Σελίδες

2 Ιουλίου 2023

Πιερρακάκης: Οι 35 μεταρρυθμίσεις για «το πρώτο πλήρως ψηφιακό υπουργείο»

Σχόλιο ΕΡΩ: 
 
Ανακοινώθηκαν, έτοιμες από καιρό, οι 35 μεταρρυθμίσεις που θα οδηγήσουν στο πλήρως ψηφιακό υπουργείο Παιδείας.Ούτε μία δεν αφορά την ποιότητα των προγραμμάτων σπουδών, την αναγέννηση της Ελληνικής Παιδείας, τη βελτίωση των γνώσεων και του χαρακτήρα των παιδιών μας. Αντίθετα πλεονάζουν κοστοβόρα έργα και αναθέσεις που με το περιτύλιγμα της «προόδου» θα οδηγήσουν σε δυστοπικές και ανελεύθερες συνθήκες για τους μαθητές μας. Θα πρέπει να επισημάνουμε ότι μια από αυτές προβλέπει για τους φοιτητές μας «Ενσωμάτωση στις ακαδημαϊκές ταυτότητες ειδικής κεραίας και μικροεπεξεργαστή τύπου Mifare με ανάλογο λογισμικό». Ο Μεγάλος Αδελφός προ των πυλών λοιπόν με τεχνολογία που θα μπορεί να καταγράφει όχι μόνο που κινείται ένας φοιτητής αλλά και με ποιους κάνει παρέα, με ποιους συναντιέται μέσα στην Ακαδημαϊκή Κοινότητα και φυσικά όλα τα δικαιώματά του πλέον ως σπουδαστή θα τελούν υπό την αίρεση της παροχής πρόσβασης από αυτόν που θα ελέγχει τις κάρτες με την ειδική κεραία. Ελπίζουμε οι φοιτητές μας να αντιδράσουν. Αν δεχθούν ένα τέτοιο καθεστώς, όσο γυαλιστερό κι αν είναι το περιτύλιγμά του, οι συνέπειες θα είναι τραγικές για όλους μας.
 
«Το πρώτο πλήρως ψηφιακό υπουργείο, με απλούστευση γραφειοκρατικών διαδικασιών, που δεν θα σας ταλαιπωρεί», θα είναι το Υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με την πρώτη δέσμευση του νέου υπουργού Παιδείας, Κυριάκου Πιερρακάκη, κατά την παραλαβή των καθηκόντων του από τον υπηρεσιακό υπουργό, Χρήστο Κίττα. 
 
Ας δούμε λοιπόν σήμερα τις 35 δεσμεύσεις για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της διοίκησης της εκπαίδευσης και της αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τον πολίτη, που περιλαμβάνονται στην Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού 2020-2025 όπως τη διαμόρφωσε ο σημερινός υπουργός Παιδείας, όταν ήταν υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. 
 
Ανάμεσά τους υπάρχουν ορισμένες ενέργειες που έχουν ήδη προχωρήσει, όπως λχ η επέκταση συστημάτων διασφάλισης ποιότητας και αξιολόγησης Πανεπιστημίων, η εγγραφή στο Νηπιαγωγείο, η ψηφιακή Υπηρεσία Απόκτησης και Διαχείρισης Ακαδημαϊκής Ταυτότητας και οι ηλεκτρονικές εγγραφές στα ΑΕΙ, ενώ υπάρχουν και άλλα που αναμένονται με μεγάλο ενδιαφέρον, όπως η Αναδιοργάνωση Διαδικασίας Κάλυψης Θέσεων Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών, το Μητρώο Εκπαιδευτικών, κ.α 
 
Γιατί χρειάζεται ο ψηφιακός μετασχηματισμός 
 
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο σχετικό έγγραφο, η Παιδεία καλείται να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις ενός ταχέως εξελισσόμενου και τεχνολογικά μεταβαλλόμενου παγκοσμιοποιημένου περιβάλλοντος. Η ανάπτυξη ψηφιακής κουλτούρας, η ένταξη νέων μαθησιακών αντικειμένων, η διαδραστική μάθηση και η εξατομικευμένη εκπαίδευση είναι οι σύγχρονες τάσεις που η εκπαιδευτική πολιτική πρέπει να λάβει υπόψη της. Παράλληλα, όμως, πρέπει αυτός ο μετασχηματισμός να γίνει με την ισότιμη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία, ώστε η Παιδεία να αποτελέσει πραγματικό καταλύτη κοινωνικής κινητικότητας. 
 
Εκτός από την εκπαιδευτική διάσταση, μείζον είναι και το θέμα του ψηφιακού μετασχηματισμού της διοίκησης της εκπαίδευσης και της αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τον πολίτη, από και προς τους εκπαιδευτικούς φορείς. Ζητούμενο εδώ είναι η αναδιοργάνωση, η απλοποίηση και εν συνεχεία η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών. Αν και έχουν γίνει αρκετές ψηφιακές δράσεις στο παρελθόν, διαπιστώνεται έντονος κατακερματισμός συστημάτων και εφαρμογών που έχουν αναπτυχθεί αποσπασματικά, καταδεικνύοντας την απουσία ολοκληρωμένης ψηφιακής στρατηγικής στην εκπαίδευση. 
 
Προκύπτει λοιπόν, άμεσα, η ανάγκη συντονισμού κατά τη φάση προγραμματισμού-σχεδιασμού των ψηφιακών παρεμβάσεων ώστε να αποκομίσουμε από τους πόρους που θα διατεθούν τα μέγιστα προσδοκώμενα οφέλη. Συνεπώς, στρατηγική του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘ), σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης (ΥΨΔ) είναι η ενδυνάμωση της ψηφιακής εμπειρίας σε κάθε επίπεδο λειτουργίας της Παιδείας, συμπεριλαμβανομένων της διοίκησης της εκπαίδευσης, της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αλλά και των υπηρεσιών προς τους πολίτες. Μέσω αυτής επιδιώκεται: • Η ουσιαστική εξυπηρέτηση του πολίτη. • Η πρόσβαση με ίσες ευκαιρίες για όλους και η διαφάνεια. • Η εξοικονόμηση πόρων και η ορθή αξιοποίηση του δημοσίου χρήματος. 
 
Στη συνέχεια αναλύονται οι 35 βασικοί στόχοι της ψηφιακής στρατηγικής της Παιδείας. 
 
1. Προμήθεια και Εγκατάσταση Διαδραστικών Συστημάτων 
2. Εργαστήρια Καινοτομίας σε κάθε Εκπαιδευτική Περιφέρεια 
3. Εργαστήρια διδασκαλίας Επαυξημένης Πραγματικότητας (Augmented Reality Labs) 
4. Επέκταση, Ανάπτυξη Ανοικτού Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου και Πλατφορμών Τηλεκπαίδευσης 
5. Ψηφιακός Μετασχηματισμός της ΑΔΙΠΠΔΕ 
6. Ψηφιακή αποτύπωση σχολικού δικτύου – Χωροθέτηση σχολικών μονάδων 
7. Σύστημα Επιχειρησιακής Ευφυΐας (Business Intelligence) για την Α/Θμια & Β/Θμια Εκπαίδευση 
8. Διαχείριση μετακινήσεων των μαθητών 
9. Ψηφιακές Υπηρεσίες ΕΟΠΠΕΠ 
10. Αναβάθμιση του Πληροφοριακού Συστήματος του ΥΠΑΙΘ 
11. Αναβάθμιση των Συστημάτων των βιβλιοθηκών 
12. Προηγμένες Υπηρεσίες Ήχου, Φωνής και Εικόνας για τα μέλη της Ακαδημαϊκής και Ερευνητικής Κοινότητας 
13. Μετασχηματισμός εφαρμογών και υπηρεσιών στο πλαίσιο platform as a service (PaaS) 
14. Ψηφιακές Υπηρεσίες Μητρώου Θρησκευτικών Κοινοτήτων 
15. Μετασχηματισμός των υποδομών ομόσπονδης ταυτοποίησης και εξουσιοδότησης 
16. Αναβάθμιση συστήματος Ηλεκτρονικών Ψηφοφοριών στα Α.Ε.Ι 
17. Ηλεκτρονικές Εγγραφές Φοιτητών 
18. Ψηφιακές Υπηρεσίες Ακαδημαϊκών Ιδρυμάτων 
19. Πληροφοριακό Σύστημα για την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης 
20. Βιογραφικό Εκπαίδευσης – Σύστημα Καταγραφής Ακαδημαϊκών Τίτλων (eDiplomas) 
21. Αναδιοργάνωση Διαδικασίας Κάλυψης Θέσεων Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών 
22. Ψηφιακές Υπηρεσίες για κηδεμόνες μαθητών (eParents) 
23. Επέκταση συστημάτων διασφάλισης ποιότητας και αξιολόγησης Πανεπιστημίων 
24. Αναβάθμιση των πληροφοριακών συστημάτων των ΑΕΙ 
25. Ολοκληρωμένη υπηρεσία διαχείρισης αιτήσεων για τη χορήγηση στεγαστικού επιδόματος στους φοιτητές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης – Στεγαστικό Επίδομα 
26. Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο και Υπηρεσίες e-Μάθησης 
27. Διαχείριση διανομής ακαδημαϊκών συγγραμμάτων στους φοιτητές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
28. Εκλογή και εξέλιξη Καθηγητών και Ερευνητών βαθμίδας 
29. Ψηφιακές Υπηρεσίες MySchool 
30. Ψηφιακές Υπηρεσίες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου – ΠΣΔ 
31. Εγγραφή στο Νηπιαγωγείο 
32. Ψηφιακή Υπηρεσία Απόκτησης και Διαχείρισης Ακαδημαϊκής Ταυτότητας 
33. Μητρώο Εκπαιδευτικών 
34. Πλατφόρμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών 
35. Διαχείριση και εποπτεία πρακτικής άσκησης φοιτητών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης 
 
Διαβάστε λεπτομέρειες του ψηφιακού μετασχηματισμού στο alfavita

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.