Σελίδες
29 Νοεμβρίου 2009
Περίεργη υποστήριξη οικουμενιστικών θέσεων από τον καθηγητή κ. Γεώργιο Γαλίτη, μέλους του διαλόγου των Εκκλησιών και της Ελληνικής Βιβλικής Εταιρείας.
Ο κ. Γεώργιος Γαλίτης είναι μέλος της επιτροπής διαλόγου των Ορθοδόξων μετά των Ρωμαιοκαθολικών. Επίσης είναι μέλος της Ελληνικής Βιβλικής Εταιρείας που έχει εκδώσει μια από τις διασημότερες εκδόσεις της Καινής Διαθήκης.
Ας έρθουμε τώρα στο θέμα της συζήτησης (όσο τουλάχιστον από αυτήν παρακολούθησα) που δεν ήταν άλλο από τον διάλογο των Ορθοδόξων με τους Παπικούς. Για να μην σας κουράσω θα αναφέρω τις θέσεις του κ. Γαλίτη και τις σκέψεις και εντυπώσεις μου από αυτές.
1. Ο κ. Γαλίτης υποστήριξε (και πολύ σωστά κατά την γνώμη μου) ότι ως Ορθόδοξοι Χριστιανοί πρέπει και οφείλουμε να συνδιαλεγόμαστε με όλους τους ετερόδοξους Χριστιανούς και μη, συνανθρώπους μας. Αυτό άλλωστε, όπως τόνισε, μας δίδαξε και ο Χριστός συνδιαλεγόμενος με τους πάντες. Ο διάλογος φυσικά δεν προϋποθέτει ότι θα αποδεχθούμε τις θέσεις του άλλου, όπως πολύ σωστά συμπλήρωσε, ο κύριος καθηγητής.
Κατά την γνώμη μου όλη η τοποθέτησή του ήταν σε αυτό το σημείο σωστή και σαφώς Ορθόδοξη. Και φυσικά δεν αφήνει σε καμιά περίπτωση να φανεί ότι οι Ορθόδοξοι έχουμε σκοπό να υποχωρήσουμε στις θέσεις των Ρωμαιοκαθολικών.
2. Στην συνέχεια ο κ. Γαλίτης επεσήμανε ότι οι Παπικοί ως ποίμνιο δεν γνωρίζουν σχεδόν καθόλου για την Ορθοδοξία ενώ οι θεολόγοι τους την γνωρίζουν εντελώς θεωρητικά. Αυτο σημαίνει ότι εμείς μπορούμε να τους την δείξουμε ως βίωμα αλλά και να τους θέσουμε την ερμηνεία των γραφών όπως την κάνουμε στην Ορθοδοξία. Μάλιστα χαρακτηριστικά τόνισε ότι οι Παπικοί θεολόγοι εκπλήσσονται πολλές φορές, λέγοντας ότι "αυτό δεν το είχαμε σκεφτεί"!!! (Οσον αφορά την ερμηνεία).
Γνώμη μου είναι ότι και στην περίπτωση αυτή ο καθηγητής εχει δίκιο με μόνη την αμφιβολία μου για τις προθέσεις των Παπικών.
3. Ο κ. Γαλίτης στο σημείο αυτό υποστήριξε ότι οι επιτροπή διαλόγου των Καθολικών απαρτιζόταν από ανθρώπους αγαθούς και τίμιους, με καλές προθέσεις και με αγάπη για την Εκκλησία!!
Εδώ λυπάμαι αλλά θα διαφωνήσω κάθετα. Μπορεί να μην ήμουν παρών στις συζητήσεις αλλά σίγουρα η στάση των εκπροσώπων του Πάπα στηρίζετε σε εντολές του που θα απαιτούσαν διαλακτικότητα από μέρους τους. Η στάση τους σίγουρα πρέπει να κριθεί σύμφωνα με την γενικότερη, κοσμική στάση του Πάπα για την επικράτησή του, επί όλων των υπολοίπων χριστιανικών Εκκλησιών. Στο σημείο λοιπόν αυτό κρίνω ότι ο κ. Γαλίτης ξεκίνησε μια υποστηρικτική στάση προς τους Παπικούς που θεωρώ αδικαιολόγητη. Και το συμπέρασμα αυτό βγαίνει από το ότι δεν κράτησε ούτε την παραμικρή επιφύλαξη για τις προθέσεις των συνομιλητών του! Ειδικά μετά τα αίσχη των Παπικών κατά των Ορθοδόξων στους αιώνες που έχουν προηγηθεί με αποκορύφωμα την Ουνία. (Για όσους δεν γνωρίζουν η Ουνία είναι η αποδοχή εκ μέρους του Πάπα του Ορθόδοξου τυπικού και τελετουργικού ακόμα και του δογματικού μέρους της Ορθοδοξίας με μόνη απαίτηση εκ μέρους του την μνημόνευση του ονόματός του. Οπως καταλαβαίνετε ο Πάπας προκειμένου να θεωρείται Πρώτος ανάμεσα και στους Ορθοδόξους κάνει οποιαδήποτε έκπτωση και διαπραγμάτευση. Ετσι η Ουνία θεωρήθηκε και πολύ σωστά από τους Πατέρες μας, ως Δούρειος Ιππος κατά της Ορθοδοξίας).
4. Συνεχίζοντας την υποστήριξή του στους Παπικούς ο κ. Γαλίτης επεσήμανε ότι το κείμενο της Ραβέννας που δέχθηκαν οι Παπικοί, αποδέχεται τον 34ο Αποστολικό κανόνα που ορίζει ότι ο Πρώτος (εκ των Αρχιερέων) δεν μπορεί να ενεργήσει χωρίς την συγκατάθεση των υπολοίπων αλλά και εκείνοι χωρίς την συγκατάθεση του Πρώτου. Αυτο κατά τον καθηγητή αν το εφαρμόσουν οι Ρωμαιοκαθολικοί θα μιλάμε για μια συνθέμελη διατάραξη των θέσεων τους η οποία θα τους οδηγήσει στο να γίνουν πραγματικοί Επίσκοποι!!!! (Στο σημείο αυτό μάλιστα συμφώνησε -περιέργως- και ο Σεβασμιώτατος!!!)
Δηλαδή τι έχουμε εδώ; Οτι με την αποδοχή ενός και μόνου αποστολικού κανόνα οι αιρετικοί και σχισματικοί Παπικοί γίνονται με μιας Επίσκοποι της Εκκλησίας του Χριστού επειδή ο Πάπας ενδέχεται να κάνει πίσω στις εξουσίες του;.....Το αφήνω περαιτέρω ασχολίαστο και ο νοών νοείτω.....
5. Κατόπιν ο κ. Γαλίτης τόνισε ότι Πρωτεία υπάρχουν σαφώς και στην Ορθοδοξία. Οταν αποχώρησε (κατά το Σχίσμα) ο Πρώτος στην τάξη, Πάπας της Ρώμης
έγινε Πρώτος ο Οικουμενικός Πατριάρχης (που ως τότε ήταν δεύτερος) και έπονται οι υπόλοιποι κατά σειρά, ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας, Ιεροσολύμων κλπ. Απλώς, όπως είπε, ο Πάπας επεδίωξε εκτός από την πρωτοκαθεδρία και το Πρωτείο Εξουσίας.
Ναί μεν αυτό που είπε ο καθηγητής για το Πρωτείο Εξουσίας του Πάπα, είναι σωστό όμως θεωρώ ότι ο Πάπας δεν είχε Πρωτείο σε σχέση με τον Οικουμενικό Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως ποτέ στην καρδιά του Χριστιανικού κόσμου της Ανατολής και η αναφορά του κ. Γαλίτη είναι στα πλαίσια της προσπάθειάς του να απενεχοποιήσει εν μέρει τους Ρωμαιοκαθολικούς για το Πρωτείο....
6. Κατόπιν ο κ. Γαλίτης αναφέρθηκε (με παρότρυνση του Σεβασμιώτατου) στην Βιβλική Εταιρεία. Για όσους δεν γνωρίζουν η Βιβλική Εταιρεία είναι μια παγκόσμια εταιρεία μετάφρασης, έκδοσης και διακίνησης της Αγ. Γραφής. Η εταιρεία αυτή φυσικά είναι προτεσταντική και έχει έδρα στο εξωτερικό. Αυτό το ομολόγησε ο ίδιος ο κ. Γαλίτης.
Στην συνέχεια όμως είπε πως η εταιρεία αυτή ίδρυσε στις διάφορες χώρες παραρτήματα και πρόσφατα επέτρεψε να ελεγχθούν αυτές οι επιμέρους θυγατρικές της από τις κατά τόπους εκκλησίες!!! Ετσι σήμερα η Ελληνική Βιβλική Εταιρεία ελέγχεται από τους Ορθοδόξους με την συμμετοχή όμως Προτεσταντών αλλά και Ρωμαιοκαθολικών. Μάλιστα πρόεδρος του Δ.Σ. της εταιρείας είναι ο Σεβασμιώτατος Δημητριάδος!!!!!
Καταρχήν θέλω να τονίσω ότι πάντα θεωρούσα ότι η Βιβλική Εταιρεία ήταν αιρετική και μάλιστα οι παλαιότερες μεταφράσεις του Νεόφυτου Βάμβα είχαν κατακριθεί από επιφανέστατους Ορθόδοξους θεολόγους. (Το γνωρίζω διότι διατελώ κατηχητής σχεδόν 20 χρόνια). Τώρα οι υποψίες μου βγαίνουν αληθινές και μάλιστα από επισημότατα χείλη. Η Οικουμενιστική στάση του κ. Γαλίτη μου έφερε μαύρες σκέψεις οι οποίες άρχισαν να γίνονται εφιάλτης με την στάση του γενικώς αγαπητού μου Σεβασμιώτατου Δημητριάδος.
Τι είναι ηλίου φαεινότερο παρά το ότι μια παγκοσμιοποιημένη οικουμενιστική εταιρεία σαν την αιρετική Βιβλική Εταιρεία θα ελάμβανε τελικώς μια τέτοια απόφαση, δηλαδή να αφήσει στα χέρια των τοπικών εκκλησιών τις θυγατρικές της.
Φυσικά μέσω αυτών αναμιγνύονται στις μεταφράσεις της Καινής Διαθήκης, Ορθόδοξοι, Προτεστάντες και Παπικοί. Η συνύπαρξή τους μέσα στην Ελληνική Βιβλική Εταιρεία είναι μια προεικόνιση του Οικουμενισμού που επιδιώκει και ο Πάπας. Μην ξεχνάμε ότι το ίδιο "κόλπο" εφάρμοσε ο Πάπας με την Ουνία.
Και οι δικοί μας ενέδωσαν έτσι απλά; Δηλαδή για να καταλάβω αν οι Χιλιαστές που είναι όργανα της Βιβλικής και Φυλλαδικής Εταιρείας Σκοπιά, θέσουν το παράρτημα τους στην Ελλάδα υπό την Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία οι Αρχιερείς μας θα σπεύσουν να συνεργαστούν και να υπάγονται, έστω μόνο διοικητικώς, στην Αμερικανική αντίχριστη μητρική; Δεν νομίζω.....
Κι έτσι εδώ τίθεται το ερώτημα, αν θεωρούν οι διοικούντες την Εκκλησία μας ότι οι Προτεστάντες και οι Παπικοί μπορούν να μην εκλαμβάνονται ως αιρετικοί και να υπάρχει συνεργασία μαζί τους και μάλιστα σε μια εταιρεία που έχει σχέση με την μετάφραση της Αγίας Γραφής;
Καλό θα ήταν να μας διευκρινήσει αν γνωρίζει κάποιος, τι συμβαίνει εδώ πέρα........
Επίσης θα ήθελα τις πληροφορίες σας όσον αφορά την Ελληνική Βιβλική Εταιρεία. Πρέπει επιτέλους να καταλάβουμε που βαδίζουμε........
ΘΑΝΟΣ
2 σχόλια:
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.
Θάνο, ενδιαφέρουσα η ανάλυση της εκπομπής και ιδίως αυτά που γράφεις για την Βιβλική Εταιρεία. Οσο για τον σεβ. Δημητριάδος, γνωρίζω ότι κάνει κάτι περίεργες κινήσεις στις κατασκηνώσεις της μητρόπολης του, όπου προωθεί την αλλαγή της λειτουργικής γλώσσας, κατ΄αντιστοιχία με τους παπικούς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα πράγματα όπως καταλαβαίνεις και έχουμε ξαναπεί δεν πάνε καθόλου καλά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Θεός να βοηθήσει την Ορθοδοξία.