Μια άγνωστη πτυχή της νύκτας των Ιμίων
Λεπτομέρειες γύρω από όσα εκτυλίχθηκαν λίγο πριν από την πτώση του ελικοπτέρου και τον τραγικό θάνατο των τριών μελών του πληρώματος
Της Δωρας Αντωνιου
Δεκατρία χρόνια συμπληρώθηκαν πριν από μερικές ημέρες από την τραγική νύχτα των Ιμίων. Οσα συνέβησαν εκείνη τη νύχτα ήταν η κλιμάκωση της κρίσης που εκδηλώθηκε μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας και παρ' ολίγον να εξελιχθεί σε ένοπλη σύρραξη ανάμεσα στις δύο χώρες. Οσα συνέβησαν εκείνη τη νύχτα είναι λίγο - πολύ γνωστά. Ορισμένες λεπτομέρειες έγιναν λίγο γνωστές και καλύφθηκαν από τα σενάρια γύρω από το τι έγινε, τα οποία επικράτησαν, ενδεχομένως γιατί ταιριάζουν καλύτερα με τα στερεότυπα γύρω από τις ελληνοτουρκικές σχέσεις.
Μία από τις λιγότερο γνωστές πτυχές της νύχτας των Ιμίων επιβεβαιώνει στην «Κ» ο επίτιμος αρχηγός ΓΕΝ, ναύαρχος Αντώνης Αντωνιάδης. Αφορά τα όσα εκτυλίχθηκαν λίγο πριν από την πτώση του ελικοπτέρου και τον τραγικό θάνατο των τριών μελών του πληρώματος, των υποπλοιάρχων Χριστόδουλου Καραθανάση και Παναγιώτη Βλαχάκου και του αρχικελευστή Εκτορα Γιαλοψού και επιβεβαιώνει τον ηρωισμό της προσπάθειάς τους.
Σήμα κινδύνου
Οπως αναφέρει ο ναύαρχος Αντωνιάδης, όταν το πλήρωμα του ελικοπτέρου αντελήφθη ότι υπάρχει βλάβη, εξέπεμψε σήμα κινδύνου. Αυτό φαίνεται και από την καταγραφή της επικοινωνίας μεταξύ του θαλάμου επιχειρήσεων του ΓΕΝ και της φρεγάτας «Ναυαρίνο», από την οποία είχε απονηωθεί το ελικόπτερο και στην οποία επέστρεφε:
Ωρα 5.04 ΓΕΝ: Το ελικόπτερο να επιστρέψει.
Ωρα 5.05 ΝΑΥΑΡΙΝΟ: Εχω απώλεια επαφής με το ελικόπτερο. Τελευταία του αναφορά EMERGENCY - EMERGENCY 1,5 μίλι βόρεια από το σημείο του ενδιαφέροντος.
Το σήμα κινδύνου που εξέπεμψε το ελικόπτερο, εκτός από το «Ναυαρίνο», ελήφθη και από την τουρκική φρεγάτα «Γιαβούζ», που είχε πλεύσει στην περιοχή και είχε αποβιβάσει τους Τούρκους κομάντος στη Μικρή Ιμια. «Η επικοινωνία γινόταν στο ραδιοτηλέφωνο και ήταν απλό για τους Τούρκους να μπουν στη συχνότητα και να ακούσουν τα λεγόμενα», αναφέρει ο ναύαρχος Αντωνιάδης. Μόλις η φρεγάτα «Γιαβούζ» αντελήφθη ότι το ελληνικό ελικόπτερο έχει πρόβλημα, παρενέβη στην επικοινωνία και ενημέρωσε το πλήρωμά του ότι μπορεί να προσνηωθεί επί της «Γιαβούζ», που βρισκόταν πιο κοντά. Ομως, η απάντηση που δόθηκε από το ελικόπτερο ήταν αρνητική. Προτίμησαν να συνεχίσουν την πορεία τους για να φθάσουν στη φρεγάτα «Ναυαρίνο», όμως δεν τα κατάφεραν», συνεχίζει ο ναύαρχος Αντωνιάδης.
Ο αρχηγός ΓΕΝ Τουρκίας
Με τα λεγόμενά του έρχεται να επιβεβαιώσει τα όσα είχε πει στην εκπομπή «Φάκελοι» ο εκλιπών πλέον ναύαρχος Γκιουβέν Ερκαγια, που είχε διατελέσει αρχηγός ΓΕΝ Τουρκίας και θεωρείται «εμπνευστής» της θεωρίας των «γκρίζων ζωνών». Μιλώντας για τη νύχτα των Ιμίων και συγκεκριμένα για την πτώση του ελικοπτέρου, ανέφερε: «Το πλήρωμα του πλοίου «Γιαβούζ» μπήκε στη συχνότητα επικοινωνίας του ελικοπτέρου και άρχισε να ακούει τις συνομιλίες. Εκείνη την ώρα το ελικόπτερο παρουσίασε βλάβη. Ανέφερε πως πρέπει να προσγειωθεί. Οι δικοί μας αμέσως ετοίμασαν χώρο προσγείωσης και πρότειναν στο ελικόπτερο να προσγειωθεί. Δεν το δέχτηκε και έπεσε λόγω αυτής της βλάβης». Αντίστοιχη είναι και η μαρτυρία που έδωσε ο Δημήτρης Σπυρίδων, αντιστράτηγος ε.α., τέως διοικητής ΑΣΔΕΝ: «Κατά τις 5 και 7 λεπτά με ειδοποιεί ότι ο ΣΑΜ δεν έχει στο ραντάρ του το ελικόπτερο και ότι το καλεί, δεν του απαντάει και ότι ακούει τη φρεγάτα «Γιαβούζ» να το καλεί μη τυχόν θέλει βοήθεια να προσγειωθεί πάνω στη «Γιαβούζ» το ελικόπτερο».
Λίγο αργότερα, διαπιστώνεται ότι το ελικόπτερο έχει εξαφανιστεί, όπως φαίνεται από τον διάλογο του κέντρου επιχειρήσεων με το «Ναυαρίνο»:
Ωρα 5.13 ΓΕΝ: Ερωτηματικό: Εχετε επικοινωνίες;
Ωρα 5.14 ΝΑΥΑΡΙΝΟ: Αρνητικό
Ωρα 5.14 ΓΕΝ: Ερωτηματικό. Εάν αποκτήσατε κάποια στιγμή επικοινωνία.
Ωρα 5.15 ΝΑΥΑΡΙΝΟ: Τον ακούσαμε που έκανε μια κλήση μόνο.
Ωρα 5.16 ΓΕΝ: Τον έχετε στα Ρ/Ε;
Ωρα 5.16 ΝΑΥΑΡΙΝΟ: Αρνητικό.
Ωρα 5.24 ΓΕΝ: Το EMERGENCY τι ήταν;
Ωρα 5.24 ΝΑΥΑΡΙΝΟ: MASTER CAUTION EMERGENCY
Μέσα σε δευτερόλεπτα
Ο ναύαρχος Αντωνιάδης, αναφερόμενος στο περιστατικό, επισημαίνει ότι η επικοινωνία έγινε ανάμεσα στη φρεγάτα «Γιαβούζ» και το ελικόπτερο και ότι η απόφαση να μην προσνηωθεί στην τουρκική φρεγάτα, αλλά να συνεχίσει την πορεία του με προορισμό στο «Ναυαρίνο», δεν ελήφθη κεντρικά. «Ολα έγιναν μέσα σε δευτερόλεπτα. Δεν διαβιβάστηκε η τουρκική πρόσκληση προς το κέντρο επιχειρήσεων για να εξεταστεί. Η απάντηση δόθηκε άμεσα». Μάλιστα, προσθέτει ότι το συγκεκριμένο περιστατικό ήταν ευρέως γνωστό εντός του Πολεμικού Ναυτικού. «Δεν βγήκε ποτέ όμως προς τα έξω. Το κλίμα που καλλιεργήθηκε σχετικά με τα Ιμια ήταν διαφορετικό. Αναπτύχθηκαν και διάφορες θεωρίες ότι το ελικόπτερο δεν έπεσε από βλάβη, αλλά το έριξαν είτε οι Τούρκοι κομάντος είτε η τουρκική φρεγάτα, οπότε αυτή η πτυχή των όσων συνέβησαν έμεινε στην αφάνεια», καταλήγει.
από την Καθημερινή της Κυριακής
ΣΧΟΛΙΟ
Το απαράδεκτο άρθρο που υιοθετεί τις απόψεις των Τούρκων (τις οποίες δεν προκειται καθόλου να σχολιασω) ενισχύεται και καλα απο τις απόψεις του (δικού μας!!!!) επίτιμου αρχηγού ΓΕΝ κ. Αντωνιάδη.
Αλλά ποιός ειναι ο κ. Αντωνιάδης;
Ας δούμε τι έλεγε στην εφημερίδα Espresso, σε συνέντευξή του προ ολίγου καιρού, όταν παρουσιάστηκε το βιβλίο του, "Κρεμώντας την στολή".
Ο ναύαρχος ομολογεί ότι ουδέποτε επιθυμούσε «οι ναυτικοί δόκιμοι, που προορίζονται για μέλλοντες ηγέτες, να υποβαθμίζονται σε δουλοπρεπή παπαδοπαίδια συνοδεύοντας το Ευαγγέλιο» (σελ. 262). Συγκεκριμένα, αναφερόμενος σε δεκάδες τελετές ορκωμοσίας που είχε παραστεί, ο επίτιμος αρχηγός ΓΕΝ γράφει: «Το θέαμα ναυτικών δοκίμων να συνοδεύουν ιερείς και ευαγγέλια μου προκαλούσε θλίψη. (σελ. 24).
Και ποια είναι η άποψη του κ. Αντωνιάδη για τα Ιερά Ευαγγέλια; Ο ναύαρχος χαρακτηρίζει τα Ευαγγέλια ως «απίστευτης απλοϊκότητας και αφέλειας κείμενα», που «από επιστημονικής απόψεως είναι σχεδόν ανύπαρκτης ιστορικής εγκυρότητας».
Καθαρόαιμος Ιουδαίος ήτανε ο Χριστός και αίρεση του Ιουδαϊσμού η συνακόλουθη θρησκεία του» (σελίδα 26).
Οταν ήμουν κυβερνήτης στο αντιτορπιλικό “Σφενδόνη”, απαγόρευα την είσοδο ιερέα στο πλοίο και, επιπλέον, θεωρώ και γρουσουζιά την παρουσία παπά στο πλοίο, όπως και πολλοί ναυτικοί. Επίσης, δεν θα έπρεπε να παρίστανται ιερείς σε καθελκύσεις πλοίων και ορκωμοσίες. Σε καμία άλλη ευρωπαϊκή χώρα δεν συμβαίνει αυτό. Τι γυρεύουν οι παπάδες στις εκδηλώσεις αυτές;
Από την πένα του ναυάρχου δεν... γλιτώνει ούτε ο Αγιος Νικόλαος. Στη σελίδα 74 του βιβλίου του, ο κ. Αντωνιάδης αναφέρει: «Ο Αγιος Νικόλαος ήταν ένας Μικρασιάτης επίσκοπος από τα Πάταρα. Δεν πρόσφερε απολύτως τίποτα στον ελληνισμό, δεν γνωρίζω αν πάτησε καν το πόδι του ποτέ στην Ελλάδα, είναι θαμμένος κάπου στην Ιταλία και, σε κάθε περίπτωση, δεν έχει την παραμικρή ιστορική ή εθνολογική σχέση με το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό. Αλλά ούτε και με τη θάλασσα γενικότερα, εκτός κι αν πάρουμε στα σοβαρά τις ανοησίες περί θαυμάτων του με θαλασσοπόρους και τις σαχλαμάρες για “αναβλύζοντα” από τον τάφο του νερά (δεν αναφέρεται εάν είναι ποταμίσια ή θαλασσινά)».
Εντύπωση προκαλούν τα όσα αναφέρει για την Παναγία, η εικόνα της οποίας τον «θέλγει». Αφού θεωρεί «ανοησία» τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, αποκαλύπτει τις φαντασιώσεις του για «την όαση της ομορφιάς», την «καλλίγραμμη νεαρή μητέρα», χαρακτηρισμούς που ο ίδιος αποδίδει στο πρόσωπο που περισσότερο από κάθε άλλο ιερό πρόσωπο τιμά ο ελληνικός λαός. Συγκεκριμένα, στη σελίδα 75 αναφέρει ο συγγραφέας: «Θεσμοθετήσαμε να εορτάζουμε την εθνική μας επέτειο αντί στις 21 Μαρτίου -ημέρα που άρχισε η Επανάσταση-, στις 25 του ίδιου μήνα για να συμπίπτει με μια θρησκευτική ανοησία την οποία αποκαλούν... Ευαγγελισμό της Θεοτόκου!»
Και λίγο παρακάτω, στη σελίδα 81, διαβάζουμε: «Απ’ όλες τις άλλες εικόνες, αυτές της Παναγίας είχαν μια ασυνήθιστη για αγιογραφία γλύκα και ανθρωπιά. Ορισμένες ακόμη φορές εξέπεμπαν και μια θηλυκή ομορφιά, η οποία με έθελγε». Και σε άλλο σημείο για την εικόνα της Παναγίας: «Για μένα, περιέργως, ήτανε πράγματι μια όαση ομορφιάς μέσα στην ασχήμια και κακομοιριά όλων των υπόλοιπων αγιογραφιών. Πολλές φορές δε, τη φαντασιωνόμουν σαν μια όμορφη, καλλίγραμμη νεαρή μητέρα, να περιφέρεται με τα σανδάλια της στους χωματόδρομους της Ναζαρέτ, γεμάτη ζωή και ανύποπτη, ασφαλώς, για τον ανιστόρητο και εξωπραγματικό ρόλο που της επιφύλασσε η ανθρώπινη άγνοια και η εκμετάλλευσή της από τον εκκλησιαστικό σκοταδισμό. Είναι και η μόνη εικόνα την οποία, για ανεξήγητους λόγους, έχω ακόμη κρεμασμένη στο δωμάτιό μου».
Επίσης, ο επίτιμος αρχηγός ΓΕΝ στη συνέντευξή του στην «Espresso» είχε δηλώσει άθεος, με αποτέλεσμα λίγες μέρες αργότερα ο βουλευτής της Ν.Δ. Γιώργος Σούρλας να ζητήσει, με ερώτησή του που κατάθεσε στη Βουλή, να αφαιρεθεί ο τίτλος του επίτιμου αρχηγού ΓΕΝ ναύαρχου Αντώνη Αντωνιάδη.
Ο επίτιμος αρχηγός ΓΕΝ Αντώνης Αντωνιάδης κλείνει το βιβλίο του ως εξής: «Στην ερώτηση γιατί δεν παραιτήθηκα από το Ναυτικό αφού δεν ήμουν χριστιανός, απαξιώ να απαντήσω. Τη θεωρώ τόσο βαθιά απολίτιστη και βλακώδη, ώστε να με πείθει ότι η νοητική θόλωση του ερωτώντος δεν θα του επιτρέψει ποτέ να καταλάβει και την πιο απλοϊκή απάντηση την οποία θα μπορούσα να δώσω».
Συγχαρητήρια κ. Δώρα Αντωνίου
Λοιπόν επιθυμώ να απαντήσω στον προδότη πίστης και πατρίδας (γιατι αυτα τα δύο ειναι συννηφασμένα) κ. Αντωνιάδη.
Απόλυτα εξευτελισμένος και υποκριτής ο πρωην αρχηγός ΓΕΝ κ. Αντωνιάδης, παραλείπω το μικρο όνομά του διότι το Αντώνιος είναι όνομα καθαρά χριστιανικό (δεν παρουσιάζεται στους αρχαίους προχριστανικούς χρόνους) και προφανώς θα το σιχαίνεται κι ο ίδιος ως ιουδαϊκό (αλλα ξέχασα να του πώ ότι δεν ύπαρχει στο Ισραήλ το όνομα Αντώνιος ούτε καν ως μεταφραση).
Φυσικά η μέγιστη υποκρισία απο πλευράς του είναι ότι δέχθηκε να υπηρετεί το δοξασμένο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό το οποίο βρίσκεται κατω απο την Ελληνική σημαία του Χριστού με τον καταλευκο σταυρό. Τον φαντάζομαι τον κακομοίρη κάθε πρωί ξυπνώντας να είναι επι χρόνια υποχρεωμένος να χαιρετά την γαλανόλευκη Ελληνοχριστιανική σημαία. Παραξενο να μην βρεί το κουράγιο να παραιτηθεί διαμαρτυρόμενος τόσα χρόνια. Λετε να του άρεσε ο μισθός;
Φίλτατε κ. Αντωνιάδη σαν στρατιωτικός δεν μαθατε να σεβεστε την κληρονομιά και την παράδοση που μας άφησε ένας προκάτοχός σας ο Θεοδωρος Κολοκοτρώνης και οι συμπολεμιστές του επαναστάτες (ή και αυτούς τους έχετε χεσμενους και θα τους απαγορεύατε να ανέβουν στο καραβι σας) οι οποίοι είπαν ότι "αγωνίστηκαν για του Χριστού την πίστη την Αγία και της Πατρίδος την Ελευθερία".
Ειναι αξιοθρήνητοι όλοι αυτοί οι τύποι που σβήνουν με μια μονοκοντηλιά την Ελληνική ιστορία 2000 χρόνων και θυμούνται και τονίζουν και καλα μόνο την αρχαία ελληνική. Δηλαδή κύριοι μετά την ένδοξη αρχαία Ελλάδα δεν υπήρξε καμια συνεχεια στο γένος αυτό;
Σας ενοχλεί το ότι συνυφανθηκε η Ελληνική μας ταυτότητα με την Χριστιανική και δημιούργησε νέους ηρωες, αγίους, μαρτυρες και μια τεραστια πανισχυρη αυτοκρατορία με ξεχωριστό μεγαλειώδη πολιτισμό, σεβαστή απο όλα τα τοτε έθνη αλλα και απο όλους τους συγχρονους ιστορικούς και η οποία μας προστάτευσε απο τον σκοταδισμό του Ευρωπαϊκού Μεσαίωνα, μετεφερε τα φώτα της μετα την καταλυσή της στους Ευρωπαίους και συντέλεσε στο να μαθουν αυτοί οι αδαείς τον αρχαιοελληνικό ανθρωποκεντρικό πολιτισμό εμπλουτισμένο με τις αρχές του χριστιανισμού όπως μονο εμείς τον βιώσαμε και να οδηγηθούν στην Αναγέννησή τους.
Να σας θυμισω κ. Αντωνιαδη ότι ο Χένρι Κισσινγκερ, εξηγώντας πως θα αλλοτριωθεί ο σύγχρονος νεοέλληνας, είπε σε κύκλο ανθελλήνων φίλων του ότι θα πρέπει "να αποξενωθεί προτίστως απο την γλώσσα και την θρησκεία του" και τα υπόλοιπα θα είναι εύκολα.
Χαιρομαι κ Αντωνιαδη που έξω απο το "πλοίο" σας θα κρατούσατε τους κληρικούς Αθανάσιο Διάκο, Παπαφλέσσα τον μοναχό Σαμουήλ και χιλιαδες άλλους ανθρώπους που έχυσαν το αίμα τους για να μπορείτε να λέτε ελεύθερα, εσείς και οι όμοιοί σας ότι σας κατέβει. Και εχω μια ακομα καλύτερη πρόταση για σας και το "πλοίο" σας. Η άναρτηση μιας κόκκινης σημαίας με ένα λευκό μισοφέγγαρο. Οπότε σε αυτήν την περίπτωση δεν θα ανέβαιναν απο μόνοι τους και δεν θα χρειαζόταν να τους το απαγορεύσετε.
Αν πιστεύετε ότι ο ανθρωπος αυτός ασκούσε τα καθηκοντά του χωρις προβλημα μιας και μπορει να εχει ότι απόψεις θέλει;
Θα το θέσω πιο απλά. Ειναι διαταγή του Πολεμικού Ναυτικού να συνοδεύεται το Αγιο Ευαγγελιο, η εικόνα του Αγίου Νικολάου απο άγημα ναυτών. Αυτός υπάκουε αυτη την διαταγή;
Την Κυριακή το πρωί σε ολοκληρο τον Ελληνικό στρατό οι στρατιωτες και οι ναυτες εχουν το δικαίωμα να ζητήσουν ως ελευθεροι άνθρωποι, εκκλησιασμό. Τον επέτρεπε;
Σε όλα τα Πολεμικά πλοία ή στρατόπεδα οι στρατευμένοι έχουν το ελευθερο δικαίωμα να τύχουν των μυστηρίων και των λειτουργιών της Εκκλησίας, όπως εξομολόγηση, Θ.Λειτουργία κλπ. Φυσικά η προσέλευση είναι ελευθερη μονο για όσους το επιθυμούν, κι όχι υποχρεωτική. Δεν νομίζεις ότι είναι φασιστική νοοτροπία να το αρνήσαι. Δεν μπορω να το παιζω δια της βίας άθεος επειδη ετσι επιθυμεί ο κυβερνητης του πλοίου. Εδω κάποιοι άλλοι κάνουν άοπλη κοινωνική θητεία και τους προστατεύει ο νόμος πλέον (αυτο ειναι άλλο θέμα για συζήτηση), τα παιδιά που κανουν κανονικά την θητεία τους πρεπει να μην ασκούν το αναφαίρετο ανθρωπινο δικαίωμα στην θρησκευτική ελευθερια μέσα στο πλοίο όπως λεει ο νόμος;
Φαντάσου να πήγαινε και κανένας ναυτης να του πεί ότι θα βάφτιζε το παιδί του, για να πάρει άδεια τι θα άκουγε;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.