Σελίδες

4 Αυγούστου 2009

Μια άποψη για την σύγκρουση Μουσείου Ακροπόλεως και Γαβρά.


Μας ήρθε με μήνυμα από το περιοδικό Μανιφέστο.

Αυτό είναι ένα κείμενο που το υπογράφουμε μέχρι στιγμής οι Αλέξανδρος Αρβανιτάκης, Νίκος Γεωργιόπουλος, Θόδωρος Παντούλας και Νίκος Ράπτης.

Το τελευταίο διάστημα, με αφορμή τη διαφωνία μεταξύ του Μουσείου της Ακρόπολης και του σκηνοθέτη Κώστα Γαβρά για το περιεχόμενο μίας ενημερωτικής ταινίας που ο δεύτερος προμήθευσε στο πρώτο, γινόμαστε μάρτυρες μιας άδικης και μισαλλόδοξης επίθεσης κατά της εκκλησίας, για την οποία νιώθουμε την ανάγκη να τοποθετηθούμε.

Η εκκλησία είχε κάθε δικαίωμα να κρίνει το ενημερωτικό υλικό του κ. Γαβρά, όπως οποιοσδήποτε άλλος πολίτης ή παράγων της κοινωνικής ζωής. Ό,τι διαμείφθηκε στη συνέχεια μεταξύ του Μουσείου και του σκηνοθέτη αφορά τους ίδιους και φυσικά η εκκλησία δε φέρει την παραμικρή ευθύνη.

Από εκεί και πέρα όμως, εξαπολύθηκε από τα ΜΜΕ μία πρωτοφανής επίθεση κατά της ίδιας της παρουσίας του χριστιανισμού στον ελλαδικό χώρο. Με έκπληξη και οδύνη είδαμε να εμφανίζεται σχεδόν ως αυτονόητο πως ο χριστιανισμός επιβλήθηκε στον ελληνισμό δια της βίας και του φανατισμού –εκριζώνοντας δήθεν με αιματηρό και καταστροφικό τρόπο την «πατροπαράδοτη» «ελληνική θρησκεία», δηλαδή την ειδωλολατρία!

Οποιοσδήποτε έχει κάποια σχέση με την ιστορία γνωρίζει αντιθέτως πως ο ελληνισμός ασπάστηκε το χριστιανισμό από την αρχή, αυθόρμητα και μαζικά, όπως κανείς άλλος δεν το έκανε τους τρεις πρώτους μετά Χριστόν αιώνες. Ο χριστιανισμός μάλιστα λειτούργησε ως κιβωτός για τον πυρήνα της ελληνικής σκέψης και του πολιτισμού, όπως αποδεικνύει η πατερική παράδοση και η ελληνική έκφραση της χριστιανικής γραμματείας, ακόμα και του συνόλου σχεδόν της Καινής Διαθήκης. Είναι δε γνωστό πως ελληνικά καλλιτεχνήματα από ολόκληρο τον ελλαδικό χώρο, ακόμα και «εθνικά» εδώλια, μεταφέρθηκαν αργότερα, τον 4ο αι. μ.Χ., στην Κωνσταντινούπολη, για να στολίζουν τους δημόσιους χώρους της Βασιλεύουσας «Νέας Ρώμης» και να υπογραμμίζουν έτσι τον «ανατολικό» (ελληνικό) της χαρακτήρα.

Πέραν αυτών όμως, μας απασχολεί η οξύτητα, η εμπάθεια και η ένταση των επιθέσεων κατά του χριστιανισμού που εξαπολύθηκαν με αφορμή την αντιπαράθεση Μουσείου Ακρόπολης-Κώστα Γαβρά, από πλήθος δημοσιολόγων, επιστημόνων, πολιτικών παραγόντων όλων των μεγάλων κομμάτων, ΜΜΕ κ.λπ. που κατά τη γνώμη μας αναδεικνύουν, άλλα, πολύ σοβαρότερα, ζητήματα.

Είναι εντελώς φανερό πως τις τελευταίες δεκαετίες έχει πραγματοποιηθεί και στη χώρα μας μία «στροφή» υπέρ της εκκοσμίκευσης του χαρακτήρα του ελληνικού κράτους και της ενίσχυσης του ουδετερόθρησκου χαρακτήρα του.

Αυτό όμως δεν είναι δυνατό να αξιοποιείται από τις δυνάμεις της εκκοσμίκευσης προκειμένου να εκτοπιστεί ο χριστιανισμός από την πατρίδα μας, ούτε για να εξαφανιστεί η σχέση ελληνισμού και χριστιανισμού: τη σχέση αυτή εξάλλου μαρτυρούν η ιστορία, τα τοπωνύμια, τα ίδια τα ονόματα των ανθρώπων, η γλώσσα μας, η λογοτεχνία και το σύνολο της ελληνικής καλλιτεχνικής έκφρασης, τα ήθη και τα έθιμά μας, η θεσμική λειτουργία του κράτους .

Τη σχέση αυτή αναδεικνύει η ίδια η καθημερινότητα των Ελλήνων, που εξακολουθούμε στη μεγάλη μας πλειοψηφία να αποτελούμε πλήρωμα της εκκλησίας και να θέτουμε υπό τη σκέπη της πλήθος εκδηλώσεων της προσωπικής μας ζωής, τις χαρές μας και τις λύπες μας, ακόμα και αν δεν διατηρούμε ζωντανή πνευματική σχέση μαζί της, πράγμα που ισχύει μολοταύτα για εκατοντάδες χιλιάδες ανάμεσά μας.

Πολύ περισσότερο, θα πρέπει να κατανοηθεί από όλους πως πλέον οι επιθέσεις κατά της εκκλησίας και του χριστιανισμού στη χώρα μας λαμβάνουν τη μορφή της επιχείρησης υπέρ μιας ιδιότυπης κοινωνικής περιθωριοποίησης του χριστιανισμού και των χριστιανών. Αυτή η περιθωριοποίηση όμως τραυματίζει τον κοινωνικό ιστό, προκαλεί διχαστικά φαινόμενα και δε διευκολύνει την προσπάθεια να βρεθεί μία νέα ισορροπία μεταξύ έθνους και χριστιανισμού στην Ελλάδα, σύμφωνα με τις πραγματικότητες του 21ου αιώνα.

Θα ήταν μέγα λάθος να επιχειρηθεί η εμπέδωση στην Ελλάδα της ιδέας πως ο χριστιανισμός και η ορθοδοξία είναι «ξενόφερτα» και πρέπει να εξοβελιστούν από κάθε εθνική πολιτική και πολιτειακή έκφραση. Κάτι τέτοιο δε απειλεί απλά να προκαλέσει εθνικό διχασμό. Επιπλέον στερεί την κοινωνία μας από τα ζωογόνα στοιχεία που φέρει ο χριστιανισμός και η ορθοδοξία στην πνευματική ζωή, την κοινωνική συνοχή, την εθνική μας ταυτότητα. Ο χριστιανισμός είναι φορέας πνεύματος συνδιαλλαγής, φιλανθρωπίας, κοινωνικής αλληλεγγύης, ατομικής ευθύνης, ειρήνης, παιδείας, ιστορικής αυτογνωσίας, φιλοξενίας, οικουμενικότητας που ο ελληνισμός σήμερα τα χρειάζεται περισσότερο από ποτέ. «Σκληρόν σοι πρὸς κέντρα λακτίζειν» (Πράξ. 26,14)

Η πατρίδα μας χρειάζεται πράγματι αναθεώρηση των σχέσεων κράτους-εκκλησίας, ούτως ώστε αυτές να αντιστοιχούν στις πραγματικότητες του 21ου αιώνα. Αυτή όμως η νέα σύνθεση πρέπει να είναι εποικοδομητική για την κοινωνική, πνευματική και πολιτική μας ζωή. Στην προσπάθεια να βρεθούν οι νέες ισορροπίες, όλοι οι Έλληνες πρέπει να είμαστε μαζί. Χωρίς μηδενισμούς, μισαλλοδοξία, διχαστική διάθεση, ιστορική άγνοια και προσπάθεια για δημιουργία νέων «μιασμάτων»…

O Αλέξανδρος Αρβανιτάκης είναι διεθνολόγος. Ο Νίκος Γεωργιόπουλος είναι υποψήφιος δρ. χρηματοοικονομικής στο πανεπιστήμιο της Βιέννης. O Θόδωρος Παντούλας είναι εκδότης του περιοδικού «Manifesto». Ο Νίκος Ράπτης είναι δρ. παιδαγωγικής.

13 σχόλια:

  1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αποδεικνύεται τελικά, ότι ο κ. Γαβράς, έφερε αντίθετο αποτέλεσμα από αυτό που προσδοκούσε, μια και ο ΅αντίλογος΅ είναι διαφωτιsτικός. Τελικά, μήπως του χρωστάμε χάρι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητή Οικογένεια Κουκ καλημέρα.

    Το θέμα κατά την άποψή μου είναι ιδιαίτερα πολύπλοκο.

    Σε επίπεδο κοινωνίας επικρατεί μία αμορφωσιά - ημιμάθεια (σε όλα τα επίπεδα), η οποία κατά την άποψή μου πηγάζει από την ίδια τη δομή του κράτους και της εκπαίδευσης που αυτό παρέχει.

    Στο σημείο που έχουμε φτάσει, το ένα τροφοδοτεί το άλλο, δηλαδή η ημιμάθεια οδηγεί σε παρακμή το κράτος, το οποίο με τη σειρά του (η σειρά δεν έχει σημασία, παρά το τελικό αποτέλεσμα) με τις υπηρεσίες που παρέχει στους πολίτες (σε όλα τα επίπεδα και όχι μόνο πλέον τη παιδεία) υποβαθμίζει το ποιόν των πολιτών και της κοινωνίας και πάει λέγοντας...

    Αποτέλεσμα της παραπάνω ημιμάθειας είναι να μην μπορεί κανένας να προσδιορίσει - αποκρυσταλλώσει την πραγματική του ταυτότητα με ακρίβεια και να μπορεί με υγιή τρόπο να υπερασπίσει τα πιστεύω του έναντι των επικριτών - πολεμίων του οι οποίοι όμως διακρίνονται επίσης από την ίδια ημιμάθεια. Το μίγμα είναι εκρηκτικό και τροφοδοτεί με τη σειρά του τη γενικότερη σύγχιση ιδεών της κοινωνίας μας.

    Στα ιστολόγιά μου πάντοτε τονίζω τη σημασία της παιδίας, η οποία είναι αναμφίβολα η ζωογόνος δύναμη της κοινωνίας. Όμως στην παρούσα φάση και με προβληματικό ακόμα και το πολίτευμα, ένας άλλος τομέας ο οποίος αυτή τη στιγμή έχει ζωτική σημασία για την επιβίωσή μας ως έθνος είναι η συμμετοχή. Πρέπει να αποτινάξουμε από πάνω μας την αδράνεια και την αδιαφορία τις οποίες μας έχουν έντεχνα επιβάλλει μέσω της κατανάλωσης από εμάς μέσω των ΜΜΕ (και ειδικά της τηλεόρασης και δευτερευόντως όλων των υπολοίπων), τρόμου, υλισμού, εφήμερων ευκαιριακών προτύπων, ελαστικών ηθών και γενικότερα μίας σχιζοφρένειας.

    Η συμμετοχή των υγιών στοιχείων της κοινωνίας στα κοινά είναι μονόδρομος αν θέλουμε να εξαφανίσουμε από τον πολιτικό χάρτη τους επαγγελματίες πολιτικούς οι οποίοι τόσο αναίσχυντα μας κοροϊδεύουν, μας απομυζούν και υποθηκεύουν το μέλλον των παιδιών μας, να αναστρέψουμε την καθοδική πορεία και να μετεξελιχθούμε σαν κοινωνία σαν έθνος αλλά και σαν πολίτευμα σε κάτι καλύτερο και όχι χειρότερο όπως διαγράφεται η πορεία αυτή τη στιγμή.

    Οι κορώνες δεν οφελούν, καθώς εντάσσονται στο εκρηκτικό μείγμα της ημιμάθειας στο οποίο αναφέρθηκα παραπάνω.

    Πρέπει μέσα σε δημοκρατικά πλαίσια να υπάρξουν νέα "κινήματα" με ιδεολογική καθαρότητα, απόλυτα τεκμηριωμένες ιδέες, απόψεις και σκοπούς.

    Πρέπει να υπάρξει σε αυτά τα "κινήματα" διάθεση θυσίας και ανιδιοτέλεια για το καλό του έθνους και της κοινωνίας γενικότερα.

    Μόνο τότε πιστεύω ότι θα δούμε φως στο τούνελ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πολύ σωστά φίλε μου ανήσυχε πατέρα.
    Συμφωνούμε απόλυτα.

    Η παιδεία είναι το σημαντικότερο ίσως μέσω για τον εφοδιασμό των σύγχρονων Ελληνόπουλων με αρχες, ιδέες και ιδανικά ώστε να αναπτύξουν υψηλούς και προσωπικούς και εθνικούς στόχους.

    Το κακό είναι ότι η παιδεία είναι στα χέρια ενός "λίαν υπόπτου" κράτους. Και η παγκοσμιοποίηση στην χειρότερή της μορφή έχει είσβάλλει στα σχολικά εγχειρίδια που προσπαθούν να αλλοτριώσουν και να εξωβελίσουν κάθε εθνικό και χριστιανικό στοιχείο της ταυτότητας μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. θάνο κατά πρώτον να σε ευχαριστήσω που έχεις το blog μου στα προτεινόμενά σου.

    Κατά δεύτερον να σου πω ότι κατά το παρελθόν υπήρξε οργανωμένο σχέδιο από τις "προοδευτικές" δυνάμεις για την άλωση του χώρου της παιδείας. Για το λόγο αυτό θα δει κανείς ότι τα πανεπιστήμια είναι γεμάτα από εκπροσώπους της "θολοκουλτούρας", οι οποίοι φροντίζουν να αλλωτριώνουν τα παιδιά.
    Ενδεικτικά θα σου παραθέσω ένα link με ένα διάλογό μου σε ένα blog στο capital.gr με έναν πανεπιστημιακό διδάσκαλο, αξιόλογο καθ' όλα, πράο, συμπαθή και σίγουρα καταρτισμένο, αλλά εκφραστή της αρνησηθρησκείας και του υλισμού... http://mavridis.capitalblogs.gr/showArticle.asp?id=19534&blid=2
    Δεν έχασα την ευκαιρία βέβαια να υπερασπιστώ τις αξίες μου, αλλά είναι ενδεικτικό του τι επικρατεί παντού και πόσο μεγάλος είναι πλέον ο κίνδυνος, τη στιγμή μάλιστα που κανένας δεν προστατεύει την εθνική συνείδησή μας, πολύ περισσότερο το ίδιο το κράτος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Φίλε μου Ανησυχε πατέρα,
    Εκ πρώτης θα ήθελα να σου πώ ότι το ιστολόγιο σου ειναι στις λίστες μας από τοτε που γραφτηκες αναγνώστης μας.
    Φυσικά εκεινη την περίοδο γραδ=φτηκα κι εγω στο δικό σου.

    Το λινκ που μου έβαλες το είδα και ομολογώ ότι σταθηκες πολύ καλα στς επιθέσεις των "κυρίων".

    Ο τρόπος γραφής σου δέιχνει και τον σπουδαίο χαρακτηρα σου. Θα επιθυμούσα να σχολιαζεις κι αλλα θέματα μας.
    Δεν σου κρύβω ότι ορισμένες φορές όταν καποια σχόλια είναι ιδιαίτερα αξιόλογα μου δίνουν το ερεθισμα να τα δημοσιευω σαν αναρτήσεις.

    Μπορείς αν θέλεις να μου στελνεις κι οτιδήποτε θέλεις στο email μας που φαινεται και στο blog.

    Τώρα οσον αφορά επί του θέματος δεν νομίζω πλεόν πως χρείαζεται οργανωμένο σχέδιο από τις "προοδευτικές" δυνάμεις για την άλωση του χώρου της παιδείας, όπως λές γιατί πιστεύω ότι η παιδεία έχει αλωθεί προ πολλού.
    Από το δημοτικό μεχρι το λύκειο.
    Τα πανεπιστήμια ίσως λίγο αντιστέκονται λόγω της πανσπερμίας ιδεών που υπάρχουν......

    Ολα τα βιβλία του τραγικού ανθελληνικού παιδαγωγικού ινστιτούτου είναι ακαταλληλα.

    Να δούμε πότε θα καταργηθεί το καρκίνωμα αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Παρατηρώ ότι για το θέμα αυτό έχουν ενεργοποιηθεί όλοι οι Χριστιανό Απολογητές για να αποκρύψουν την πραγματική αλήθεια.

    Η οποία είναι μια και μόνη. Αγνοώντας εσκεμμένα τους Νόμους για την ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΤΗΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΟΥ, ΤΟΥ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΥ, τα αναθέματα των Εβραίο Πατέρων της Ορθοδοξίας και πολλά άλλα, προσπαθούμε να πείσουμε ότι μια θρησκεία ενός Εβραίου Ραβίνο που διαδώθηκε από Εβραίο δεν είναι ξενόφερτη. Δεν υπήρχαν διώξεις και βασανιστήρια. Δεν υπήρχαν Ιεροεξεταστές, δεν υπήρχε Μεσαίωνας. Και αναφέρομε αποκλειστικά και μόνο στο Βυζάντιο.

    Και τα αγάλματα που πήγαν στην Κωνσταντινούπολη τα έκλεψαν από την Αθήνα και τις άλλες πόλεις. Επαναλαμβάνω τα ΕΚΛΕΨΑΝ.

    Χαρακτηριστικό της καταστροφής του Παρθενώνα είναι το όνειρο με την Πανέμορφη νέα που είδε ο Πρόκλος. Την ρώτησε ποια είσαι ΠΑΝΩΡΑΙΑ μου και γιατί είσαι θλιμμένη. Και αυτή του αποκρίθηκε ότι είναι η Παρθένος Παλλάδα και μεγάλη Αθηναία και ότι πήγε να μείνει μαζί του διότι την διώχνουν από το σπίτι της. Την άλλη μέρα Εβραίοι Ρασοφόροι γκρέμιζαν το χρυσελεφάντινο άγαλμα της Θεάς Αθηνάς.

    Μόνο τα αναθέματα της Κυριακής της Ορθοδοξίας να διαβάσει φτάνει.

    Δυστυχώς για κάποιους που πιστεύουν σε φιδάκια, εικόνες που πηδώντας πάνε στην θέση που θέλουν να κτισθούν μοναστήρια, εικόνες που κλαίνε και αναβλύζουν μύρο και σκηνώματα σαν του Βησσσαρίωνα που ξαφνικά λιώνουν, ή που τα ανακαλύπτουν τυχαία όπως του Εφράιμ Μάκρης και πολλά άλλα. Για να μην πω για τις ιδιότητες της Μυριάμ ή Μαριάμ που της έχουν αποδοθεί ένα σωρό ανύπαρκτες ιδιότητες και ονομασίες. Κάπου πηγαίνοντας προς την Επίδαυρο πήρε το μάτι μου ένα μοναστήρι η Παναγιά η Πολεμόχαρη !!!!!

    Έλεος πια με τα ψέμματα και την υποκρισία σας.

    Ο Έλληνας ξυπνάει. τόσα χρόνια με τον προσηλυτισμό από την βάπτιση και με το κατηχητικό που πήγαινε ο κόσμος με το ζόρι διότι έπαιρναν ΑΠΟΥΣΙΕΣ στην επαρχία μέχρι και πριν λίγα χρόνια δεν έχετε ακούσει τίποτα;

    ΠΙΣΤΕΎΕΤΕ ΜΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΠΙΒΛΗΘΗΚΕ ΔΙΑ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΞΕΝΗ ΜΕ ΤΑ ΗΘΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΜΑΣ.

    Τα ήθη αυτά είναι ΕΒΡΑΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ

    μια σύντομη περιγραφή των εγκλημάτων και των καταστροφών στο blog μου

    http://kelsoskataxp.blogspot.com/2009/07/2_10.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Στις γενικολογίες του ΑΝΗΣΥΧΟΥ ΠΑΤΕΡΑ να ρωτήσω ποιους προτείνει να αναλάβουν την παιδεία ή την μόρφωση των παιδιών μας;

    Οι Παπάδες και οι μοναχοί; Μα αυτοί το έκαναν εδώ και 1700 χρόνια προσπαθώντας να ξεριζώσουν το Αρχαίο ελληνικό Πνεύμα και να το αντικαταστήσουν με το δήθεν άγιο Πνεύμα;

    Μήπως οι Φιλόλογοι που είχαμε στο Γυμνάσιο την εποχή της Χούντας που μας έκαναν να μισούμε την Αρχαία Κληρονομία μας;

    Μήπως αντί για Φιλόλογους να βάζουμε θεολόγους και να κάψουμε ότι απέμεινε ή διασώθηκε από το Αρχαίο φως μιας και οι διδαχές των απαρνητών της Ζωής και μίζερων πατέρων της Ορθοδοξίας Φτάνουν;

    ΣΚΟΤΑΔΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΦΑΣΙΣΜΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Επικούρειε, σου απαντώ βήμα-βήμα. Γράφεις:
    ... Δεν υπήρχαν διώξεις και βασανιστήρια. Δεν υπήρχαν Ιεροεξεταστές, δεν υπήρχε Μεσαίωνας. Και αναφέρομε αποκλειστικά και μόνο στο Βυζάντιο.

    Η Ιερά Εξέταση ήταν ένας καρπός και θεσμός αποκλειστικά της Ρωμαιοκαθολικής «Εκκλησίας», ο οποίος είχε σκοπό να «καθαρίσει» όλους όσους ήταν αντίθετοι στον παπισμό, δηλαδή αιρετικούς, εβραίους, αθέους κ.λπ. Ήταν μία διαστρέβλωση του ευαγγελίου με την οποία δεν έχει καμία σχέση η Ορθόδοξη Εκκλησία.

    Στην περίοδο της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν ήταν πάντα κυρίαρχη. Πολλές φορές διώχθηκε από την εξουσία.
    Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, από τις μεγαλύτερες «κορυφές» της Ορθοδοξίας, μετά από πολλά βάσανα, πέθανε στην εξορία, διωγμένος από τον φθόνο της βασίλισσας Ευδοξίας. Ποιά ήταν τα "βασανιστήρια" που έκανε;
    Οι Ορθόδοξοι επί δύο αιώνες (7ος-8ος) διώκονταν από τους εικονομάχους και χιλιάδες μάρτυρες πέθαναν από βασανιστήρια, εξορίες, φυλακίσεις κ.λπ.
    Ποιούς έχει η Εκκλησία μας ως ήρωες; τον Θεόδωρο Στουδίτη, που κάθε τόσο τον εξόριζε ο βασιλιάς και περνούσε από βασανιστήρια,
    τον Θεοφάνη Γραπτό, που τον σημάδευσαν με πυρωμένα σίδερα,
    τον όσιο Στέφανο τον Ομολογητή που τον σκότωσαν οι εικονομάχοι όπως οι Τούρκοι τον άγιο Χρυσόστομο Σμύρνης.
    Ο άγιος Αθανάσιος ο Μέγας δεν έζησε ούτε λίγες μέρες ήσυχα. Κρυβόταν συνέχεια και έγιναν εναντίον του πλείστες απόπειρες δολοφονίας. Σερνόταν από δικαστήριο σε δικαστήριο κ.λπ.
    Ο άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής ακρωτηριάστηκε από τον Αυτοκράτορα επειδή δεν συγκοινωνούσε και πολεμούσε την αίρεση των μονοθελητιστών.
    Ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς αιχμαλωτίστηκε απο τους Τούρκους, φυλακίστηκε και εξορίστηκε από την Λατινόφρονα και φιλενωτική μερίδα της Αυτοκρατορίας.
    Ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος υπέστη πολλές διώξεις από αιρετικούς....
    Αυτά είναι μόνο ελάχιστα παραδείγματα ανθρώπων που η Εκκλησία προβάλλει ως κορυφαίους στην ιστορία της και έζησαν στο Βυζάντιο.
    Πώς αυτοί οι άνθρωποι, οι οποίοι είχαν όλοι το χαρακτηριστικό μιας σταυρικής ζωής, "δίωξαν, εβασάνισαν, δημιούργησαν ιερά εξέταση";


    Όντως οι πατέρες αναθεμάτισαν, αλλά μόνο τους αιρετικούς, και κανέναν άλλον. Και οι πιο βαριές αμαρτίες συγχωρούνται από την Εκκλησία. Η αίρεση όμως δεν μπορεί να συγχωρεθεί, επειδή μπορεί να σου στερήσει την αιώνιο σωτηρία.
    Διότι για την Ορθόδοξη Εκκλησία μόνο μέσω του Χριστού μπορούμε να γνωρίσουμε τον αληθινό Θεό και συνεπώς χωρίς τον Χριστό, όπως το είπε και ο ίδιος, δεν μπορούμε να σωθούμε. Οι αιρέσεις προέβαλαν έναν διαστρεβλωμένο Χριστό και έτσι στερούσαν τους ανθρώπους από την σωτηρία, για αυτό και η Εκκλησία τις αναθεμάτιζε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ακόμη και εσύ που έγραψες το σχόλιο, χωρίς να το ξέρεις είσαι βαθιά εμποτισμένος από την χριστιανική πίστη και παράδοση. Γιατί ο Χριστός και οι απόστολοι
    δίδαξαν την αγάπη και τον σεβασμό στον συνάνθρωπο (αγαπήσεις τον πλησίον σου ως σεαυτόν),
    την ανοχή (και εβδομηκοντάκις επτά συγχωρήσεις),
    το να μη μισείς (ὁ λέγων ἐν τῷ φωτὶ εἶναι, καὶ τὸν ἀδελφὸν αὐτοῦ μισῶν, ἐν τῇ σκοτίᾳ ἐστὶν ἕως ἄρτι),
    το να μήν κάνεις φυλετικές διακρίσεις (ουκ ενι άρσεν και θήλυ, Ιουδαίος και Έλλην...),
    την ανεξιθρησκεία (π.χ. ο απόστολος Παύλος επέτρεπε στις γυναίκες να ανέχονται τους ειδωλολάτρες άνδρες τους και να μην τους χωρίζουν) και τόσα άλλα. Τα λεγόμενα «ανθρώπινα δικαιώματα» είναι σχεδόν όλα κλεμμένα από τον χριστιανισμό, απλά έχουν αφαιρέσει τις παραπομπές στο Ευαγγέλιο και στις Επιστολές.
    Εφόσον κάποιος δεν είναι χριστιανός και δεν πιστεύει στον Χριστό, γιατί να μην κάνει όλα όσα καταδικάζεις στο σχόλιό σου; (δηλαδή διώξεις, βασανσιτήρια κ.λπ. όσων σου αντιτίθενται);
    Στις άλλες θρησκείες δεν υπάρχει αυτή η ξεκάθαρη ηθική.
    Σπέρματά της μόνο υπάρχουν στους αρχαίους Έλληνες (οι οποίοι όμως π.χ. δεν αναγνώριζαν κανένα ανθρώπινο δικαίωμα στους δούλους και ελάχιστα στην γυναίκα και στα παιδιά).
    Να μην μιλήσουμε για ισλαμισμό, ιουδαϊσμό κ.λπ., όπου όλοι οι μη μουσουλμάνοι, οι μη εβραίοι είναι κατώτεροι.
    Συνεπώς όταν καταδικάζεις την Ιερά Εξέταση, τις διώξεις κ.λπ., σκέπτεσαι χριστιανικά.
    Διαφορετικά τί σε κάνει να πιστεύεις ότι αυτά είναι κακό; Χωρίς Χριστό όλα επιτρέπονται.
    (συνεχίζεται)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Γράφεις:
    Και τα αγάλματα που πήγαν στην Κωνσταντινούπολη τα έκλεψαν από την Αθήνα και τις άλλες πόλεις. Επαναλαμβάνω τα ΕΚΛΕΨΑΝ.

    Απαντώ:
    Οι βυζαντινοί αυτοκράτορες δεν έκλεψαν μόνο αγάλματα (δεν γνωρίζω και δεν νομίζω ότι ενδιαφέρονταν ειδικά για τα αγάλματα). Είναι γνωστό και βεβαιωμένο ότι μετέφεραν στην Κωνσταντινούπολη τα περισσότερα και σημαντικότερα άγια λείψανα από όλες τις επαρχίες. Αυτό με την σημερινή αντίληψη είναι κλοπή. Για εκείνη την εποχή όμως δεν ήταν. Ήταν κάτι το φυσικό ο αυτοκράτορας να συγκεντρώνει στην πρωτεύουσα ό,τι καλύτερο υπήρχε. Μήν κρίνουμε μία παλαιά εποχή με τις αντιλήψεις του σήμερα.



    Γράφεις:
    Χαρακτηριστικό της καταστροφής του Παρθενώνα είναι το όνειρο με την Πανέμορφη νέα που είδε ο Πρόκλος. Την ρώτησε ποια είσαι ΠΑΝΩΡΑΙΑ μου και γιατί είσαι θλιμμένη. Και αυτή του αποκρίθηκε ότι είναι η Παρθένος Παλλάδα και μεγάλη Αθηναία και ότι πήγε να μείνει μαζί του διότι την διώχνουν από το σπίτι της. Την άλλη μέρα Εβραίοι Ρασοφόροι γκρέμιζαν το χρυσελεφάντινο άγαλμα της Θεάς Αθηνάς.

    Σου απαντώ:
    Ωραία. Ας υποθέσουμε ότι το περιστατικό είναι αληθινό. Δύο πράγματα μπορούν να συμβαίνουν:
    1. Η Αθηνά ήταν πραγματικά Θεά-θεότητα. Εάν ναι, που αμφιβάλλω αν και εσύ το πιστεύεις, πώς άφησε να την διώξουν από το σπίτι της, αυτή που ήταν η θεά της Νίκης (υπάρχει και ναός της απτέρου Νίκης) και πώς έπαψε από τότε μέχρι σήμερα να λατρεύεται;
    Συνεπώς αυτό που λογικά συμβαίνει είναι το
    2) ήταν ο δαίμονας που λατρευόταν ως θεός και τον έδιωχναν από το σπίτι του και πήγαινε να κατοικήσει με αυτόν που τον λάτρευε.
    Σύμφωνα με τον απόστολο Παύλο ο δαίμονας μετασχηματίζεται και σε άγγελο φωτός, δεν θα ήταν δυνατόν να μετασχηματιστεί και σε θεά Αθηνά;
    Οι ρασοφόροι που γκρέμισαν το άγαλμα δεν ήταν Εβραίοι, αλλά Έλληνες.
    Οι Εβραίοι κατά κύριο λόγο αρνήθηκαν τον Χριστό. Οι Εβραίοι χριστιανοί ήταν ελάχιστοι. Πολύ σύντομα οι Εβραίοι απόστολοι προσείλκυσαν στον χριστιανισμό πλήθη εθνικών, μεταξύ των οποίων φυσικά οι περισσότεροι ήταν Έλληνες και Ρωμαίοι.

    Πέρα από τη στυγνή αντιπαράθεση, θα σου πω ότι κατά τη γνώμη μου οι πρόγονοί μας, εξαιτίας της σοφίας τους, αναγνώριζαν την ύπαρξη του Θεού αλλά τον αγνοούσαν και έτσι και τιμούσαν-λάτρευαν τις ιδιότητες του , την σοφία του, την δύναμη, την ομορφιά, την ευλογία που δίνει στη γη κλπ. Ήταν κατ ουσίαν μονοθεϊστές. Οι ιδιότητες όμως σταδιακά κατέληξαν να λατρεύονται ως θεότητες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Γράφεις:
    Μόνο τα αναθέματα της Κυριακής της Ορθοδοξίας να διαβάσει φτάνει.
    Απάντηση:
    Σου εξήγησα για ποιο λόγο οι πατέρες έκαναν τα αναθέματα. Δεν το έκαναν από σκληρότητα.


    Γράφεις:
    Δυστυχώς για κάποιους που πιστεύουν σε φιδάκια, εικόνες που πηδώντας πάνε στην θέση που θέλουν να κτισθούν μοναστήρια, εικόνες που κλαίνε και αναβλύζουν μύρο και σκηνώματα σαν του Βησσσαρίωνα που ξαφνικά λιώνουν, ή που τα ανακαλύπτουν τυχαία όπως του Εφράιμ Μάκρης και πολλά άλλα. Για να μην πω για τις ιδιότητες της Μυριάμ ή Μαριάμ που της έχουν αποδοθεί ένα σωρό ανύπαρκτες ιδιότητες και ονομασίες. Κάπου πηγαίνοντας προς την Επίδαυρο πήρε το μάτι μου ένα μοναστήρι η Παναγιά η Πολεμόχαρη !!!!!

    Σου απαντώ:
    Δεν έχω ακούσει να έχει λιώσει το λείψανο του π. Βησσαρίωνος. Και ο άγιος Νεκτάριος αρχικά είχε βγει άφθαρτος μετά από 10 χρόνια στον τάφο. Έκανε εκατοντάδες θαύματα στα χρόνια αυτά. Μετά στα 20 χρόνια έλιωσε ώστε όπως είπε σε μοναχή του στην οποία εμφανίστηκε, τα λείψανά του να πάνε σε όλο τον κόσμο. Εξακολούθησε να κάνει χιλιάδες θαύματα μέχρι σήμερα. Άφθαρτα λείψανα υπάρχουν πολλά σε όλο τον ορθόδοξο κόσμο.
    Π.χ. το λείψανο του αγίου Αλεξάνδρου Σβίρ στην Ρωσσία διατηρείται σε κατάσταση εκπληκτικής αφθαρσίας,
    όπως και του αγίου Σπυρίδωνα στην Κέρκυρα.
    Στην Μονή Βατοπαιδίου νομίζω, σε εκπληκτικό βαθμό αφθαρσίας (λόγω κάποιου περιστατικού που αναφέρεται στον βίο του) διατηρείται το αυτί στην κάρα του αγίου Χρυσοστόμου, που είναι το πρώτο πράγμα που λιώνει στον τάφο.
    Όποιος δεν ικανοποιείται με τον βαθμό αφθαρσίας του π. Βησσαρίωνος μπορεί να βρει ένα σωρό άλλα άφθαρτα σκηνώματα. Αλλά αυτός που δεν πιστεύει, όπως είπε ο Κύριος, ούτε εάν ένας νεκρός αναστηθεί θα πιστεύσει.

    Και πάλι σταματώντας την στείρα αντιπαράθεση σε βεβαιώνω ότι νοιώθω κάθε μέρα τον Χριστό στη ζωή μου, δεν υπάρχει πιο αναπάντεχη συνάντηση, πιο ενδιαφέρον πρόσωπο να γνωρίσεις και να το νιώθεις δίπλα σου, δεν υπάρχει άλλο πρόσωπο που θα σου δώσει τόσα πολλά.
    Οπότε προσωπικά δεν χρειάζομαι κανένα θαύμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Γράφεις:
    Έλεος πια με τα ψέμματα και την υποκρισία σας.
    Ο Έλληνας ξυπνάει. τόσα χρόνια με τον προσηλυτισμό από την βάπτιση και με το κατηχητικό που πήγαινε ο κόσμος με το ζόρι διότι έπαιρναν ΑΠΟΥΣΙΕΣ στην επαρχία μέχρι και πριν λίγα χρόνια δεν έχετε ακούσει τίποτα;
    ΠΙΣΤΕΎΕΤΕ ΜΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΠΙΒΛΗΘΗΚΕ ΔΙΑ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΞΕΝΗ ΜΕ ΤΑ ΗΘΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΜΑΣ.


    Απαντώ:
    Η Ορθόδοξη Εκκλησία ποτέ δεν προσπάθησε να επιβληθεί διά της βίας. Μπορεί κατά καιρούς να υπήρξαν μικρές παρεκτροπές.
    Πώς μπορεί να επιβληθεί διά της βίας, όταν ο ίδιος ο Χριστός είπε στο Ευαγγέλιο «όστις θέλει οπίσω μου ελθείν», και σεβάστηκε όσο κανείς την ελευθερία του ανθρώπου,
    τη στιγμή που το Κοράνι διδάσκει με 42 «σκοτώστε» τον θάνατο των απίστων και τόσα άλλα κινήματα δεν ανέχονται την ελευθερία της επιλογής.
    Στην ουσία και η ιδέα της ανεξιθρησκείας είναι μία καθαρά χριστιανική ιδέα, αφού αυτός που την διέδωσε ήταν ο Μέγας Κωνσταντίνος, ένας χριστιανός αυτοκράτορας.
    Αντίθετα οι ειδωλολάτρες και οι Ρωμαίοι Αυτοκράτορες όχι μόνο δεν είχαν την ανεξιθρησκεία, αλλά προσπάθησαν διά της βίας να εμποδίσουν την διάδοση του χριστιανισμού. Οι απάνθρωποι διωγμοί και ο μαρτυρικός θάνατος εκατομμυρίων χριστιανών στους πρώτους χριστιανικούς αιώνες είναι ένα αναμφισβήτητο ιστορικό γεγονός, που επιβεβαιώνεται από τα γραπτά διατάγματα των διωγμών, από τις κατακόμβες, από τα χρονικά της εποχής, τις επιγραφές και αμέτρητα πλήθη άλλων ιστορικών μαρτυριών. Και οι πιο φανατικοί πολέμιοι του χριστιανισμού δεν αμφισβήτησαν ποτέ αυτό το γεγονός.


    Γράφεις:
    Τα ήθη αυτά είναι ΕΒΡΑΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ
    Απαντώ:
    Πώς είναι εβραϊκά και μόνο, αφού οι Εβραίοι χριστιανοί ήταν ελάχιστοι και το μεγαλύτερο μέρος των πρώτων χριστιανών ήταν Έλληνες και Ρωμαίοι; Οι Εβραίοι απέρριψαν τον Χριστό και μέχρι σήμερα δεν τον πίστευσαν, κατεδίωξαν αμείλικτα τον χριστιανισμό σε όλους τις περιόδους της ιστορίας τους. Ο χριστιανισμός δέχθηκε πιστούς από όλα τα έθνη, χωρίς να κάνει διακρίσεις. Είναι από τις θεμελιώδεις αξίες του αυτό.
    Για αυτό και σεβάστηκε τα ήθη και τη γλώσσα τους, στον βαθμό που αυτά δεν αντιτίθενταν στις αρχές του ευαγγελίου.
    Γιατί τα πρώτα ευαγγέλια γράφηκαν στα ελληνικά;
    Δεν καταλαβαίνεις ότι τα μοναστήρια διέσωσαν το μεγαλύτερο μέρος της αρχαίας Ελληνικής γραμματείας;

    Κλείνοντας, δικαίωμά σου να θέλεις να κόψεις τις ρίζες του δέντρου στο οποίο στέκεσαι. Δεν μπορώ να στο απαγορεύσω, απλά πριν δώσεις την τελευταία τσεκουριά, δώσε μια ευκαιρία στον εαυτό σου να ψάξει.
    Ευχαριστώ και συγνώμη για την έκταση της απάντησης

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.