«ΕΠΕΚΤΑΤΙΚΗ ΕΘΝΙΚΗ πολιτική» ήταν η Επανάσταση των Ελλήνων το 1821 ενώ η Ελληνική εθνική ταυτότητα είναι στηριγμένη σε μύθους και «ενισχύεται αποφασιστικά από την αποσιώπηση σημαντικών ιστορικών πληροφοριών» αναφορικά με το μεγαλείο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας!
ΤΟΥ ΜΑΝΟΛΗ ΓΑΛΑΝΗ / manolisgalanis@protothema.gr
Αυτές οι εθνικά επικίνδυνες απόψεις δεν ανήκουν σε κάποιον Τούρκο ιστορικό-δεκανίκι των ανθελληνικών επιδιώξεων της Αγκυρας, αλλά εκφράζουν απόλυτα την ειδική γραμματέα Ενιαίου Διοικητικού Τομέα Θεμάτων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, Εκπαίδευσης Ελληνοπαίδων, κυρία Θάλεια Δραγώνα, η οποία ανέλαβε τα καθήκοντά της στο υπουργείο Παιδείας την περασμένη εβδομάδα!
Η απόφαση του πρωθυπουργού κ. Γιώργου Παπανδρέου να διορίσει την πρώην βουλευτή Επικρατείας του ΠΑΣΟΚ (τη διετία 2007-2009), γνωστή για τις «προοδευτικές» ιστορικές ιδέες της, επικεφαλής του σχεδιασμού και της χάραξης της εκπαίδευσης των Ελληνόπουλων, γεννά έντονα ερωτήματα και επαναφέρει στη μνήμη μέρες του ανιστόρητου βιβλίου Ιστορίας της κυρίας Μαρίας Ρεπούση.
Οι απόψεις της τέως γραμματέως του Τομέα Παιδείας του Κινήματος και καθηγήτριας Κοινωνικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών αναφορικά με τις αλλαγές πουπρέπει να γίνουν στο εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι διαχρονικά σταθερές, στην προαναφερθείσα κατεύθυνση, επιτείνοντας τον προβληματισμό γύρω από το σκεπτικό της επιλογής της.
Βασικός άξονας της επιχειρηματολογίας της κυρίας Δραγώνα για την εκ βάθρων αλλαγή των σχολικών συγγραμμάτων είναι ότι διαμορφώνουν στους Ελληνες μαθητές μια «ψευδαισθητική και απατηλή ταυτότητα», προβάλλοντας το μεγαλείο του αρχαιοελληνικού πολιτισμού και τα ανδραγαθήματα των προγόνων μας (!), ενώ αυτή η «στρατηγική παρέκκλισης» στηρίζεται στην «αποσιώπηση της σημασίας, της τεράστιας δύναμης, της έκτασης και του κύρους της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας»! Από τις πραγματικά πρωτοφανείς θέσεις της ειδικής γραμματέως Εκπαίδευσης Ελληνοπαίδων προκύπτουν σοβαρές ενστάσεις για τα κριτήρια βάσει των οποίων στελεχώνονται νευραλγικές θέσεις της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, καθώς και αυξημένο ενδιαφέρον για τη μεταρρυθμιστική πλατφόρμα που προτίθεται να προωθήσει στον ευαίσθητο χώρο της Παιδείας.
Ενδεικτικό του εκπαιδευτικού και ιστορικού πλαισίου στο οποίο κινείται η κυρία Δραγώνα είναι το βιβλίο που επιμελήθηκε σε συνεργασία με τον Τούρκο καθηγητή Κοινωνιολογίας στο Πανεπιστήμιο Μπογάζιτσι της Κωνσταντινούπολης, Φαρούκ Μπιρτέκ, με τίτλο «Ελλάδα και Τουρκία – Πολίτης και Εθνος-Κράτος». Το βιβλίο αυτό, το οποίο εκδόθηκε τον Ιούνιο του 2006,είναι αποτέλεσμα διεπιστημονικού διαλόγου μεταξύ Τούρκων και Ελλήνων κοινωνικών επιστημόνων, στον οποίο πρωτοστατεί η ίδια ήδη από τα μέσα της περασμένης δεκαετίας. Βάσει της επιστημονικής προσέγγισης της κυρίας Δραγώνα στην ενότητα «Πώς οι Ελληνες και οι Τούρκοι μαθητές αντιλαμβάνονται την ιστορία, το έθνος και τη δημοκρατία», απαιτούνται άμεσες αλλαγές στα σχολικά βιβλία της Ιστορίας, της Γλώσσας και της Γεωγραφίας, αφού παρουσιάζουν το ελληνικό έθνος να έλκει την καταγωγή του στην αρχαιότητα, κάτι που για την ίδια δεν ισχύει! Η νέα ειδική γραμματέας Εκπαίδευσης Ελληνοπαίδων δικαιώνει απόλυτα τους ανθελληνικούς ισχυρισμούς των Τούρκων υποστηρίζοντας ότι η απεικόνιση του ελληνικού έθνους στα σχολικά βιβλία της χώρας μας «ενισχύεται αποφασιστικά από την αποσιώπηση σημαντικών ιστορικών πληροφοριών» (σελ.334).
Η συστηματική διαστρέβλωση της Ιστορίας από το ελληνικό κράτος, κατά την κυρία Δραγώνα, υλοποιείται με την παρουσιαζόμενη «πολιτισμική ‘‘καθαρότητα’’» των Ελλήνων, μέσω της άρνησης «των επιδράσεων, με δεδομένο τον εθνικό μύθο της πολυχιλιετούς πολιτισμικής ‘‘διατήρησης’’, πριν απ’ όλα αρνείται να αναγνωρίσει τις οθωμανικές και τουρκικές επιδράσεις» (σελ. 336). Το μεγάλο «παράπονο» της νέας ειδικής γραμματέως του υπουργείου Παιδείας είναι η άνιση και άδικη μεταχείριση που επιφυλάσσουν τα σχολικά μας βιβλία στους Τούρκους, σε αντιδιαστολή με την «επεκτατική εθνική πολιτική κατά τον 19ο και 20ό αιώνα» των Ελλήνων! «Η διεκδίκηση εδαφών, για παράδειγμα, αναφέρεται συστηματικά ως μέρος των ‘‘εθνικών δικαίων’’ των Ελλήνων και σαν αθέμιτη επιθετικότητα για όλους τους ‘‘άλλους’’» (σελ. 332).
Η κυρία Δραγώνα φαίνεται να ενοχλείται ιδιαίτερα και από τον ηρωισμό του ελληνικού έθνους. «Οι στρατιωτικές νίκες αποδίδονται στον ηρωισμό των Ελλήνων και οι αντίστοιχες ήττες είτε δεν ερμηνεύονται είτε αποδίδονται στο πλήθος ή στην αγριότητα των κάθε εθνικότητας αντιπάλων» (σελ. 332), ενώ χαρακτηρίζει «ανιστορική και συναισθηματικά φορτισμένη μονομέρεια» την αφήγηση της Σφαγής των Ελλήνων στη Σμύρνη το 1922!
«Τα μόνα δεδομένα στα βιβλία αφορούν τις συγκρούσεις των δύο κρατών, από το 1922, που περιγράφεται με ανιστορική και συναισθηματικά φορτισμένη μονομέρεια» (σελ. 339). Στο μεταξύ, η έντονη ενόχληση της κυρίας Δραγώνα με το γεγονός ότι στα σχολικά βιβλία οι Ελληνες «εμφανίζονται ‘‘ηρωικοί’’, ‘‘μεγαλόψυχοι’’, ‘‘αποφασισμένοι’’, ‘‘άφοβοι’’, ‘‘έτοιμοι να θυσιαστούν για την πατρίδα τους και την ελευθερία’’» (σελ. 89) είχε ήδη γίνει γνωστή από το 1997 στο βιβλίο «Τι είν’ η πατρίδα μας;»,το οποίο είχε επιμεληθεί με ην καθηγήτρια Κοινωνιολογίας Αθηνών, κυρία Αννα Φραγκουδάκη. Οι ίδιες απόψεις και για τον «εθνικισμό» της Επανάστασης και την ασυνέχεια του ελληνικού έθνους.
«Ο λόγος των σχολικών βιβλίων για το έθνος, την κουλτούρα, την πολιτισμική ομοιογένεια και την εθνική συνέχεια από την αρχαιότητα εμφανίζεται να παραμένει εγκλωβισμένος στους μύθους και τις αντιφάσεις ενός εθνικισμού του 19ου αιώνα» (σελ. 16). Εν κατακλείδι, η ελληνική εθνική ταυτότητα που καλλιεργούν τα σχολικά βιβλία είναι «μια ψευδαισθητική ταυτότητα». «Αυτή η απατηλή ταυτότητα έχει ανάγκη από μύθους (όπως αυτοί που συναντάμε στα σχολικά εγχειρίδια αλλά και στις κυρίαρχες κοινωνικές αναπαραστάσεις), που εκτρέφουν τη φαντασιωτική σημασία της» (σελ. 88)!
Το «κερασάκι».
Ως βιβλίο-«παράδειγμα» έχει χαρακτηρίσει η ειδική γραμματέας Εκπαίδευσης Ελληνοπαίδων, κατά το πρόσφατο παρελθόν, το βιβλίο «Το βάσανο της Ιστορίας», το οποίο πρότεινε μέσω της προσωπικής ιστοσελίδας του ο κ. Γιώργος Παπανδρέου και κατέβασε ύστερα από σχετικό δημοσίευμα του ΘΕΜΑτος».
Η κυρία Δραγώνα στο τεύχος Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου 2008 του περιοδικού «Σύγχρονα Θέματα» αναφέρει ότι το βιβλίο αποδίδει «μεγάλη σημασία σε τέτοιου τύπου εγχειρήματα», καθώς το συγκεκριμένο «αποτελεί παράδειγμα», χαρακτηρίζοντας μάλιστα την Επανάσταση του 1821 «ελληνικό εθνικισμό που ήταν συνδεδεμένος με αλυτρωτισμό και επεκτατισμό»!
Μια Παλιά Ιστορία. Περιγράφοντας την Ελλάδα σαν εκτροφείο ρατσιστών!
Οι ανθελληνικές τοποθετήσεις της κυρίας Θάλειας Δραγώνα δεν περιορίζονται στα προκλητικά της βιβλία. Φαίνεται πως η νέα ειδική γραμματέας εκπαίδευσης Ελληνοπαίδων προσέβαλε τους Ελληνες και σε εκδηλώσεις στις οποίες συμμετείχε και, μάλιστα, ακόμα και μπροστά σε εκπροσώπους ξένων χωρών. Χαρακτηριστική -και έντονα χαραγμένη, ακόμη και σήμερα, στη μνήμη των ξένων διπλωματών- ήταν η παρουσία της στο κλειστό συνέδριο της βρετανικής πρεσβείας, τον Οκτώβριο 2005, στην Υδρα. Η κυρία Δραγώνα ήταν μια από τους 40 επιλεγμένους καλεσμένους-ομιλητές της «μυστικής» συγκέντρωσης που διοργάνωσαν οι Βρετανοί με τη βοήθεια του ΕΛΙΑΜΕΠ.
Αντικείμενο της τοποθέτησής της, τα δικαιώματα των μειονοτήτων» και η «πολυπολιτισμικότητα». Οταν έλαβε τον λόγο, φέρεται να εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση στην Ελλάδα, περιγράφοντάς την περίπου σαν ένα εκτροφείο ρατσιστών. Συγκεκριμένα, ενώπιον του τότε Βρετανού πρέσβη κ. Σάιμον Γκας, πλήθος διπλωματών αλλά και δημοσιογράφων των «Financial Times», του BBC και του «Economist», κατηγόρησε σύμφωνα με πληροφορίες τους Ελληνες δικαστές ότι στοχοποιούν τους μετανάστες και τα ελληνικά media και τους δημοσιογράφους πως δεν χάνουν την ευκαιρία να κατηγορήσουν τους αλλοδαπούς για ό,τι στραβό συμβαίνει στην Ελλάδα. Φέρεται, μάλιστα, να έφτασε στο σημείο να «προτείνει» στα ευρωδικαστήρια να επιβάλουν πρόστιμα στην Ελλάδα για τη ρατσιστική συμπεριφορά των πολιτών της. Ο «πύρινος» λόγος της κυρίας Δραγώνα δεν πάγωσε μόνο τους υπόλοιπους Ελληνες συμμετέχοντες αλλά και τους ίδιους τους Βρετανούς.
Ο ίδιος ο τότε Βρετανός πρέσβης ένιωσε την ανάγκη να τοποθετηθεί αμέσως μετά και να αναφερθεί σε αντίστοιχα περιστατικά που καταγράφηκαν στη χώρα του, προκειμένου να αμβλύνει τις εντυπώσεις εις βάρος της Ελλάδας.
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
Το είδαμε στο Greek National Pride
(Δείτε και προηγούμενη αναρτησή μας ΕΔΩ)
Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια. Εχει και η ανεκτικότητα τα όρια της. Η πάει ΤΩΡΑ σπίτι της ή αρχίζουμε το πάρτυ. Μην λένε μετά ότι τα blogs φταίνε για όλα.......
3 σχόλια:
Νέα περίπτωση Ρεπούση στο υπουργείο Παιδείας
Χθες, Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 2009 και ώρα 08:00, πραγματοποιήθηκε κατάθεση στεφάνου από την ΟΝΝΕΔ και την ΔΑΠ-ΝΔΦΚ για την επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου.
Εκ μέρους της ΟΝΝΕΔ κατέθεσε στεφάνι ο Πρόεδρος Γεώργιος Παπανικολάου, εκ μέρους της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ ΑΕΙ ο Γραμματέας Γιώργος Παπαδομιχελάκης και εκ μέρους της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ ΤΕΙ ο Γραμματέας Αντώνιος Μάγκλαρης.
36 χρόνια μετά το μήνυμα του Πολυτεχνείου για ελευθερία και δημοκρατία παραμένει ζωντανό και επίκαιρο. Ο αγώνας της νέας γενιάς για καλύτερο μέλλον συνεχίζεται καθημερινά. Βασική προϋπόθεση για την επιτυχία του αγώνα είναι η ενεργή συμμετοχή όλων.
Η κατάθεση πραγματοποιήθηκε σε ήρεμο κλίμα, γεγονός που καταμαρτυρεί το πνεύμα συναίνεσης και συνεργασίας που διακατέχει όλες τις πολιτικές νεολαίες αλλά και τις φοιτητικές παρατάξεις.
Καλά κάνανε τα παιδιά και τίμησαν την όποια εξέγερση αλλά έχω μια απορία: Την πρώτη βδομάδα του Δεκέμβρη θα κάνουν το ίδιο στο Σύνταγμα Μακρυγιάννη, όπου κάποιοι έδωσαν τη ζωή τους το 1944, στον αγωνα του Ελληνισμού εναντια στην επιβολη κοκκινου στυγνου φασισμού στη χωρα μας, για να κουνιούνται αυτοί σήμερα; Ή σας είπαν να μην πάτε εκεί που ειναι γιορτη μισους, αλλά να πάτε πάση θυσία έστω και αξημέρωτα (8:00μ πμ) στο Πολυτεχνείο; ετσι πιστευουν οι ψευτοδημοκρατες...
17 Νοε 2009 11:13:00 πμ
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...
ΟΝΤΩΣ ΒΓΗΚΑΝ ΟΙ ΒΡΥΚΟΛΑΚΕΣ ΚΟΚΚΙΝΟΙ ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΑΦΟ ΤΟΥΣ ΤΟΥ 1989.
ΜΠΡΑΒΟ ΜΝΗΜΗ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ.
17 Νοε 2009 11:14:00 πμ
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...
«Είναι βέβαιον πως αν οι φαρισαίοι ζούσαν σήμερα στην Ελλάδα θα αισθανόντουσαν ότι είναι τέρατα ειλικρινείας …» Στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις και ό,τι οι φίλοι σου σε δηλώσουν. Έτσι, λοιπόν, σύμφωνα με τα όσα είχε δηλώσει προ ετών ο Λουδοβίκος των Ανωγείων στην «Ελευθεροτυπία», ο Καραμανλής είναι… αριστερός. Ο Καραμανλής είναι αριστερός και είναι αριστερός γιατί του αρέσει η μουσική του Λουδοβίκου και γιατί κατέθετε σε κάθε ευκαιρία στεφάνια στα μνημεία των κομμουνιστών. Αυτό σαν ένα μικρό δείγμα της απόλυτης ιδεολογικής και πολιτικής κυριαρχίας, μιας κυριαρχίας που αγγίζει τα όρια της δικτατορίας, της αριστεράς σε αυτήν την χώρα Ζούμε μέσα σε ένα οικονομικό καθεστώς που αναμφισβήτητα είναι σκληρά καπιταλιστικό. Αυτό δείχνει το γεγονός ότι τα κέρδη των τραπεζών στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερα από οποιαδήποτε σχεδόν χώρα του κόσμου, ενώ οι μισθοί είναι οι μικρότεροι από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενώσεως. Οι περισσότεροι πλουτοκράτες, όμως, έχουν προέλευση μαρξιστική. Ενώ από την άλλη πλευρά, το μεγαλύτερο μέρος της οικονομίας της Ελλάδος ανήκει στο κράτος. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις, που διαβάζουμε στις κοσμικές στήλες των εφημερίδων, που μερακλωμένοι αριστεροί σε πολυτελείς βίλες πίνοντας γαλλική σαμπάνια και τρώγοντας ρωσικό χαβιάρι, τραγουδούν γεμάτοι πάθος τραγούδια όπως «Στην Δραπετσώνα πια δεν έχουμε ζωή…»! Σίγουρα, πια δεν έχουν ζωή στην Δραπετσώνα, αφού το επαναστατικό τους καθήκον τους οδήγησε σε κάποιες ταπεινές καλύβες στο Ψυχικό, στην Εκάλη, στην Πολιτεία και στα πολυτελή παραλιακά προάστια!!! Είναι βέβαιον πως αν οι φαρισαίοι ζούσαν στην σημερινή Ελλάδα, θα αισθανόντουσαν ότι είναι τέρατα ειλικρινείας μπροστά στην νομενκλατούρα της εξουσίας αυτού του προτεκτοράτου…
Όλα αυτά συμβαίνουν στο θλιβερό προτεκτοράτο «Γιουνανιστάν» μέσα στο οποίο λέξεις, πολιτικοί όροι και ιδέες έχουν χάσει την σημασία τους. Όλοι τους, όλοι οι «σπουδαίοι» του κατεστημένου είναι δήθεν αριστεροί και δήθεν δεξιοί, είναι όλοι τους καπιταλιστές για το χρήμα και όλοι τους είναι απάτριδες εις βάρος του εθνικού συμφέροντος.
Διαφωτιστικό το άρθρο σας και γεννά πλήθος συναισθημάτων. Η άποψή μου:ΔΕΝ πρόκειται να πάει σπίτι της, αρχίστε ΤΩΡΑ το πάρτυ και με πολύ δυνατή μουσική, με τις ευλογίες και ευχαριστίες μου.
Δημοσίευση σχολίου