Ο Κέκροψ ήταν αυτόχθων όπως έλεγαν οι κάτοικοι των Αθηνών. Όμως όπως πάντα μπροστά βγαίνουν οι φοινικιστές και λένε τη γνωστή εκδοχή τους, ότι δηλαδή ήρθε από την Αίγυπτο αφού πέρασε από την Κύπρο και έκτισε την Σαλαμίνα. Στην Αθήνα νυμφεύθηκε την Αγραυλον του Ακταίου και έμεινε διάδοχος του βασιλείου. Έκανε απογραφή για να πληροφορηθεί τον αριθμό των κατοίκων. Προς τούτο όρισε έκαστος να ρίξει μια πέτρα και καταμετρήθηκαν 2.000 κάτοικοι. Από τότε ονομάστηκε «λαός» εκ του «λάας=λίθος».
Επειδή ήταν διεσπαρμένοι και οι Αονες της Βοιωτίας και οι ληστές της Καρίας λήστευαν τη χώρα τους συνάθροισε σε δώδεκα πόλεις: Κεκροπία, Τετράπολιν, Επακοίαν, Δεκέλειαν, Ελευσίνα, Αφίδνας, Θορικόν, Βραυρώνα, Κυθερώ, Σφητώ, Κηφισίαν και Φαληρόν. Κάθε πόλη ήταν και ένας Δήμος, διαίρεσε δε την Αττική σε τέσσερις φυλές ήτοι: Ακταίαν, Παραλίαν, Κεκροπίδα και Αυτόχθονα. Μετά πολλαπλασιάστηκαν οι φυλές και τα ονόματα. Ο Κέκρωψ έκτισε ναό της Αθηνάς στην Ακρόπολη καθώς και ναόν του Διός και έκανε θυσία αψύχων. Αυτός ημέρεψε το βίον και άλλαξε την αγρία και θηριώδη δίαιτα των ανθρώπων, όρισε τον γάμο. Έτσι τα παιδιά θα γνώριζαν τον πατέρα τους και τη μητέρα τους. Είχε φρόνηση ανθρώπου και δύναμη δράκοντος. Λένε ότι έλαβε την βασιλεία το 1570 π. Χ. και βασίλευσε 50 χρόνια, φέρεται δε σύγχρονος του βασιλιά Λυκάονος που νομίζεται ο πρώτος βασιλιάς των Αθηνών. Όμως τους βασιλείς μεταξύ αυτού και του Ωγύγου τους αγνοούν. Κατά τον ιστορικό Στράβωνα εξουσίαζε και την Βοιωτίαν. Ο Παυσανίας είδε και τον τάφο του. Αυτόν διεδέχθη ο Κραναός. Εκ της Αγραύλης γέννησε ο Άρης την Αλκίππην την οποίαν βίασε ο Αλιρρόθιος του Ποσειδώνος και τον οποίον σκότωσε ο Αρης. Η Αγραύλη έδωσε το όνομα της στην ‘Αγραύλη φυλή’ των Αθηνών. Εκ της Ερσης γέννησε ο Ερμής τον Κέφαλο τον οποίον άρπαξε η Ηώ και τον πήγε στη Συρία. (Υπάρχει και άλλος Κέφαλος και δεν πρέπει να τους συγχέουμε).
Εκεί δε γέννησε τον Τιθωνόν αυτός δε γέννησε τον Φαέθωνα, τον οποίον έλαβε η Αφροδίτη ιερέα στο ναό της. Τελικά, ένας απόγονος του Φαέθωνα ονόματι Σάνδακος με γυναίκα την Φαρμάκη γέννησε τον Κινύρα ο οποίος έγινε βασιλιάς της Ασσυρίας. (Και η περίφημη αυτοκράτειρα της Ασσυρίας η Σεμίραμις ήταν Ελληνίδα από τον Πόντο.)
Έπειτα ο Κινύρας έφτιαξε αποικία στην Κύπρο και έχτισε την Πάφο. Γυναίκα πήρε την Μεθάρμην κόρη του Πυγμαλίωνος βασιλέως των Κυπρίων και γέννησε δύο γιους τον Οξύπορον και τον Αδωνι.
Σχολιασμός:
1/ Από τα προϊστορικά χρόνια οι Έλληνες θεωρούσαν χώρο δικό τους την Εγγύς Ανατολή και πηγαινοερχόντουσαν με μεγάλη ευκολία. Αυτό ίσχυε μέχρι πρότινος διότι λησμονήσαμε τους ομοεθνείς μας στην περιοχή αυτή. Η Μικρασιατική καταστροφή απέκοψε συναισθηματικά τις ρίζες μας στην Ανατολή και έκτοτε δεν μπορούμε να συνέλθουμε και να δούμε αυτό τον χώρο που κάποτε ήταν φιλικός και εθεωρείτο Ελλάδα ότι ακόμη μας θυμάται.
2/ Ο Κέκρωψ έδωσε στα παιδιά της Αττικής το προνόμιο να γνωρίζουν τον πατέρα τους και τη μητέρα τους. Σήμερα οι «πολιτισμένοι» της Δύσης με την ομοφυλοφιλία και την τεχνητή γονιμοποίηση έφεραν και πάλι σε ισχύ την ίδια πρωτόγονη κατάσταση, όπου τα παιδιά δεν γνωρίζουν τους γονείς τους. Ο χαρακτηρισμός του Κέκρωπος σαν «δράκων» μαρτυρεί την εντόπια καταγωγή του.
3/ Η Συρία σε προϊστορικούς χρόνους εκυβερνάτο από Έλληνες βασιλείς και ο Ελληνισμός ήταν ο φορέας του Πολιτισμού στην Ανατολή, συμπεριλαμβανομένης της Μικράς Ασίας, Αιγύπτου, πέριξ της Μεσογείου κ.α
4/ Πριν από τον Λυκάονα και τον Κέκροπα υπήρξαν πολλοί βασιλείς με απώτατο τον Ωγύγο που αναφέρεται στον πρώτο κατακλυσμό (περί το 20.000-23.000 χρόνια π.Χ.). Επομένως, η Αθήνα είναι η αρχαιότερη πόλη στον κόσμο. Αλλά και ο Ελληνισμός δίνει το παρών από το 45-50.000 χρόνων π.Χ. Αυτός που κρατάει στη μνήμη του τρεις Κατακλυσμούς (Δαρδάνου, Δευκαλίωνος και Ωγύγου). Είχε λοιπόν ανάγκη να λάβει πολιτισμό από τους Φοίνικες που ήκμασαν γύρω στο 800-1000 π.Χ; Αυτά είναι φοινίκια ψεύδη. Και θα έπρεπε να αισχύνονται όσοι τα διακινούν.
5/ Από 2.000 κατοίκους τότε σήμερα έχει η μητροπολιτική περιοχή της Αθήνας έχει 3,7–4,6 εκ. κατοίκους. Αλλά οι Έλληνες το γένος λιγοστεύουν.
(18/12/25)
*Αμφικτύων ο Υποστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Συγγραφέας, Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών
http://www.amphiktyon.blogspot.com (Το κύριο ιστολόγιο μου)
AMPHIKTYON ARTICLES & BOOKS-POEMS (παλαιό)
AMPHIKTYON.BLOGSPOT.COM (Στην Αγγλική γλώσσα)
ANCIENT OLYMPICS-ATHLETICS (Οι Ολυμπιακοί Αγώνες)
amphiktyon-poetry.blogspot.com (Η ποιητική συλλογή μου)
AMPHIKTYONBOOKS (Βιβλία, Μελέτες και διαχρονικά κείμενα)
https://amphiktyon.org (Η ατομική μου ιστοσελίδα)

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.