Είναι συστηματική η υποβάθμιση και ο διαμελισμός του Ελληνισμού, αλλά ο Κάδμος είναι ο πιο αμφιλεγόμενος Έλληνας της αρχαιότητας. Σύμφωνα προς την Ωγυγία ο Αγήνωρ ήρθε στη Φοινίκη και νυμφεύτηκε την Τηλέφασσαν και γέννησαν την Ευρώπη, τον Κάδμο, τον Φοίνικα και τον Κίλικα. Υπάρχουν βέβαια και άλλες εκδοχές γιατί κάθε λαός και κάθε συγγραφέας φτιάχνει ή τροποποιεί τον αρχικό μύθο στα μέτρα του.
Τούτη την Ευρώπη θέλει να κλέψει ο Ζευς και για τον σκοπό αυτό έγινε ταύρος και πήγε στην αγέλη Αγήνορος. Όταν τον είδε η Ευρώπη τόσο καλό και ήμερον έπαιζε μαζί του και κάποια στιγμή ανέβηκε στη ράχη του. Τότε εκείνος πήδησε τη θάλασσα και πήγε στην Κρήτη. Τότε ο Αγήνωρ έστειλε τα παιδιά του με την εντολή να βρουν την Ευρώπη αλλιώς να μην επιστρέψουν. Απέπλευσαν ο καθένας με δικό του στόλο, ο μεν Κάδμος με την Τηλέφασσα και ο Θάσος του Ποσειδώνος με τον Κίλικα με το δικό του στόλο. Όμως δεν την βρήκαν και έμειναν σε διάφορα μέρη. Ο μεν Φοίνιξ στην Φοινίκη η οποία πήρε το όνομα του, αυτός κατ’ άλλους είχε την Τηλέφασσα γυναίκα και γέννησε τον Πύρρο, την Αστυπάλαια, την Ευρώπη και Φοινίκη. Ο Κίλιξ έμεινε στην Κιλικία που πήρε το όνομα του, ο δε Θάσος ήρθε στην Ολυμπία όπου αφιέρωσε άγαλμα δέκα πηχών του Τυρίου Ηρακλέους έργο του Ονατά και από εκεί ήρθε στη νήσο Θάσο και έδωσε σ’ αυτήν το όνομα του. Εκτισε ομώνυμη πόλη και εισήγαγε την λατρεία του Τυρίου Ηρακλέους, η οποία λατρευόταν μέχρι των νεωτέρων χρόνων.
Ο Κάδμος ήρθε πρώτα στη Ρόδο και έχτισε ιερό του Ποσειδώνος, σαν τάμα που τον έσωσε από τρικυμία. Άφησε εκεί και μερικούς Φοίνικες επιμελητές και μερικά αφιερώματα στη Λίνδια Αθηνά. Μετά πήγε στη νήσο Καλλίστη και άφησε αποικία με άρχοντα τον Μεμβλίαρο. Περιήλθε πολλούς άλλους τόπους και μη ευρών την Ευρώπη κατέληξε στη Θράκη όπου απέθανε η μητέρα του. Εκεί ανακάλυψε τα χρυσοφόρα μεταλλεία του Παγγαίου. Έπειτα ήρθε στο μαντείο των Δελφών, όπου έλαβε χρησμό να πάψει να ασχολείται με την Ευρώπη, αλλά να ακολουθήσει αγελάδα και όπου αυτή πέσει εκεί να κτίσει πόλη. Τραβάει προς Φωκίδα ακολουθώντας μια αγελάδα που είχε ξεκόψει από την αγέλη του Πελάγοντος και αυτή τελικά έπεσε στη Βοιωτία. Εκεί ο Κάδμος έκτισε την Καδμεία. Οι Εκτήνες κάτοικοι της περιοχής χάθηκαν από τον Κατακλυσμό του Ωγύγου και μετά ήρθαν οι Αονες και Υαντες. Οι μεν Αονες φιλονίκησαν με τον Κάδμο και έφυγαν, οι δε Υαντες έμειναν και αφομοιώθηκαν με τους Φοίνικες. Κατόπιν για να κάνει θυσία στην Αθηνά έστειλε τον Δηιλέοντα και τον Σέριφο να βρουν νερό και τους έφαγε ο δράκων. Φόνευσε τον δράκοντα και έσπειρε τα δόντια του κατά συμβουλήν της Αθηνάς και φύτρωσαν ένοπλοι άνδρες οι λεγόμενοι Σπαρτοί. Κατόπιν συμβουλής της Αθηνάς τους έριχνε πέτρες και αυτοί νομίζοντες ότι βάλλονται μεταξύ τους σκοτώθηκαν όλοι εκτός από τον Εχίονα, Ουδαίο, Χθόνιον, Υπερήνορο και Πέλωρο. Κατ’ άλλους ο Αρης και η Αθηνά έδωσαν τους μίσους οδόντες στον Αθάμαντα και τους άλλους μισούς στον Αιήτη. Άλλη εκδοχή λέει ότι οι μισοί οδόντες έμειναν στον Κάδμο και αυτός τους έσπειρε και βγήκαν Σπαρτοί άνθρωποι. Εξοργισθείς ο Άρης για το φόνο του δράκου κράτησε δούλο τον Κάδμο ένα ενιαυτόν που τότε ισοδυναμούσε με οκτώ χρόνια. Μετά η μεν Αθηνά του έδωσε την βασιλεία και ο Ζευς τον Αρμονία γυναίκα.
Σχολίαση:
1/ Φοινίκη, ελληνική ονομασία "φοινός,-ή- ό σημαίνει το πορφυρό χρώμα του αίματος. Το τοπωνύμιο Φοινίκη υπήρχε στην Ελλάδα πολύ πριν από τον εποικισμό των Συριακών παραλίων.΄Ηταν η πρωτεύουσα στην Β. Ήπειρο, στο σημερινό Φοινίκι (εγγύς Χειμάρας). Τα τοπωνύμια Φοινίκη και Ποσείδι αφθονούν στην Ελλάδα. Αποτελούν μια ισχυρή ένδειξη της ελληνικότητας της Φοινίκης.
2/ Σύμφωνα με το θρύλο το όνομα το πήρε από τον Φοινικαίο τον οποίο ο γιος του Καλής τον ενταφίασε στη ράχη και ίδρυσε την πόλη Φοινίκη με το όνομα του πατέρα του. Σύμφωνα με άλλη εκδοχή την Φοινίκη της Ηπείρου έκτισε μια βασιλοπούλα που ήρθε από την Ανατολή. Φορούσε 9 αρμαθιές φλουριά στον λαιμό της!
3/ Ένας μεγάλος κατακλυσμός έγινε την περίοδο μεταξύ 20.000 και 18.000 π.Χ και αυτός είναι ο Κατακλυσμός του Ωγύγου. Επακολούθησαν δύο ακόμη κατακλυσμοί: του Δαρδάνου και του Δευκαλίωνος.
4/ Χαονία: Κατείχε μέρος της Ν.Δ Ηπείρου, όπου σήμερα η Χιμάρα Αναφέρεται ως αρχαία πρωτεύουσα της Χαονίας. Εχει τριπλή οχύρωση. Οι ογκόλιθοι φτάνουν τις διαστάσεις 3,20 μήκος, 2,20 ύψος και 1,60 πλάτος και βάρος γύρω στους 30 τόνους. Μέσα στην περίφραξη απλώνονταν η Ακρόπολη μήκους 650 μ. .Ιδρύθηκε τον 5ον αι. π.Χ.
5/ Ο Κάδμος γιός του Αγήνορος ήταν Έλληνας. Ο πατέρας του ήρθε στη Φοινίκη από την Αίγυπτο χώρα με πυκνό Ελληνικό πληθυσμό. Είχε πολλές Ελληνικές πόλεις και κάτω από την επίδραση του Ερμή του Τρισμέγιστου και του πρώτου φαραώ Μένες ή Μινά, γιού του Μίνωα βασιλιά της Κρήτης μπήκε στον πολιτισμό. Αν δεν ήταν Έλληνας δεν θα τον δέχονταν στην Βοιωτία οι γηγενείς λαοί και το μαντείο των Δελφών δεν θα του έδινε θετική συμβουλή να μείνει στην περιοχή. Όλα όσα λέγουν για φοινικική εθνότητα, γλώσσα, γραφή κλπ είναι ψεύδη που δημιουργήθηκαν για να πλήξουν τον ενιαίο πολιτισμό του Ελληνικού (Πελασγικού) κόσμου της περιοχής.
(7/12/25)
*Αμφικτύων ο Υποστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Συγγραφέας, Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών
http://www.amphiktyon.blogspot.com (Το κύριο ιστολόγιο μου)
AMPHIKTYON ARTICLES & BOOKS-POEMS (παλαιό)
AMPHIKTYON.BLOGSPOT.COM (Στην Αγγλική γλώσσα)
ANCIENT OLYMPICS-ATHLETICS (Οι Ολυμπιακοί Αγώνες)
amphiktyon-poetry.blogspot.com (Η ποιητική συλλογή μου)
AMPHIKTYONBOOKS (Βιβλία, Μελέτες και διαχρονικά κείμενα)
https://amphiktyon.org (Η ατομική μου ιστοσελίδα)

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.