Σελίδες

16 Φεβρουαρίου 2024

Κώστας Αχ. Καραμανλής – Τέμπη: O πρώην υπουργός «ανθρώπινου λάθους», έγινε συνώνυμο της ξετσιπωσιάς

Το μόνο που κατάφερε να μεταφέρει με ασφάλεια ο πρώην υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ήταν η αδιαντροπιά του στους δέκτες μας
 
Γράφει ο Ελευθέριος Ανδρώνης 
 
Εάν η λέξη «ξετσιπωσιά» είχε κάποια συνοδευτική φωτογραφία στο λεξικό, αυτή θα ήταν σίγουρα του Κώστα Αχ. Καραμανλή. Ο πολιτικά υπεύθυνος για το έγκλημα των Τεμπών απέδειξε για ακόμη μια φορά ότι μαζί με τα μνήματα των 57 νεκρών έχει θάψει οριστικά και τη συνείδησή του.
 
Τη θέση των κροκοδείλιων δακρύων, την πήρε η στάση του παλιού κλασσικού Καραμανλή που κούναγε το δάχτυλο σαν κονιόρδος στη Βουλή για να πει ότι «διασφαλίζει την ασφάλεια» στην καρμανιόλα που ονομαζόταν ελληνικός σιδηρόδρομος. Ανάλγητος, αναιδής, θρασύδειλος και πάνω απ’ όλα ασεβής προς τα θύματα και τις οικογένειές τους, δεν διέσυρε μόνο το επώνυμο που κουβαλάει, αλλά και την ίδια την ανθρωπιά του. 
 
Για τον Κώστα Καραμανλή το κράτος ξεκινάει και τελειώνει στον σταθμάρχη και τους μηχανοδηγούς. Δεν υπάρχει υπουργείο Μεταφορών. Υπάρχει μόνο υπουργείο «ανθρώπινου λάθους». Υπάρχει «ατομική ευθύνη» ακόμα και στο έγκλημα. Από την άλλη, όσο αίμα και να έχεις στα χέρια σου, αν είσαι πολιτικός γόνος, με μια εικονική παραίτηση καθάρισες. Και αν διαθέτεις την ενσυναίσθηση του Κώστα Αχ. Καραμανλή, μπορείς κάλλιστα να είσαι πρώτος πολιτικός σε σταυρούς στα νεκροταφεία, και να βγαίνεις και πρώτος σε σταυρούς στις εκλογές. Και να πανηγυρίζεις κιόλας. 
 
Αφού διόριζε στον ΟΣΕ τους Σερραίους κλακαδόρους του και κοίμιζε τον λαό «εξασφαλίζοντας την ασφάλεια» της Hellenic Train και στέλνοντας χιλιάδες ανυποψίαστους πολίτες να ρισκάρουν καθημερινά τις ζωές τους στο εξπρές του θανάτου, ο κ. Καραμανλής βγήκε από το καβούκι του ένα χρόνο μετά το έγκλημα, για να πει ότι κανένα σύστημα ασφαλείας δεν είναι αρκετό. 
 
Τα συστήματα ελέγχου κυκλοφορίας «σαφώς και θα συνέβαλαν στην αύξηση της ασφάλειας αλλά δεν είναι σίγουρο ότι θα απέτρεπαν το δυστύχημα και αυτά τα συστήματα τα χειρίζονται άνθρωποι», είπε ο πρώην υπουργός Μεταφορών. 
 
Είναι δηλαδή σαν να λέμε ότι μπορούμε να εξαπατήσουμε έναν άνθρωπο πουλώντας του ένα αυτοκίνητο χωρίς να δουλεύουν σωστά τα φρένα, το τιμόνι, οι αερόσακοι, η ζώνη, τα φώτα, τα φλας και τα όργανα ελέγχου, και αν αυτός ο άνθρωπος σκοτωθεί σε τροχαίο με το πρώτο «test drive», εμείς στην υπερασπιστική γραμμή μας να πούμε ότι το τροχαίο οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος και ίσως να μην απέτρεπαν το δυστύχημα τα συστήματα του αυτοκινήτου, αν εκείνα λειτουργούσαν. 
 
Και αυτή η ξεφτίλα είναι επίσημη υπερασπιστική γραμμή ενός πρώην Υπουργού και νυν βουλευτή που ακόμα βρίσκεται στο απυρόβλητο. Και αφού ο ίδιος εκτίμησε ότι τα συστήματα ασφαλείας δεν παίζουν καθοριστικό ρόλο, μάλλον γι’ αυτό φρόντισε να μην υπάρχει ούτε ένα. Και να λειτουργεί ο σιδηρόδρομος όπως λειτουργούσε πριν 60 χρόνια. 
 
Αν o Καραμανλής φρόντιζε – τουλάχιστον – να ενημερώσει έγκαιρα τον κόσμο ότι τα συστήματα ασφαλείας δεν του φαίνονται και τόσο απαραίτητα, θα είχε γλυτώσει κοσμάκης. Κανένας γονιός δεν θα έβαζε το παιδί του σε αυτή τη λαμαρινένια νεκροφόρα. Όμως δεν το έκανε. Έλεγε συνειδητά ψέματα, για να κόβει εισιτήρια η Hellenic Train και να φυτοζωεί ο ΟΣΕ συντηρούμενος από το πελατολόγιο του Καραμανλή. 
 
Να λειτουργεί το μεταφορικό μέσο με ελλιπώς εκπαιδευμένους ρουσφετεργάτες, που στελέχωναν τον σιδηρόδρομο αραία – αραία καμιά σαρανταρέα. Ίσα ίσα να κρατά το μονοπώλιο η Hellenic Train δουλεύοντας στα «κόκκινα» και να γίνονται οι υπόγειες «δουλίτσες» με τις εμπορικές αμαξοστοιχίες. 
 
«Αν κάποια πλευρά (σ.σ. ο σταθμάρχης ή οι μηχανοδηγοί) τηρούσε τον κανονισμό, το δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί» είπε ξεδιάντροπα ο Κώστας Καραμανλής. Είναι σίγουρος ότι οι εργαζόμενοι θα απέτρεπαν την τραγωδία αν πρόσεχαν, αλλά δεν είναι και τόσο σίγουρος ότι θα κατάφερναν το ίδιο τα αυτοματοποιημένα συστήματα που εξαλείφουν τα σφάλματα χειρισμών κατά 99,99%. Αυτά τα συστήματα που δεν είχε φροντίσει ο Καραμανλής να λειτουργούν στον σιδηρόδρομο. 
 
Όλοι οι ειδικοί συμφωνούν ότι με τα προβλεπόμενα συστήματα ασφαλείας, το δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί σίγουρα. Ακόμα και το πόρισμα της επιτροπής Γεραπετρίτη συνέκλινε στο συμπέρασμα ότι αν υπήρχε το σύστημα ETCS (σύστημα αυτόματης πέδησης), το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί. 
 
Ο Καραμανλής γνώριζε τα πάντα 
 
Ο Κώστας Καραμανλής είπε και το μέγιστο ψέμα ότι δεν είχε ενημέρωση πώς θα κινδύνευαν ζωές στον σιδηρόδρομο, λες και είχαν κανένα λόγο να του το κρατήσουν μυστικό οι σιδηροδρομικοί, ότι από μέρα σε μέρα κινδύνευαν να σκοτωθούν οι ίδιοι και οι επιβάτες. Ασφαλώς και ψεύδεται ασύστολα, αφού είχε απόλυτη ενημέρωση για το χάλι του σιδηροδρόμου. Ακόμα και αν κάναμε τους χαζούς και δεχόμασταν ότι δεν ήξερε τίποτα, τότε και πάλι είναι επικίνδυνος, ακατάλληλος και υπεύθυνος για την τραγωδία. 
 
Συγκεκριμένα για το εξώδικο που έστειλαν οι μηχανοδηγοί (προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τον ΟΣΕ, τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και τη Hellenic Train) πριν το δυστύχημα και προειδοποιούσε για την επικίνδυνη κατάσταση του σιδηροδρόμου, ο κ. Καραμανλής είπε το αδιανόητο, ότι «το εξώδικο δεν έλεγε ότι ο σιδηρόδρομος δεν ήταν ασφαλής, αλλά ότι είχαμε… ζητήματα ασφάλειας». 
 
Άντε τώρα να είσαι συγγενής ενός από τα θύματα και να ακούς αυτή την αθλιότητα, ενός πολιτικού που σε κοροϊδεύει κατάμουτρα. Αλλά θα πει κανείς, εδώ έπαιζε με την ασφάλεια των επιβατών ο Καραμανλής, δεν θα παίζει με τις λέξεις; 
 
Και φυσικά το εξώδικο των μηχανοδηγών δεν ήταν το μόνο που έκρουε το καμπανάκι του κινδύνου στον αναίσθητο υπουργό Μεταφορών. Στη δημοσιότητα βγήκε σήμερα και η επιστολή του τότε διευθύνοντα συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππου Τσαλίδη, όπου ενάμιση χρόνο πριν τα Τέμπη, ενημέρωνε τον βουλευτή Σερρών για τον «ορατό πλέον κίνδυνο να υπάρξει ένα συμβάν μεγίστης σοβαρότητας». 
 
«Τα προβλήματα οδηγούν σε μονοδρομήσεις γραμμών, καθιστώντας περισσότερο πιθανό τα ανθρώπινα λάθη με απρόβλεπτες συνέπειες», ανέφερε η επιστολή μεταξύ άλλων. 
 
Η επιστολή απευθυνόταν στον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, Σπύρο Πατέρα, με πρώτο όνομα στην κοινοποίηση αυτό του Κώστα Καραμανλή και δεύτερο του τότε υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλου. Ο κ. Παπαδόπουλος ήταν εκείνος που βάφτιζε «τηλεδιοίκηση» τον πίνακα τοπικού χειρισμού και φίμωνε έναν μηχανοδηγό μπροστά στις κάμερες, ο οποίος έλεγε ότι δεν υπήρχε καμία τηλεδιοίκηση. 
 
Ο Καραμανλής γνώριζε τα πάντα και τα συγκάλυπτε. Αυτό το έχει εμπεδώσει ο κάθε πολίτης πλέον. Όλα τα υπόλοιπα είναι ένα κακοστημένο θέατρο σκιών. «Δεν καταφέραμε να ξεριζώσουμε τη νοοτροπία του “έλα μωρέ”. Αυτή η νοοτροπία έχει να κάνει με νοοτροπίες δεκαετιών σε αυτή τη χώρα», είπε ξεδιάντροπα ο Κώστας Αχ. Καραμανλής που με αυτό ακριβώς το «έλα μωρέ» που διοικούσε τις Μεταφορές, έστειλε (τουλάχιστον) 58 ανθρώπους στον τερματικό σταθμό: «θάνατος»…
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.