Σελίδες

22 Σεπτεμβρίου 2016

Η «ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ» ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (μέρος 1ο)

Εισήγηση της κ. Ελένης Ανδρουλάκη στο Αντιαιρετικό Σεμινάριο της Ιεράς Μητροπόλεως Γλυφάδας, τον Μάιο 2011 

Να ξεκινήσουμε υπενθυμίζοντας τι είναι «Νέα Εποχή». Η «Νέα Εποχή» είναι μία αντιχριστιανική κίνηση, η οποία έχει τις ρίζες της στη Θεοσοφία, τον Βουδισμό, τον Ινδουισμό, τον Ταοϊσμό και τον Αποκρυφισμό. 

Σύμφωνα με τα πιστεύω της «Νέας Εποχής» όλα τα πράγματα είναι αλληλοσυνδεόμενα, αλληλοεξαρτώμενα και πρέπει να θεωρούνται ολιστικά. Ο Θεός δεν είναι προσωπικός, αλλά είναι μια «Ενέργεια», ένα «Παγκόσμιο Πνεύμα», όλα είναι ένα (μονισμός), όλα είναι Θεός, κάθε πέτρα, κάθε φυτό (πανθεϊσμός), η φύση είναι Θεός, ο άνθρωπος είναι Θεός και μπορεί να αυτοπραγματωθεί, να πετύχει τα πάντα με τις υποτιθέμενες ανεξάντλητες δυνάμεις του μέσα του και να αυτοσωθεί∙ όλες οι θρησκείες είναι ένα και το αυτό, διαφορετικοί δρόμοι προς το ίδιο αποτέλεσμα, οπότε μπορούμε να διαλέξουμε όποιο δρόμο και όποιο «θεό» θέλουμε και επομένως πρέπει να γίνουμε ανεκτικοί με τους ετερόθρησκους, πρέπει να αλλάξουμε τη συνειδητότητά μας και να αυτοβελτιωθούμε χρησιμοποιώντας γιόγκα, διαλογισμό, αποκρυφιστικές πρακτικές, ολιστική θεραπευτική, να πιστέψουμε στη μετενσάρκωση, να αποκτήσουμε «πλανητική συνείδηση». Η «Νέα Εποχή», εφεξής Ν.Ε., είναι μια κατεξοχήν ύπουλη κίνηση, διότι κινείται με τρόπο δυσδιάκριτο, συχνά χρησιμοποιώντας χριστιανικούς όρους με τρόπο εντελώς διαστρεβλωτικό, ώστε να παραπλανηθούν και οι πιστοί χριστιανοί.

Η Ν.Ε. έχει διεισδύσει σε όλους τους τομείς της ζωής και της κοινωνίας μας: την υγεία (εναλλακτικές θεραπείες), τις τέχνες (μουσικοθεραπεία, χοροθεραπεία, δραματοθεραπεία κ.λπ.), την πολιτική (μία παγκόσμια διακυβέρνηση), την οικονομία (μία παγκόσμια οικονομική διακυβέρνηση), τη θρησκεία (μία παγκόσμια θρησκεία, το αποτέλεσμα της ενοποίησης των θρησκειών γιατί δήθεν όλες οι θρησκείες οδηγούν στο Θεό), τη διατροφή (διατροφή της Ν.Ε., ολιστική διατροφολογία, νηστειοθεραπεία), τη γεωργία (φυσικές καλλιέργειες Φουκουόκα που αποτελούν βουδιστική μέθοδο, βιοδυναμικές καλλιέργειες, permaculture ή μόνιμη καλλιέργεια), την άσκηση (γιόγκα, πιλάτες, πολεμικές τέχνες της Ανατολής), την ψυχαγωγία (αποκρυφισμός στην ψυχαγωγία) και την παιδεία και εκπαίδευση.

Αυτό το τελευταίο πλοκάμι θα δούμε σήμερα και θα προσπαθήσουμε να αποκαλύψουμε πώς η Ν.Ε. συστηματικά και ύπουλα εμποτίζει τα παιδιά μας, εξ απαλών ονύχων, με τα επικίνδυνα δόγματά της. Σε ερωτηματολόγιο του Δικτύου Ολιστικής Εκπαίδευσης[1] ερωτώνται οι μαθητές αν γνωρίζουν κάποιους όρους και με βάση τις απαντήσεις τους κατατάσσονται σε ανθρώπους του 21ου αιώνα ή του 20ου ή του 19ου. Ο προοδευτικά σκεπτόμενος μαθητής, ο «αρχηγός της εποχής του», πρέπει να γνωρίζει μεταξύ άλλων το περιεχόμενο των όρων «ολιστικός, διαλογισμός, συναισθηματική νοημοσύνη, δημιουργικός οραματισμός, κίνημα ανθρώπινου δυναμικού, πολλαπλές νοημοσύνες, τσάκρα, κι ή τσι, συμπληρωματικές θεραπείες, συστήματα, γαία, βιοδυναμικός, permaculture» κ.λπ. Οι δε δάσκαλοι που είναι έτοιμοι για τον 21ο αιώνα πρέπει να γνωρίζουν επιπλέον τους όρους «βαθιά οικολογία, θεωρία της Γαίας, θεωρία συστημάτων, λεπτοφυής ενέργεια, υπερπροσωπικός, αέναες φιλοσοφίες» κ.ά.[2].

Η εκπαίδευση της Ν.Ε., γνωστή ως ολιστική εκπαίδευση, βλέπει το παιδί ως «όλον», ως «ένα πνευματικό ον σε μια ευρύτερη πλανητική και συμπαντική οικολογία που εκτείνεται πέρα από τις κοινωνικές και πολιτικές πραγματικότητες»[3]. Η εκπαίδευση του νέου ανθρώπου γίνεται με βάση το ολιστικό μοντέλο παιδείας το οποίο βασίζεται στη λεγόμενη «αέναη φιλοσοφία»[4] (perennial philosophy), η οποία θεωρεί ότι όλα τα πράγματα είναι μέρος μιας αδιαίρετης ενότητας ή όλου, αλληλοσυνδέονται και η στενή σύνδεση αυτή επεκτείνεται και στον ανώτερο εαυτό μας που συνδέεται με το σύμπαν. Όλα συνδέονται με όλα. Για να δούμε όμως αυτή την ενότητα θεωρείται ότι πρέπει να καλλιεργήσουμε τη διαίσθησή μας και αυτό θα γίνει μέσω διαλογισμού. 

Η ολιστική εκπαίδευση επικεντρώνεται σε μια νέα πνευματικότητα όπου κυριαρχεί μεταξύ άλλων η σχετικοποίηση των αξιών, η υπερπροσωπική ψυχολογία, ο υπερτονισμός των συναισθημάτων, η έμφαση στη διεπιστημονικότητα, ο ανατολικός μυστικισμός, ύποπτες οικολογικές και ειρηνιστικές προσεγγίσεις, αποκρυφιστικές πρακτικές και αμφιλεγόμενες ψυχοθεραπευτικές πρακτικές, η επονομαζόμενη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση (βλ. ώθηση στη σεξουαλική διαστροφή), φιλοσοφίες που προωθούν την παγκοσμιοποίηση, εναλλακτικές παιδαγωγίες και άλλα πολλά που συνιστούν αυτό που ορίζεται ως «εκπαίδευση του όλου παιδιού». 

Με τα λόγια γνωστού ουμανιστή, «η μάχη για το μέλλον της ανθρωπότητας πρέπει να δοθεί και να κερδηθεί στις τάξεις των δημόσιων σχολείων από δασκάλους οι οποίοι ορθά αντιλαμβάνονται τον ρόλο τους ως προσηλυτιστές μιας νέας πίστης [μιας πίστης που αναγνωρίζει τη] θεϊκότητα σε κάθε ανθρώπινο πλάσμα... η σχολική τάξη πρέπει να γίνει και θα γίνει πεδίο σύγκρουσης μεταξύ του παλαιού και του νέου, μεταξύ του πτώματος του Χριστιανισμού που σαπίζει, με όλα τα παρακείμενα κακά και τη δυστυχία, και της νέας πίστης»[5]. Το παιδί λοιπόν πρέπει να εκπαιδευτεί δεχόμενο την πλύση εγκεφάλου της Ν.Ε. είτε από νεαρούς δασκάλους οι οποίοι εκπαιδεύονται ανάλογα στα Πανεπιστήμια σήμερα, είτε από μεγαλύτερους στην ηλικία δασκάλους οι οποίοι υποβάλλονται σε επανεκπαίδευση ώστε να οδηγηθούν στην αποδοχή της ιδεολογίας της Ν.Ε. στο όνομα του εκμοντερνισμού της διδακτικής τους πρακτικής [6].

Θα συνεχίσουμε με μια σύντομη ιστορική αναδρομή. Παρότι οι ρίζες εντοπίζονται παλαιότερα, ο όρος ολιστική εκπαίδευση εμφανίστηκε τη δεκαετία του 1970. Τότε ένας απόφοιτος του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας, ο David Harris, ιδρυτής του «Συνδέσμου για την Ολιστική Υγεία» και της «Ομάδας Μαντάλα» και συνιδρυτής του «Κέντρου για τη Διερεύνηση του Ανθρώπινου Δυναμικού» άρχισε να ασχολείται με την εκπαίδευση του όλου ανθρώπου και να διοργανώνει συνέδρια Ολιστικής Υγείας. 

Το 1979 η «Ομάδα Μαντάλα» και το «Κέντρο για τη Διερεύνηση του Ανθρώπινου Δυναμικού» (που τώρα είχε το όνομα «Health Optimizing Institute») διοργάνωσαν το πρώτο συνέδριο Ολιστικής Εκπαίδευσης. Το συνέδριο είχε τον τίτλο «Νους: Εξέλιξη ή Επανάσταση; Η εμφάνιση της Ολιστικής Εκπαίδευσης». Η ιδέα διαδόθηκε γρήγορα και έτσι τη δεκαετία του 1990 είχαμε την έκδοση του πρώτου σχετικού βιβλίου με τίτλο «Το ολιστικό πρόγραμμα σπουδών» (Καναδάς, John Miller) και του περιοδικού «Επιθεώρηση Ολιστικής Εκπαίδευσης» (Αμερική, Ron Miller). Το 1993 στη Ρωσία «η Ανατολή συναντά τη Δύση». Επιστήμονες και ακαδημαϊκοί της τότε Σοβιετικής Ένωσης συναντώνται μυστικά με εσωτεριστές επιστήμονες και ακαδημαϊκούς από τη Δύση και μιλούν για την «Πλανητική Σύνθεση, την Παγκόσμια Συνεργασία, τη δημιουργική χρήση των νέων επιστημών και τεχνολογιών, τη Νέα Εκπαίδευση που θα βασίζεται πάνω στην Επιστήμη των Ορθών Ανθρώπινων Σχέσεων. Συζητούν για τη Σύνθεση μιας Νέας Παγκόσμιας Συνείδησης». Ένας από τους άξονες θεμάτων ήταν και η Εκπαίδευση στη Νέα Εποχή.

Με αυτό ακριβώς τον τίτλο «Εκπαίδευση στη Νέα Εποχή» εμφανίστηκε το 1954 από τις εκδόσεις Lucis Press το πρώτο σχετικό σύγγραμμα της αποκρυφίστριας Αλίκης Μπείλυ (1880-1949). Η Μπέιλυ, μαθήτρια της ιδρύτριας της Θεοσοφικής Εταιρείας Μπλαβάτσκυ, ίδρυσε το 1920 την εκδοτική εταιρεία Lucifer Publishing Company (Lucifer σημαίνει Εωσφόρος), η οποία στη συνέχεια μετονομάστηκε σε Lucis Press∙ ίδρυσε επίσης και την οργάνωση Lucis Trust. 

Η οργάνωση της Μπέιλυ είχε στόχο να προωθήσει τις πεποιθήσεις «που έρχονται σε αντίθεση με τον υλισμό της επιστήμης και κάθε είδους δογματική θεολογία, ιδιαιτέρως δε με το Χριστιανισμό, τον οποίο θεωρούσε εξαιρετικά επικίνδυνο». Στο βιβλίο «Εκπαίδευση στη Νέα Εποχή» διαβάζουμε τις αποκαλύψεις του γνωστού ως «Θιβετανού»[7], του πνεύματος που υπαγόρευε τις διδασκαλίες του στη Μπέιλυ. 

Εκεί λοιπόν διαβάζουμε ότι «ο κύριος στόχος της εκπαίδευσης είναι η φώτιση»[8] - ο Βούδας, υποστηρίζει, πέτυχε τη φώτιση, αλλά ο Χριστός υπήρξε κατώτερος - και η καθοδήγηση του μαθητή στην «Ατραπό της Μύησης»[9]. Ο αληθινός παιδαγωγός, λέει η Μπέιλυ, ή μάλλον το πνεύμα-δαιμόνιο που της ομιλεί, «θα έπρεπε να εργάζεται με ενέργειες σε έναν κόσμο ενεργειών»[10]· η εκπαίδευση του μέλλοντος θα είναι διαφορετική, «ο διαλογισμός θα είναι μέρος των μαθημάτων»[11], «η γενική τάση της εκπαίδευσης του [παιδιού] θα είναι περισσότερο ψυχολογική από ό,τι στο παρελθόν»[12], θα υπάρξει «η αναγνώριση των δεδομένων της Εσωτέρας Αστρολογίας»[13] τα οποία θα καθοδηγούν τον δάσκαλο ώστε να βοηθήσει το παιδί να «ανελιχθεί». Αλλος στόχος της εκπαίδευσης του μέλλοντος, της Ν.Ε., είναι να γίνει το παιδί «πολίτης του κόσμου»[14], γι᾿ αυτό τα παιδιά «θα διδάσκονται να σκέπτονται με όρους παγκόσμιας συνάφειας»[15] και, προσέξτε, λέει το πνεύμα μέσω της Μπέιλυ: «Έχω προτείνει να ξαναγραφούν τα σχολικά βιβλία με όρους ορθών ανθρώπινων σχέσεων [σημ. ορολογία θεοσοφίας] κι όχι απ᾿ τις τωρινές εθνικιστικές και χωριστικές σκοπιές»[16].

«Η ιδιότητα του πολίτη του κόσμου θα πρέπει να είναι ο στόχος των απανταχού φωτισμένων»[17]. Η παγκόσμια δημοκρατία και η Παγκόσμια Ενότητα (βλ. επερχόμενη παγκόσμια δικτατορία του Αντιχρίστου) «θα είναι γεγονός, [λέει η Μπέιλυ] όταν τα παιδιά του κόσμου διδαχτούν ότι οι θρησκευτικές διαφορές αποτελούν, κυρίως, ζήτημα τόπου γέννησης... θα μάθει [το παιδί] ότι οι θρησκευτικές διαφορές είναι, κυρίως, το αποτέλεσμα των ανθρώπινων ερίδων για τις ανθρώπινες ερμηνείες της αλήθειας. Έτσι, σταδιακά, οι έριδες και οι διαφορές μας θα εκλείψουν και η ιδέα της Μίας Ανθρωπότητας θα πάρει τη θέση τους»[18]. Και για να επιτευχθούν όλα αυτά ο παιδαγωγός του μέλλοντος, μας λέει, «θα πρέπει να είναι περισσότερο ένας εκπαιδευμένος ψυχολόγος»[19]. 

Ποια, λοιπόν, θα είναι η φύση των νέων «εκπαιδευτικών συστημάτων της Υδροχοϊκής Εποχής»[20] [της δικής μας, δηλαδή]; «Τρεις επιστήμες θα κυριαρχήσουν, τελικά, στο πεδίο της εκπαίδευσης της Νέας Εποχής»[21]: 1. Η Επιστήμη της Αντακάρανα 2. Η Επιστήμη της Υπηρεσίας και 3. Η Επιστήμη του Διαλογισμού. Ο διαλογισμός «αποτελεί μία από τις κύριες τεχνικές δόμησης και θα κυριαρχήσει, τελικά, στις νέες εκπαιδευτικές μεθόδους στα σχολεία και στα κολλέγια»[22]. Και ο Θιβετανός, το πνεύμα, καταλήγει «Ένας νέος κύκλος εμπειρίας, ψυχολογικής ανάπτυξης και νέων εκπαιδευτικών διαδικασιών επίκειται»[23].

Πράγματι, σύμφωνα με άλλο εξέχον μέλος της Θεοσοφικής Εταιρείας, τον Charles Leadbeater (1854-1934), «στην προετοιμασία που πρέπει να κάνουμε για την έλευση του Παγκόσμιου Δασκάλου, κανένα κομμάτι δεν είναι πιο σημαντικό από την εκπαίδευση των παιδιών»[24]. Ο Leadbeater παραθέτει τα χαρακτηριστικά που θα χρειαστεί ο Παγκόσμιος Δάσκαλος όταν Αυτός θα έλθει, χαρακτηριστικά που θα πρέπει να έχουν οι οπαδοί του για να μπορέσουν να εφαρμόσουν τις εντολές του. Και επισημαίνει ότι για να τον υπηρετήσουν τα αγόρια και τα κορίτσια του σήμερα, θα χρειαστούν κατάλληλη εκπαίδευση[25].

Η Λούσις Τραστ που ίδρυσε η Μπέιλυ το 1922 παρουσιάζεται και δρα ως μη κερδοσκοπικό, εκπαιδευτικό ίδρυμα, το οποίο μάλιστα αποτελεί από το 1989 και συμβουλευτικό όργανο του συμβουλίου του ΟΗΕ. Μαζί με άλλες[26] δραστηριότητες, η Λούσις Τραστ καθοδηγεί και μια δραστηριότητα που ονομάζεται «Τα Τρίγωνα στην Εκπαίδευση», η οποία έβαλε τις βάσεις της Νέας Εκπαίδευσης. Τα Τρίγωνα στην Εκπαίδευση είναι, σύμφωνα με τη Μπέιλυ, τμήμα της εργασίας της «Νέας Ομάδας Εκπαιδευτών της Ψυχής» («New Group of Soul Educators»). Αυτή η Ομάδα πειθήνιων εργατών και υπηρετών του Λόγου (όπου Λόγος σημαίνει εδώ: οι αποκαλύψεις πνευμάτων και λοιπές αποκρυφιστικές διδασκαλίες), έχει στόχο τη «διάδοση και έκφραση των ενεργειών της Ψυχής στον χώρο της εκπαίδευσης»[27] (Δελτίο Τριγώνων 2006). Ψυχή είναι η Υπερψυχή[28] (το υπέρτατο πνεύμα). 

Τα Τρίγωνα στην Εκπαίδευση αποτελούν «ένα μοναδικό δίκτυο μέσα στην παγκόσμια ομάδα πνευματικά προσανατολισμένων και ολιστικών δασκάλων, ένα δίκτυο ικανό για τρομερή και διαρκή παγκόσμια υπηρεσία»[29]. Η υπηρεσία αυτή έχει στόχο να βοηθήσει στην προετοιμασία για την επανεμφάνιση «του Χριστού» και από το 1999 έχει δημιουργηθεί ένα διεθνές Δίκτυο ομίλων και ομάδων (World Service Intergroup) που κινείται προς αυτή την κατεύθυνση. Σε Δελτίο των Τριγώνων (του 2006) που κυκλοφορεί και στα Ελληνικά διαβάζουμε για τη σημασία της ενότητας στην ποικιλία, για την οικολογία του βάθους (ή βαθιά οικολογία), για «τη Γαία, τη σπειροειδή δυναμική, τη γεφύρωση της Ανατολικής φιλοσοφικής και δυτικής Επιστημονικής σκέψης, για διαθρησκειακές πρωτοβουλίες, την αύξηση της τάσης προς την ιδέα μίας διεθνούς κοινότητας, για την εκπαίδευση που γίνεται αυτό που είναι αληθινά, ένας διαλογισμός πάνω στη ζωή»[30].

Τα τελευταία χρόνια τα Τρίγωνα στην Εκπαίδευση διοργάνωσαν αρκετά διεθνή συνέδρια σε διάφορες τοποθεσίες σε όλο τον κόσμο με θέμα την «Ψυχή στην Εκπαίδευση». Στο διεθνές συνέδριο που έγινε το 2000 στην Νεοποχίτικη κοινότητα Findhorn στη Σκωτία, υπό την αιγίδα της Unesco, συζητήθηκαν τα εναλλακτικά σχολεία, η Εκπαίδευση της Ειρήνης κ.ά. και εκδόθηκε η «Διακήρυξη για την Ψυχή στην Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα». Εκεί εγκαινιάστηκε ένα παγκόσμιο πρόγραμμα για την εκπαίδευση της Ψυχής για να εφαρμοστεί από παιδαγωγούς σε κάθε χώρα με το όνομα «Παγκόσμιο Πρόγραμμα για την Εκπαίδευση της Ψυχής». Τη στήριξή τους στη Διακήρυξη αυτή εξέφρασαν πρώτοι οι Θεοσόφοι της Αμερικής, οι Μπράχμα Κουμάρις και διάφορες ενώσεις για την προώθηση της Ειρήνης.

Θα πρέπει ήδη να έγινε σαφές ότι η Λούσις Τραστ της Μπέιλυ προωθεί την αναγκαία για την επικράτηση της νέας τάξης πραγμάτων, ιδεολογία της παγκοσμιοποίησης. Η Νεοεποχίτικη εκπαίδευση συχνά προσδιορίζεται και με τους όρους: παγκόσμια (δηλ. παγκοσμιοποιημένη) εκπαίδευση, πολυ-πολιτισμική εκπαίδευση, εκπαίδευση της ειρήνης, πλανητική εκπαίδευση κ.λπ. Συχνά γίνεται λόγος για το πλαίσιο για μια πλανητική εκπαίδευση (World Core Curriculum). 

Το πλαίσιο για μια πλανητική εκπαίδευση (World Core Curriculum) αποτελεί δημιούργημα του Robert Muller και, όπως μας λέει ο ίδιος, είναι βασισμένο στις διδασκαλίες της Μπέιλυ, όπως υπαγορεύτηκαν από το πνεύμα Θιβετανός[31]. Ο Robert Muller (1923-2010) διετέλεσε βοηθός γενικός γραμματέας του Ο.Η.Ε. και η αποκρυφιστική έμπνευσή του έχει εισέλθει από τη δεκαετία του 1990 ως βάση για τη διδασκαλία σε πολλά σχολεία στην Αμερική και σε άλλες χώρες και τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα. Ο στόχος του προγράμματος είναι να «κατηχήσει» τα παιδιά στην έννοια του παγκόσμιου, του πλανητικού πολίτη και να τα προετοιμάσει για την επερχόμενη νέα παγκόσμια τάξη και τη νέα παγκόσμια θρησκεία. 

Ο Robert Muller ξεκίνησε το 1975 την προσπάθειά του, η οποία προωθήθηκε από την Ουνέσκο· το 1979 δημιουργήθηκε στο Τέξας το πρώτο σχολείο Robert Muller βασισμένο στο World Core Curriculum και το 1985 δημοσιεύτηκε το πρώτο βιβλίο του με τίτλο «Η Νέα Γένεση: Διαμορφώνοντας μια Παγκόσμια Πνευματικότητα» όπου και καταγράφεται το όραμά του για το πλαίσιο μιας πλανητικής παιδείας, τονίζοντας την ανάγκη επανένωσης της ανθρωπότητας με το θείο, με τη Γη, είτε αυτή ονομάζεται Μπράχμα, είτε Θεός, γιατί δεν υπάρχει, λέει, διαφορά μεταξύ της Γης και του θείου.

Το 1989 του απονέμεται από την Ουνέσκο το βραβείο για την εκπαίδευση για την Ειρήνη[32]. Το 1990 η Ουνέσκο μαζί με τη Γιούνισεφ και άλλους διεθνείς οργανισμούς οργάνωσαν το «Παγκόσμιο Συνέδριο για την Εκπαίδευση για όλους», όπου αντιπρόσωποι από 155 χώρες, εμπνευσμένοι από το πλαίσιο για την πλανητική εκπαίδευση, σχεδίασαν εκπαιδευτικές πολιτικές προς εφαρμογή σε όλο τον κόσμο. Το 1997 ο Robert Muller παρουσίασε το πλαίσιο για την πλανητική εκπαίδευση, δηλαδή τις αποκρυφιστικές διδασκαλίες της Μπέιλυ, σε ένα συνέδριο νεολαίας για την ιδιότητα του παγκόσμιου πολίτη στον Καναδά. Μεταξύ άλλων ανέφερε για τον υπερπληθυσμό της γης, παρότρυνε τους νέους να προσπαθήσουν να πείσουν τους ανθρώπους τους να μειώσουν τον αριθμό γεννήσεων και τόνισε ότι η νέα γενιά που βρισκόταν στο συνέδριο θα έπρεπε να αναγκάσει τον κόσμο να αγκαλιάσει τη «Μητέρα Γη». 

Το συνέδριο της νεολαίας κατέληξε με προτάσεις για την προώθηση της παγκοσμιοποίησης και την εξάλειψη προκαταλήψεων για τη φυλή, το έθνος, τη θρησκεία κ.λπ. και για τη δημιουργία ενός Διαθρησκειακού Συμβουλίου με αντιπροσώπους από όλες τις θρησκείες να έρχονται στα σχολεία για να προάγουν την ειρήνη. Έτσι δημιουργήθηκε ένας νέος οργανισμός με το όνομα «Ενωμένες Θρησκείες» (United Religions Initiative / URI), ένα διαθρησκειακό δίκτυο που δραστηριοποιείται σε 78 χώρες.

συνεχίζεται στο 2ο μέρος 

ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ 

[1]. http://www.hent.org/world/rss/files/ready_s.htm
[2]. http://www.hent.org/world/rss/files/ready_t.htm
[3]. http://www.hent.org/glossary.htm
[4]. Η αέναη φιλοσοφία αποτελεί τη βάση των περισσότερων μυστικιστικών παραδόσεων.
[5]. http://quotes.liberty-tree.ca/quote/john_dunphy_quote_a71c
[6]. Eric Buehrer, The New Age Masquerade, Wolgemuth & Hyatt, 1990, σελ. 57.
[7]. http://en.wikipedia.org/wiki/Djwal_Khul
[8]. Σελ. 63.
[9]. Σελ. 67.
[10]. Σελ. 29.
[11]. Σελ. 11.
[12]. Σελ. 97.
[13]. Σελ. 85.
[14]. Σελ. 97.
[15]. Σελ. 99.
[16]. Σελ. 89.
[17]. Σελ. 110.
[18]. Σελ. 106.
[19]. Σελ. 107.
[20]. Σελ. 115.
[21]. Σελ. 115 κ.εφ.
[22]. Σελ. 116.
[23]. Σελ. 179.
[24]. C.W. Leadbeater, Education and the New Age, Kessinger, 2003, σελ. 195.
[25]. Ένθ. ανωτ., σελ. 204.
[26]. Εκδ. εταιρεία, Arcane School, World Goodwill, The Reappearance of Christ, Great Invocation, Meetings & Festivals.
[27]. http://freespace.virgin.net/caduceator.clh/TrinEd.htm
[28]. Η Παγκόσμια Υπέρ-Ψυχή, μια όψη της Αγνωστης Ρίζας, είναι το Κέντρο από το οποίο απορρέουν οι μυριάδες σπινθήρες της αιωνιότητας που είναι οι Μονάδες – οι ψυχές όπως λέγονται (blavatsky.gr).
[29]. http://freespace.virgin.net/caduceator.clh/TrinEd.htm
[30]. http://www1.lucistrust.org/greek/triangles/bulletin/2006/157.pdf
[31]. Robert Muller, World Core Currriculum Manual, Preface.
[32]. http://www.suite101.com/content/the-world-core-curriculum-an-occult-influence-in-schools-today-a363648 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.