1 Νοεμβρίου 2016

Αρθρα του Νίκου Λυγερού για την Τουρκία και τις Συνθήκες για την Μικρά Ασία.

Γράφει ο Νίκος Λυγερός

Βάρβαρη φαντασίωση

Όταν ένα καθεστώς βαρβαρότητας, που ετοιμάζεται να επαναφέρει τη θανατική ποινή ως δείγμα πολιτισμού, μιλά για ιστορία που έχει δημιουργήσει σε πρώην κατεχόμενα, γίνεται απόλυτα κατανοητό από όλες τις Δημοκρατίες ότι πρόκειται για φαντασίωση, εκτός βέβαια αν βάζει σε αυτό το πλαίσιο τα εγκλήματα πολέμου, τα εγκλήματα κατά της Ανθρωπότητας και τις γενοκτονίες. Διότι ποιος μπορεί να εντάξει τις καταστροφές των εκκλησιών, το παιδομάζωμα, την καταπάτηση ιερών, τα βασανιστήρια εναντίον των αγωνιστών της ελευθερίας στο πλαίσιο της ιστορίας; Μόνο οι ραγιάδες που δεν τολμούν να σηκώσουν το κεφάλι μπροστά σε γενοκτόνο. 

Η βαρβαρότητα δεν ανήκει στην ιστορία της Ανθρωπότητας. Και τα νησιά μας πάντοτε πολέμησαν εναντίον των κατακτητών. Ο πρόεδρος της βαρβαρότητας, σαν το ανάλογό του το ναζιστικό, προσπαθεί να ξαναγράψει την ιστορία, όμως αυτό δεν γίνεται. Το μόνο που ξέρει είναι να σβήνει κομμάτια ιστορίας όπως το κάνει και η σύμμαχός του, η τρομοκρατική οργάνωση στη Συρία και στο Ιράκ. Θέλει να ξεμπερδέψει με εσωτερικά προβλήματα που τον πνίγουν και αμφισβητούν την εξουσία του, όμως δεν θα τα καταφέρει, διότι η καταπάτηση έχει ένα όριο. Στοχεύοντας τον κουρδικό, τον αρμενικό, τον ασσυριακό και τον ελληνικό λαό, προσπαθεί να σβήσει τις εσωτερικές αντιστάσεις, όμως ακόμα και τα επιχειρήματά του είναι γελοία. Και αυτό το βλέπει και η αντιπολίτευσή του. Και η επιβολή αλλαξοπιστίας δεν ήταν ποτέ δείγμα πολιτισμού. Έτσι, όταν η βαρβαρότητα μιλά για ιστορία ας μην μπερδευόμαστε, εννοεί όλες τις πληγές που έχει προκαλέσει στην Ανθρωπότητα και τίποτα, μα τίποτα άλλο. Ας το ξέρουμε λοιπόν!


Η Μικρά Ασία δεν ανήκει στην Τουρκία

Αντί ν’ ακούμε κάθε ιστορική γελοιότητα λόγω άγνοιας και βαρβαρότητας και κάθε φορά να ψάχνουμε το κατάλληλο επιχείρημα για ν’ απαντήσουμε, θα ήταν καλό να επικεντρωθούμε στα θεμελιακά ερωτήματα. Το πρόβλημα δεν είναι βέβαια αν η Τουρκία έχει δικαιώματα στη θάλασσα και στα νησιά, διότι πολύ απλά δεν έχει. Δεν δημιούργησε τίποτα και μόνο κατάστρεψε. Το αληθινό πρόβλημα είναι ότι πιστεύει ότι η Μικρά Ασία της ανήκει εξ ολοκλήρου. Σ’ αυτήν την προσέγγιση, που έχει το χαρακτηριστικό του μονόπλευρου, έχει ξεχάσει γιατί θεώρησε αναγκαίο να διαπράξει μια τριπλή γενοκτονία εναντίον των Αρμενίων, των Ασσυρίων και των Ελλήνων και να συνεχίζει τώρα με τους Κούρδους. Έχει ξεχάσει ότι το κράτος δεν αποτελείται από αυτόχθονους λαούς. 

Αντιθέτως τους έχει καταπατήσει για να κατασκευάσει με τεχνητό τρόπο ένα κράτος του τρόμου μέσω της τρομοκρατίας. Έχει ξεχάσει, επίσης, ότι αναγκάστηκε να καταστρέψει πολιτισμούς, ναούς, εκκλησίες, κοιμητήρια για να επιβάλλει στους αδιάφορους που δεν ξέρουν τι σημαίνει ιστορία, ότι ήταν από πάντα στη Μικρά Ασία. Και τώρα που αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με το Κουρδιστάν, την Δυτική Αρμενία, αλλά και με τους Αλεβίτες, προσπαθεί να φέρει στην επιφάνεια εργαλεία προπαγάνδας για να κρύψει την αλήθεια. Η Τουρκία είναι κράτος κατακτητή, όχι αυτόχθονου λαού της Μικράς Ασίας.
 

Η Συνθήκη Σεβρών ως επίλυση προβλημάτων

Όσοι μιλούν για τη Συνθήκη της Λωζάνης ξεχνούν ότι είναι απαράδεκτη, επειδή δεν σέβεται τους αυτόχθονες λαούς της Μικράς Ασίας. Έγινε μόνο και μόνο προς όφελος της Τουρκίας λόγω φοβιών και ραγιαδισμού. Και τα προβλήματα που υπάρχουν στη Μικρά Ασία οφείλονται στο γεγονός ότι ουσιαστικά και πρακτικά αυτή η Συνθήκη δεν έχει δώσει κανένα δικαίωμα στους Αρμένιους, στους Ασσύριους, στους Έλληνες, στους Κούρδους. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Αλεβίτες και οι Σουφί είναι ανάλογα αν και δεν είναι του ίδιου τύπου. 

Σε κάθε περίπτωση αυτή η Συνθήκη που ήταν προβληματική εξ αρχής, παραμένει ένα πρόβλημα και τώρα. Στην πραγματικότητα η μόνη ορθολογική λύση που σέβεται τους αυτόχθονες λαούς είναι η Συνθήκη Σεβρών, την οποία έχουν υπογράψει τόσα κράτη και πρόσφατα και η ίδια η Δυτική Αρμενία. Διότι η Συνθήκη αυτή ξέρει και υπολογίζει τις περιοχές όπου ζει ο καθένας και δεν βασίζεται στα γεγονότα μετά την τριπλή γενοκτονία, αλλά στα προηγούμενα για να μπορεί να υπάρχει η διαδικασία διόρθωσης, αλλά και η πρακτική επιστροφή των εδαφών σ’ αυτούς που ζούσαν πάνω σε αυτά εδώ και χιλιετίες. Η μελέτη της Συνθήκης Σεβρών μας μαθαίνει ιστορία, ενώ η Συνθήκη Λωζάνης είναι μόνο και μόνο ο συμβιβασμός του ραγιαδισμού με τη λήθη.


Έξυπνη Ιστορία και Συνθήκες

Σε επίπεδο υψηλής στρατηγικής, ο Κλεμανσώ έγραφε ότι: «Δεν υπογράφουμε Συνθήκες για να τελειώσουμε πολέμους, αλλά για ν’ αρχίσουμε τους επόμενους». Στην έξυπνη ιστορία η χρήση της στρατηγικής είναι θεμελιακή, όμως το υπόβαθρό της το πιο βαθύ είναι βέβαια η ίδια η Ανθρωπότητα. Κατά συνέπεια είναι όχι μόνο υπέρ των Δικαιωμάτων της Ανθρωπότητας για το μέλλον, αλλά ήδη από τώρα υπέρ των Δικαιωμάτων των Αυτόχθονων Λαών. 

Για κάθε Συνθήκη που μελετά πάντα εξετάζει αν σέβονται αυτά τα Δικαιώματα. Με αυτόν τον τρόπο δεν λειτουργεί μόνο περιγραφικά σαν μια εφημερίδα της εποχής, αλλά εμπλουτίζει τα γεγονότα μέσω γεγονολογίας για ν’ αναλύσει τις διάφορες προσεγγίσεις που οδήγησαν σε μια Συνθήκη. Εξετάζει επίσης σε βάθος του χρόνου τη διάρκεια της κι αναλύει τις ουρές της μέσω των διακλαδώσεων. Έτσι βλέπει και το μετά της Συνθήκης για να το συνδέσει με το πριν. Με αυτήν την έννοια αποτελεί ένα εργαλείο της Ανθρωπότητας για να επεξηγήσει αποφάσεις που ξεφεύγουν από τη θεωρία αποφάσεων και τη θεωρία παιγνίων, διότι οι παίκτες δεν παίζουν πάντα ορθολογικά. Εν τέλει, δίνει τη δυνατότητα του χαρακτηρισμού μιας Συνθήκης ως ανθεκτικής και ως δίκαιης για το πλαίσιο των Δικαιωμάτων της Ανθρωπότητας.


Ο Νίκος Λυγερός είναι καθηγητής Γεωστρατηγικής



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.