πατριώτης. Σήμερα θα τον θεωρούσαν «εθνικιστή» και «ακροδεξιό» και θα τον είχαν κατηγορήσει σαν οργανωτή εγκληματικής συμμορίας
 
Η ανάκτηση της Σαλαμίνας από την Αθήνα Η ιστορία έχει ως εξής. Μεταξύ των δύο ναυτικών δυνάμεων της εποχής ήτοι των Μεγάρων και της Αθήνας υπήρχε μέγιστη αντιζηλία εξ αιτίας της κατοχής από τα Μέγαρα της Σαλαμίνας. Αυτή την διεκδικούσαν και οι Αθηναίοι αλλά επειδή δεν μπορούσαν να την καταλάβουν είχαν ρίξει σιγή ιχθύος πάνω στο θέμα τούτο δια νόμου. Ο νόμος αυτός απαγόρευε επί ποινή θανάτου σε οποιονδήποτε να μιλήσει στο κοινό πάνω στο θέμα της Σαλαμίνας.
 
Όμως ο Σόλων που δεν ανεχόταν η Αθήνα να δέχεται την κατοχή της Σαλαμίνας από τους Μεγαρείς σοφίστηκε να κάνει τον τρελό. Μια μέρα ανέβηκε σε μια πέτρα στην πλατεία από όπου γίνονταν οι προκηρύξεις και άρχισε να απαγγέλλει στο λαό που ήταν συγκεντρωμένος για να τον ακούσει, ένα ποίημα για την ομορφιά της Σαλαμίνας και την ντροπή των Αθηναίων που την είχαν εγκαταλείψει στους Μεγαρείς. Αυτό ενθουσιάζει το λαό και αρχίζει να βαδίζει προς την Σαλαμίνα με επικεφαλής τον Σόλωνα. Η κίνηση αυτή κάνει το νησί να ξαναγυρίσει στα χέρια των Αθηναίων. Από μερικούς στίχους από το ποίημα του Σόλωνα διαβάζουμε τα εξής «Αν εμείς οι Αθηναίοι παραδώσουμε τη Σαλαμίνα, κάλλιο έχω να με πούνε τότε πολίτη της Φολεγάνδρου ή της Σικίνου (δύο ασήμαντα νησάκια) παρά της Αθήνας. Γιατί έτσι όπως πάμε σε λίγο θα λένε, να ένας Αθηναίος, ένας απ’ αυτούς τους φοβιτσιάρηδες που εγκατέλειψαν της Σαλαμίνα..» 
 
Αυτός ήταν ο Σόλων που λατρεύτηκε από τον αθηναϊκό λαό και έμεινε το όνομα του με χρυσά γράμματα στην παγκόσμια ιστορία. (Αν ζούσε σήμερα ένας Σόλων θα αψηφούσε τους νόμους των 300 ανίκανων και φοβιτσιάρηδων και θα προχωρούσε 1/ στην εκδίωξη των λαθρομεταναστών από τη χώρα 2/ θα έκανε πράξη την επέκταση των δικαιωμάτων της Ελλάδος με βάσει το Διεθνές Δίκαιο και το δίκαιο της Θάλασσας, 3/ θα έβαζε διατρητικά μηχανήματα για την εξόρυξη των υδρογονανθράκων των κοιτασμάτων μας, 4/ θα έκανε αγώνα να διώξει τους εισβολείς στην Κύπρο και 5/ τέλος θα καλούσε τον Ελληνικό λαό σε μια μαζική πορεία ως τα Σκόπια για να εξαναγκάσει να παραιτηθούν από το ιερότατο όνομα των Ελλήνων Μακεδόνων και τον σφετερισμό της γλώσσας της εθνότητας και των συμβόλων μας.
 
Δεν θα φοβόταν τις απειλές και τις φυλακίσεις και θα έμπαινε μπροστά πουλώντας την εθνική μας τρέλα. Θα μου πείτε και η τρέλα των χουντικών για Ένωση της Κύπρου με την Ελλάδα; Αυτή ήταν προδοσία των Χουντικών (Iωαννίδης) σε συνεργασία με τη CIA που βόλευε και τους πολιτικούς για να επανακάμψουν και φυσικά τις ΗΠΑ να ελέγχουν τη μεγαλόνησο)
 
Ποιος σήμερα έχει το ηθικό σθένος του Σόλωνα και τη σοφία από τα μεγάλα ονόματα της ανθρωπότητας να μπει μπροστά και να κινήσει το σκουριασμένο μηχανισμό του ΟΗΕ ώστε να πάρει την εντολή και να γίνει ο παγκόσμιος νομοθέτης, γράφοντας και εφαρμόζοντας στον Κόσμο τους νέους νόμους για την Οικονομία, την Κοινωνία, την Πολιτική, το Περιβάλλον κ.α; Να καταργήσει με νόμο την αχαλίνωτη Ολιγαρχία, την απελευθέρωση του απλού ανθρώπου από την οικονομική υποδούλωση, για την εφαρμογή μιας νέας ρεαλιστικής οικονομίας που να αλλάξει και τη Χρηματιστική υπέρ των φτωχών, να καταργήσει τους αναχρονιστικούς νόμους χωρών του τρίτου κόσμου, να εφαρμόσει δια νόμου την ανεξιθρησκία και τον διαχωρισμό της από το κράτος, την απελευθέρωση τη γυναίκας από τη δουλεία και την εφαρμογή της πραγματικής δημοκρατίας. (Αυτό θα μπορούσε να το πραγματοποιήσει ο Χ. Κίσινγκερ αλλά είναι πολύ μεγάλος, ή κάποιος από τους Μπίλ Γκέητς, Ελον Μασκ, Μαρκ Ζούκερμπεργκ οι οποίοι είναι μεν δισεκατομμυριούχοι και μέγιστοι εγκέφαλοι στην τεχνολογία αλλά φιλοσοφικά είναι αμόρφωτοι. Πάντως θα πρέπει απαραιτήτως να είναι άνθρωπος της ολιγαρχίας του πλούτου για να το πραγματοποιήσει)
 
Να πει αυτό που είπε ο Σόλωνας για τον παγκόσμιο πλούτο: «Αυτούς που έταξε για ηγήτορες του λαού, οι πλούσιοι, ανέχονται την αδικία και την εξουσία τους τη μεταχειρίζονται για να κλέβουν. Αυτοί που θα έπρεπε να είναι οι θεματοφύλακες της θρησκείας, κλέβουν ακόμη και τους ναούς! Αυτοί που θα έπρεπε να ήταν απόλυτα υπάκουοι στους νόμους της Δικαιοσύνης την προσβάλουν με την χωρίς όρια πλεονεξία τους…. Τέλος η δημόσια μάστιγα που εξαπέλυσαν οι πλούσιοι ξεσπάει επάνω τους…» Ο Σόλων την προσωποποιεί σαν το «Πνεύμα του Κακού», γέννημα της αδικίας των πλουσίων. Οι τελευταίοι στίχοι εκθειάζουν την ομορφιά του νόμου. «Του Νόμου η ομορφιά φέρνει παντού την τάξη και την αρμονία» «Δημοκρατία σημαίνει λαϊκή εξουσία» είπε ο Σόλων και όχι δι’ αντιπροσώπων συχνά αφερέγγυων και πουλημένων.
 
Ποιος ισχυρός άνθρωπος στον πλανήτη γη έχει το ηθικό θάρρος να βγει μπροστά και να κάνει αυτό που έκανε τόσο πρώιμα στην αθηναϊκή κοινωνία του 7ον π. Χ αιώνα ο Σόλων; Ως τώρα όλοι οι πλούσιοι, οι ολιγάρχες και οι πολιτικοί είναι πλεονέκτες, συμφεροντολόγοι, φοβιτσιάρηδες, ολίγιστοι, ασήμαντοι, ανίκανοι και άχρηστοι για τόσο μεγάλα έργα. Και να σκεφθείτε τότε η απειλή εναντίον του Σόλωνα ήταν διπλή, διότι για το λαό ήταν γόνος ευγενών και για τους ευγενείς ένας αποστάτης και εξωμότης.
 
Εχει τόση μεγάλη ανάγκη η ανθρωπότητα από ένα Σόλωνα μια τόσο μεγάλη και ισχυρή προσωπικότητα που θα τροχοδρομήσει τον κόσμο στην Νέα Εποχή του Τεχνολογικού Πολιτισμού. Να τον βγάλει από τα σημερινά αδιέξοδα και το χάος. Να φέρει την Ισορροπία και Αρμονία στις διεθνείς σχέσεις και τον σεβασμό στο Διεθνές Δίκαιο από όλους ανεξαρτήτως Που θα αλλάξει την καταναλωτική Οικονομία, να βάλει νόμους στη διεθνή Κοινωνία, να ενεργοποιήσει την Πολιτική της Δημοκρατίας, την αναδιοργάνωση του ΟΗΕ, να προστατεύσει το Περιβάλλον και να φέρει την ομορφιά και την ισορροπία στον ανήσυχο κόσμο μας.
 
ΤΕΛΟΣ 
(13/9/23)
 
Αμφικτύων
 
* Αμφικτύων είναι ο Υποστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Συγγραφεύς, Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών
amphiktyon@gmail.com
http://amphiktyon.blogspot.com/ 
https://amphiktyon.org

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.