Δημοσιογράφος – Αμυντικός Αναλυτής
Επειδή την τρέχουσα περίοδο της δεινής οικονομικής κρίσης και της συνεχιζόμενης περιστολής των αμυντικών δαπανών (εκτός των εξοπλισμών) συζητείται ευρέως και με αρκετή δόση «ειλικρίνειας» από την πολιτική ηγεσία το ζήτημα της διατήρησης του αξιόμαχου και της αποτρεπτικής ικανότητας των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων – παρά την μείωση ακόμη και των λειτουργικών προϋπολογισμών – ας δώσουμε προσοχή σε μια είδηση από τα «ψιλά» των αμυντικών ειδήσεων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας, τον Απρίλιο του 2011 το Τουρκικό Ναυτικό διέθεσε 10 από τις 16 φρεγάτες της υπάρχουσας δύναμης σε πλήρη ανάπτυξη και συγκεκριμένα σε αποστολές: α) 4 στην Άσκηση «Deniz Yildizi 2011», β) 4 στην Επιχείρηση «Unified Protector» (ΝΑΤΟ στην Λιβύη), γ) 1 στην Επιχείρηση «Ocean Shield» και τέλος δ) 1 στην μόνιμη ναυτική δύναμη BlackSeafor (στην Μαύρη Θάλασσα). Αν υπολογιστεί επίσης ότι σε μια φρεγάτα τύπου «O.H. Perry» εκτελούνταν εργασίες τοποθέτησης του νέου εκτοξευτού Mk41 VLS (κάθετης εκτόξευσης βλημάτων), η διαθεσιμότητα των τουρκικών φρεγατών ήταν της τάξης του 66,7%, καθώς 10 από τα 15 πλοία της δύναμης επιχειρούσαν σε πέντε θάλασσες.
Στον αντίποδα το Πολεμικό Ναυτικό δεν μπορεί παρά να «ζηλέψει» την επίδοση των Νέο-Οθωμανών που έχουν συνειδητοποιήσει τι σημαίνει η φράση «Στόλος θαλάσση κρατείν». Η πρόσφατη επιστολή των εν αποστρατεία αρχηγών του Ναυτικού (Α/ΓΕΝ) εκφράζει μεταξύ άλλων και την αγωνία τους για τη διατήρηση του αξιόμαχου του Στόλου, του οποίου η διαθεσιμότητα των πλοίων δεν μπορεί να αναγραφεί γιατί απλά είναι τέτοια που προκαλεί ντροπή και οργή! Βέβαια η πολιτική ηγεσία διαβεβαιώνει τον μόνιμα απληροφόρητο (και αδιάφορο για την άμυνα) ελληνικό λαό, ότι το αξιόμαχο διατηρείται και γενικά όλα τα προβλήματα αντιμετωπίζονται. Λυπάμαι αλλά η αλήθεια είναι διαφορετική και ισχύει κατ’ αναλογία ότι μας «διαβεβαίωναν» για την πορεία της οικονομίας. Άμυνα και οικονομία, δύο έννοιες συνυφασμένες βρίσκονται σε κώμα. Με την διαφορά ότι αν «πτωχεύσει» η Άμυνα, οι συνέπειες θα είναι της περιόδου όχι του «κραχ» αλλά του 1922…
Σύμφωνα με τα στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας, τον Απρίλιο του 2011 το Τουρκικό Ναυτικό διέθεσε 10 από τις 16 φρεγάτες της υπάρχουσας δύναμης σε πλήρη ανάπτυξη και συγκεκριμένα σε αποστολές: α) 4 στην Άσκηση «Deniz Yildizi 2011», β) 4 στην Επιχείρηση «Unified Protector» (ΝΑΤΟ στην Λιβύη), γ) 1 στην Επιχείρηση «Ocean Shield» και τέλος δ) 1 στην μόνιμη ναυτική δύναμη BlackSeafor (στην Μαύρη Θάλασσα). Αν υπολογιστεί επίσης ότι σε μια φρεγάτα τύπου «O.H. Perry» εκτελούνταν εργασίες τοποθέτησης του νέου εκτοξευτού Mk41 VLS (κάθετης εκτόξευσης βλημάτων), η διαθεσιμότητα των τουρκικών φρεγατών ήταν της τάξης του 66,7%, καθώς 10 από τα 15 πλοία της δύναμης επιχειρούσαν σε πέντε θάλασσες.
Στον αντίποδα το Πολεμικό Ναυτικό δεν μπορεί παρά να «ζηλέψει» την επίδοση των Νέο-Οθωμανών που έχουν συνειδητοποιήσει τι σημαίνει η φράση «Στόλος θαλάσση κρατείν». Η πρόσφατη επιστολή των εν αποστρατεία αρχηγών του Ναυτικού (Α/ΓΕΝ) εκφράζει μεταξύ άλλων και την αγωνία τους για τη διατήρηση του αξιόμαχου του Στόλου, του οποίου η διαθεσιμότητα των πλοίων δεν μπορεί να αναγραφεί γιατί απλά είναι τέτοια που προκαλεί ντροπή και οργή! Βέβαια η πολιτική ηγεσία διαβεβαιώνει τον μόνιμα απληροφόρητο (και αδιάφορο για την άμυνα) ελληνικό λαό, ότι το αξιόμαχο διατηρείται και γενικά όλα τα προβλήματα αντιμετωπίζονται. Λυπάμαι αλλά η αλήθεια είναι διαφορετική και ισχύει κατ’ αναλογία ότι μας «διαβεβαίωναν» για την πορεία της οικονομίας. Άμυνα και οικονομία, δύο έννοιες συνυφασμένες βρίσκονται σε κώμα. Με την διαφορά ότι αν «πτωχεύσει» η Άμυνα, οι συνέπειες θα είναι της περιόδου όχι του «κραχ» αλλά του 1922…
Και για να μην μας δημιουργούνται απορίες για το τι πράττουν οι γείτονες και τι σχεδιασμούς προετοιμάζουν μεθοδικά να προσθέσουμε και κάτι άλλο. Στις αρχές Απριλίου οι τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις προέβησαν σε μιαν εντυπωσιακή επίδειξη επιχειρησιακής ικανότητας στην υποστήριξη ναυτικών μονάδων, στο πλαίσιο της συμμετοχής τους στην Επιχείρηση «Unified Protector» στην Λιβύη. Το επιβατηγό «Ankara» κατέπλευσε στο λιμάνι της Μιζουράτα συνοδευόμενο από την φρεγάτα «Yildirim» (F243), μια εκ των τεσσάρων τουρκικών φρεγατών που μετείχαν στη νατοϊκή επιχείρηση. Οι Τούρκοι εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο την ευκαιρία για να προβάλλουν την ισχύ τους. Έτσι για όσο διάστημα το πλοίο «Ankara» βρισκόταν στο λιμάνι της Μιζουράτα (στην δυτική Λιβύη), η Τουρκική Αεροπορία παρείχε προστασία με 10 (!) F-16, τα οποία απογειώθηκαν από την Βάση στην Μπαντίρμα και το προκεχωρημένο αεροδρόμιο στο Ντάλαμαν της νοτιοδυτικής Μικράς Ασίας. Τα τουρκικά μαχητικά κάλυψαν απόσταση 730 ναυτικών μιλίων (1330 χλμ) και για τον σκοπό αυτό ανεφοδιάστηκαν στον αέρα από τέσσερα τάνκερ KC-135R, τα οποία είχαν απογειωθεί από την Βάση στο Ιντσιρλίκ (ανατολική Τουρκία). Επίσης άλλα δύο αεροσκάφη F-16 βρίσκονταν σε δεκαπεντάλεπτη ετοιμότητα στο Ντάλαμαν. Η επίδειξη ισχύος της Τουρκικής Αεροπορίας αποτελεί ακόμη μια «θερμή» διαπίστωση της θέλησης των Νέο-Οθωμανών να καταστήσουν την παρουσία τους στην Ανατολική Μεσόγειο, κάτι παραπάνω από διακριτή.
Ο χάρτης του τουρκικού Αρχηγείου Ενόπλων Δυνάμεων που απεικονίζει την πορεία των αεροναυτικών μονάδων.
Για σχετικές αναρτήσεις του Ιωάννη Σ. Θεοδωράτου όρα στο Περί Αλός:
ΕΠΙΣΗΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ που ανήρτησαν φιλικά ιστολόγια:
Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΓΟΤΘΩΝ
από το Περί Αλός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.