Σελίδες

28 Ιουνίου 2010

Grand Prix F1 Βαλένθιας. Νίκησε ο Vettel με πρωταγωνιστές τους Hamilton και Webber!

Στον συναρπαστικό αγώνα της πίστας της Βαλένθια έπρεπε να μείνει μόνο ένας. Αυτός ο ένας ήταν ο poleman του GP της Ευρώπης, ο Sebastien Vettel, ο οποίος εκμεταλλεύθηκε λάθη και ατυχήματα αντιπάλων πιλότων, κατακτώντας τη νίκη που τον έφερνε και πάλι δυνατά στη μάχη του τίτλου. Αμφιλεγόμενη δεύτερη θέση του Lewis Hamilton που μπορούσε να φτάσει από νίκη μέχρι και... εγκατάλειψη, αλλά εν τέλει αύξησε τη διαφορά του από τον Jenson Button, ο οποίος συμπλήρωσε το podium. Τρομακτικό ατύχημα του Mark Webber που βγήκε σώος από τα συντρίμμια του μονοθεσίου του.

Η εκκίνηση βρήκε τον Vettel να διατηρεί τη θέση του, όχι όμως και τον Webber, ο οποίος υποχώρησε στην 8η θέση. Ο Hamilton πίεσε αρκετά, προσπάθησε να προσπεράσει και τον Vettel και είχαν μία επαφή, αλλά δεν τα κατάφερε. Ακριβώς από πίσω του διεκδικούσε κάτι καλό ο Fernando Alonso, με την αναβαθμισμένη Ferrari να επιδιώκει να κάνει την αντεπίθεσή της στο πρωτάθλημα.

Η Red Bull του Vettel δεν είχε πρόβλημα να διατηρηθεί στην κορυφή, χρησιμοποιώντας για πρώτη φορά την έκδοση του συστήματος F-duct που είχε η McLaren από την αρχή της σεζόν. Ο Hamilton ακολουθούσε κατά πόδας, ρωτώντας, πάντως, τους μηχανικούς του εάν μπορεί να αλλάξει την μπροστινή πτέρυγα, λόγω της επαφής του με τον Γερμανό πιλότο στην εκκίνηση.

Στον 7ο γύρο ο Webber άνοιξε τον χορό των pit stops, αλλά ο Αυστραλός έκανε το κομμάτι του λίγο αργότερας τον αγώνα. Στον 10ο γύρο προσεγγίζει τον Heikki Kovalainen, με τον Φινλανδό να αλλάζει μία φορά τη γραμμή του όπως έχει δικαίωμα για να υπερασπιστεί τη θέση του (όπως διατεινόταν αργότερα στο team radio). Λίγο πριν τη στροφή που ακολουθούσε φρέναρε απότομα, ο Webber έπεσε πάνω του και εκτοξεύθηκε στον αέρα κάνοντας περιστροφές και πέφτοντας με ταχύτητα πάνω στα προστατευτικά ελαστικά της στροφής. Αν και βγήκε σώος και αβλαβής από αυτό το εντυπωσιακό, όσο και τρομακτικό ατύχημα, ο αγώνας του έληξε άδοξα και για πρώτη φορά τη φετινή σεζόν, μετά από οκτώ grand prix, δεν βρέθηκε στη βαθμολογούμενη δεκάδα.

Το αυτοκίνητο ασφαλείας εκκίνησε για την πίστα, αλλά ο Hamilton το... προσπέρασε λίγο πριν μπει, αφήνοντας τον Alonso να "κολλά" ακριβώς από πίσω του και να φωνάζει για "αδικία". Σε αυτό το διάστημα όλοι οι πιλότοι εκμεταλλεύθηκαν τις συνθήκες και άλλαξαν ελαστικά, πραγματοποιώντας το μοναδικό pit stop που προγραμμάτιζαν για τον αγώνα της Βαλένθια, η οποία δεν καταπονεί τα ελαστικά όσο ο προηγούμενος, στον Καναδά.

Η αποχώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας από την πίστα σηματοδότησε την επανέναρξη του αγώνα, με τον Hamilton να έχει την ευκαιρία να προσπεράσει τον Vetel όταν μπλόκαρε ο μπροστά αριστερός τροχός του Γερμανού, αλλά να μην την αδράττει. Οι φωνές του Alonso έπιασαν εν μέρει τόπο, αφού οι αγωνοδίκες επέβαλαν ποινή διέλευσης από τα pits στον Βρετανό πιλότο της McLaren, αλλά αυτή δεν απέφερε κάποια χειροπιαστή μεταβολή, αφού ο Hamilton πήγε στα pits δεύτερος κι επέστρεψε στην ίδια θέση, με τον Ισπανό συνάδελφό του να ωρύεται.

Το μπουκάλι μπύρας που κάποιος θεατής πέταξε εντός πίστας ήταν ίσως η μοναδική πιο αθόρυβη παρουσία στον αγώνα σε σχέση με τον Kamui Kobayashi, ο οποίος ευνοϊμένος από τα ατυχήματα, τις εγκαταλείψεις, το αυτοκίνητο ασφαλείας και το.pit stop που δεν είχε κάνει ακόμα, γύριζε με την BMW Sauber του από την τρίτη θέση. Ο Vettel έτρεχε με μοναδικό αντίπαλο τον εαυτό του, κάνοντας συνεχώς ταχύτερο γύρο, ενώ ο Alonso από την ένατη θέση μοχθούσε να πιάσει τον Sebastien Buemi και να βελτιώσει την κατάταξή του, μετά το "στραπάτσο" που υπέστη με την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας.

Τα αυτιά του γέμισαν με χαρμόσυνα μαντάτα στον 47ο γύρο, όταν έγινε γνωστό ότι εννπέντε πιλότοι (εννέα στο σύνολο) που βρίσκονταν μπροστά του θα εξετάζονταν για την αγωνιστική συμπεριφορά τους κατά την επιστροφή του αυτοκινήτου ασφαλείας στα pits και καλούταν να εμφανιστεί ψύχραιμος.

Ο Hamilton μείωσε την απόστασή του από τον Vettel (αντιμετώπιζε καποια μικροπροβλήματα) αλλά πλέον ήταν πολύ αργά. Με το... πολυαναμενόμενο pit stop του Kobayashi έγινε εν τέλει και όταν επέστρεψε στην πίστα βρέθηκε στην ένατη θέση, εκεί δηλαδή όπου είχε "ανάψει" η μάχη. Ο Alonso πάλευε να προσπεράσει τον Buemi, αλλά ένα γύρο πριν το πέσιμο της καρό σημαίας είδε τον Ιάπωνα να του "κλέβει" την όγδοη θέση και αργότερα να κάνει το ίδιο με τη θέση του Ελβετού.

Την ίδια ώρα, τη γραμμή τερματισμού διέσχιζε πρώτος ο Vettel, ακολουθούσε ο Hamilton και μετά η έτερη McLaren του Button. Ο Rubens Barrichello και ο Robert Kubica με Williams και Renault αντιστοίχως κατέλαβαν την τέταρτη και την πέμπτη θέση, ενώ ακόμα μία εξαιρετική εμφάνιση του Adrian Suttil τον βρήκε στην έβδομη θέση. Ολα αυτά μέχρι να αποφανθούν οι αγωνιδίκες για το περιστατικό με το αυτοκίνητο ασφαλείας και να επιβάλλουν ποινή πέντε δευτερολέπτων στους παραβάτες.

πηγή contra.gr

Τα αποτελέσματα του GP της Ευρώπης

ΘέσηΟδηγόςΟμάδαΓύροιΔιαφοράΒαθμοί
1 Sebastian Vettel Red Bull 57 -25
2 Lewis Hamilton McLaren 57 +5.018
3 Jenson Button McLaren 57 +7.6+5''15
4 Rubens Barrichello Williams 57 +20.6+5''12
5 Robert Kubica Renault 57 +22.1+5''10
6 Adrian Sutil Force India 57 +25.1+5''8
7 Kamui Kobayashi BMW Sauber57 +30.96
8 Fernando AlonsoFerrari57 +32.84
9 Sebastien BuemiToro Rosso57 +31.2+5''2
10 Nico RosbergMercedes57 +44.31
11 Pedro de la RosaBMW Sauber 57 +42.4+5''
12 Vitaly PetrovRenault 57 +43.2+5''
13 Vitantonio LiuzziForce India 57 +45.8+5''
14 Felipe Massa Ferrari 57 +46.6
15 Jaime Alguersuari Toro Rosso 57 +48.2
16 Michael Schumacher Mercedes 57 +48.8
17 Lucas di Grassi Virgin 56 +1 γύρος
18 Timo Glock Virgin 55 +2 γύροι
19 Karun Chandhok HRT 55 +2 γύροι
20 Bruno Senna HRT 55 +2 γύροι
21 Jarno Trulli Lotus 53 +4 γύροι

Nico Hulkenberg Williams 49 +8 γύροι

Heikki Kovalainen Lotus 8 Εγκατέλειψε

Mark Webber Red Bull 8 Εγκατέλειψε

Η κατάταξη των οδηγών

ΘέσηΟδηγόςΟμάδαΒαθμοί
1 Lewis HamiltonMcLaren127
2 Jenson ButtonMcLaren121
3 Sebastian VettelRed Bull115
4 Mark WebberRed Bull103
5 Fernando AlonsoFerrari98
6 Robert KubicaRenault83
7 Nico RosbergMercedes75
8 Felipe MassaFerrari67
9 Michael SchumacherMercedes34
10 Adrian SutilForce India31
11 Rubens BarrichelloWilliams19
12 Vitantonio LiuzziForce India12
13 Kamui KobayashiBMW Sauber7
14 Sebastien BuemiToro Rosso7
15 Vitaly PetrovRenault6
16 Jaime AlguersuariToro Rosso 3
17 Nico HulkenbergWilliams1
18 Pedro de la RosaBMW Sauber 0
19 Heikki Kovalainen Lotus 0
20 Karun Chandhok HRT 0
21 Lucas di Grassi Virgin 0
22 Jarno Trulli Lotus 0
23 Bruno Senna HRT 0
24 Timo Glock Virgin 0

Η κατάταξη των κατασκευαστών

ΘέσηΟμάδαΒαθμοί
1 McLaren248
2 Red Bull218
3 Ferrari165
4 Mercedes109
5 Renault89
6 Force India43
7 Williams20
8 Toro Rosso10
9 BMW Sauber7
10 Lotus0
11 HRT0
12 Virgin0

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.