Η τραγικότητα του δυστυχήματος Βακάκη και η αποκάλυψη οτι ο νεαρός
έτρεχε με την Porsche του με 320km/h στην Ε.Ο, ξεσκεπάζει την… γύμνια
μας σε ότι αφορά την οδηγική παιδεία των Ελλήνων.
ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗ
Είναι ένα ακόμα δραματικό γεγονός από τα πάμπολλα που καταγράφονται
στους Ελληνικούς δρόμους κάθε ημέρα. Δεν έχει σημασία αν ο οδηγός του
φονικού οχήματος ήταν γόνος πλούσιας οικογενείας. Δεν έχει σημασία η
μάρκα του αυτοκινήτου. Σημασία όμως με ποιό τρόπο οι οδηγοί αυτοκινήτων
300 και 500 ίππων χειρίζονται αυτά τα… όπλα που έχουν στα χέρια τους.
Γιατί περί όπλων πρόκειται και μάλιστα ιδιαίτερα θανατηφόρων αν δεν
ξέρεις πως να τα χειριστείς…
Το έχω γράψει πολλές φορές: η συμπεριφορά μας στους δρόμους, δεν
είναι κάτι προσωπικό, αλλά κοινωνικό. Η εκπαίδευσή μας, το αν οδηγούμε
με κοινωνική συνείδηση, το αν το αυτοκίνητό μας είναι
ταλαιπωρημένο-παλιό-έτοιμο να διαλυθεί, ακόμα και το αν ρυπαίνει
υπερβολικά, δεν είναι κάτι που αφορά τον καθένα μας ξεχωριστά, αλλά
όλους μας. Ολη την κοινωνία. Κι αν δεν μπορεί κάποιος να καταλάβει το τι
είναι κοινωνικά αποδεκτό και το τι βλάπτει τους γύρω του, τότε θα
πρέπει η πολιτεία και να το ορίσει αυτό. Ακόμα και να το επιβάλει.
Σε σχέση με το δυστύχημα Βακάκη, σίγουρα, αν το αυτοκίνητο ήταν ένα
Golf «τσιπωμένο» από κάποιο βελτιωτικό οίκο, απόδοσης +600 ίππων, να μην
έδινε κάποιος τόσο μεγάλη βαρύτητα, αφού -εκτός τους γνώστες- λίγοι θα
καταλάβαιναν για το τι ακριβώς κρύβεται κάτω από το αμάξωμα του Golf.
Όμως λέγοντας «Porsche», πέρα του ότι όλοι καταλαβαίνουν ότι πρόκειται
για ένα γρήγορο αυτοκίνητο, βάζει και το… τσίλι στην είδηση.
Επι της ουσία, δεν έχει σημασία αν ήταν Porsche ή ένα… κωλοφτιαγμένο
Golf. Σημασία έχει το πώς εμείς συμπεριφερόμαστε έχοντας στα χέρια μας
αυτά τα όπλα.
Έχουμε την ανάλογη εκπαίδευση; Τις ανάλογες δυνατότητες (σωματικές,
ακόμα και ψυχικές) να ρίξουμε ένα τέτοιο θηρίο στους δρόμους; Ολοι
γνωρίζουμε ότι ο μέσος Ελληνας οδηγός δεν τις έχει, αφού η μικρή
διαδικασία, που περνάει στα 18 χρόνια του, είναι για να μάθει να
ξεπερνάει τις εξετάσεις και να πάρει το πολυπόθητο δίπλωμα οδήγησης.
Αλήθεια, όλοι εσείς που διαθέτετε ένα γρήγορο αυτοκίνητο (ακόμα και
+200PS) γνωρίζετε τον χειρισμό που πρέπει να κάνετε για να αποφύγετε ένα
τετακέ όταν το αυτοκίνητο υπερστρέφει . Το χειρισμό στην υποστροφή;
Ξέρετε τι είναι υπερστροφή και τι υποστροφή;
Επειδή το Ελληνικό κράτος δε θέλει (γιατί μπορεί) να ορίσει μία
αυστηρότερη διαδικασία εκπαίδευσης, κυρίως γι’ αυτούς που έχουν στα
χέρια τους τέτοια αυτοκίνητα, ας το κάνουμε από μόνοι μας. Είτε ως
οδηγοί, είτε ως γονείς που έχουμε δώσει στα παιδιά μας το αυτοκίνητό
μας.
Επιτέλους, ας αποκτήσουμε την παιδεία της εξέλιξης κι ας αποβάλουμε τη νοοτροπία του «τα ξέρω όλα».
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.