11 Οκτωβρίου 2019
Η κλιματική αλλαγή ως new age θρησκεία
Από Κώστας Γρίβας
Τον τελευταίο καιρό, το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής έχει τοποθετηθεί στο επίκεντρο των διεθνών εξελίξεων. Μόνο ένας τυφλός δεν βλέπει ότι η σχετική συζήτηση έχει ξεφύγει από το επίπεδο της αντιπαράθεσης επιστημονικών επιχειρημάτων. Πλέον διεξάγεται με χιλιαστικούς και εσχατολογικούς όρους. Η αλλαγή του κλίματος γίνεται αντιληπτή ως μια μείζονα καταστροφή κοσμογονικών διαστάσεων για την οποία υπεύθυνος είναι αποκλειστικά ο άνθρωπος.
Οι συνέπειες αυτής της εξέλιξης στον πολιτισμό μας ενδέχεται να είναι τεράστιες. Και αυτό γιατί ο τρόμος για την κλιματική αλλαγή αλλάζει την ίδια μας την θεμελιακή κοσμοαντίληψη για τη φύση, τον κόσμο και τη θέση του ανθρώπου μέσα σε αυτόν. Η μεγάλη συνεισφορά του Δαρβίνου και της θεωρίας της εξέλιξης στην επιστήμη ήταν ότι καθιέρωσε την άποψη ότι η φύση είναι ένα δυναμικό μέγεθος το οποίο βρίσκεται σε διαρκή αλλαγή και δεν επιδέχεται στασιμότητα. Αυτή η αντίληψη ενός διαρκώς μεταλλασσόμενου κόσμου αποτέλεσε το θεμέλιο της σύγχρονης επιστήμης και του σύγχρονου πολιτισμού. Σήμερα, όμως, η τάση αυτή απειλεί να αντιστραφεί.
Με τη δαιμονοποίηση αυτού καθαυτού του όρου κλιματική αλλαγή, επιβάλλεται νομοτελειακά μια αντίληψη ότι η φύση είναι, ή μάλλον πρέπει να είναι, ένας στατικός, παγωμένος κόσμος. Συνακόλουθα, επανερχόμαστε στις μεσαιωνικές αντιλήψεις της "φυσικής τάξης πραγμάτων", με ότι αυτό συνεπάγεται. Να επισημάνουμε ότι οι θεμελιώδεις κοσμοαντιλήψεις μας, που ξεκινάνε από το πώς αντιλαμβανόμαστε τη φύση, περνάνε και στο κοινωνικό και πολιτικό πεδίο.
Εν προκειμένω, η κοσμοαντίληψη μιας στατικής φυσικής τάξης αποτέλεσε το θεμέλιο της μοναρχίας και της φεουδαρχίας. Αντιθέτως οι δημοκρατικές και σοσιαλιστικές αντιλήψεις βασίστηκαν στην κοσμοαντίληψη του δυναμικού και συνεχώς μεταλλασσόμενου κόσμου. Επιπροσθέτως, η δαιμονοποίηση της κλιματικής αλλαγής αντιστρέφει τον ίδιο τον προσανατολισμό της ιστορικής πορείας του ανθρώπου.
Κλιματική αλλαγή και "χρυσό παρελθόν"
Συγκεκριμένα, από τον ύστερο Μεσαίωνα και μετά ο πολιτισμός μας είναι προσανατολισμένος προς το μέλλον (future oriented). Πυρήνας και κινητήρια δύναμη της ιστορικής εξέλιξης ήταν η κοσμοαντίληψη πως ο κόσμος κινείται προς ένα καλύτερο μέλλον. Βέβαια, πάντοτε υπήρχαν μνήμες, εικόνες και αντιλήψεις ενός εξιδανικευμένου "χρυσού παρελθόντος", είτε κοντινού είτε μακρινού, αλλά αυτό ήταν δευτερεύων.
Πάνω σε αυτό το θεμέλιο εδραιώθηκαν, μεταξύ των άλλων, οι δημοκρατικές και σοσιαλιστικές θεωρίες. Αντιθέτως, οι απολυταρχικές αντιλήψεις έδιναν έμφαση στο παρελθόν. Είναι ο λόγος για την καθιέρωση των όρων πρόοδος και αντίδραση. Βλέπουμε πως σήμερα τα πράγματα αλλάζουν.
Δια της δαιμονοποίησης της αλλαγής του κλίματος, στρεφόμαστε προς ένα ιδεατό παρελθόν. Ένα παρελθόν, από το οποίο υποτίθεται ότι έχουμε εγκληματικά απομακρυνθεί και πρέπει να επιστρέψουμε σε αυτό εγκαταλείποντας ότι μας οδήγησε σε αυτήν την ύβρη. Δηλαδή από ότι θεωρούσαμε ως πρόοδο μέχρι σήμερα.
Οι ζηλωτές της κλιματικής αλλαγής
Πυρήνας του πολιτισμού μας, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, ήταν ο ανθρωποκεντρισμός. Η αντίληψη ότι «μέτρον όλων των πραγμάτων ο άνθρωπος». Δηλαδή, τα πάντα να στοχεύουν στην καλυτέρευση της ζωής του επί της Γης. Όμως, η θρησκεία της κλιματικής αλλαγής, ή καλύτερα του κλιματικού τρόμου, αλλάζει τις προτεραιότητες. Πλέον πυρήνας της κοσμοαντίληψης μας γίνεται μια απρόσωπη φύση, την οποία ο άνθρωπος υποτίθεται ότι καταστρέφει.
Συνακόλουθα οι άνθρωποι χάνουν την κυρίαρχη τους θέση στον κόσμο και τον ρόλο της πυξίδας για το πως πρέπει να κινείται η ιστορική εξέλιξη. Επιπλέον (αυτό)αντιμετωπίζονται σαν παράσιτα που "καταστρέφουν το κλίμα". Τρώνε κρέας, ταξιδεύουν με αυτοκίνητα, αεροπλάνα και τρένα (και όχι με high end ιστιοφόρα αξίας εκατομμυρίων δολαρίων...), χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα για να ζεσταθούν και εν πάση περιπτώσει υπάρχουν.
Αυτή η έμμεση αλλά ξεκάθαρη δαιμονοποίηση της ανθρωπότητας είναι μια πρωτοφανής κατάσταση στην ανθρώπινη ιστορία και δεν ξέρουμε που μπορεί να οδηγήσει. Σε συνδυασμό με τον ωμό συναισθηματισμό, το μανιχαϊσμό τον χιλιασμό και την ενοχικότητα της θρησκείας της «κλιματικής αλλαγής» πολύ δύσκολα θα φέρουν κάτι καλό μαζί τους. Η κλιματική αλλαγή τείνει να μετατραπεί σε ένα είδος new age θρησκείας, με τους οπαδούς της να θυμίζουν περισσότερο φανατικούς ζηλωτές.
Ολοκληρωτικός πόλεμος καλού και κακού
Επίσης, η λατρεία του κλιματικού τρόμου επιβάλλει μια μανιχαϊστική αντίληψη του κόσμου. Από την μία πλευρά είναι το Κακό (δηλαδή αυτοί που ανέχονται την κλιματική αλλαγή ή δεν πιστεύουν ότι συμβαίνει ή δεν πιστεύουν ότι οφείλεται στον άνθρωπο). Από την άλλη πλευρά είναι το Καλό (δηλαδή αυτοί που πιστεύουν ότι συμβαίνει και οι οποίοι θεωρούν ότι οι άλλοι, το Κακό, είναι αυτοί που δεν αφήνουν να ληφθούν μέτρα). Η σύγκρουση των δύο πλευρών έχει ολοκληρωτικό χαρακτήρα. Θα επικρατήσει ή ο ένας ή άλλος. Ο κόσμος ή θα σωθεί ή θα καταστραφεί. Δεν υπάρχει μέση κατάσταση. Άρα, δεν τίθεται θέμα συνεννόησης, ανοχής ή συμβιβασμού. Η σύγκρουση είναι απόλυτη.
Επιπλέον, η αιχμή του δόρατος και η προσωποποίηση του κινήματος κατά της κλιματικής αλλαγής είναι ένα νεαρό κορίτσι, ο λόγος του οποίου εστιάζει στο συναίσθημα. Η Γκρέτα Τούνμπεργκ και ο παθιασμένος λόγος της εκφράζει τη ζωτική δύναμη (vis vitalis) της νεότητας ενάντια στην εγκεφαλικότητα των "γέρων". Εκφράζει το ψυχικό πάθος της "θύελλας και ορμής" (sturm und drang) το οποίο αντιπαρατίθεται στον ψύχραιμο λόγο και την ορθολογική ανάλυση, που θεωρούνται ως ανάθεμα.
Όλο αυτό το πακέτο του βιταλισμού, της νεότητας, της περιφρόνησης στην μετριοπάθεια, του προτάγματος για άμεση δράση, της μανιχαϊστικής ανάγνωσης του κόσμου, με μόνο πιθανό και επιθυμητό αποτέλεσμα την απόλυτη επικράτηση του Καλού και την εξάλειψη του Κακού, είναι ακριβώς το μείγμα του Ναζισμού. Τόσο απλά.
slpress.gr
το είδαμε ΕΔΩ
Τον τελευταίο καιρό, το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής έχει τοποθετηθεί στο επίκεντρο των διεθνών εξελίξεων. Μόνο ένας τυφλός δεν βλέπει ότι η σχετική συζήτηση έχει ξεφύγει από το επίπεδο της αντιπαράθεσης επιστημονικών επιχειρημάτων. Πλέον διεξάγεται με χιλιαστικούς και εσχατολογικούς όρους. Η αλλαγή του κλίματος γίνεται αντιληπτή ως μια μείζονα καταστροφή κοσμογονικών διαστάσεων για την οποία υπεύθυνος είναι αποκλειστικά ο άνθρωπος.
Οι συνέπειες αυτής της εξέλιξης στον πολιτισμό μας ενδέχεται να είναι τεράστιες. Και αυτό γιατί ο τρόμος για την κλιματική αλλαγή αλλάζει την ίδια μας την θεμελιακή κοσμοαντίληψη για τη φύση, τον κόσμο και τη θέση του ανθρώπου μέσα σε αυτόν. Η μεγάλη συνεισφορά του Δαρβίνου και της θεωρίας της εξέλιξης στην επιστήμη ήταν ότι καθιέρωσε την άποψη ότι η φύση είναι ένα δυναμικό μέγεθος το οποίο βρίσκεται σε διαρκή αλλαγή και δεν επιδέχεται στασιμότητα. Αυτή η αντίληψη ενός διαρκώς μεταλλασσόμενου κόσμου αποτέλεσε το θεμέλιο της σύγχρονης επιστήμης και του σύγχρονου πολιτισμού. Σήμερα, όμως, η τάση αυτή απειλεί να αντιστραφεί.
Με τη δαιμονοποίηση αυτού καθαυτού του όρου κλιματική αλλαγή, επιβάλλεται νομοτελειακά μια αντίληψη ότι η φύση είναι, ή μάλλον πρέπει να είναι, ένας στατικός, παγωμένος κόσμος. Συνακόλουθα, επανερχόμαστε στις μεσαιωνικές αντιλήψεις της "φυσικής τάξης πραγμάτων", με ότι αυτό συνεπάγεται. Να επισημάνουμε ότι οι θεμελιώδεις κοσμοαντιλήψεις μας, που ξεκινάνε από το πώς αντιλαμβανόμαστε τη φύση, περνάνε και στο κοινωνικό και πολιτικό πεδίο.
Εν προκειμένω, η κοσμοαντίληψη μιας στατικής φυσικής τάξης αποτέλεσε το θεμέλιο της μοναρχίας και της φεουδαρχίας. Αντιθέτως οι δημοκρατικές και σοσιαλιστικές αντιλήψεις βασίστηκαν στην κοσμοαντίληψη του δυναμικού και συνεχώς μεταλλασσόμενου κόσμου. Επιπροσθέτως, η δαιμονοποίηση της κλιματικής αλλαγής αντιστρέφει τον ίδιο τον προσανατολισμό της ιστορικής πορείας του ανθρώπου.
Κλιματική αλλαγή και "χρυσό παρελθόν"
Συγκεκριμένα, από τον ύστερο Μεσαίωνα και μετά ο πολιτισμός μας είναι προσανατολισμένος προς το μέλλον (future oriented). Πυρήνας και κινητήρια δύναμη της ιστορικής εξέλιξης ήταν η κοσμοαντίληψη πως ο κόσμος κινείται προς ένα καλύτερο μέλλον. Βέβαια, πάντοτε υπήρχαν μνήμες, εικόνες και αντιλήψεις ενός εξιδανικευμένου "χρυσού παρελθόντος", είτε κοντινού είτε μακρινού, αλλά αυτό ήταν δευτερεύων.
Πάνω σε αυτό το θεμέλιο εδραιώθηκαν, μεταξύ των άλλων, οι δημοκρατικές και σοσιαλιστικές θεωρίες. Αντιθέτως, οι απολυταρχικές αντιλήψεις έδιναν έμφαση στο παρελθόν. Είναι ο λόγος για την καθιέρωση των όρων πρόοδος και αντίδραση. Βλέπουμε πως σήμερα τα πράγματα αλλάζουν.
Δια της δαιμονοποίησης της αλλαγής του κλίματος, στρεφόμαστε προς ένα ιδεατό παρελθόν. Ένα παρελθόν, από το οποίο υποτίθεται ότι έχουμε εγκληματικά απομακρυνθεί και πρέπει να επιστρέψουμε σε αυτό εγκαταλείποντας ότι μας οδήγησε σε αυτήν την ύβρη. Δηλαδή από ότι θεωρούσαμε ως πρόοδο μέχρι σήμερα.
Οι ζηλωτές της κλιματικής αλλαγής
Πυρήνας του πολιτισμού μας, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, ήταν ο ανθρωποκεντρισμός. Η αντίληψη ότι «μέτρον όλων των πραγμάτων ο άνθρωπος». Δηλαδή, τα πάντα να στοχεύουν στην καλυτέρευση της ζωής του επί της Γης. Όμως, η θρησκεία της κλιματικής αλλαγής, ή καλύτερα του κλιματικού τρόμου, αλλάζει τις προτεραιότητες. Πλέον πυρήνας της κοσμοαντίληψης μας γίνεται μια απρόσωπη φύση, την οποία ο άνθρωπος υποτίθεται ότι καταστρέφει.
Συνακόλουθα οι άνθρωποι χάνουν την κυρίαρχη τους θέση στον κόσμο και τον ρόλο της πυξίδας για το πως πρέπει να κινείται η ιστορική εξέλιξη. Επιπλέον (αυτό)αντιμετωπίζονται σαν παράσιτα που "καταστρέφουν το κλίμα". Τρώνε κρέας, ταξιδεύουν με αυτοκίνητα, αεροπλάνα και τρένα (και όχι με high end ιστιοφόρα αξίας εκατομμυρίων δολαρίων...), χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα για να ζεσταθούν και εν πάση περιπτώσει υπάρχουν.
Αυτή η έμμεση αλλά ξεκάθαρη δαιμονοποίηση της ανθρωπότητας είναι μια πρωτοφανής κατάσταση στην ανθρώπινη ιστορία και δεν ξέρουμε που μπορεί να οδηγήσει. Σε συνδυασμό με τον ωμό συναισθηματισμό, το μανιχαϊσμό τον χιλιασμό και την ενοχικότητα της θρησκείας της «κλιματικής αλλαγής» πολύ δύσκολα θα φέρουν κάτι καλό μαζί τους. Η κλιματική αλλαγή τείνει να μετατραπεί σε ένα είδος new age θρησκείας, με τους οπαδούς της να θυμίζουν περισσότερο φανατικούς ζηλωτές.
Ολοκληρωτικός πόλεμος καλού και κακού
Επίσης, η λατρεία του κλιματικού τρόμου επιβάλλει μια μανιχαϊστική αντίληψη του κόσμου. Από την μία πλευρά είναι το Κακό (δηλαδή αυτοί που ανέχονται την κλιματική αλλαγή ή δεν πιστεύουν ότι συμβαίνει ή δεν πιστεύουν ότι οφείλεται στον άνθρωπο). Από την άλλη πλευρά είναι το Καλό (δηλαδή αυτοί που πιστεύουν ότι συμβαίνει και οι οποίοι θεωρούν ότι οι άλλοι, το Κακό, είναι αυτοί που δεν αφήνουν να ληφθούν μέτρα). Η σύγκρουση των δύο πλευρών έχει ολοκληρωτικό χαρακτήρα. Θα επικρατήσει ή ο ένας ή άλλος. Ο κόσμος ή θα σωθεί ή θα καταστραφεί. Δεν υπάρχει μέση κατάσταση. Άρα, δεν τίθεται θέμα συνεννόησης, ανοχής ή συμβιβασμού. Η σύγκρουση είναι απόλυτη.
Επιπλέον, η αιχμή του δόρατος και η προσωποποίηση του κινήματος κατά της κλιματικής αλλαγής είναι ένα νεαρό κορίτσι, ο λόγος του οποίου εστιάζει στο συναίσθημα. Η Γκρέτα Τούνμπεργκ και ο παθιασμένος λόγος της εκφράζει τη ζωτική δύναμη (vis vitalis) της νεότητας ενάντια στην εγκεφαλικότητα των "γέρων". Εκφράζει το ψυχικό πάθος της "θύελλας και ορμής" (sturm und drang) το οποίο αντιπαρατίθεται στον ψύχραιμο λόγο και την ορθολογική ανάλυση, που θεωρούνται ως ανάθεμα.
Όλο αυτό το πακέτο του βιταλισμού, της νεότητας, της περιφρόνησης στην μετριοπάθεια, του προτάγματος για άμεση δράση, της μανιχαϊστικής ανάγνωσης του κόσμου, με μόνο πιθανό και επιθυμητό αποτέλεσμα την απόλυτη επικράτηση του Καλού και την εξάλειψη του Κακού, είναι ακριβώς το μείγμα του Ναζισμού. Τόσο απλά.
slpress.gr
το είδαμε ΕΔΩ
Κατηγορία Θέματος
Θέματα Παιδείας,
Κοινωνικά θέματα,
Κρίσεις και απόψεις,
Παγκοσμιοποίηση,
Περιβαλλοντικά θέματα
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου