Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης
Τα τελευταία χρόνια έχουμε δει πολλούς Έλληνες καλλιτέχνες να πηγαίνουν στην Τουρκία, όντας τελείως άσχετοι με τα ελληνοτουρκικά και την τουρκική προκλητικότητα σε βάρος της χώρας μας, να «κάνουν» εξωτερική πολιτική και να εμφανίζονται στα τουρκικά ΜΜΕ σαν πρεσβευτές της Ελλάδας με φιλοτουρκικές απόψεις, ενώ όσον αφορά τις ελληνοτουρκικές διαφορές να δείχνουν μια χαρακτηριστική αδιαφορία και από την άλλη να προβάλλουν ένα «όμορφο» προφίλ με παγκοσμιοποιητικές διαστάσεις.
Μεγάλο ρόλο σε όλη αυτή την τραγελαφική ιστορία, έχει παίξει και η επέλαση τα τελευταία χρόνια των τουρκικών σήριαλ που έχουν «ποτίσει» πολλούς κατοίκους αυτής της χώρας με μια ηλίθιοποιημένη άποψη για την απέναντι πλευρά του Αιγαίου, με κύριο και βασικό επίτευγμα να γίνεται ο θύτης θύμα και το θύμα θύτης.
Προσκεκλημένη από το Κέντρο Τέχνης και Πολιτισμού Κεμάλ Ατατούρκ, (!!), του πανεπιστημίου Anadolu, η πολύ γνωστή και μεγάλη Ελληνίδα καλλιτέχνης αποκάλυψε, (όπως αναφέρει το τουρκικό δημοσίευμα και εδώ θα κάνουμε μια παρένθεση. Οι Τούρκοι ξέρουν καλά να παίζουν το παιχνίδι της δημοσιότητας, εκμεταλλευόμενοι την αφέλεια του απέναντι), το πόσο αγαπά την Τουρκία σε… σημείο λατρείας.
Μιλώντας σε τηλεοπτική εκπομπή ανέφερε ότι οι γείτονες μας οι Τούρκοι, της θυμίζουν την… αθωότητα του χωριού της. Συγκεκριμένα τόνισε πως στην όψη των Τούρκων βλέπει την αθωότητα του πατρικού χωριού της και ότι λατρεύει την όψη αυτών των ανθρώπων, ενώ δεν παρέλειψε να τονίσει την ποιοτική καλλιτεχνική ανωτερότητα των Τούρκων, την ίδια περίοδο που η ελευθερία του λόγου στην γειτονική χώρα διώκεται με πρωτοφανή μέτρα. Δημοσιογράφοι συλλαμβάνονται εν ψυχρώ και ακόμα και η Ευρωπαϊκή Ένωση, που σε άλλες περιπτώσεις κάνει πως δεν βλέπει, διαμαρτυρήθηκε έντονα για την κατάλυση κάθε ελευθερίας του λόγου ενώ και οι ΗΠΑ έστειλαν αυστηρό μήνυμα προς την Τουρκία για τις διώξεις δημοσιογράφων, κλείσιμο εφημερίδων και κατάφορη παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Το θέμα κάποιοι θα υποστηρίξουν ότι εντάσσεται στις προσπάθειες γεφύρωσης των δυο λαών και ότι τίποτα δεν πρέπει να χωρίζει τους δυο λαούς, όπως η ιστορία, οι τουρκικές διεκδικήσεις στο Αιγαίο και στην Κύπρο, η εξαφάνιση της ομογένειας στην Κωνσταντινούπολη, τα τουρκικά εγκλήματα στα κατεχόμενα της Κύπρου και πολλά άλλα. Όλα «ωραία» και «καλά» και γιατί να επιμένουμε στις ιστορικές «ανακρίβειες» που χωρίζουν την Ελλάδα και την Τουρκία; Αλήθεια, μακάρι να ήταν όλα έτσι τόσο όμορφα και τόσο απλά!
Τα τελευταία χρόνια εξελίσσεται μια πρωτοφανή επιχείρηση με την στήριξη πολλών επωνύμων καλλιτεχνών και επώνυμων δημοσιογράφων που συμμετέχουν στα μεικτά ελληνοτουρκικά συμβούλια του τύπου, την ίδια ώρα που πολλοί οι συνάδελφοι τους στην Τουρκία σαπίζουν μέσα σε φυλακές, για την εξαφάνιση κάθε ιστορικής «κηλίδας» που επηρεάζει αρνητικά την λεγόμενη εξομάλυνση των σχέσεων την δυο χωρών.
Αποκορύφωμα είναι οι κατά καιρούς επισκέψεις επωνύμων Ελλήνων καλλιτεχνών στην γειτονική χώρα και οι δημόσιες δηλώσεις τους στα τουρκικά ΜΜΕ, εμφανιζόμενοι σαν εκπρόσωποι της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής, (καλύτεροι και από το νυν υπουργό των εξωτερικών μας), κηρύττοντας την άνευ όρων ελληνοτουρκική φιλία. Ή έχουν πλήρη άγνοια των όσων συμβαίνουν, ή το κάνουν επίτηδες, λόγω ελλείψεως συνείδησης των πεπραγμένων τους.
Σε λίγο καιρό δεν αποκλείεται να υιοθετήσουμε και εμείς τις τουρκικές απόψεις, ότι… δεν έγινε καμία γενοκτονία σε βάρος του ελληνισμού της Ανατολής, αλλά ότι οι «κακοί» Ρωμιοί έσφαζαν τους μουσουλμάνους της Μικράς Ασίας και διέπραξαν φρικτή γενοκτονία, ειδικά στον Πόντο, σε βάρος του τουρκικού πληθυσμού.
Αλοίμονο μας!
ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
Τα τελευταία χρόνια έχουμε δει πολλούς Έλληνες καλλιτέχνες να πηγαίνουν στην Τουρκία, όντας τελείως άσχετοι με τα ελληνοτουρκικά και την τουρκική προκλητικότητα σε βάρος της χώρας μας, να «κάνουν» εξωτερική πολιτική και να εμφανίζονται στα τουρκικά ΜΜΕ σαν πρεσβευτές της Ελλάδας με φιλοτουρκικές απόψεις, ενώ όσον αφορά τις ελληνοτουρκικές διαφορές να δείχνουν μια χαρακτηριστική αδιαφορία και από την άλλη να προβάλλουν ένα «όμορφο» προφίλ με παγκοσμιοποιητικές διαστάσεις.
Μεγάλο ρόλο σε όλη αυτή την τραγελαφική ιστορία, έχει παίξει και η επέλαση τα τελευταία χρόνια των τουρκικών σήριαλ που έχουν «ποτίσει» πολλούς κατοίκους αυτής της χώρας με μια ηλίθιοποιημένη άποψη για την απέναντι πλευρά του Αιγαίου, με κύριο και βασικό επίτευγμα να γίνεται ο θύτης θύμα και το θύμα θύτης.
Προσκεκλημένη από το Κέντρο Τέχνης και Πολιτισμού Κεμάλ Ατατούρκ, (!!), του πανεπιστημίου Anadolu, η πολύ γνωστή και μεγάλη Ελληνίδα καλλιτέχνης αποκάλυψε, (όπως αναφέρει το τουρκικό δημοσίευμα και εδώ θα κάνουμε μια παρένθεση. Οι Τούρκοι ξέρουν καλά να παίζουν το παιχνίδι της δημοσιότητας, εκμεταλλευόμενοι την αφέλεια του απέναντι), το πόσο αγαπά την Τουρκία σε… σημείο λατρείας.
Μιλώντας σε τηλεοπτική εκπομπή ανέφερε ότι οι γείτονες μας οι Τούρκοι, της θυμίζουν την… αθωότητα του χωριού της. Συγκεκριμένα τόνισε πως στην όψη των Τούρκων βλέπει την αθωότητα του πατρικού χωριού της και ότι λατρεύει την όψη αυτών των ανθρώπων, ενώ δεν παρέλειψε να τονίσει την ποιοτική καλλιτεχνική ανωτερότητα των Τούρκων, την ίδια περίοδο που η ελευθερία του λόγου στην γειτονική χώρα διώκεται με πρωτοφανή μέτρα. Δημοσιογράφοι συλλαμβάνονται εν ψυχρώ και ακόμα και η Ευρωπαϊκή Ένωση, που σε άλλες περιπτώσεις κάνει πως δεν βλέπει, διαμαρτυρήθηκε έντονα για την κατάλυση κάθε ελευθερίας του λόγου ενώ και οι ΗΠΑ έστειλαν αυστηρό μήνυμα προς την Τουρκία για τις διώξεις δημοσιογράφων, κλείσιμο εφημερίδων και κατάφορη παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Το θέμα κάποιοι θα υποστηρίξουν ότι εντάσσεται στις προσπάθειες γεφύρωσης των δυο λαών και ότι τίποτα δεν πρέπει να χωρίζει τους δυο λαούς, όπως η ιστορία, οι τουρκικές διεκδικήσεις στο Αιγαίο και στην Κύπρο, η εξαφάνιση της ομογένειας στην Κωνσταντινούπολη, τα τουρκικά εγκλήματα στα κατεχόμενα της Κύπρου και πολλά άλλα. Όλα «ωραία» και «καλά» και γιατί να επιμένουμε στις ιστορικές «ανακρίβειες» που χωρίζουν την Ελλάδα και την Τουρκία; Αλήθεια, μακάρι να ήταν όλα έτσι τόσο όμορφα και τόσο απλά!
Τα τελευταία χρόνια εξελίσσεται μια πρωτοφανή επιχείρηση με την στήριξη πολλών επωνύμων καλλιτεχνών και επώνυμων δημοσιογράφων που συμμετέχουν στα μεικτά ελληνοτουρκικά συμβούλια του τύπου, την ίδια ώρα που πολλοί οι συνάδελφοι τους στην Τουρκία σαπίζουν μέσα σε φυλακές, για την εξαφάνιση κάθε ιστορικής «κηλίδας» που επηρεάζει αρνητικά την λεγόμενη εξομάλυνση των σχέσεων την δυο χωρών.
Αποκορύφωμα είναι οι κατά καιρούς επισκέψεις επωνύμων Ελλήνων καλλιτεχνών στην γειτονική χώρα και οι δημόσιες δηλώσεις τους στα τουρκικά ΜΜΕ, εμφανιζόμενοι σαν εκπρόσωποι της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής, (καλύτεροι και από το νυν υπουργό των εξωτερικών μας), κηρύττοντας την άνευ όρων ελληνοτουρκική φιλία. Ή έχουν πλήρη άγνοια των όσων συμβαίνουν, ή το κάνουν επίτηδες, λόγω ελλείψεως συνείδησης των πεπραγμένων τους.
Σε λίγο καιρό δεν αποκλείεται να υιοθετήσουμε και εμείς τις τουρκικές απόψεις, ότι… δεν έγινε καμία γενοκτονία σε βάρος του ελληνισμού της Ανατολής, αλλά ότι οι «κακοί» Ρωμιοί έσφαζαν τους μουσουλμάνους της Μικράς Ασίας και διέπραξαν φρικτή γενοκτονία, ειδικά στον Πόντο, σε βάρος του τουρκικού πληθυσμού.
Αλοίμονο μας!
ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.