Σελίδες

18 Ιανουαρίου 2023

ΜεγαλοΒρετανικές πομφόλυγες και κλεφτολόρδοι

Ακούμε για επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα με δανεισμό, προσωπικά είμαι κάθετος σε κάτι τέτοιο. Γιατί να μου δανείσουν κάτι που είναι δικό μου και μου το αφαίρεσαν με το έτσι θέλω, οποίος λοιπόν το σκέφτηκε αυτό χαλάει την εθνική γραμμή της επιστροφής και είναι τεράστιο λάθος, μια και βοηθάει τύπους όπως ο κύριος που θα αναφερθούμε, παίρνοντας την ευκαιρία από ένα δημοσίευμα σε περιοδικό της Βρετανίας, συγκεκριμένα στο «The Spectator» που ξεθάβει το παλιό Βρετανικό επιχείρημα περί επίσημων έγγραφων, που επιβεβαιώνουν την αγοραπωλησία των γλυπτών. Συγκεκριμένα γράφει ένας Βρετανός ιστορικός ο Ζαρίρ Μασάνι ότι τα μάρμαρα, δεν κλάπηκαν από τον Έλγιν άλλα ότι:
 
«Ο Έλγιν απέκτησε τα μάρμαρα (γλυπτά του Παρθενώνα) εντελώς νόμιμα, με επίσημη άδεια από την οθωμανική κυβέρνηση, τα μετέφερε στο Λονδίνο με προσωπικό κόστος 5 εκατομμυρίων λιρών σε σημερινά χρήματα και αργότερα τα πούλησε, πάλι εντελώς νόμιμα, στη βρετανική κυβέρνηση, η οποία τα δώρισε στο Βρετανικό Μουσείο.»
 
Για αρχή κύριε ιστορικέ; Δεν είναι απλά μάρμαρα, είναι γλυπτά από έναν από τους ωραιότερους ναούς της κλασσικής Ελλάδος. Όσο για την νόμιμη άδεια από ποιους ήταν αυτή; Μα από τον κατακτητή σουλτάνο. Εδώ ας μας επιτραπεί μια μικρή παρομοίωση, είναι σαν να μας λέει ο κος Ζαρίρ Μασάνι ότι η Χιτλερική Γερμανία, κατέλαβε το Λονδίνο και πήγε ο Έλληνας πρέσβης ως άλλος Έλγιν και έδωσε το κατάλληλο μπαξίσι, για να πάρει από τους κατακτητές σημαντικά έργα τέχνης της Αγγλίας. Για δε το βρετανικό μουσείο τι μπορείς να πεις, εκτός του ότι λειτούργησε σαν ένας κοινός κλεπταποδόχος, την στιγμή που αγόρασε γλυπτά κλεμμένα από τους νόμιμους ιδιοκτήτες τους.
 
Συνεχίζει όμως ο συγκεκριμένος κύριος, θέλοντας να υποτίμηση όσους ασχολήθηκαν με την κατασκευή τους, λέγοντας ότι: «ο Παρθενώνας χτίστηκε από σκλάβους». Να τον πληροφορήσουμε λοιπόν, ότι αν ρωτούσε οποιονδήποτε εργάτη της πέτρας και άλλων φυσικών υλικών, θα του έλεγε ότι θεωρεί απίθανο να εμπιστεύτηκαν λαξευμένα μάρμαρα αλλά ακόμη και μη λαξευμένα σε ανίδεους δούλους, και αυτό γιατί κανένας μάστορας που εργάζεται με φυσικά υλικά δεν εμπιστεύεται έστω και τη μεταφορά τους σε ανίδεους, φοβούμενος ότι θα κάνουν ζημιά στα υλικά. Επίσης θα του μετέφερε την εμπειρία του που λέει, ότι όταν χτίζεις με πέτρα, μάρμαρο, ξύλο, τούβλο φτιαγμένο από εσένα, γνωρίζεις κάθε κομμάτι που για τον αδαή είναι ίδιο με τα υπόλοιπα, το βάρος, την πυκνότητά του, την κοπή του και άλλες ιδιότητες καθώς και που θα το τοποθετήσεις. Δεν το εμπιστεύεσαι στον τυχόντα γιατί ο τυχών θα το χτυπήσει. Οπότε αποκλείεται να έχτισαν δούλοι την Ακρόπολη, την έχτισαν όμως αρχιτέκτονες (Ικτίνος και Καλλικράτης), χρυσοχόοι, μαρμαρογλύπτες, χαλκοπλάστες, ξυλουργοί, αμαξοπηγοί (κατασκευαστές αμαξών), σχοινοποιοί, και ζευγοτρόφοι (κάτοχοι βοδιών) και μαζί με όλους αυτούς τους τεχνίτες και εργάτες ήταν και ο Αθηναίος φιλόσοφος, Σωκράτης που ήταν λιθοξόος και δείχνει ότι η πόλη της Παλλαδάς Αθηνάς είχε χρησιμοποιήσει τους πολίτες της για την κατασκευή του ναού της. 
 
Αγγίζει τα όρια του γελοίου όταν προσπαθεί να κατοχύρωση το επιχειρήματα του, ότι δεν δικαιούμαστε την επιστροφή λόγω μη συνέχειας των σύγχρονων Ελλήνων με τους προγονούς τους: «δεν υπάρχει καμία απόδειξη ότι ο πληθυσμός της σύγχρονης Ελλάδας, μετά από δυόμισι χιλιετίες, μπορεί νομίμως να διεκδικήσει την καταγωγή του είτε από τους δούλους που έχτισαν τον Παρθενώνα είτε από τους Αθηναίους ηγεμόνες που τον παρήγγειλαν. Οι πληθυσμοί έχουν μεταναστεύσει, αναμειχθεί και μεταβληθεί σε όλο τον κόσμο εδώ και χιλιετίες, οπότε λίγοι από εμάς μπορούν να διεκδικήσουν δικαιώματα με βάση τη γεωγραφική ή εθνοτική συνέχεια από την αρχαιότητα.». Αν είχε επισκεφθεί την Ελλάδα, τότε θα γνώριζε ότι πολλά από τα αρχαία ήθη και έθιμα επιβιώνουν μέχρι της μέρες μας στην καθημερινότητα του έθνους των Ελλήνων ακόμη και στις ντοπιολαλιές σε ορισμένες περιοχές εντός και εκτός των στενών συνόρων της Ελλάδος. 
 
Εκεί όμως που προκαλεί κλαυσίγελο, είναι όταν δικαιολογεί την κλοπή ως διάσωση:Α «Υπάρχει ένα ευρύτερο ηθικό ζήτημα. Ήταν οι Ευρωπαίοι και συχνά Βρετανοί εξερευνητές, αρχαιολόγοι, συντηρητές και συλλέκτες έργων τέχνης, όπως ο Λόρδος Έλγιν, που ανακάλυψαν και διέσωσαν γραφικά κλασικά ερείπια από την αφάνεια». Να του θυμίσουμε πρώτα από όλα, ότι σε αντίθεση με τους δυτικούς, οι Τούρκοι έδειξαν μεγαλύτερο σεβασμό στην πόλη της Αθήνας, δεν πείραξαν τα μνημεία της ούτε τα λεηλάτησαν. πράξη η οποία ίσως να οφείλεται στο ότι ο ίδιος ο Μωάμεθ ο Πορθητής την είχε επισκεφθεί και θαύμασε τα αρχαία της Ακρόπολης. Οι μοναδικές σημαντικές αλλαγές που πραγματοποίησαν ήταν στον Παρθενώνα με την προσθήκη ενός μιναρέ για τη μετατροπή του σε τζαμί και στο Ερεχθείο το οποίο χρησιμοποίησαν για την στέγαση του χαρεμιού. 
 
Όσο για τον διασώστη Έλγιν, φρόντισε να πριόνιση με τον πιο βάρβαρο και απεχθή τρόπο την ζωοφόρο του ναού της θεάς Αθηνάς για να αφαίρεση τμήματα της, με αποτέλεσμα να την καταστρέψει σχεδόν ολοκληρωτικά. Αυτό κύριε δεν λέγεται διάσωση, ούτε η απόξεση από τα ίχνη που άφησε ο χρόνος πάνω τους (την λεγόμενη πατίνα) εξαφανίζοντας ταυτόχρονα και κάθε ίχνος από το πρώτο τους χρώμα, όπως έκαναν οι συμπατριώτες σας συντηρητές για να λευκανθούν τα γλυπτά, γιατί ούτε καν είχαν σκεφτεί ότι οι πρόγονοί μας τα είχαν έγχρωμα στους ναούς τους. 
 
Αυτό λοιπόν που έπραξε ο κλεφτολόρδος και η μεταγενέστεροι του ήταν καταστροφές και πολιτιστικό έγκλημα πρώτου μεγέθους, από ανόητους και αδαείς ενάντιων ενός έθνους που οντάς υπό κατοχή αδυνατούσε να αντιδράσει στην πρωτοφανή λεηλασία των πολιτιστικών του θησαυρών. Όταν όμως στην διάρκεια της εθνεγερσίας του ελληνισμού οι Τούρκοι βρεθήκαν πολιορκημένοι και σε απελπιστική κατάσταση στην ακρόπολη, εφόσον είχαν μείνει από βόλια άρχισαν να σπάνε τα μάρμαρα του ναού, για να πάρουν το μολυβί. Έγινε κάτι που δείχνει το μεγαλείο αυτού του έθνους, την συνεχεία του, και το σεβασμό που δείχνουν οι Έλληνες στην ιστορία και τα μνημεία της, ακόμη και αν χρειαστεί να κινδυνεύσει η ίδια τους η ζωή. 
 
Ας το γράψουμε για να μάθει κι ο Εγγλέζος «ιστορικός» ποιοι είναι οι νόμιμοι ιδιοκτήτες των γλυπτών του Παρθενώνα, από το παρακάτω περιστατικό το οποίο μνημονεύτηκε από τον Α. Ρ. Ραγκαβή το 1863 στην κηδεία του Πιττάκη, αλλά και από τον Αριστοτέλη Βαλαωρίτη: 
 
«Εξύπνησαν κάποια παλληκάρια του Οδυσσέως πρωί - πρωί και ρίχνοντας κατά τύχη το μάτι επάνω εις την Ακρόπολι, ροδοκόκκινη από το πρώτο γλυκοχάραμα έμειναν εκστατικά, βλέποντας τους Τούρκους επάνω εις τον Παρθενών και εργαζομένους με μεγάλη βία να χαλούν τα ωραία εκείνα μνημεία. Τόσο παράξενη και ακατανόητη τους εφάνη τέτοια ανωφελής βαρβαρότης, όπου έτρεξαν αμέσως να ειδοποιήσουν τον Οδυσσέα. Αφού ο στρατηγός εβεβαιώθηκε με τα μάτια του απόλυσε τρία τέσσαρα από τα παλληκάρια του να πλησιάσουν εις την Ακρόπολι και να ερωτήσουν τους Τούρκους διατί έδειχναν τέτοια αγριότητα με μάρμαρα, τα οποία δεν τους επροξενούσαν καμμιά βλάβη. Επέταξαν με μιας εκείνοι οι γενναίοι και ύστερα από λίγη ώρα έφεραν εις το στρατηγό την απόκρισι ότι οι Τούρκοι μη έχοντας άλλο μολύβι διά να χύσουν βόλια και ξανοίξαντες ότι μέσα εις εκείνα τα μάρμαρα ευρίσκετο τούτο το μέταλλο, χυμένο επίτηδες διά να δίδη δύναμι και σταθερότητα, είχαν αποφασίσει να προστρέξουνε εις εκείνο το χαλασμό διά να δυνηθούνε να εξακολουθήσουνε τον πόλεμο.
 
Τέτοια απόκρισι επροξένησε μεγάλη απελπισία εις τους Έλληνας και αφού εστοχάστηκαν τι να πράξουν διά να σώσουν από τον όλεθρον τα μνημεία του μεγαλείου των, όλοι με μια φωνή αποφάσισαν να μηνύσουν εις τους αποκλεισμένους να παύσουν την καταστροφή και ήσαν έτοιμοι να τους προμηθεύσουν όσο μολύβι τους εχρειάζετο διά την υπεράσπισί τους. Ούτω και εγένετο. Έστερξαν οι Τούρκοι και οι Έλληνες εξαγόρασαν με το αίμα τους, δίδοντες εις τους εχθρούς βόλια διά να τους σκοτώσουν, τα πολύτιμα εκείνα μάρμαρα, τα οποία ήσαν προωρισμένα να ζήσουν διά να ιδούν και πάλιν αναστημένο ολόγυρά τους εκείνο το έθνος, το οποίο από τόσους αιώνας εφαίνετο βυθισμένο εις λήθαργο.».  
 
Αυτοί είναι οι Έλληνες που εσείς αρνείστε την συνέχεια τους, αυτοί είναι οι προστάτες των αρχαίων τους μνημείων, αυτοί προτίμησαν να δώσουν βόλια στους εχθρούς τους για να τους σκοτώνουν, παρά να καταστρέψουν τις αρχαιότητες, αυτοί και μόνον αυτοί έχουν το δικαίωμα και την ευθύνη να φυλάξουν και να προστατέψουν όχι τα ελγίνεια όπως θέλετε να τα ονομάζεται, άλλα τα γλυπτά του Παρθενώνα που ακόμη και σήμερα αν και βαριά πληγωμένος εξακολουθεί να λάμπει πάνω από την πόλη της Αθήνας μεταφέροντας το φως του στην οικουμένη. 
 
Αν πάλι δεν σας πείσαμε, σας παραθέτω το αποτέλεσμα από το Εργαστήριο Φυσικής Ανθρωπολογίας του Τμήματος Ιστορίας και Εθνολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, του Τμήματος Υπολογιστικής Βιολογίας του Πανεπιστημίου της Λωζάνης και του Ελβετικού Ινστιτούτου Βιοπληροφορικής, που έκαναν έρευνα, επιστημονικής μελέτης και ανάλυση του αρχαίου DNA όπου διαπίστωσαν ότι: ο Μινωικός πολιτισμός στην Κρήτη, ο Ελλαδικός πολιτισμός στην ηπειρωτική Ελλάδα και ο Κυκλαδικός πολιτισμός στα νησιά του Αιγαίου, παρά τις διαφορές τους στα ταφικά έθιμα, στην αρχιτεκτονική και στην τέχνη, είχαν γενετικές ομοιότητες στη διάρκεια της πρώιμης Εποχής του Χαλκού πριν περίπου 5.000 χρόνια, ενώ με βάση τα γενετικά ευρήματα, οι σημερινοί Έλληνες είναι αρκετά όμοιοι γενετικά με εκείνους τους πληθυσμούς του Βορείου Αιγαίου του 2.000 π.Χ.. όλα αυτά είναι δημοσιευμένα στο περιοδικό βιολογίας "Cell". 
 
Αυτά και καλή ανάγνωση για να μάθετε ορθά τα ιστορικά γεγονότα και να μην στηρίζετε τον κλεφτολόρδο σας με πομφόλυγες.

4 σχόλια:

  1. ΚΛΕΦΤΕΣ, ΛΩΠΟΔΥΤΕΣ, ΙΕΡΟΣΥΛΟΙ, ΤΥΜΒΟΡΥΧΟΙ, ΑΡΧΑΙΟΚΑΠΗΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΑΙΣΧΡΑ ΣΥΝΩΝΥΜΑ ΤΟΥΣ ΑΡΜΟΖΟΥΝ. ΣΥΛΗΣΑΝ ΤΟΥΣ ΑΜΥΘΗΤΟΥΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΑΡΧΙΟΕΛΛΗΝΙΚΟΥΣ ΘΗΣΑΥΡΟΥΣ ΑΠΟ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ ΜΑΣ, ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΜΑΣ. ΠΑΝΤΟΥ ΕΛΓΙΝ ΤΥΧΟΔΙΩΚΤΕΣ. ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ... ΑΡΙΣΤΟΚΡΑΤΕΣ ΞΕΝΟΙ, ΠΟΥ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΒΑΡΒΑΡΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΚΑΙ ΑΓΓΛΟΥΣ ΚΑΤΑΚΤΗΤΕΣ ΔΕΝ ΑΦΗΣΑΝ ΤΙΠΟΤΑ ΟΡΘΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟ. ΠΑΝΤΟΥ ΕΛΛΑΔΑ, ΠΑΝΤΟΥ ΚΛΕΜΜΕΝΟΙ ΘΗΣΑΥΡΟΙ, ΠΑΝΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΑ ΞΕΝΑ "ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΕΝΑ" ΜΕ ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΑΜΥΘΗΤΗΣ ΑΞΙΑΣ... ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΑ ΣΗΜΕΡΑ ΘΑ ΗΤΑΝ ΤΑ ΔΗΘΕΝ ΜΟΥΣΕΙΑ ΤΟΥΣ ART GALLERY, ΑΦΗΡΗΜΕΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ ΑΦΗΡΗΜΕΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥΣ. (ΤΑ ΙΔΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΒΑΡΒΑΡΗ ΤΟΥΡΚΙΑ.)
    Π.χ. Ο Έλγιν της Κύπρου, Τσεσνόλα ...
    Στις 8 Ιανουαρίου 1871 η Βασιλική Ακαδημία Επιστημών του Τορίνο, διάβασε την έκθεση του Λουίτζι Πάλμα ντι Τσέσνολα για την ανακάλυψη του ναού της Αφροδίτης στους Γόλγους (Αθηένου). Ο ιταλοαμερικανός πρόξενος των Η.Π.Α βρέθηκε στην Κύπρο το 1865. Τα επόμενα δώδεκα χρόνια παραμονής του στο νησί είχε διάφορα καθήκοντα και πολύ χρόνο να ασχοληθεί με ό,τι ήθελε. Μία από τις ασχολίες του ήταν η αρχαιοκαπηλία.
    Στα δώδεκα χρόνια που παρέμεινε στο νησί επιδόθηκε στις αρχαιολογικές ανασκαφές. Ανακάλυψε ένα μεγάλο αριθμό αρχαιοτήτων. Όπως ισχυριζόταν ο ίδιος στο ημερολόγιό του ανακάλυψε δεκαπέντε αρχαίους ναούς, εξηνταπέντε νεκροπόλεις και 60.932 τάφους ενώ στην κατοχή του περιήλθαν 35,753 αντικείμενα (νομίσματα, αγγεία, αγάλματα, σαρκοφάγοι κ.α.).
    Για τη μεγάλη συλλογή ενδιαφέρθηκαν πολλοί και γνωστοί άντρες της εποχής. κάποιοι από αυτούς ο Ναπολέοντας Γ’ και κάποιοι Ρώσοι αξιωματούχοι. Όμως η συλλογή του δεν κατέληξε ούτε στο Λούβρο ούτε στο Μουσείο Ερμιτάζ.
    Τελικά τη συλλογή αγόρασε το νεοσύστατο τότε Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης η οποία μάλιστα του πρότεινε τη θέση του εφόρου του Μουσείου και ακολούθως του πρώτου διευθυντή του, θέση που κράτησε μέχρι τον θάνατό του το 1904.
    Αυτός λοιπόν ο λωποδύτης έγινε τιμής ένεκεν έφορος του μητροπολιτικού μουσείου της Ν. Υόρκης, που το 90% των εκθεμάτων του, όπως και του μουσείου του Λονδίνου, Λούβρου, Μόσχας, Παρισσίων, Βατικανού κλπ είναι κλεμμένοι Ελληνικοί θησαυροί.
    ΑΙΔΩΣ ΑΧΡΕΙΟΙ.
    Α.Α.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ακόμη ένας Έλγιν της Κύπρου....

    Συνεννοήθηκε με τη βρετανική κυβέρνηση να βρει όσες περισσότερες αρχαιότητες μπορούσε στο νησί και να τις πουλήσει στο Βρετανικό Μουσείο. Έγινε ο επίσημος πράκτορας του Βρετανικού Μουσείου στην Κύπρο και στενός συνεργάτης του διευθυντή του, Σερ Τσαρλς Νιούτον. Φυσικά, είχε την ενεργή υποστήριξη των βρετανικών αρχών που είχαν τοποθετηθεί στην Κύπρο.

    Αρχαιότητες απ’ όλο το νησί
    Μέχρι το 1890 ο Όνεφαλς-Ρίχτερ είχε κάνει πληθώρα ανασκαφών σχεδόν σε όλο το νησί. Κάποιες από τις σημαντικότερες αρχαίες πόλεις και ιερά του νησιού, όπως το Ιδάλιον και η Ταμασός (Πολιτικό) κ.ά., είχαν την ατυχία να «ανακαλυφθούν» και να ανασκαφούν απ’ αυτόν.

    Ήταν επίσης ο πρώτος που ανέσκαψε και άλλες σημαντικές αρχαίες θέσεις, για παράδειγμα: Άχνα, Αγία Παρασκευή, Αγ. Γιάννης της Μαλλούτας, Άγιος Σωζόμενος, Αλάμπρα, Αμαθούς, Κατύδατα και Λινού, Κερύνεια, Χύτροι, Κίτιο, Γκόσι, Κτήμα, Κουτραφάς/Νικητάρι, Κούριο, Λαξία του Ρίου, Λάπηθος, Λιθαργιάς/Πέρα, Λυθροδόντας, Μαρί, Μάριον, Ορμύδια, Φοινίκιαις, Ψαμμητισμός, Ραντίδι, Σαλαμίνα, Σόλοι, Τρεμιθούσα, και Ξυλοτύμπου.


    Αρχαία κυπριακά γλυπτά που ο Μαξ Όνεφαλς-Ρίχτερ βρήκε στο Ιδάλιο πριν τη μεταφορά τους στο εξωτερικό προς πώληση. Η φωτογραφία είναι του Σόλομον Ρέιναχ και βρίσκεται στο αρχείο του Saint-Germain-en-Laye (Musée d´Archéologie National). Πηγή: www.s-c-b.org

    Έτσι έφερε στο φως χιλιάδες αξιόλογα ευρήματα. Όλα πουλήθηκαν στο εξωτερικό, κυρίως στο Βρετανικό Μουσείο. Ήταν τόσες πολλές οι αρχαιότητες που οι Βρετανοί επέτρεψαν στον Όνεφαλς-Ρίχτερ να πουλήσει όσες δεν ήθελαν και σε άλλα ευρωπαϊκά μουσεία, πλούσιους συλλέκτες και να κάνει δημόσιες δημοπρασίες σε διάφορες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.

    Στην Κύπρο ο Μαξ Όνεφαλς-Ρίχτερ επέστρεψε για ανασκαφές το 1894-1895 και 1910.

    “Είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα”
    Ο Όνεφαλς-Ρίχτερ έβγαζε αρκετά χρήματα, αλλά γκρίνιαζε ότι οι Βρετανοί του έδιναν ψίχουλα για τα αρχαία που τους πωλούσε. Έτσι, άρχισε να πουλάει κρυφά σε άλλους πελάτες ορισμένες αρχαιότητες που είχε υποσχεθεί στο Βρετανικό Μουσείο. Επιπλέον, συνεργαζόταν με ντόπιους αρχαιοκάπηλους που τον προμήθευαν με ευρήματα που δεν ήταν σε γνώση της βρετανικής διοίκησης στην Κύπρο.

    Έτσι, το 1910 συνελήφθη με την κατηγορία ότι έκανε «λαθρεμπόριο κυπριακών αρχαιοτήτων». Του απαγορεύτηκε η διεξαγωγή περαιτέρω ανασκαφών. Αυτό βέβαια είναι ειρωνικό, αφού η αρχαιοκαπηλία και το λαθρεμπόριο αρχαιοτήτων στην Κύπρο ξεκίνησε από τους ίδιους τους Βρετανούς που προσέλαβαν για το σκοπό αυτό τον Όνεφαλς-Ρίχτερ!
    Τρισάθλιοι Βρεττανοί που μαζί με τους Τούρκους τότε ισοπεδωσαν τα παντα, όπως και σήμερα στην κατεχόμενη Ελληνική Β. Κύπρο.
    Μ.Ρ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η ντροπή της Κυπριακής Δημοκρατίας....
    Σε απόσταση 4ν.μ. από Λάρνακα και σε βάθος 50 μέτρων υπάρχει ναυάγιο έμφορτο κλεμμένων Κυπριακών αρχαιοτήτων αμύθητης αξίας, το οποίο βυθίστηκε λόγω θαλασσοταραχής.
    Πρόκειται για το ναυάγιο Napried, με το οποίο προσπάθησε να μεταφέρει μεγάλο αριθμό αρχαιοτήτων από την Κύπρο στην Αμερική ο τότε πρόξενος των ΗΠΑ Πάλμα ντι Τσεσνόλα.
    Ο λεγόμενος «Έλγιν της Κύπρου» έγινε Πρόξενος των ΗΠΑ στα μέσα του 19ου αιώνα και με τις ευλογίες των Οθωμανών, οι οποίοι ως γνωστόν δεν ασχολήθηκαν μεν με την αρχαία ιστορία, αλλά μόνο με την αρχαιοκαπηλεία, υπεξαίρεσε αρχαία αντικείμενα απεριόριστης αξίας που εντόπισε σε χιλιάδες τάφους του αρχαίου Ιδαλίου, του Κιτίου καί όλης της Κύπρου ...
    Ο Τσεσνόλα, αφαίρεσε από περίπου 9.000 τάφους και από τον ναό της Αφροδίτης της Γολγού, 1.200 αρχαία αγγεία, 4.000 αμφορείς, 1.400 λαμπτήρες, 425 αρχαία σκεύη, 96 αρχαίες επιγραφές, 204 πέτρινα και μαρμάρινα αγάλματα, 709 πέτρινες προτομές, 329 αναθήματα και 130 χρυσούς κυλίνδρους.
    Στα παραπάνω δεν προσμετρούνται, σύμφωνα με τους ερευνητές, όσα ενταφιάστηκαν για πάντα στον βυθό της θάλασσας στην προσπάθεια μεταφοράς τους στις ΗΠΑ ή στην Αγγλία.
    Ενώ, λοιπόν, το 1872 πολλά καταποντίστηκαν στη θάλασσα ανοικτά της Κύπρου με ένα καράβι υπό αυστριακή σημαία, το «Napried», ο Τσεσνόλα συνέχισε τις ανασκαφές μέχρι και το 1874. Στις 8 Μαΐου 1877, δήλωσε: «Έκανα 11 χρόνια στο νησί και σας διαβεβαιώνω ότι ανέσκαψα τα πάντα.... Ανέσκαψε όχι έκλεψε ... Όπως και ο Έλγιν που ...έκλεψε τα γλυπτά του Παρθενώνα για να τα ... προστατεύσει... Η προστασία των νονών, έληξε... ΕΠΙΣΤΡΕΨΤΕ ΤΑ.ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑ ΜΑΣ.

    Στο δια ταύτα ...Για το ναυάγιο αυτό ουδείς αρμόδιος ενδιαφέρθηκε. Ενδιαφέρονται όμως διεθνείς αρχαιοκάπηλοι που παράνομα ανασύρουν και κλέβουν τις αρχαιότητες μας ...

    Π.χ.Έναν ιστορικό θησαυρό αρχαιοτήτων φαίνεται να έβαλαν στο στόχαστρο ένας Νορβηγός και ένας Αμερικανός που συνελήφθησαν για παράνομες υποθαλάσσιες έρευνες σε ναυάγιο του 1872 ανοικτά της Κύπρου.

    Και το Τμήμα Αρχαιοτήτων, Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων ανακοίνωσε τότε ότι έχει επιτευχθεί η παρεμπόδιση παράνομων ενεργειών στην Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη της Κυπριακής Δημοκρατίας, που αφορούσε την επισκόπηση του βυθού για τον εντοπισμό αρχαιοτήτων χωρίς άδεια, κατά παράβαση του Περί Αρχαιοτήτων Νόμου. Η επιτυχής έκβαση αυτής της ενέργειας ήταν αποτέλεσμα της συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων φορέων, του Τμήματος Αρχαιοτήτων, του Υφυπουργείου Ναυτιλίας, του Υπουργείου Άμυνας και της Αστυνομίας Κύπρου.
    Οι αρχαιοκάπηλοι αφέθηκαν ελεύθεροι και βέβαιον είναι ότι θα επανέλθουν δριμύτεροι αφού το ναυάγιο και αφύλαχτο είναι και η ΚΔ δεν το ανασύρει για να γεμίσει 2 αρχαιολογικά μουσεία...ΕΛΕΟΣ.
    Κ.Κ. Φιλόλογος - Ιστορικός - ΚΙΤΙΟΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγνωστα πραγματσ και για την Κυπρο μας που σημερα οι βαρβαροι δεν αφησαν τιποτα στα κατεχομενα οπως και στην Μικρα Ασια και οπου πατησαν το βρωμερο τους ποδι
    Και οι κλεπταποδοχοι ξενοι τριβουν τα χερια τους οι αθλιοι.
    Ντινα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.