Ἰδιαίτερη
ἐντύπωση προκαλεῖ ὁ λόγος τοῦ ἀποστόλου Παύλου: «νῦν δὲ καὶ κλαίων
λέγω, τοὺς ἐχθροὺς τοῦ σταυροῦ τοῦ Χριστοῦ» (Φιλιπ. γ΄ 18). Τί ἐννοεῖ μὲ
τὸν λόγο αὐτὸ ὁ θεοκίνητος Ἀπόστολος τῶν ἐθνῶν; Ποιοὺς ὀνομάζει
«ἐχθροὺς τοῦ σταυροῦ» καὶ γιατί κλαίει γι᾿ αὐτούς;
Kατ᾿ ἀρχὰς στὸ
στίχο τοῦτο ὁ θεῖος Ἀπόστολος ἐκδηλώνει τὴ μεγάλη λύπη καὶ τὸν ἔντονο
πόνο ποὺ αἰσθάνεται γιὰ τὴν ἄρνηση κάποιων Χριστιανῶν ν᾿ ἀκολουθήσουν τὸ
φρόνημα καὶ τὴ ζωὴ ποὺ ἐμπερικλείει καὶ ὑποδεικνύει στὴν ἀνθρωπότητα ὁ
Σταυρός. Καθίστανται ἔτσι, δυστυχῶς, πολέμιοι τοῦ Σταυροῦ. Ἐναντιώνονται
στὸν ἴδιο τὸν ἐσταυρωμένο Ἰησοῦ.
«Ἐχθροὺς δὲ αὐτοὺς ὀνομάζει τοῦ
σταυροῦ ὡς ἐναντίως τῷ σταυρῷ ζῶντας», σημειώνει ὁ ἑρμηνευτὴς Ζιγαβηνός.
Ἀλλὰ καὶ ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος χαρακτηριστικὰ ἀναφέρει γιὰ τοὺς
ἐκπεσόντες αὐτοὺς Χριστιανοὺς ὅτι «φιλόζωοι καὶ φιλοσώματοι ὄντες,
ἐχθροὶ τοῦ σταυροῦ τυγχάνουσι». Γι᾿ αὐτὸ καὶ κλαίει γιὰ ὅλους αὐτοὺς ὁ
ἀπόστολος Παῦλος, πονάει πολὺ γιὰ τὴν ἀπώλειά τους, ἐφόσον πεισματικὰ
ἐπιμένουν στὴν πλάνη τους.
Οἱ Χριστιανοὶ αὐτοὶ
ἀκολουθοῦν ὄχι τὴν τεθλιμμένη στενωπό, γιὰ τὴν ὁποία μίλησε ὁ Χριστός
μας καὶ σαφῶς ὑπέδειξε ὅτι ὁδηγεῖ στὴν αἰώνια ζωή, ἀλλὰ ἀντιθέτως
εὐθυγραμμίζονται μὲ τὴν πλανερὴ καὶ λανθασμένη πορεία τῆς πλατιᾶς καὶ
εὐρύχωρης ὁδοῦ, ποὺ καταλήγει στὴν αἰώνια ἀπώλεια. Ἀρνοῦνται τὸν κοινὸ
κλῆρο ὅλων τῶν μαθητῶν τοῦ Χριστοῦ, ποὺ εἶναι ὁ σταυρός, οἱ θλίψεις, ἡ
ἄσκηση, ἡ κακοπάθεια, ἡ ἐγκράτεια, ὁ πολυμέτωπος πνευματικὸς ἀγώνας
ἐναντίον τῶν παθῶν, τῆς ἁμαρτίας, τὸ μαρτύριο. Ἐνῶ ὁ Σταυρὸς ἀποτελεῖ
«ἐναγωνίου καὶ ἐπιπόνου ζωῆς σύμβολον», αὐτοὶ διαβιοῦν «ἐν ἀνέσει καὶ
τρυφῇ», ὅπως τονίζει πάλι ὁ Ζιγαβηνός.
Εἶναι ὀδυνηρὴ ἀλήθεια ὅτι
ὑπάρχουν ἐχθροὶ τοῦ Σταυροῦ σὲ κάθε ἐποχὴ καὶ σὲ κάθε τόπο. Ἐνῶ ἔχουν
βαπτισθεῖ στὸ ὄνομα τοῦ Χριστοῦ, ἔχουν σφραγισθεῖ μὲ τὸ σύμβολο τοῦ
Τιμίου καὶ Ζωοποιοῦ Σταυροῦ καὶ ἔχουν προορισμὸ νὰ ἀγωνισθοῦν στὴν
παλαίστρα τοῦ πνεύματος, ἐπιλέγουν νὰ πορευθοῦν ἀντίθετα πρὸς τὸν
ἀνηφορικὸ καὶ ἐσταυρωμένο βίο. Λησμονοῦν ὅτι πρῶτος βάδισε τὸν δρόμο
τοῦτο ὁ ἐσταυρωμένος Χριστός μας. Ὅτι πολλοὶ ἄλλοι κατόπιν ἑλκύσθηκαν
ἀπὸ τὸ αἰώνιο παράδειγμα τοῦ Κυρίου καὶ μὲ χαρὰ καὶ εὐχαρίστηση,
ἐλπίζοντας στὰ αἰώνια ἀγαθὰ καὶ τὴν κοινὴ Ἀνάσταση, βάδισαν στὰ θεϊκὰ
ἴχνη. Ἀντιστάθηκαν στὴ σάρκα καὶ τὶς ἐπιθυμίες της, κοπίασαν μὲ σκληρὲς
ἀσκήσεις καὶ δουλαγωγίες τοῦ σώματος, ἀνέλαβαν σταυροὺς ἀσθενειῶν καὶ
πτωχείας, ἀγωνίσθηκαν μὲ στερήσεις, νηστεῖες, ἀγρυπνίες, ἄσκησαν τὴν
ἀγάπη, τὴ συγχωρητικότητα, τὴν ὑπομονὴ στὴ συνύπαρξη καὶ τὴ συνεργασία
μὲ τοὺς πλησίον συνανθρώπους τους.
Πολλοὶ δυστυχῶς μέσα στὴ
διαδρομὴ τῆς ἱστορίας ἐπέλεξαν τὴν πεισματικὴ ἀντίδραση πρὸς τὸν
ἐσταυρωμένο βίο. Δὲν κατέβηκαν στὸ στίβο τῆς πνευματικῆς ζωῆς νὰ
ἱδρώσουν καὶ νὰ ματώσουν ἀπὸ τοὺς σκληροὺς ἀγῶνες, ἀλλὰ ἔμειναν στὶς
κερκίδες ὡς θεατές. Ἀρνήθηκαν νὰ συγκαταλεχθοῦν στοὺς μάρτυρες τῆς
συνειδήσεως. Ξεγελάστηκαν ἀπὸ τὶς ψευτοχαρές, τὶς ἡδονὲς καὶ τὶς ὑλικὲς
ἀπολαύσεις τοῦ παρόντος κόσμου, τοῦ ἀπατεῶνος.
Πόσο ἐπίκαιρα εἶναι τὰ
θεοφώτιστα λόγια τοῦ ἀποστόλου Παύλου σήμερα, στὴν ἀντισταυρικὴ ἐποχή
μας! Σήμερα εἶναι γνωστὸ ὅτι ὁ ἐγωισμὸς κυριαρχεῖ, τὰ πάθη τῆς σαρκὸς
κατακλύζουν ὡς χείμαρροι ἀνομίας τὸν κόσμο. Ἡ πονηρία, οἱ ἰδιοτέλειες, ἡ
λατρεία τῆς ὕλης καὶ τοῦ Μαμωνᾶ συνθέτουν τὸ ἁμαρτωλὸ σκηνικὸ τῶν
ἡμερῶν μας. Ἀρκετοὶ Χριστιανοὶ παγιδεύονται ἀπὸ αὐτὸ τὸ ἀντίθεο φρόνημα
καὶ τὴν πλανερὴ πορεία ζωῆς. Ἐγκλωβίζονται μέσα στὴν κοσμικότητα, τὴν
«ἐπιθυμίαν τῶν ὀφθαλμῶν» καὶ τὴν «ἀλαζονείαν τοῦ βίου».
Ἐπικρατεῖ
ἑπομένως μία ἐχθρικὴ πρακτικὴ ἀπέναντι στὴν ἐσταυρωμένη Ὀρθοδοξία,
καὶ πραγματικὰ γιὰ πολλοστὴ φορὰ ὁ Χριστός μας ξανασταυρώνεται.
Γιὰ
ὅσους ὅμως ἐπιθυμοῦν νὰ πορεύονται κατὰ Θεόν, ὀφείλει νὰ εἶναι
διαφορετικὴ ἡ πορεία τους. Οἱ πιστοὶ ὀφείλουμε νὰ εἴμαστε φίλοι καὶ ὄχι
ἐχθροὶ τοῦ ἐσταυρωμένου Ἰησοῦ. Νὰ προσκυνοῦμε τὴ δύναμη τοῦ Σταυροῦ, νὰ
ἀποτελεῖ αὐτὴ γιὰ μᾶς «ὅπλον κατὰ τοῦ Διαβόλου», νὰ ἀσπαζόμαστε τὸν
ἐσταυρωμένο βίο σὲ κάθε μας βῆμα.
Ἂς γίνουμε στρατιῶτες Χριστοῦ,
ποὺ θὰ ὑψώνουμε τὸ λάβαρο τοῦ Σταυροῦ. Ἔτσι θ᾿ ἀντικρίσουμε τελικὰ τοῦτο
τὸ θεῖο σημεῖο κατὰ τὴ Δευτέρα Παρουσία, ὅπου γιὰ μὲν τοὺς
ἀντιφρονοῦντες ἐχθροὺς θὰ εἶναι τελικὴ ἧττα καὶ καταδίκη, γιὰ δὲ τοὺς
πιστοὺς Χριστιανοὺς δόξα, τιμή, σωτηρία καὶ σφραγίδα τοῦ Παραδείσου!
Πηγή: Ο Σωτήρ
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων.
Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου