συνέχεια από το 1ο μέρος
Ομιλία στον Σύλλογο Χημικών «οι φίλοι του Αγίου Μενίγνου»
Αθήνα 24.11.2019
Του Μητροπολίτη Πάφου Γεωργίου
Μετά
την εισβολή του 1974 μεταφέρουν συνεχώς εποίκους από την Ανατολή.
Υπάρχει ο φόβος σήμερα να είναι περισσότεροι από μας. Είναι, βέβαια,
παράνομοι- ο εποικισμός συνιστά έγκλημα πολέμου- αλλά αυτοί ελπίζουν και
μεθοδεύουν νομιμοποίησή τους. Ο πέμπτος στόχος τους ήταν η επίτευξη
στρατιωτικής υπεροχής στην περιοχή. Με 45 χιλιάδες στρατό κατοχής, 400
άρματα μάχης, με τα πλοία τους να αλωνίζουν στην ΑΟΖ μας, και τα
αεροπλάνα τους να παραβιάζουν τον εναέριο χώρο και της Κύπρου και της
Ελλάδος, δεν υπάρχει κανένας που να αμφισβητεί την επίτευξη και αυτού
του στόχου τους. Μένει, ευτυχώς, ανεκπλήρωτος και δύσκολο να εκπληρωθεί,
χωρίς τη συγκατάθεσή μας, ο έκτος τους στόχος που είναι να αποκτήσουν
και τον πολιτικό έλεγχο της Κύπρου. Όσο υπάρχει η Κυπριακή Δημοκρατία,
το νόμιμο και αναγνωρισμένο από τα Ηνωμένα Έθνη Κράτος, το οποίο
διαχειριζόμαστε εμείς, δεν μπορεί να υλοποιηθεί ο στόχος τους αυτός.
Ξεκάθαροι,
λοιπόν, οι προγραμματισμοί των Τούρκων και σταθεροί. Δεν υπάρχει
ερασιτεχνισμός στη διαχείριση των εθνικών θεμάτων τους. Μπορεί οι
συγκυρίες να τους επιβάλλουν κάποιους ελιγμούς, μπορεί να αποκρύβουν από
τον διεθνή παράγοντα τις στοχεύσεις τους, όμως ο τελικός στόχος μένει
αμετακίνητος: Ανάκτηση της Κύπρου, δηλ. κατάληψη και τουρκοποίηση
ολόκληρης της Κύπρου. Ενδεικτικό παράδειγμα είναι εκείνο που αναφέρει
στο βιβλίο του «Η Ελλάδα σε κίνδυνο», ο Περικλής Νεάρχου, πρέσβης της
Κύπρου στο Παρίσι επί προεδρίας Τάσου Παπαδόπουλου.
Γράφει,
λοιπόν, ο Περικλής Νεάρχου πως λίγους μήνες μετά την Τουρκική εισβολή,
την άνοιξη του 1975, αντιπροσωπεία επιφανών Τουρκοκυπρίων επεσκέφθη τον
πρωθυπουργό της εισβολής Ετζεβίτ, και του ζήτησε να ανακηρύξει επισήμως
τη διχοτόμηση, όπως ήταν ο Τουρκικός στόχος μέχρι τότε. Ο Ετζεβίτ τους
απάντησε ότι μετά την εισβολή, που είχε κάνει πράξη τη διχοτόμηση, δεν
συνέφερε πλέον στην Τουρκική πλευρά η διχοτόμηση. Τους είπε ότι μια λύση
χωριστού κράτους και συνομοσπονδίας, υπό την εγγύηση της Τουρκίας, θα
εξασφάλιζε καλύτερα τα Τουρκικά συμφέροντα, εφόσον η Τουρκική πλευρά θα
είχε «ίσο» λόγο πάνω σε ολόκληρη την Κύπρο και ταυτόχρονα θα
επιτυγχανόταν γεωπολιτική έξωση της Ελλάδας από την Ανατολική Μεσόγειο.
Συμπλήρωνε επί πλέον: «Μια τέτοια λύση αφήνει ανοικτή την προοπτική για
τον έλεγχο στο μέλλον ολόκληρης της Κύπρου από την Τουρκία» (Π.Νεάρχου,
«Η Ελλάδα σε κίνδυνο»,σελ.170).
Ο
αείμνηστος Νεοκλής Σαρρής, στο βιβλίο του «Η άλλη πλευρά» σημειώνει: «…
Η στοχοθεσία της Τουρκίας προχωρεί πολύ πέραν της διχοτόμησης.
Περιλαμβάνει το σύνολο της Κύπρου…»
Είναι
χαρακτηριστική η δήλωση του Υπουργού Εξωτερικών της Τουρκίας στην
«Ελευθεροτυπία» Αθηνών στις 11 Σεπτεμβρίου 1976, ότι η διχοτόμηση είναι
γι’ αυτούς καθαρή παραφροσύνη, γιατί θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια της
Κεντρικής και Ανατολικής Μ. Ασίας.
Από
την άλλη, είναι γνωστό πως και ο πρώην πρωθυπουργός της Τουρκίας, ο
Αχμέτ Νταβούτογλου ξεκάθαρα είπε, και το αναλύει στο βιβλίο του, πως και
ένας Τούρκος να μην υπήρχε στην Κύπρο, το ενδιαφέρον της Τουρκίας για
τη νήσο θα ήταν δεδομένο.
Γιατί
εξάλλου, οι πολυχρόνιες συνομιλίες, παρά τις τόσες υποχωρήσεις μας, δεν
οδήγησαν σε λύση; Δεχθήκαμε, σχεδόν, όλες τις απαιτήσεις των Τούρκων,
όσο παράλογες και αντιδημοκρατικές κι αν ήταν, με σκοπό να φτάσουμε σε
μιαν υποφερτή λύση, σ’ένα συμβιβασμό, αλλά μάταια. Κάθε φορά που
αποδεχόμασταν μιαν αξίωση των Τούρκων, εκείνοι πρόβαλλαν μιαν άλλη πιο
προχωρημένη.
Μέσα
στα πλαίσια των σχεδιασμών της και του μόνιμου στόχου της, η Τουρκία
άλλαξε βίαια όλα τα ελληνικά τοπωνύμια, όχι μόνο στις κατεχόμενες αλλά
και στις ελεύθερες περιοχές, περίπου 400.000, και τα αντικατέστησε με
τουρκικά, που σχετίζονται με την εισβολή και εθνοκάθαρση, για να
εξαλειφθεί κάθε ίχνος ελληνικής παρουσίας στο νησί (Ανδρέα Μακρίδη «Ο
Εκτουρκισμός των Ελληνικών Τοπωνυμίων στην Κύπρο» 2010).
Μέσα
στα ίδια πλαίσια επιδιώχθηκε και η ισλαμοποίηση των κατεχομένων. Από το
1974 μέχρι το 2019, 74 εκκλησίες μας μετατράπηκαν σε τζαμιά, κτίστηκαν
85 νέα ισλαμικά τεμένη και προστέθηκαν οθωμανικού-τουρκικού τύπου
μιναρέδες σε 51 μικρά τουρκοκυπριακά τζαμιά (Πέτρου Σαββίδη «Η
ισλαμοποίηση της κατεχόμενης Κύπρου, 2019).
Μια
προσεγμένη ανάλυση των κινήσεων της Τουρκίας καταδεικνύει ότι με τρεις
κυρίως τρόπους επιδιώκει την κατάληψη και τουρκοποίηση της Κύπρου: α)
Πρώτα με την αποδοχή, εκ μέρους μας, μιας λύσης που να προνοεί κατάργηση
της Κυπριακής Δημοκρατίας και δημιουργία εξ υπαρχής ενός νέου κράτους.
Όσο υπάρχει η Κυπριακή Δημοκρατία συνυπάρχουν και τα ψηφίσματα των
Ηνωμένων Εθνών και οι αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης που τη θωρακίζουν
και δεν μπορεί η Τουρκία να νομιμοποιήσει την κατοχή. Ο μόνος τρόπος να
απαλλαγεί η Τουρκία από τα ψηφίσματα και τις αποφάσεις αυτές είναι η
διάλυση της Κυπριακής Δημοκρατίας. Το νέο κράτος που θα προκύψει θα
είναι αθωράκιστο. Για να προσφύγει στα Ηνωμένα Έθνη ή στην Ευρωπαϊκή
Ένωση θα θέλει τη συγκατάθεση του Τουρκοκυπριακού «συνιστώντος
κρατιδίου», που δεν θα την έχει. Μη έχοντας τότε πού να προσφύγουμε,
αφού με τη διάλυση του νέου κράτους θα είμαστε κοινότητα και όχι κράτος,
θα γίνουμε όμηροι της Τουρκίας. Γι’ αυτό και δεν θα πρέπει να
παρασυρθούμε με κανέναν τρόπο σε μιαν τέτοια λύση.
β)
Ο δεύτερος τρόπος, με τον οποίο οι Τούρκοι επιχειρούν υλοποίηση του
στόχου τους, είναι ο εποικισμός. Οι μαρτυρίες των ίδιων των
Τουρκοκυπρίων-όσων απ’ αυτούς απέμειναν- είναι ότι σήμερα, πέραν του
στρατού κατοχής, υπάρχει στο κατεχόμενο μέρος της Κύπρου και ένας πολύ
μεγάλος αριθμός εποίκων. Πιθανόν να είναι περισσότεροι από μας σε
πληθυσμό. Το 2007, ο τότε εκπρόσωπος του Γ.Γ. των Ηνωμένων Εθνών Μάϊκλ
Μώλλερ, είχε πει σε κάποιον επιχειρηματία της Πάφου, στην παρουσία μου,
ότι ο πληθυσμός στα κατεχόμενα ήταν πέραν των 500.000. Και αυτό το
συμπέραναν τα Ηνωμένα Έθνη, όπως μας είπε, κυρίως από τον αριθμό κινητών
τηλεφώνων. Έκτοτε ο εποικισμός συνεχίστηκε με εντατικούς ρυθμούς. Ο
εποικισμός αποτελεί, βέβαια, έγκλημα πολέμου και καταδικάζεται απ’όλα τα
κράτη. Επιχειρούν όμως, οι Τούρκοι, νομιμοποίησή του, με διάφορους
τρόπους.
Προβάλλουν
ήδη τις δικαιολογίες ότι κάποιοι γεννήθηκαν στην Κύπρο, κάποιοι
παντρεύτηκαν, κλπ. Αν συνεχίσουμε να μην αντιδρούμε δυναμικά, ως προς το
θέμα αυτό, κάποια στιγμή θα έχουμε την τύχη της Αλεξανδρέττας. Αφού
φέρουν με το μέρος τους τούς ισχυρούς της γης, έχοντας την πλειοψηφία
του πληθυσμού, οι Τούρκοι θα επιδιώξουν ενιαίο κράτος και δημοψήφισμα. Ο
καθηγητής Βασίλης Κατσαρός, Ομότιμος καθηγητής του Αριστοτελείου
Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και καθηγητής της Θεολογικής Σχολής της
Εκκλησίας της Κύπρου, ως ιστορικός, μας λέει ότι το 1908 στην
Αλεξανδρέττα, επαρχία τότε της Συρίας, που ήταν αποικία της Γαλλίας,
ζούσαν 8000 Τούρκοι και 2.500.000 Σύροι (Άραβες). Οι Αγγλογάλλοι,
θέλοντας να έχουν την Τουρκία με το μέρος τους σε έναν ενδεχόμενο
Παγκόσμιο Πόλεμο, ανέθεσαν σ’ αυτή μιαν εποπτεία στην περιοχή. Σε 30
χρόνια, το 1939, η Τουρκία άλλαξε τον δημογραφικό χαρακτήρα της
περιοχής. Έφερε Τούρκους, έδιωξε τους ντόπιους, ζήτησε και πέτυχε
δημοψήφισμα και κατέστησε την Αλεξανδρέττα επαρχία της Τουρκίας. Αν δεν
αντισταθούμε αποτελεσματικά στα εποικιστικά σχέδια της Τουρκίας θα
έχουμε και εμείς την τύχη της Αλεξανδρέττας.
Επαναλαμβάνονται
και σήμερα τα ίδια πράγματα στη Συρία. Η πρόσφατη εισβολή της Τουρκίας
στη Συρία όπως παρουσιάστηκε σε πρόσφατο άρθρο στην «Κυριακάτικη
Δημοκρατία», έχει ως στόχο τη δημιουργία ζώνης στρατιωτικής κατοχής,
στην οποία να αντικατασταθεί ο κουρδικός πληθυσμός με εθνοκάθαρση και να
δημιουργηθούν διοικητικές, εκπαιδευτικές και θρησκευτικές δομές ( όπως
έπραξε και στο κατεχόμενο τμήμα της Κύπρου), προκειμένου να ακολουθήσουν
τα στάδια της αυτονόμησης και της ενσωμάτωσης στην Τουρκία ( Άρθρο του
Σάββα Καλεντερίδη, 4 Νοεμβρίου 2019).
γ)
Και τέλος, θα επιδιώξουν τον στόχο τους, με τη μέθοδο του εκφοβισμού.
Θα πράξουν ότι έπραξαν στην Ίμβρο και στην Τένεδο, αναγκάζοντάς μας να
φύγουμε στο εξωτερικό, για εξασφάλιση ασφάλειας για τα παιδιά μας. Η
παραμονή των Ελλήνων της Ίμβρου και της Τενέδου στα νησιά τους
εξασφαλιζόταν με τη συνθήκη της Λωζάνης. Θα είχαν ευρείες ελευθερίες,
σχολεία, αυτοδιοίκηση κλπ. Οι Τούρκοι τότε μετέφεραν τις φυλακές υψίστης
ασφαλείας τους στην Ίμβρο. Τη μια νύκτα άφησαν να διαφύγει ένας
βαρυποινίτης που σκότωσε κάποιον Έλληνα, την άλλη άφησαν άλλον που βίασε
μιαν Ελληνίδα, με αποτέλεσμα σιγά-σιγά ο Ελληνικός πληθυσμός να φύγει.
Έτσι θα επιδιώξει και στην Κύπρο η Τουρκία. Προκαλώντας προβλήματα στη
γραμμή αντιπαράταξης, ή με τους Τούρκους και τους λαθρομετανάστες που
διατηρούν ως εγκάθετους στις ελεύθερες περιοχές, θα δημιουργήσουν κλίμα
ανασφάλειας και πανικού στις τάξεις του λαού, με μόνο τρόπο αντίδρασης
την φυγή.
Το
πόσο εμείς υπνώττουμε, ή εθελοτυφλούμε, ενώ τα σχέδια της Τουρκίας
είναι ξεκάθαρα, ακόμα και για τους ξένους, φαίνεται από το εξής
περιστατικό, που όσες φορές κι αν το αφηγηθώ, ανατριχιάζω στην αφήγησή
του: Ο προηγούμενος Πατριάρχης Αντιοχείας, ο μ. Ιγνάτιος, λόγω των
πολλών δυσκολιών που αντιμετώπιζε το ποίμνιό του στη Συρία, πριν ακόμα
ξεσπάσει εκεί η σημερινή κρίση, σκεφτόταν ότι κάποτε θα αναγκαζόταν να
φύγει από τη Δαμασκό, έδρα του Πατριαρχείου κατά τα τελευταία χρόνια.
Έλεγε, λοιπόν, πριν από 20 περίπου χρόνια, στον τότε Μητροπολίτη Πάφου,
τον σημερινό Αρχιεπίσκοπο, ότι σκέψη του, παλαιότερα, ήταν να μεταφέρει
την έδρα του στην Κύπρο. Τώρα, όμως, έλεγε, φοβούμαι ότι θα σας διώξουν
πριν από μας. Εκείνος έβλεπε από τότε, πριν 20 χρόνια, και τους
σχεδιασμούς και την πολιτική των Τούρκων. Εμείς εξακολουθούμε να
υπνώττουμε.
Η
Κύπρος βρίσκεται, χωρίς αμφιβολία, αυτή τη στιγμή στην κρισιμότερη φάση
της εθνικής της ζωής. Ο Ελληνισμός της Κύπρου βρίσκεται, σήμερα, σε
τροχιάν αφανισμού από τον τόπο στον οποίο ζει εδώ και 35 αιώνες.
Γνωστοί
και θανάσιμοι οι σχεδιασμοί των Τούρκων. Θα οδηγηθούμε, όμως, στην
απόγνωση; Θα σταθούμε σε ρυθμούς «ευσυμπάθητου θρήνου... στενάζοντες
οδυνηρώς εκ βάθους ψυχής..» να κλαίμε απλώς τη μοίρα μας; Θα
παρακολουθήσουμε παθητικά την έκβαση των πραγμάτων; Έχουμε υποχρέωση να
αντισταθούμε στην υλοποίηση των Τουρκικών στόχων και να τους
ματαιώσουμε. Οφείλουμε να αναχαιτίσουμε την ψυχολογική κατάρρευση του
λαού, να ανορθώσουμε το ηθικό του, να του εμπνεύσουμε πίστη στις
δυνάμεις του.
Είναι
γεγονός πως τα συγκριτικά υλικά μεγέθη, με αντίπαλο την Τουρκία, είναι
συντριπτικά σε βάρος μας, όπως, εξ άλλου, ήταν πάντα στην ιστορική
διαδρομή του Ελληνισμού. Είναι, όμως, επιλογή η παράδοση γιατί ο
αντίπαλος είναι ισχυρός; Στην Ιστορία μας, αποδείχτηκε πολλές φορές, ότι
το ψυχικό σθένος καταβάλλει τον αριθμό.
Χωρίς
να παραγνωρίζουμε την επιβαλλόμενη σύνεση στις κινήσεις και στις
προσπάθειές μας, άλλο τόσο θα πρέπει να αγνοήσουμε τις φωνές των
λεγόμενων ρεαλιστών για «αμετακίνητα τετελεσμένα», και οι οποίοι θεωρούν
ως «εθνική αυτοκτονία» κάθε αντίσταση στα σχέδια του κατακτητή. Ούτε ο
Παλαιολόγος, ούτε ο Εθνομάρτυς Κυπριανός, ούτε ο Λεωνίδας, ούτε ο
Αυξεντίου, που αγωνίστηκαν για την πατρίδα, εν γνώσει τους ότι θα
πέθαιναν, ανέμεναν να κριθούν οι πράξεις τους από Εφιάλτες, από
Περσόφιλους, Αγγλόφιλους, ή Τουρκόφρονες. Η εθνική αντίσταση δεν υπήρξε
ποτέ και δεν είναι εθνική αυτοκτονία. Αντίθετα θα πρέπει να είναι η
πρώτη προτεραιότητα της ζωής μας.
συνεχίζεται στο 3ο μέρος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.