7 Αυγούστου 2014

ΤΟ ΣΚΗΝΙΚΟ ΤΩΝ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ (μέρος 2ο)

συνέχεια από το 1ο μέρος 

τοῦ  Μοναχοῦ  π. Ἀρσενίου Βλιαγκόφτη
Δρ. Θεολογίας ‒ Πτ. Φιλοσοφίας.

Θά μπορούσαμε, καί θά ἔπρεπε, νά προχωρήσουμε σέ μιά κατηγο­ριοποίηση ὁμάδων τοῦ εὐρύτερου αὐτοῦ χώρου τῆς «Νέας Ἐποχῆς». Ὅσον ἀφορᾶ στά κριτήρια, βάσει τῶν ὁποίων γίνεται ἡ κατηγοριοποίηση, θά μποροῦσε κανείς νά ἔχει τίς ἑξῆς περιπτώσεις: 

1) Κατηγοριοποίηση μέ βάση τή διδασκαλία
2) Μέ βάση τίς μεθόδους δράσεως καί τήν ἐξ αὐτοῦ τοῦ στοιχείου προκύπτουσα ἐπικινδυνότητα. Μέ βάση κυρίως αὐτό τό στοιχεῖο θά μπο­ρούσαμε νά μιλήσουμε γιά μαλακά καί σκληρά ψυχοναρκωτικά. Βάσει αὐ­τοῦ κυ­ρίως τοῦ κριτηρίου ἐργάζονται π.χ. οἱ κρατικές ὑπηρεσίες, πού παρα­κο­λουθοῦν τή δράση τῶν σεκτῶν σέ Γερμανία καί Γαλλία, καί βάσει αὐτοῦ τοῦ κριτηρίου ἐντάσσουν ὀργανώσεις στόν κατάλογο τῶν ἐπικινδύ­νων γιά τήν κοινωνία καί τόν ἄνθρωπο. 
3) Μέ βάση τόν ἀριθμό τῶν μελῶν
4) Μέ βάση τήν οἰκονομική δύναμη
5) Μέ βάση τό κοινό στό ὁποῖο ἀπευθύνεται (target group στή διαφήμιση). Π.χ. σέ ἄλλο κοινό ἀπευθύνεται ἡ «Ἑταιρεία Σκοπιά» τῶν «Μαρ­τύρων τοῦ Ἰεχωβᾶ» (κυρίως σέ ἀνθρώπους ὄχι ὑψηλοῦ μορφωτικοῦ ἐπιπέδου) καί σέ ἄλλο ἡ Σαϊεντολογία ἤ ἡ «Ἑνωτική Ἐκκλησία» τοῦ Μούν. Οἱ δύο τελευταῖες δέν στοχεύουν στόν «πολύ ὄχλο», ἀλλά σέ ἀνθρώπους σέ θέσεις κλειδιά στόν κρατικό μηχανισμό καί στήν οἰκονομία, προκειμένου νά ἔχουν πολλαπλασιαστές μηνυμάτων καί νά διαβρώσουν ὅλους τούς τομεῖς τῆς κοινωνικῆς καί οἰκονομικῆς ζωῆς.

Γιά ὅλες τίς παραπάνω περιπτώσεις κριτηρίων γιά κατάταξη συγχρό­νων αἱρέσεων σέ κατηγορίες θά ἦταν πολύ χρήσιμο νά εἴχαμε στατιστικά στοιχεῖα. Δυστυχῶς αὐτό, ἀπ᾽ ὅσο γνωρίζουμε, δέν ὑπάρχει. Ἐμεῖς στήν κατηγοριοποίηση πού ἀκολουθεῖ ἐργασθήκαμε μέ βάση τό πρῶτο κριτήριο. Δηλαδή κατατάξαμε τίς σύγχρονες αἱρέσεις ἤ σέκτες σέ κατηγορίες μέ βά­ση κυρίως τή διδασκαλία τους. Ἔτσι, λοιπόν ἔχουμε τίς ἑξῆς κατηγορίες ὁ­μάδων στήν τρίτη ἑνότητα τοῦ μωσαϊκοῦ τῆς «Νέας Ἐποχῆς τοῦ Ὑδροχόου»: 

Α´ Ἀποκρυφιστικές - Ἐσωτεριστικές - Νεογνωστικές ὁμάδες 

Ἀποκρυφισμός εἶναι ἡ πίστη καί ἡ διδασκαλία γιά τήν ὕπαρξη μιᾶς «ἀπόκρυφης» πραγματικότητος, ἡ ὁποία δέν μπορεῖ νά γίνει προσιτή διά μέσου τῆς ἐπιστήμης. Οἱ ἀποκρυφιστές δέχονται ὅτι ἡ προσέγγιση στήν «ἀπόκρυφη» αὐτή πραγματικότητα μπορεῖ νά γίνει μέσα ἀπό «ἀπόκρυφες» τεχνικές. Ἔτσι, καθώς παρατηρεῖ ὁ π. Ἀντώνιος Ἀλεβιζόπουλος, «γίνεται λόγος γιά "διεύρυνση τῆς συνείδησης" τοῦ ἀνθρώπου, γιά "αὐτο-εξέλιξη", γιά ἐναρμόνιση τοῦ ἀνθρώπου μέ τήν "παγκόσμια ὑπερσυνειδητότητα" καί γιά τή δημιουργία τοῦ "ὑπεραν­θρώ­που"»[1].

Σχεδόν ταυτόσημος μέ τόν ὅρο ἀποκρυφισμός εἶναι καί ὁ ὅρος ἐσω­τερισμός.
Ἐδῶ θά μποροῦσε κανείς νά ἀναφέρει ὁμάδες ὅπως εἶναι ἡ Θεοσοφία τῶν Μπλαβάτσκυ - Μπεσάντ - Μπέιλυ καί διαδόχων καί ἡ Ἀνθρωποσοφία τοῦ Ροῦντολφ Στάϊνερ. Ἐπίσης μυητικά τάγματα γιά τήν ἀπόκτηση τῆς «ἀπόκρυφης» γνώσης, ὅπως εἶναι οἱ Mασονικές στοές (ἐλευθεροτέκτονες) καί οἱ Ροδόσταυροι.

Ἀπό τίς νεογνωστικές ὁμάδες (συνέχεια μέ παραλλαγές τοῦ ἀρχαίου γνωστικισμοῦ) μποροῦμε νά ἀναφέρουμε π.χ. τήν κίνηση τοῦ Σαμαέλ Ἀούν Βεόρ, δραστήρια ἄν καί διασπασμένη. 

Β´ Ὁμάδες Μαγείας - Σατανισμοῦ - Νεοσατανισμοῦ 

Σύμφωνα μέ τό «Λεξικό τῆς Ἀπόκρυφης Γνώσης» τοῦ Miers μαγεία θεω­ρεῖται ἡ ἐπιστήμη τῆς ἐπικοινωνίας καί κυριαρχίας ἀνωτέρων ὑπερ­κοσμικῶν δυνάμεων καθώς καί ἡ κυριαρχία ἐπί τῶν δυνάμεων ἀπό τίς κατώ­τερες σφαῖρες. Μιά πρακτική γνώση τῶν ἀπόκρυφων μυστηρίων τῆς φύσης»[2].

Ἡ μαγεία φυσικά θεωρεῖται καί εἶναι σκληρό καί ἐπικίνδυνο ψυχοναρ­κωτικό. Ὅμως ἔχει συγγένεια μέ ἕνα θεωρούμενο ὡς μαλακό, πού εἶναι ἡ λεγομένη θετική σκέψη. Ἡ θετική σκέψη πιστεύει ὅτι ὁ ἄνθρωπος ἔχει μέσα του ἀπεριόριστες θεϊκές δυνάμεις, τίς ὁποῖες πρέπει νά ἀνακα­λύψει γιά νά ἐπιτύχει τά πάντα. Ἔτσι π.χ. τό Silva Mind Control τοῦ Χοσέ Σίλβα καί ἄλλες ὀργανώσεις ἰσχυρίζονται ὅτι μποροῦν νά κατορθώσουν τά πάντα μέ τή «δύναμη τοῦ νοῦ»[3]. Ἀκόμη καί μιά αἱμορραγία νά σταματήσει ἤ ὁμίχλη νά διαλυθεῖ «μέ τή δύναμη τοῦ νοῦ». Τώρα τό θέμα εἶναι ἐάν αὐτό γίνεται μέ τήν «δύναμη τοῦ νοῦ» ἤ καί μέ κάποια ἄλλη δύναμη. Αὐτή ὅμως ἡ ἐπέμβαση μέ πνευματικές δυνάμεις στήν ἐξωτερική πραγματικότητα τί ἄλλο ἀπό μαγεία εἶναι; Ἐκτός καί ἄν εἶναι θαῦμα. ᾽Εμεῖς ὅμως, μέ βάση τά κριτήρια τῆς Ὀρθοδόξου Ἁγιοπατερικῆς παραδόσεως, γνωρίζουμε νά διακρίνουμε τό θαῦμα, πού γίνεται μέ τή χάρη τοῦ Θεοῦ, ἀπό τή μαγεία πού διενεργεῖται μέ τή βοήθεια τῶν πονηρῶν πνευμάτων.

Καί γιά νά ἔλθουμε στό θέμα τοῦ σατανισμοῦ - νεοσατανι­σμοῦ.

Ἐνδιαφέρουσα εἶναι ἡ νοηματοδότηση τοῦ νεοσατανισμοῦ. Ὅπως δια­βάζουμε στό βιβλίο τοῦ π. Ἀντωνίου Ἀλεβιζοπούλου Νεοφανεῖς Αἱρέσεις-Καταστροφικές Λατρεῖες στό φῶς τῆς Ὀρθοδοξίας «Ὅταν κάνουμε σήμερα λόγο γιά σατανισμό, δέν ἐννοοῦμε κάτι τό ἑνιαῖο.
Ὑπάρχουν τρεῖς κυρίως τάσεις: Ὁ ἀποκρυφιστικός σατανισμός, ὁ ὀρθολογιστικός καί ὁ ἑωσφο­ρισμός.

Ὁ ἀποκρυφιστικός σατανισμός προϋποθέτει τήν πίστη στό Σατανᾶ ὡς ὀντό­τητα. Ὁ ὀρθολογιστικός σατανισμός θεωρεῖ τό Σατανᾶ ὡς σύμβολο. Ὁ ἑωσφο­ρισμός ἐκλαμβάνει τόν Διάβολο ὡς τήν ἀντίθετη ἀρχή ἀπό ἐκείνη [τοῦ Θεοῦ], ὅπως περιγράφεται στήν ἁγία Γραφή· ὅτι δηλαδή δέν ἐκπροσω­πεῖ τό κακό, ἀλλά εἶναι ἡ ἄλλη ὄψη τοῦ ἴδιου πράγματος, τοῦ καλοῦ.

Τό ὅλο σκηνικό τοῦ σατανισμοῦ περιλαμβάνει διάσπαρτες ὁμάδες νεαρῶν κυρίως ἀτόμων ἀλλά καί ὀργανωμένες "ἐκκλησίες" καί τάγματα, ὅπως εἶναι ἡ "ἐκκλησία τοῦ Σατανᾶ" τῆς Καλιφόρνιας καί οἱ σχισματικές της ὁμάδες (Ναός τοῦ Σέτ). Βασική σημασία γιά τήν ἐξέλιξη τοῦ νεοσατα­νισμοῦ ἔχουν τό "Τάγμα τοῦ Ναοῦ τῆς Ἀνατολῆς" (Ordo Templi Orientis, Ο.Τ.Ο.) καί οἱ ὁμάδες, πού προῆλθαν ἀπό τήν πνευματική κληρονομιά τοῦ Aleister Crowley.

Ἡ πιό ἐπικίνδυνη μορφή νεοσατανισμοῦ εἶναι σήμερα οἱ διάσπαρτες ὁμάδες νεαρῶν κυρίως ἀτόμων, εἴτε αὐτός λέγεται σατανισμός τῆς ὑπο­κουλ­τούρας, ἰδιωτικός σατανισμός, σατανισμός τοῦ ἐλεύθερου χρόνου ἤ καί σατανισμός τῆς διαμαρτυρίας. Ἡ διαμαρτυρία αὐτή στρέφεται ἐναντίον κά­θε αὐθεντίας καί κάθε εἴδους ὑπαγορευμένης συμπεριφορᾶς ἀπό ὁποιον­δήποτε ἔξω ἀπό τό ἐγώ. Τελικά ἡ διαμαρτυρία στρέφεται ἐναντίον τοῦ Θεοῦ, ὁ ὁποῖος λογίζεται ὡς πηγή τῆς αὐθεντίας καί τῶν ἠθικῶν ἀξιῶν. Ἡ διαμαρτυρία αὐτή ἐνσαρκώνεται στό Σατανᾶ, ὡς πηγή τῆς ἀποστασίας καί τῆς ἀντίστροφης ἠθικῆς»[4].

Ἐνῶ, λοιπόν, ὁ παλαιός –ἄς τόν ποῦμε ἔτσι– σατανισμός θά λέγαμε, μέ ἁπλᾶ λόγια, ὅτι ἦταν ἡ πίστη στόν σατανᾶ καί ἡ συνεργασία μαζί του, ὁ νεοσατανισμός, τοὐλάχιστον αὐτός τοῦ Aleister GrowLey (1875-1947), δέν δέχεται τήν προσωπική ὕπαρξη τοῦ σατανᾶ. Ἐδῶ μιλοῦμε γιά τόν ὀρθο­λογιστικό σατανισμό. Γιά τό ρεῦμα αὐτό τοῦ νεοσατανισμοῦ –τό ὁποῖο εἶναι καί τό πιό διαδεδομένο– ὁ σατανᾶς εἶναι ἕνα σύμβολο. Στό κέντρο τοῦ νεοσατανισμοῦ δέν εἶναι ὁ σατανᾶς ἀλλά ὁ ἄνθρωπος καί ἡ βασική ἐπιδίωξη εἶναι ἡ ἀπόκτηση δύναμης χωρίς ἀναστολές. Τό βασικό ἄρθρο πίστης τοῦ νεοσατανισμοῦ εἶναι τό «κάνε ὅ,τι θέλεις. Αὐτός εἶναι ὅλος ὁ νόμος». Ὁ ἄνθρωπος ἐδῶ –ἤ μᾶλλον τό θέλημα τοῦ νεοσατανιστῆ– ἀναγορεύεται στόν ὑπέρτατο νόμο. Δέν εἶναι τυχαῖο ὅτι θέλημα (Thelema) εἶναι ἡ ὀνομασία τῆς νεοσατανιστικῆς ὀργάνωσης πού ἵδρυσε ὁ γερμανός Dietmar Eschner, ὁ ὁποῖος ὑποστηρίζει ὅτι εἶναι διάδοχος καί μετενάρκωση τοῦ CrowLey. Ὁ πλήρης τίτλος τῆς ἐπικίνδυνης αὐτῆς ὀργάνωσης, πού αὐτοδιαλύθηκε, ἦταν «Thelema-Τάγμα τοῦ Ἀργυροῦ ᾽Αστέρα», ἐνῶ ἡ πρώτη ὀργάνωση, ἡ ὁποία εἶχε ἱδρυθεῖ ἀπό ὀπαδούς τῆς Θεοσοφίας καί στήν ὁποία εἶχε ἐνταχθεῖ καί ὁ ἴδιος ὁ CrowLey, εἶχε τίτλο «Τάγμα τοῦ Ναοῦ τῆς Ἀνα­τολῆς» (Ο.Τ.Ο).

Ἄλλη μεγάλη τάση στόν νεοσατανιστικό χῶρο εἶναι αὐτή πού ἀντι­προσωπεύει ὁ Anton La Vey, ὁ ὁποῖος ἵδρυσε στήν Καλιφόρνια τό 1966 τήν «Ἐκκλησία τοῦ Σατανᾶ».

Ἕνα μεγάλο κεφάλαιο στήν κατηγορία αὐτή εἶναι ἡ σατανιστική μουσική καί τά μηνύματα πού αὐτή περνᾶ στόν χῶρο κυρίως τῆς νεολαίας. Γιά τό θέμα αὐτό ἔχουν γραφεῖ ἀρκετά καί βρίσκονται ἐκδεδομένα ἀπό τίς ἐκδόσεις Φωτοδότες κ. ἄ. 

Γ´ Νεοπαγανιστικές-Νεοειδωλολατρικές ὁμάδες 

Ἐδῶ καί εἴκοσι περίπου χρόνια ὑπάρχει, καί μάλιστα ἰδιαίτερα δραστήρια, ἡ τάση τῆς ἐπιστροφῆς στή λατρεία τῆς φύσης (Νεοπαγανισμός) καί τῶν ἀρχαίων θεῶν (Νεοειδωλολατρία). Ἡ πρώτη προσέγγιση, ὅτι πρόκειται γιά κάτι γραφικό, εἶναι ἐπιφανειακή καί ἐσφαλμένη. Τό κίνημα τοῦ Νεο­παγανισμοῦ, πού ἐκπροσωπεῖται ἀπό πλῆθος ὀργανώσεων, οἱ ὁποῖες ἐκδίδουν ἐφημερίδες καί περιοδικά, ἔχουν τίς ἱστοσελίδες καί τά blogs τους, ἐντάσσεται στό εὐρύτερο κίνημα τῆς λεγομένης «Νέας Ἐποχῆς τοῦ Ὑδρο­χόου». Μέ μικρότερο ἤ μεγαλύτερο φανατισμό πολεμοῦν τόν Χριστιανισμό καί ὑποστηρίζουν ὅτι κάθε λαός πρέπει νά ἐπανέλθει στή λατρεία τῶν δικῶν του θεῶν πρίν ἀπό τήν ἐπικράτηση τοῦ Χριστιανισμοῦ. 

Δ´ Ὁμάδες Πνευματισμοῦ (Μεντιουμισμοῦ) καί Channelling 

Ἡ ἐπικοινωνία μέ πνεύματα εἶναι τέχνη τοῦ ἀρχεκάκου ὄφεως. Ἡ δαιμονιώδης αὐτή τέχνη εἶναι ἰδιαίτερα δημοφιλής στό πλαίσιο τῆς «Νέας Ἐποχῆς».

Ἡ ἐπικοινωνία μέ πνεύματα καί οἱ «θεραπεῖες ἀγγέλων» διαφημί­ζονται εὐρέως καί ἀπό life style περιοδικά. Ἔτσι, χωρίς νά συ­νειδητοποιεῖ κάποιος τόν κίνδυνο, δημιουργεῖ ὁ ἴδιος γιά τόν ἑαυτό του τίς συνθῆκες ἐμπλοκῆς καί μέ σκληρότερα ψυχοναρκωτικά. 

Ε´ Γκουρουϊστικές ὁμάδες 

Γκουρού εἶναι λέξη σανσκριτική καί σημαίνει κυριολεκτικά αὐτόν πού διώχνει τό σκοτάδι.
Ὁ γκουρού θεωρεῖται στίς ἰνδουϊστικῆς προελεύσεως σέκτες θεϊκός δάσκαλος, στόν ὁποῖον οἱ ὀπαδοί-μαθητές ὀφείλουν νά παραδοθοῦν ψυχῇ τε καί σώματι, ἀφοῦ ἐνσαρκώνει τήν ἀπόλυτη ἀλήθεια καί αὐθεντία. Αὐτή ἡ ὁλοκληρωτική ἀπαίτηση ἐκ μέρους τοῦ «θεϊκοῦ δασκάλου» ὁδηγεῖ τούς ὀπαδούς στήν ἀπόλυτη ὑποταγή καί ἐξάρτηση. Τό ἀντίστοιχο στίς βουδδιστικῆς προελεύσεως σέκτες εἶναι ὁ λάμα.

Στήν κατηγορία αὐτή θά μπορούσαμε νά ἀναφέρουμε πολλά παρα­δείγματα. Ἀρκούμεθα μόνο στόν γκουρού Ραζνίς ἤ Ὄσσο, καί στόν Σόκο Ἀσαχάρα. Ὁ γκουρού Ραζνίς εἶχε συλληφθεῖ ἀπό τό FBI γιά ποινικά ἀδι­κήματα καί εἶχε ἀπελαθεῖ ἀπό τίς Η.Π.Α. Ἦταν κήρυκας τῆς ταντρικῆς γιόγκα καί μάλιστα τῆς ἀριστερᾶς λεγομένης χειρός, πού θεωρεῖ τό σέξ ὡς δρόμο πρός τή φώτιση. Ὁ γκουρού Ραζνίς εἶχε δηλώσει ὅτι «στήν ἐποχή του ὁ Χριστός εἶχε τόν ὡραιότερο ὄνο τῆς Γαλιλαίας. Ἐγώ ἔχω τίς Ρόλλς Ρόϋς μου». Καί πράγματι εἶχε ἕναν ὁλόκληρο στόλο ἀπό δεκάδες πανάκριβες Ρόλλς Ρόϋς.

Ὁ Ἰάπων γκουρού Σόκο Ἀσαχάρα, μέ τόν ὁποῖο εἶχε φωτογραφηθεῖ καί ὁ Δαλάι Λάμα –νομιμοποιώντας ἔτσι τόν ἐγκληματικό γκουρού– ἔγινε γνωστός ἀπό τήν τρομοκρατική ἐπίθεση μέ τό δηλητηριῶδες ἀέριο Σαρίν στό Μετρό τοῦ Τόκυο τό 1995 μέ 11 νεκρούς καί 5.000 τραυματίες! Τήν ὀργάνωσή του τήν ἔλεγαν «Ἀούμ Σίνρι Κίο», πού σημαίνει «Ὑπέρτατη Ἀλήθεια».

Τά διεθνῆ Μ.Μ.Ε εἶχαν κάνει τότε λόγο γιά ἕνα νέο εἶδος τρομο­κρατίας.

Ἡ παρανοϊκή ἐπίθεση στό Μετρό τοῦ Τόκυο εἶχε ὡς στόχο νά «βοη­θήσει» τά θύματα νά μετενσαρκωθοῦν σέ ἕνα ἀνώτερο ἐξελικτικό ἐπίπεδο, ὄχι σταδιακά ἀλλά μέ ἕνα «κβαντικό ἅλμα», ἔστω καί ἄν τά θύματα δέν εἶχαν ζητήσει κάτι τέτοιο!





Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.