Τον έντονο προβληματισμό των ελληνικών σωματείων και ενώσεων του εξωτερικού έχει προκαλέσει η πολιτική του υπουργείου Παιδείας και οι στόχοι που εξυπηρετούν μια σειρά από κινήσεις της κυρίας Άννας Διαμαντοπούλου σε ζητήματα που άπτονται της εκπαίδευσης της ομογένειας.
Ιδιαίτερη εντύπωση έχει προκαλέσει η δήλωση της κυρίας Διαμαντοπούλου προς το δήμαρχο Χειμάρρας κ. Βασίλη Μπολάνο σε συνάντηση που είχαν προ δεκαημέρου στο υπουργείο Παιδείας, ότι έχει ζητήσει τη κατάργηση του άρθρου 17 που θέλει τη διδακτέα ύλη μέχρι και την 9η τάξη να μοιράζεται κατά 75% στα ελληνικά και κατά 25% στα αλβανικά. Μέσα στις προθέσεις της υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι οι Έλληνες μαθητές στα Ελληνικά σχολεία της Βόρειας Ηπείρου να διδάσκονται τα μαθήματα σε ποσοστό 50% στα ελληνικά και 50% στην αλβανική γλώσσα. Να σημειώσουμε ότι το άρθρο 17 το είχε δεχτεί η αλβανική κυβέρνηση κατόπιν ισχυρών πιέσεων και κινητοποιήσεων της ελληνικής ομογένειας στη Βόρεια Ήπειρο, ενώ η κατάργησή του θεωρείται ότι θα αποτελέσει καίριο πλήγμα στη διατήρηση των πολιτισμικών δεσμών των Ελλήνων ομογενών και ιδιαίτερα της νέας γενιάς με την Ελλάδα.
Σε τηλεφωνική επικοινωνία που... είχαν τα "Επίκαιρα" με το δημοσιογράφο της δεκαπενθήμερης ελληνόφωνης εφημερίδας "Λαϊκό Βήμα", με έδρα το Αργυρόκαστρο, κ. Βασίλη Ιατρού, ο τελευταίος επιβεβαίωσε το γεγονός, σημειώνοντας ότι η συγκεκριμένη θέση της κύριας Διαμαντοπούλου σχετίζεται με το ότι το υπουργείο Παιδείας θέλει η διδασκαλία των παιδιών της ομογένειας να γίνεται περισσότερες ώρες στην αλβανική γλώσσα, προκειμένου στη συνέχεια να μπορούν να καταλαμβάνουν καλύτερες και περισσότερες θέσεις στον αλβανικό κρατικό μηχανισμό και στις επιχειρήσεις.
Από την άλλη πλευρά πάντως, υπάρχουν αρκετοί που επισημαίνουν πως πρόκειται για "τρικ" της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας προκειμένου -και στο πλαίσιο της μείωσης του προϋπολογισμού- να παύσει η δέσμευση της χώρας μας να εκτυπώνει το σύνολο των βιβλίων που προορίζονται για τα σχολεία της ελληνικής μειονότητας. Όπως τονίζουν, με την αύξηση της διδακτέας ύλης στα αλβανικά η τροφοδότηση ενός μέρους από το κόστος θα μετακυληθεί στην αλβανική πλευρά. Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση η μείωση της διδακτέας ύλης στα ελληνικά προς τους μαθητές της μειονότητας στη Βόρεια Ήπειρο αναμένεται ότι θα έχει επιβαρυντικά αποτελέσματα στη διατήρηση των δεσμών των Βορειοηπειρωτών με την Ελλάδα, την ίδια στιγμή που στην Αλβανία έχει αρχίσει ένα έντονο εθνικιστικό κύμα -ακόμη και μεταξύ μελών της αλβανικής κυβέρνησης και του κοινοβουλίου- σε βάρος μας, το οποίο θέτει θέμα "Τσαμουριάς" και αλλαγή συνόρων.
Περιορισμός θέσεων
Δεν είναι πάντως η πρώτη φορά που η κυρία Διαμαντοπούλου προκαλεί προβληματισμό με τις κινήσεις της και τους στόχους που αυτές εξυπηρετούν. Να θυμίσουμε ότι με πρόσφατη απόφαση της Διεύθυνσης Παιδείας Ομογενών και Παιδείας, που φέρει τη υπογραφή της στενής της συνεργάτιδας, της κυρίας Θάλειας Δραγώνα, περιορίστηκαν δραματικά οι θέσεις Ελλήνων εκπαιδευτικών στο εξωτερικό. Ως αποτέλεσμα αυτό είχε να προκληθεί έντονη αναστάτωση σε όλες σχεδόν τις χώρες του εξωτερικού όπου υπάρχει έντονο ελληνικό στοιχείο, καθώς τα παιδιά στερούνταν την επαφή με τη γλώσσα, τα ήθη και τον πολιτισμό της μητέρας-πατρίδας.
Με τη συγκεκριμένη απόφαση απαξιώνεται η διδασκαλία της ελληνικής στο εξωτερικό, αφού ήδη οι 2.000 Έλληνες εκπαιδευτικοί, που ήταν αποσπασμένοι σε ελληνικά στην πλειοψηφία τους σχολεία του εξωτερικού, έχουν επιστρέψει στην Ελλάδα. Μοναδική εξαίρεση αποτέλεσε ένας μικρός αριθμός εκπαιδευτικών, την πληρωμή των οποίων αποφάσισαν να καταβάλουν τα σχολεία τους.
Τουρκική γλώσσα
Την ίδια στιγμή όμως διαφορετική είναι η τακτική που ακολουθεί το υπουργείο Παιδείας στην αντιμετώπιση της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη, όπου εκεί παρατηρείται το οξύμωρο να ενθαρρύνεται η διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας έναντι της ελληνικής! Χαρακτηριστικά να αναφέρουμε το "λουκέτο" που έβαλε, τουλάχιστον για φέτος, το υπουργείο Παιδείας στην Ελληνική Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία της Θεσσαλονίκης, στην οποία εκπαιδεύονται δάσκαλοι για τα μειονοτικά σχολεία της Θράκης.
Εισηγήτρια του "λουκέτου" φέρεται να είναι η κυρία Δραγώνα, στην οποία μάλιστα εστάλη μέχρι και σχετική επιστολή από την αυτοαποκαλούμενη "Συμβουλευτική Επιτροπή της Τουρκικής Μειονότητας της Δυτικής Θράκης", μέσω της οποίας ζητείται από το υπουργείο Παιδείας η αντικατάσταση της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης, στην οποία εισάγονται μουσουλμάνοι, μέλη της μειονότητας της Θράκης, από μια παιδαγωγική σχολή πανεπιστημιακού επιπέδου τετραετούς φοίτησης, όπου θα εκπαιδεύονται αποκλειστικά και μόνο μουσουλμάνοι που θέλουν να γίνουν δάσκαλοι στα μειονοτικά σχολεία.
Να σημειώσουμε ότι τα ηγετικά στοιχεία της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη προβάλλουν σε κάθε ευκαιρία το επιχείρημα ότι οι απόφοιτοι της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης δεν είναι "γνώστες" της τουρκικής γλώσσας και ως εκ τούτου δεν μπορούν και να διδάξουν. Στο πλαίσιο αυτό, ένα από τα πάγια αιτήματά τους ήταν είτε το κλείσιμό της, είτε η διδασκαλία των τουρκικών από Τούρκους εκπαιδευτικούς. Να αναφέρουμε καταληκτικά επίσης ότι η συγκεκριμένη αξίωση αποτελεί και πάγια θέση της Άγκυρας.
του Γιώργου Διονυσόπουλου στα Επίκαιρα
πηγή apneagr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.