Σοβαρό περιστατικό έλαβε χώρα στην Αν. Μεσόγειο καθώς τουρκικό μαχητικό παραλίγο να βρεθεί στον πάτο της θάλασσας μετά από αερομαχία διαρκείας με ελληνικά μαχητικά.
Η αρνητική αυτή εξέλιξη για τον Tούρκο πιλότο έγινε κατά την διάρκεια απόπειρας παρενόχλησης ελληνικών μαχητικών F-16 στο πλαίσιο της άσκησης «ΕΥΝΟΜΙΑ» στην Ανατολική Μεσόγειο.
Η χώρα μας έλαβε μέρος από τις 29 Σεπτεμβρίου μέχρι τις 6 Οκτωβρίου στην Τετραμερή Αεροναυτική Άσκηση με την επωνυμία «EUNOMIA 3-22», που πραγματοποιήθηκε στην Ανατολική Μεσόγειο, στο πλαίσιο της Συντονισμένης Τετραμερούς Πρωτοβουλίας QUAD Ελλάδος, Γαλλίας, Ιταλίας και Κύπρου. Οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις συμμετείχαν με την Φρεγάτα (Φ/Γ) ΣΑΛΑΜΙΣ, το Υποβρύχιο ΚΑΤΣΩΝΗΣ, 6 Μαχητικά Αεροσκάφη F-16, αεροσκάφος ΑΣΕΠΕ EMB-145Η και Ομάδα της Διοίκησης Υποβρυχίων Καταστροφών (ΔΥΚ).
Τα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού, τα μαχητικά της Πολεμικής Αεροπορίας και οι επίλεκτοι κομάντο της ΔΕΠ του ΓΕΕΘΑ συμμετείχαν σε πλήθος σεναρίων, με τους Επιτελείς να βγάζουν πολύτιμα συμπεράσματα για την αντίδραση των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων μακριά από το περιβάλλον του Αιγαίου. Άλλωστε οι προκλήσεις της Τουρκίας έχουν πλέον επεκταθεί και στη νευραλγική περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, κάτι που οδηγεί τη στρατιωτική ηγεσία να επεκτείνει τη «σάρισα» των Ενόπλων Δυνάμεων μέχρι την Κύπρο αλλά και την κεντρική Μεσόγειο.
Τα ελληνικά μαχητικά έφτασαν – όπως και το 2020 στην ίδια άσκηση – ανενόχλητα στην Κύπρο, με την τουρκική αεράμυνα να τα… ψάχνει ακόμα. Μήπως δεν ήθελαν να τα ενοχλήσουν; Ή μήπως δεν τα είδαν καν, όπως το 2020 που πέρασαν ξυστά από τη θάλασσα και η τουρκική αεράμυνα τα είδε μόνο όταν μπήκαν στο FIR Λευκωσίας; Το βέβαιο είναι πως τα ελληνικά F-16 απογειώθηκαν από την Κρήτη και μέχρι την Κύπρο δεν βρήκαν καμία αντίσταση στον δρόμο τους, με το σχέδιο του ΓΕΕΘΑ και του ΓΕΑ για ασφαλή πτήση μέχρι την Κύπρο, να στέφεται με απόλυτη επιτυχία.
Καλούσε σε βοήθεια ο Τούρκος
Στην επιστροφή ωστόσο, την περασμένη Πέμπτη 6 Οκτωβρίου, και ενώ η άσκηση Eunomia είχε ολοκληρωθεί, ένας κλειστός σχηματισμός 4 ελληνικών μαχητικών F-16 Block 52+ πέταξε στην Ανατολική Μεσόγειο με προορισμό την Κρήτη. Τι σημαίνει κλειστός σχηματισμός; Δύο από τα μαχητικά πετούν τόσο κοντά μεταξύ τους, συνήθως το ένα κάτω από το άλλο, με αποτέλεσμα στα ραντάρ να φαίνονται σαν ένα. Η τουρκική αεράμυνα λοιπόν εντόπισε δύο στίγματα, δίνοντας εντολή σε ένα ζευγάρι τουρκικών F-16 να σπεύσει για παρεμπόδιση των αεροσκαφών με τη γαλανόλευκη.
Φτάνοντας όμως κοντά, είδαν τον ελληνικό σχηματισμό να «γεννά» μαχητικά, με τα δύο να γίνονται αυτομάτως τέσσερα και να κυκλώνουν τους Τούρκους. Πού να ήξεραν τι τους περίμενε στη συνέχεια… ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος και ο Αρχηγός ΓΕΑ, Θεμιστοκλής Μπουρολιάς είχαν σχεδιάσει με κάθε λεπτομέρεια όλα τα πιθανά ενδεχόμενα κατά την επιστροφή των ελληνικών μαχητικών, έχοντας δώσει εντολή, σε περίπτωση εμπλοκής να απογειωθούν άμεσα από την Κρήτη ακόμα δύο ελληνικά μαχητικά.
Έτσι ακριβώς έγινε… Οι Τούρκοι δεν ήξεραν από πού τους ήρθε! Με τουλάχιστον έξι «μπλε» μαχητικά εναντίον δύο «κόκκινων», η «κόλαση» για τους Τούρκους μόλις ξεκινούσε. Ακολούθησαν σκληρές αερομαχίες που μόνο… εικονικές δεν ήταν, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι οι Τούρκοι πέρασαν πραγματικά εφιαλτικές στιγμές! Οι Έλληνες χειριστές τους έβαλαν μέσα σε δευτερόλεπτα στην «ώρα έξι», με το «kill» στα αυτιά τους να τους προκαλεί πανικό.
Οι Τούρκοι κάπου έχασαν τον προσανατολισμό τους, κάπου πίστεψαν ότι μπορούσαν να αναστρέψουν την κατάσταση, επέμεναν… μέχρι που ακούστηκε από τον ασύρματο η απεγνωσμένη φωνή για βοήθεια του ενός εκ των δύο Τούρκων πιλότων.
Ο Έλληνας που βρισκόταν πίσω του τον είχε λοκάρει, ο Τούρκος προσπαθούσε να ξεφύγει και ξαφνικά είδε ότι έμενε από καύσιμα. Φυσικά, τα ελληνικά μαχητικά κατάλαβαν ότι τα πράγματα εξελίσσονταν πολύ άσχημα για τον αντίπαλο πιλότο και σταμάτησαν να τον πιέζουν, δίνοντάς του χώρο να επιστρέψει στην πατρίδα του.
Από τον ασύρματο -σύμφωνα με το ρεπορτάζ- άκουγαν τους Τούρκους να εμψυχώνουν τον συνάδελφο τους ώστε να προσγειώσει το μαχητικό στην βάση του Ντάλαμαν. Στον ασύρματο ακούστηκε ο Τούρκος πιλότος να λέει ότι δεν θα καταφέρει. Ότι θα χάσει το αεροσκάφος.
Τελικά, κατάφερε να το προσγειώσει έχοντας αδειάσει τις δεξαμενές του, αφού ελάχιστα μόλις πάτησαν και οι τρεις τροχοί στον διάδρομο, ο κινητήρας έσβησε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.