12 Οκτωβρίου 2019

Το επίσημο Ανακοινωθέν της Ιεραρχίας για την Ουκρανία. (δυστυχώς φτάσαμε και σε αυτό... μια χώρα δύο κανονικές Εκκλησίες!!!)

Συνήλθε σήμερα, Σάββατο, 12 Οκτωβρίου 2019, εκτάκτως, η Ιερά Συνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, στην Αίθουσα Συνεδριών της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας.

Προ της Συνεδρίας ετελέσθη Θεία Λειτουργία στο Καθολικό της Ιεράς Μονής Ασωμάτων Πετράκη.

Περί την 9η πρωινή, στη μεγάλη Αίθουσα των Συνεδριών της Ιεράς Συνόδου, ετελέσθη η Ακολουθία για την έναρξη των εργασιών της Ιεράς Συνόδου. Αναγνωσθέντος του Καταλόγου των συμμετεχόντων Ιεραρχών, διεπιστώθη απαρτία.

Ακολούθως συνεκροτήθη η Επιτροπή Τύπου, αποτελουμένη από τούς Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτες Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεο, Σύρου, Τήνου, Άνδρου, Κέας, Μήλου, Δήλου και Μυκόνου κ. Δωρόθεο και Πατρών κ. Χρυσόστομο.

Σύμφωνα με την Ημερησία Διάταξη, ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος ανέπτυξε την Εισήγησή του, με τίτλο: «Αυτοκεφαλία Εκκλησίας Ουκρανίας».

Στον Πρόλογο της Εισηγήσεως, ο Μακαριώτατος ανέφερε ότι η Δ.Ι.Σ. ασχολήθηκε εντατικά σε αρκετές Συνεδρίες της με το θέμα αυτό, το οποίο και παρέπεμψε στις αρμόδιες Συνοδικές Επιτροπές, επί των Δογματικών και Νομοκανονικών Ζητημάτων και επί των Διορθοδόξων και των Διαχριστιανικών Σχέσεων, ώστε από κοινού να εισηγηθούν δεόντως προς την Ιερά Σύνοδο.

Την 13η Αυγούστου ε.έ. οι εν λόγω Επιτροπές κατέθεσαν στην Αρχιγραμματεία το Κοινό Πόρισμα και το Εισηγητικό Σημείωμα υπό τον τίτλο: «Το ζήτημα της κανονικής δικαιοδοσίας στην Ιερά Μητρόπολη Κιέβου». Το Πόρισμα των Επιτροπών, κατόπιν αναφοράς πέντε βασικών θέσεων εξ επόψεως νομοκανονικής, κατέληξε στο εξής: «Κατόπιν των ανωτέρω θεωρήσαντες το θέμα της αυτοκεφαλίας της Εκκλησίας της Ουκρανίας εξ επόψεως κανονικής, ου μην αλλά και νομικής, ευσεβάστως εισηγούμεθα ότι ουδέν το κωλύον την αναγνώρισιν του αυτοκεφάλου της Εκκλησίας της Ουκρανίας και την απόλυτον εναρμόνισιν και συμπόρευσιν της Εκκλησίας της Ελλάδος μετά του Οικουμενικού Πατριαρχείου». 

Ακολούθως, ο Μακαριώτατος έκανε σύντομη αναφορά στον συνοδικό θεσμό και την διοικητική οργάνωση της Εκκλησίας, καθώς και στον θεσμό της Αυτοκεφαλίας. Σημείωσε δε ότι η Εκκλησία της Ουκρανίας παρέμενε πάντοτε στην κανονική εκκλησιαστική δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου, το οποίο παραιτήθηκε εκ της κανονικής του δικαιοδοσίας, για να ενταχθεί στην κοινωνία των αυτοκεφάλων Ορθοδόξων Εκκλησιών, πράξη την οποία το Πατριαρχείο Μόσχας αποδοκιμάζει ως αντικανονική, σαν να ανήκε κανονικώς σε αυτό.

Τέλος, αφού χαρακτήρισε την ανακήρυξη της εκκλησιαστικής Αυτοκεφαλίας της Ουκρανίας ιδιαιτέρως επωφελή για την Ορθόδοξη Εκκλησία και πολύτιμη για την ενίσχυση των σχέσεων των δύο αδελφών αυτοκεφάλων Ορθοδόξων Εκκλησιών, της Μεγάλης Ρωσίας και της Ουκρανίας, εισηγήθηκε «την αναγνώρισιν υπό της ημετέρας Εκκλησίας της Αυτοκεφαλίας της Ορθοδόξου Εκκλησίας της ανεξαρτήτου Δημοκρατίας της Ουκρανίας».

Επηκολούθησε εποικοδομητικός διάλογος και τοποθετήσεις πολλών Σεβασμιωτάτων Ιεραρχών και η Ιεραρχία απεφάσισε όπως αποδεχθεί την απόφαση της παρελθούσης Διαρκούς Ιεράς Συνόδου και την εισήγηση του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, ήτοι αναγνωρίζει «το κανονικό δικαίωμα του Οικουμενικού Πατριαρχείου για την παραχώρηση του Αυτοκεφάλου, καθώς και το προνόμιο του Προκαθημένου της Εκκλησίας της Ελλάδος να χειρισθή περαιτέρω το ζήτημα της αναγνωρίσεως της Εκκλησίας της Ουκρανίας», ενώ επτά Μητροπολίτες εζήτησαν την αναβολή λήψης Αποφάσεως.

Η Επιτροπή Τύπου
της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας


πηγή

ΣΧΟΛΙΟ

Πραγματικά ο Οικουμενικός Πατριάρχης έχει το δικαίωμα να δίνει αυτοκεφαλία σε κανονικές Εκκλησίες και είναι αλήθεια ότι το δικαίωμα αυτό ΔΕΝ το έχει ο Πατριάρχης Μόσχας, όμως δυστυχώς αν παρατηρήσατε από το κοινό πόρισμα των Επιτροπών που εξέτασαν το θέμα, λείπει μια σημαντική λέξη: το "εκκλησιαστικής"....
Εξέτασαν δηλαδή το θέμα από απόψεως κανονικής και νομικής....

Για να αντιληφθούμε το μέγεθος του λάθους αρκεί να αναφέρουμε ότι για τα δικά μας ελληνικά δεδομένα θα ήταν σαν ο Οικουμενικός Πατριάρχης μην λογαριάζοντας καθόλου την άποψη της Εκκλησίας της Ελλάδος, αναγνώριζε τους σχισματικούς παλαιοημερολογήτες Ορθοδόξους Χριστιανούς...
Θα είχαμε λοιπόν στην πατρίδα μας δύο κανονικούς Αρχιεπισκόπους, δύο κανονικές Ιερές Συνόδους και δύο κανονικές Ορθόδοξες Εκκλησίες...

Δυστυχώς αυτό συμβαίνει σήμερα στην Ουκρανία... 

Τελοσπάντων εμείς ως απλοί Ορθόδοξοι Χριστιανοί οφείλουμε πάντα να σεβόμαστε και να υπακούουμε την Μητέρα Εκκλησία και ο μόνος λόγος για να μην υπακούσουμε θα είναι αν μας πιέσουν προς την αίρεση...
Ας ελπίσουμε λοιπόν οι νεοαναγνωρισμένοι Ουκρανοί Ορθόδοξοι να είναι αληθινά Ορθόδοξοι κι όχι οικουμενιστικά υποχείρια των Παπικών και των δυτικόφιλων πολιτικών... (γιατί πολλά περίεργα έχουμε ακούσει).
Γιατί ας μην γελιόμαστε.... όλο αυτό που συνέβει είναι καθαρά προϊόν πολιτικών σκοπιμοτήτων και πίεσης κυρίως προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη και πηγάζει από την διάσπαση των Ουκρανών σε εχθρούς και φίλους των Ρώσων.... και σε εχθρούς και φίλους των δυτικών....

Ξέρω ότι πολλοί αδερφοί μας θα σκανδαλισθούν με την απόφαση της Ιεραρχίας μας, αλλά τους καλώ να είναι ήρεμοι και να γνωρίζουν ότι στην Εκκλησία μας κεφαλή είναι ο Χριστός και μόνο Αυτός τελικώς θα αποφασίσει για το τι είναι δίκαιο και τι όχι και σε αυτό θα πειθαρχήσει τελικώς η Εκκλησία μας...
Ούτε Πατριάρχες, ούτε Σύνοδοι, ούτε Μητροπολίτες μπορούν να πάνε κόντρα στο θέλημα Του για καιρό...
Η Αλήθεια θα βγει στο φως... 

Παραθέτω παρακάτω για όσους θέλουν να μελετήσουν περαιτέρω το θέμα, την Εισήγηση του Μακαριωτάτου που μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ

Και επίσης την επιστολή του Μητροπολίτη Ζαπορόζιε κ. Λουκά, προς την Ιεραρχία μας η οποία δυστυχώς δεν λήφθηκε υπόψιν. 

Θα ήθελα να μοιραστώ μερικές σκέψεις πάνω στο Ουκρανικό εκκλησιαστικό ζήτημα, το οποίο σήμερα ξεπέρασε την Ουκρανία και δημιούργησε ένταση και συγκρούσεις στην οικογένεια των ορθόδοξων εκκλησιών.

 Υπάρχει ανάγκη να εξηγήσω όσα αισθάνομαι για την ευθύνη μου, ως κληρικού απέναντι στους Χριστιανούς μας σε αυτή τη χρονική στιγμή.  

Η Ορθοδοξία είναι η θρησκεία της αγάπης, της αρμονίας και της συλλογικότητας, όπως μας το δίδαξε ο Κύριος Ιησούς Χριστός μας «Σας δίνω μια νέα εντολή, να αγαπάει ο ένας τον άλλο. όπως σας αγαπούσα, να αγαπάτε κι εσείς ο ένας τον άλλον. Με αυτό όλα θα ξέρουν ότι είστε μαθητές μου - αν έχετε αγάπη μεταξύ σας» (Ιωάννης 13: 34-35).  

Η αγάπη αναζητά πάντα έναν τρόπο προς την ενότητα, την ειρήνη και την κατανόηση, και όπου υπάρχει διαφωνία, δεν υπάρχει αγάπη.  

Και κάθε σχίσμα είναι μια πληγή στο σώμα της εκκλησίας, που χρειάζεται να θεραπευτεί με μεγάλη σοφία και υπομονή.  

Η πρόσφατη χορήγηση αυτοκεφαλίας στην «Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας» και η υπογραφή του λεγόμενου Τόμου, από τον σχεδιασμό του Πατριάρχη Βαρθολομαίου, έπρεπε να θεραπεύσει το ενδοουκρανικό σχίσμα, αλλά στην πραγματικότητα δεν ακολούθησε καμία ενότητα της Ορθοδοξίας.  

Αντ 'αυτού, συμβαίνει ένα ξυλοκόπημα των Ορθόδοξων ανθρώπων απο δεξιούς ριζοσπάστες και κατασχέσεις εκκλησιών της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας.

Σήμερα, συνεχίζει να λείπει η επικοινωνία μεταξύ της κανονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας και της νεοσυσταθείσας δομής.  

Επιπλέον, ο Φιλαρέτος που άρχισε το σχίσμα και τον οποίον ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος δέχθηκε απερίσκεπτα εις τους κόλπους της εκκλησίας του Χριστού, συνεχίζει να αναστατώνει τους Ουκρανούς πιστούς, προσπαθώντας να κρατήσει την εξουσία στα χέρια του και να διατηρήσει τη δομή του.
Παρακολουθώντας τη συμπεριφορά του αναρωτιέσαι από ποιες δυνάμεις οδηγείται.

Σήμερα, καθώς προχωρά ο χρόνος, μπορούμε να ισχυριστούμε με σιγουριά ότι η απόφαση του Πατριάρχη Βαρθολομαίου, αύξησε περαιτέρω την ένταση και την αντιπαράθεση στην ουκρανική κοινωνία.

Αυτά τα γεγονότα προκαλούν ανησυχία στον Ορθόδοξο κόσμο εξαιτίας των πιθανών συνεπειών για την ενότητα των Ορθοδόξων Εκκλησιών και το διάλογο μεταξύ τους.

Ως αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης, πολλοί πιστοί, που θα μπορούσαν να ενωθούν με τον Κύριο στο μυστήριο της Ευχαριστίας στερούνται της ευκαιρίας αυτής.

Ας το αντιμετωπίσουμε και να απαντήσουμε με ειλικρίνεια στο ερώτημα τι συνέπειες έχει η Ουκρανία και το σύνολο της Ορθοδοξίας από τέτοιες ενέργειες.

Υπ’ αυτό το πρίσμα, έχω την τιμή να απευθυνθώ στην Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος, ώστε να ακούσει τη φωνή μας, γιατί με τις ενέργειές σας μπορείτε είτε να μας βοηθήσετε, ως εν Χριστώ αδελφούς σας, να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις που προκύπτουν από τις αντικανονικές ενέργειες του Πατριάρχη Βαρθολομαίου για ολόκληρη την Ορθοδοξία, είτε να χτυπήσετε τη μητρική μας Εκκλησία (το Σώμα του Χριστού) με έναν τρομερό ιό σχίσματος και υπερηφάνειας.

Νεότερη ενημέρωση

Παραθέτω νέα στοιχεία και απόψεις για το πως η ιεραρχία μας έφθασε σε αυτήν την απόφαση: 

Οι εισηγήσεις των Επιτροπών που οδήγησαν στην αναγνώριση της Αυτοκεφαλίας

Σεβ Γουμενίσσης Δημήτριος: Εξηγήσεις και επεξηγήσεις εκκλησιαστικής ιστορίας και δεοντολογίας για το Ουκρανικό 

Ευθείες απειλές κατά της Εκκλησίας της Ελλάδος από τον Βολοκολάμσκ Ιλαρίωναλίγο πριν την συνεδρίαση της ΙΣΙ για το Ουκρανικό

Οι θέσεις διαφόρων Ιεραρχών για το Ουκρανικό και τις Ρωσικές πιέσεις.
 

Σεβ. Σύρου: Η Εκκλησία της Ελλάδος ούτε δέχεται εντολές, ούτε απειλείται .

Προσβλητικές δηλώσεις του Πρωτοπ. Νικόλαου Μπαλασόφ για την απόφαση της Εκκλησίας της Ελλάδος  


Τέλος να τονίσουμε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των μελών της Ιεραρχίας μας εξοργίστηκε με τις πιέσεις των Ρώσων και ειδικά οι Μητροπολίτες των Νέων χωρών (δηλαδή της Βόρειας Ελλάδας) τόνισαν ότι με κανέναν τρόπο δεν θα μπορούσαν να πάνε κόντρα στον Ιερό θεσμό του Οικουμενικού Πατριαρχείου μας. Ωστόσο υπήρξαν αντιδράσεις από μερίδα των Ιεραρχών μας οι οποίοι προσπάθησαν να αναβάλουν την λήψη απόφασης. Οπως χαρακτηριστικά διαβάζουμε στο Ορθοδοξία Ινφο: 

Από τα μέλη της Ιεραρχίας που έλαβαν τον λόγο, ζήτησαν να καταγραφεί η αντίρρηση τους στο να ληφθεί απόφαση οι μητροπολίτες: Καρυστίας, Πειραιώς, Κυθήρων, Ηλείας και Μεσογαίας ενώ οι μητροπολίτες Αιτωλίας και Δρυινουπόλεως αν και δεν έλαβαν τον λόγο ζήτησαν να καταγραφούν επίσης πως δεν επιθυμούν την λήψη απόφασης. Αντίθετος στο να ληφθεί απόφαση προκειμένου η Εκκλησία της Ελλάδος να μην εμπλακεί στην σύγκρουση δήλωσε και ο μητροπολίτης Κερκύρας ο οποίος λόγω της απουσίας του στο εξωτερικό προχώρησε σε γραπτή δήλωση. 

ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ: ΤΟ ΡΙΣΚΟ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟ  

Ιδιαίτερα αρνητικός στο να ληφθεί απόφαση ήταν ο μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος που είπε προς την ιεραρχία πως «το ρίσκο είναι μεγάλο» επισημαίνοντας πως με την έκδοση του τόμου της αυτοκεφαλίας δεν επιτεύχθηκε η εκκλησιαστική ενότητα των Ουκρανών.  

«Να περιμένουμε να ωριμάσει» ζήτησε από τα μέλη της Ιεραρχίας ο κ. Νικόλαος που επέμεινε πως αν η Αθήνα αναγνωρίσει θα υπάρξει σύγχυση. Τέλος ο μητροπολίτης Καισαριανής δεν έκρυψε τους φόβους του για νέο παλαιοημερολογιτικό ζήτημα στους κόλπους της Εκκλησίας της Ελλάδος λέγοντας χαρακτηριστικά «φοβούμαι πως σπέρνουμε νέο διχασμό»



Share

2 σχόλια:

ἐμπεσῶν εἰς λάκκον τις είπε...

Ψυχραιμία
πάντα.

Ο διχασμός είναι
άσχημο πράγμα.

Πάντως τα συλλείτουργα
με τους παπικους στην
Αγια Σοφιά
τα τελευταια χρόνια
πριν την πτώση
είχαν γίνει κανόνας.


ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ είπε...

Και καλά τότε να πεις ότι μπροοστα στον κινδυνο να χαθεί η Πόλη κάποιοι το παρακαναν...
Σημερα;
Τι φοβουνται;
Και ενταξει να πω οτι το Πατριαρχειο εχει θεματα... Ειναι τουρκικο ιδρυμα, εχει αποθεσει τις ελπιδες του στους Αμερικανους που τα σκανε κανονικα κλπ...
Εμείς εδω περα;
Μηπως ειμαστε μια απο τα ιδια;

Ζουμε σε χαλαιπους καιρους φιλε μου Κιχωτη...

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.