Σελίδες

18 Μαρτίου 2009

Την κρίση να την πληρώσουν οι έχοντες και οι κατέχοντες. Αυτοί που την δημιούργησαν, κι όχι ο φτωχός Ελληνας εργαζόμενος

Σε μεγάλη βιομηχανία αλουμινίου της Β. Ελλάδος, ο επιχειρηματίας-ιδιοκτήτης αποφάσισε ότι για "το καλό της επιχείρησης" και ενόψει της κρίσης, θα πρέπει να μειωθεί το ωράριο απο 8 ωρες σε 6,5 και να γίνει μια μείωση αποδοχών στους εργαζόμενους κατά 20 %. Παράλληλα αποφάσισε την μείωση των αποδοχών και των στελεχών, κατά 50 %, όπως ισχυρίστηκε, καθώς και των δικών του αποδοχών !!!! Φυσικά τόνισε ότι μόλις ξεπεραστεί η κρίση θα επανέλθουν τα πάντα σε φυσιολογικό επίπεδο. Κατόπιν των δεδομένων αυτών 1300 εργαζόμενοι κατω από το βάρος της απόλυσης ή ακόμα και του κλεισίματος της εταιρείας αναγκάστηκαν να δεχθούν και να υπογράψουν τις νέες μεσαιωνικές, συμβάσεις ενω 3 που αρνήθηκαν απολύθηκαν. Μάλιστα ο επιχειρηματίας ισχυρίστηκε ότι οι 3 εργαζόμενοι που διαφώνησαν ήταν να παραιτηθούν αλλά αυτός τους έκανε την χάρη να τους απολύσει, για να γραφτούν στο Ταμείο Ανεργίας του ΟΑΕΔ !!!

Δηλαδή για να καταλάβουμε και να ερμηνεύσουμε λίγο την είδηση ας την βάλουμε σε μια οπτική, που ίσως πολλοί απο εμάς να την βρούν ανατρεπτική, αριστερή, αντιεπιχειρηματική ή και, κατά της αντιμετώπισης της κρίσης.

Λοιπόν εδω έχουμε μια μεγάλη βιομηχανία της χώρας με 1300 εργαζόμενους, αριθμό καθόλου ευκαταφρόνειτο. Δηλαδή 1300 οικογένειες ζούνε απο τα χρήματα που τους προσφέρει ο επιχειρηματίας, με το αζημίωτο, βέβαια καθώς παραγούν με την εργασία τους πολυ περισσότερα.
Τον καιρό λοιπόν που όλα πήγαιναν στην οικονομία καλά, ο καθε εργαζόμενος με την δουλειά του, έβγαζε έναν μισθό, ας υποθέσουμε 1000 ΕΥΡΩ, που εξασφαλιζε στην οικογένειά του τα προς το ζήν και μερικούς ακόμα μισθούς τους οποίους μοιράζονταν τα στελέχη και ο επιχειρηματίας ή έμεναν ώς αποθεματικό της επιχειρησης ή γίνονταν κάποιες επενδύσεις.
Ετσι τα στελέχη έπαιρναν παχυλές αμοιβές, ας υποθέσουμε 10.000 ΕΥΡΩ, αγόραζαν πλούσια αυτοκίνητα και ζούσαν σε πολυτελή σπίτια. Ο επιχειρηματίας έπαιρνε εκατομμύρια ΕΥΡΩ, αγόραζε υπερπολυτελή σπίτια , αυτοκίνητα, κότερα, έκανε ταξίδια επιχειρηματικά ή μη σε όλο τον κόσμο και γενικά ζούσε σε μια χλιδή που ούτε στα όνειρά τους δεν φαντάζονταν, οι εργαζόμενοι.
Εφόσον όμως δεν υπήρχε οικονομική κρίση, και οι απλοί υπάλληλοι μπορούσαν να ζουνε τις οικογένειές τους, να πληρώνουν τα φροντιστήρια των παιδιών τους, ενοίκια, δάνεια και να συντηρούν το φτηνό μεταχειρισμένο αυτοκίνητό τους (αν είχαν), το σύστημα λειτουργούσε καλά και όλοι ήταν ευχαριστημένοι.....
Οταν λοιπόν ξέσπασε η κρίση, όταν οι τράπεζα στάματησε να δίνει δάνεια στην επιχείρηση, γιατί συνήθως τα κέρδη και τα αποθεματικά τα καρπώνονταν τα στελέχη με bonus και ο επιχειρηματίας, τότε διαπιστώθηκε ότι υπήρχε πρόβλημα. Ετσι λοιπόν καποιος έπρεπε να την πληρώσει. Και φυσικά ο επιχειρηματίας αποφάσισε να μοιραστούν την ζημιά όλοι. Εργαζόμενοι, στελέχη ακόμα κι ο ίδιος !! (Εδώ γελάμε)
Ετσι λοιπόν με μείωση του ωραρίου και περικοπή αποδοχών 20% "τιμωρήθηκαν" (κατα τον επιχειρηματία, συμμετέχοντας στην επιβίωση της εταιρείας) οι εργαζόμενοι με αποτέλεσμα να γίνεται πλέον προβληματική η ίδια τους η ζωή. Με τα 800 ΕΥΡΩ που θα παίρνουν πλέον (σύμφωνα με το παράδειγμά μας), θα πουλήσουν το παλιό αυτοκίνητο γιατί δεν μπορούν πλεόν να το συντηρούν και θα πηγαίνουν με το λεωφορείο, θα κόψουν τα φροντιστήρια των παιδιών γιατί τώρα τα λεφτά θα φτάνουν μονο για ενοίκιο και φαγητό. Τα υπόλοιπα καλό είναι να τα ξεχάσουν για μερικά χρόνια.
Τα στελέχη "τιμωρήθηκαν" με περικοπή των αποδοχών τους κατα 50 % (κατά δήλωση του επιχειρηματία). Σύμφωνα πάλι με το παραδειγμά μας λοιπόν θα παίρνουν πλέον 5000 ΕΥΡΩ. Αρα κρίνεται εσείς τι επίδραση στην ζωή τους θα έχει αυτή η μείωση. Ετσι κι αλλοίως δεν ζουν στο ενοίκιο, άντε το πολυ-πολύ να πουλήσουν το 3ο αυτοκίνητο της οικογένειάς τους.
Τώρα αν έρθουμε στον επιχειρηματία εκεί γελάμε (μετά δακρύων).......το πολυ-πολύ να κόψει τα μακρινά πολυέξοδα ψυχαγωγικά ταξίδια στον κόσμο και να μην αφήσει την κόρη του να πάρει Ferrari μοντελο 2008 συλλεκτικό, αλλά με επίπληξη να της υπενθυμίσει τις δύσκολες ώρες της οικονομίας και να της προτείνει να πάρει μια Porsche του 2007 !!!

Το απίθανο είναι ότι όχι μόνο τους υποχρέωσε να δεχθούν την μείωση των αποδοχών τους (γιατι αν διαφωνούσαν μαζικά, μπορεί να έκλεινε την επιχείρηση και να την άνοιγε στα Σκόπια, μην ξεχνάμε και τον πατριωτισμό μας), αλλά τους είπε ότι όλα θα φτιαξουν μολις ξεπεραστεί η κρίση..... δηλαδή πότε ; Μα όποτε θέλει,.......είπαμε όταν ξεπεραστεί η κρίση...καταλάβατε;

Για να καταλάβετε τον συσχετισμό μεταξύ του εργαζομένου και του επιχειρηματία, ένα θα σας πω μόνο : Εάν θεωρήσουμε ότι ο εργαζόμενος (οπως στο παράδειγμά μας) παίρνει 1000 ΕΥΡΩ και του κανεις μείωση 20%, δηλαδή του περικόπτεις το 20% της ετήσιας κινητής του περιουσίας έχετε αναλογιστεί πόση για παραδειγμα θα έπρεπε να είναι η μείωση όχι 50% αλλά 20 %, της κινητης περιουσίας ενός πλουσίου που βγάζει 5.000.000 ΕΥΡΩ (λίγα βάζω αλλά δεν πειράζει) τον χρονο; 1.000.000 ΕΥΡΩ !!!!! πιστευεται ότι οποιοσδήποτε πλούσιος έχει σκοπό να στερηθεί τόσα χρήματα σε ένα χρόνο;
Προτιμάει λοιπόν να στερηθούν οι εκατονταδες φτωχοί, παρά ο ίδιος......στο κάτω-κατω ποιος θα τον ελέγξει;
Αυτός ειναι σε θέση να γνωρίζει την περιουσιακή κατάσταση των υπαλλήλων του. Αλλωστε ο φτωχός ούτε μπορεί αλλά ούτε και θέλει να κρυφτεί. Ποιός όμως υπάλληλος μπορεί να γνωρίζει την οικονομική κατάσταση του επιχειρηματία; Τι καταθέσεις και σε πόσες τραπεζες ακόμα και του εξωτερικού έχει; Πόσα αυτοκίνητα; Πόσα σπίτια, κότερα..... Ούτε να τα φανταστούν μπορούν οι απλοί φτωχοί συμπατριώτες μας.

Ξέρω ότι όλα αυτά μπορεί να ξενίζουν πολλούς αλλά σας λέω ότι δεν τα αναφέρω με καμία φιλοαριστερή ή κομμουνιστική, αντικαπιταλιστική διάθεση. Ημουν και είμαι υπέρ της ιδιωτικής πρωτοβουλίας αλλά και της αυστηρά ελεγχόμενης ελεύθερης αγοράς. Ομως το πρώτο πράγμα που με ενδιαφέρει είναι το καλό της Ελλάδας μας και των αδερφών μου Ελλήνων. Εξάλλου ο εθνικός λόγος δεν έχει πολιτικό χρώμα, κόκκινο, πράσινο, πορτοκαλί, ροζ ή μπλέ. Είναι λόγος υπέρ της Ελλάδος με γαλανόλευκο φόντο.
Και το δούλεμα των πλουτοκρατών εχει φτάσει πλέον στο απροχώρητο. Βρήκαν τωρα την ευκαιρία να πατήσουν στον λαιμό με μεσαιωνικά εργασιακά μετρα τον Ελληνα εργαζόμενο.
Μην τρέφετε αυταπάτες αυτό που έκανε η AIG στην Αμερική που πήρε δισεκατομμύρια δολλάρια απο το Αμερικανικό κράτος για να επιβιώσει (και καλά) και μοίρασε εκατονταδες εκατομμύρα σε bonus στα golden boys της είναι έτοιμοι να το κανουν και οι εδώ επιχειρηματίες και τραπεζίτες.
Δηλαδή τόσα χρόνια που έτρωγαν με χρυσά κουτάλια (στην κυριολεξία), τώρα τι θέλουν, να πληρώσουμε κι εμείς την κρίση που οι ίδιοι δημιούργησαν;
Καλά θα κάνει το κράτος να δεί τα πράγματα με άλλη οπτική και να αρχίσει να βοηθάει τα φτώχα λαϊκά στρώματα των αδερφών μας πριν είναι αργά. Μην φοβάστε οι άλλοι έχουν λεφτα και για τα δισέγγονά τους 15 γενιές.......

Αντ' αυτού με την εντολή της Ε.Ε., η οποία πάντα κοιτάει το καλό ..........των πλουσίων, η κυβέρνηση αποφάσισε να εναρμονίσει τα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων με αυτά που ισχύουν στην Ευρώπη.!!!! Ετσι εν μέσω οικονομικής κρίσης, τον Ιούλιο αυξάνονται 25 % τα ασφάλιστρα !!!
Οι μισθοί των εργαζομένων πότε θα εναρμονιστούν; ΠΟΤΈ

ΘΑΝΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.