Σελίδες

31 Μαρτίου 2019

Θέλουν να κάνουν δήθεν αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις στην ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ δηλ. να ρίξουν σοβά οι τούρκοι γιατί αποκαλύφτηκαν μικρά σπαράγματα του ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΟΡΑ στον τρούλο και όχι μόνο.

H ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ είναι ένας ζωντανός οργανισμός που αναπνέει Ρωμιοσύνη. 
Τώρα μάλιστα που ήρθαν οι χρόνοι και οι καιροί θέλει διακαώς να βγάλει από πάνω της το άχαρο μακιγιάζ που της έκαναν οι οθωμανοί. 

Είναι γνωστό ότι όσο περνάει ο καιρός και λόγω της σεισμογενούς ζώνης (μικροταλαντώσεις) πάνω στην οποία εδραιώθηκε το οικοδόμημα της, αποκολλώνται σοβάδες σε μεγάλη έκταση. 

Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας

Σε λίγο καιρό με το ξέφτισμα των οθωμανικών ανάγλυφων επιχρισμάτων και την αποκάλυψη των περίτεχνων βυζαντινών ψηφιδωτών το όλο εσωτερικό του τεμένους θα ομοιάζει με ΟΡΘΟΔΟΞΟ Ιερό Ναό. 

Το βράδυ που κλείνει το μουσείο της ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ μπαίνουν τα συνεργεία για να κάνουν τα μπαλώματα, ώστε το πρωί να εισέλθουν οι τουρίστες και να μην καταλάβουν τίποτε.

Όμως αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο και πρέπει να γίνουν ουσιαστικές παρεμβάσεις στην τοιχοποιία. 
Και η λύση βρέθηκε που εξυπηρετεί μάλιστα και προεκλογικούς σκοπούς στην τουρκία.
Ερντογάν: Τζαμί και με «σοβαρές αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις» η Αγιά Σοφιά

Αρχιτεκτονικές μετατροπές εντός της Αγιάς Σοφιάς, αργότερα, προανήγγειλε ο Τούρκος Πρόεδρος Ταγίπ Ερντογάν, ώστε να αποκτήσει πνευματική ατμόσφαιρα ο χώρος, αν και είπε πως αρχικά μετά τις εκλογές θα γίνει αλλαγή του ονόματος από μουσείο σε τζαμί και αργότερα θα δουν και το θέμα της προσευχής.

Στη συνέντευξή του στο κρατικό κανάλι ΤΡΤ, ο Τούρκος πρόεδρος, σύμφωνα με όσα μετέδωσε το Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων, διερωτήθηκε εάν η Αγιά Σοφιά είναι μουσείο ή τζαμί, λέγοντας ότι πρώτα πρέπει να λυθεί αυτό.» https://www.iefimerida.gr/news/488680/erntogan-tzami-kai-me-sovares-arhitektonikes-paremvaseis-i-agia-sofia 

Όπως όλοι γνωρίζουμε εμφανίζονται από το πουθενά εδώ και καιρό ΣΤΑΥΡΟΙ στους σοβάδες – επιχρίσματα της ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ. Σαν να είναι ένας ζωντανός οργανισμός και παθαίνει αναφυλαξία στα χέρια των αγαρηνών. 

Πολλές φορές είδαμε μέσα στην ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ να μετακινούν και μια κακόγουστη σκαλωσιά για διάφορες εργασίες.
Τι συμβαίνει;

Το πιο δύσκολο και ευαίσθητο σημείο του οικοδομήματος είναι η κορυφή του τρούλου με τα επιχρίσματα αραβουργήματα.
Στο σημείο αυτό οι σοβάδες ξεφτίζουν πιο εύκολα από πολλές αιτίες (ταλαντώσεις εξ αιτίας μικροσεισμών, υγρασία, μεταβολή θερμοκρασίας) 
Φυσικά στο γυμνό μάτι του επισκέπτη προς τον τρούλο δεν γίνονται αυτά αντιληπτά λόγω ύψους.

Αλλά η αλήθεια είναι ότι πίσω από τον ξεφτισμένο σοβά στο υψηλό αυτό σημείο εμφανίζονται οι Οφθαλμοί και το Πρόσωπο του ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΟΡΑ. 
Λέει ο κυρ Φώτης Κόντογλου .. «Ένας Ευρωπαίος που πήγε στην Κωνσταντινούπολη κατά το 1600 γράφει πως η εικόνα του Χριστού Παντοκράτορος υπήρχε στον τρούλλο κ’ ήτανε τόσο μεγάλη, που το ‘να μάτι από τ’ άλλο ήτανε μακριά τρεις πιθαμές.» 

Και κάθε τόσο είναι οι συντηρητές αναγκασμένοι να το μπαλώνουν με φρέσκο σοβά. 
Τι φοβούνται τόσο πολύ οι μοιρολάτρες γείτονες; 
«Αγιορείτες Πατέρες αναφέρουν για μια δική τους άγνωστη σε μας προφητική παράδοση. Κατ’ αυτήν όταν θα φανερωθεί ο Παντοκράτορας στον τρούλο της Αγιάς Σοφιάς η Πόλη θα περάσει στους Έλληνες!» 

Για το λόγο αυτό υπήρξαν μέχρι και φωνές διαμαρτυρίας κατά της τουρκικής Κυβέρνησης στο παρελθόν να μην συνεχίσει τις αρχαιολογικές εργασίες η τουρκική κυβέρνηση! Μεταξύ αυτών ο Νουμάν Κουρτουλμούς πρόεδρος του μικρού Ισλαμικού κόμματος Σααντέτ, από το οποίο προέρχεται το κόμμα του Ερντογάν, μιλώντας σε κλειστό αμφιθέατρο προειδοποίησε ότι η εμφάνιση των αγγέλων της Αγιάς Σοφιάς προαναγγέλει τη διάλυση της Τουρκίας. http://amvon.blogspot.gr/ 

Στον μεγάλο σεισμό των 6,5 Ρίχτερ που έγινε τον Μάιο του 2014 υπήρχαν φήμες για αποκόλληση λεπτού στρώματος σοβάδων της εσωτερικής τοιχοποιίας από τον κεντρικό θόλο της Αγίας Σοφίας. 

Το ρήγμα της Ανατολίας, είναι ένα τεράστιο ρήγμα και η σεισμική δόνηση των 6,5 Ρίχτερ που έπληξε τον θαλάσσιο χώρο μεταξύ Λήμνου και Σαμοθράκης τον Μάιο του 2014 έγινε αισθητή μέχρι και την Κωνσταντινούπολη.

Τι υφίσταται τελικά στον τρούλο της Αγίας Σοφίας κάτω από τα αποσαθρωμένα αντιαισθητικά επιχρίσματα; 

¨Ο τρούλος του ναού πιθανώς διακοσμήθηκε επίσης τον 9ο αιώνα με μια μεγάλη παράσταση του Παντοκράτορα (το 562 υπήρχε μόνο ένας ψηφιδωτός μεγάλος σταυρός στο εσωτερικό του τρούλου). Ο Παντοκράτορας καταστράφηκε εντελώς αλλά–κάτι που παρουσιάζει αρκετό ενδιαφέρον– στις αρχές της Οθωμανικής περιόδου, όταν η Αγία Σοφία λειτουργούσε ήδη ως τζαμί, ήταν ακόμη ορατός.» πηγή 7. Μεταϊουστινιάνεια ψηφιδωτά. Εγκυκλοπαίδεια Μείζονος Ελληνισμού, Κωνσταντινούπολη  
constantinople.ehw.gr/Forms/fLemmaBody.aspx?lemmaid=11761 

Ταξιδεύοντας με τον Φώτη Κόντογλου, στα μωσαϊκά και τα ψηφιδωτά του καυχήματος της Ορθοδοξίας… 
Τι μας λέει ο μεγάλος μάστορας της ρωμηοσύνης… 

¨Στον τρούλο δεν ζωγραφίστηκε ο Παντοκράτορας, όπως στις κατοπινές εκκλησιές, αλλά ένας μεγάλος σταυρός, στολισμένος με ακριβά πετράδια, μαργαριτάρια και διαμαντόπετρες. Για τούτο ο ιστορικός Προκόπιος δεν λέγει τίποτα για Παντοκράτορα ή για τους προφήτες που μπαίνουνε ανάμεσα στα παράθυρα του τρούλου, αλλά λέγει “Η οροφή πάσα χρυσώ ακίβδήλω κατείλειπται”. Απ΄αυτό συμπεραίνουμε πως, όχι μονάχα ο κουμπές, μα κι όλη η σκεπή της εκκλησιάς ήτανε κατάχρυση, χωρίς φιγούρες.

Λένε κάποιοι αρχαιολόγοι πως στον τρούλο είχε παρασταθεί η Ανάληψις, όπως είναι έως σήμερα στην Αγιά Σοφιά της Θεσσαλονίκης και σε κάποιες άλλες παλιές εκκλησιές, δηλαδή ο Χριστός ολόσωμος στη μέση μέσα σε στρογγυλή δόξα που τη σηκώνουνε άγγελοι πετάμενοι, και γύρω, ανάμεσα στα παράθυρα, οι δώδεκα απόστολοι, δύο άγγελοι κ’ η Παναγιά.

Αλλά αυτό δεν μπορεί να είναι αλήθεια, επειδή το κάτω μέρος του τρούλλου, δηλαδή το “τύμπανον” είναι χαμηλό, κι ανάμεσα στα παράθυρα ο τοίχος είναι κάτι στενές λουρίδες που δεν χωρούνε ζωγραφισμένον άνθρωπο. 
Ίσως ζωγραφίστηκε ο Παντοκράτορας ύστερ΄ από χρόνια, επειδής ο πρώτος τρούλλος έπεσε, και τούτος που υπάρχει λένε πως χτίστηκε από έναν μάστορα αρμένη που τον λέγανε Τιριδάτη. 

Ένας Ευρωπαίος που πήγε στην Κωνσταντινούπολη κατά το 1600 γράφει πως η εικόνα του Χριστού Παντοκράτορος υπήρχε στον τρούλλο κ’ ήτανε τόσο μεγάλη, που το ‘να μάτι από τ’ άλλο ήτανε μακριά τρεις πιθαμές. 

Αν αληθινά υπήρχε Παντοκράτορας καmωμένος με ψηφιά, θα έγινε κατά τα χρόνια των Μακεδόνων αυτοκρατόρων, γιατί υστερώτερα το βυζαντινό βασίλειο ήτανε φτωχό και δεν μπορούσε να κάνει τέτοια ακριβά έργα.¨  
https://antexoume.wordpress.com/ 15 Ιανουαρίου 2013 

ΚΑΙ συνεχίζει ο μάστορας της Ρωμιοσύνης κυρ. Φὠτης… 

¨Άραγε πότε θ’ ανοίξουμε τα μάτια μας, για να δούμε καλά τι θησαυρούς έχουμε κληρονομήσει εμείς οι Έλληνες από την παράδοση, και όχι μονάχα να τους φυλάξουμε, αλλά να διδαχτούμε από αυτούς ποιος είναι ο δρόμος που πρέπει να ακολουθήσουμε…¨ 

Σίγουρα ο κυρ Φώτης Κόντογλου θα είναι και αυτός σκαρφαλωμένος στα ικριώματα μαζί με τα παιδιά της Ρωμιοσύνης να συνταιριάζουν τα φρέσκα και τα ψηφία του ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΟΡΑ στον τρούλο της ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΟΦΙΑΣ. 
ΟΙ ΚΑΙΡΟΙ ΗΡΘΑΝ

Τα χέρια που θα ταιριάζουν τα ψηφιδωτά και τα φρέσκα του ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΟΡΑ στον τρούλο της Αγίας Σοφίας, όταν αυτή θα γίνει ΕΛΛΗΝΙΚΉ τα γνωρίζει ήδη ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΣ και τα έχει προετοιμάσει δεόντως για την αποστολή αυτή. 

Με Πίστη και Ελπίδα 

Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.