Σελίδες

23 Απριλίου 2025

ΟΙ ΛΕΛΕΓΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΑ

Γ
ράφει ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης Αμφικτύων  
 
Πολλοί διερωτώνται ποιοι είμαστε εμείς οι Ελληνες και από που ήρθαμε. Όλα είναι γνωστά σε προϊστορικά βιβλία τα οποία όμως δεν καταδέχονται να τα διαβάσουν οι δήθεν μορφωμένοι Ελληνες και αναμένουν από τους ξένους προπαγανδιστές να τους δώσουν τα «φώτα». Προπάτορες μας ήταν οι διασκορπισμένοι από αμνημονεύτων χρόνων Πελασγοί από το χώρο της Αιγηίδας προς την ηπειρωτική Ελλάδα, Μικρά Ασία, παράλια Μεσογείου, Ιταλία, Εύξεινο Πόντο και προς Βαλκανική. Αργότερα πήραν διάφορα ονόματα χωρίς να διαφέρουν στη γλώσσα (με εξαίρεση τα ιδιώματα εκάστης), στο αίμα, στα ήθη-έθιμα και κυρίως στη θρησκεία (αρχικά ήταν λατρευτές του Κρόνου και της Ρέας και μετέπειτα του Δία και της Ήρας δηλαδή συνέχεια του 12θεου του Ολύμπου.)  
 
Θα ρωτήσει κάποιος πως βρέθηκαν αυτοί στον ως άνω ευρύτατο χώρο; Κατ’ αρχήν από πολύ νωρίς δηλαδή από την καταβύθιση της Αιγηίδας δημιούργησαν ναυτικό για να επικοινωνούν μεταξύ τους στα νησιά. Αυτό τους μετέβαλε σε "λαό της θάλασσας". Ένας άλλος λόγος είναι ότι τους άρεσε το ταξίδι και είχαν την δίψα του «ειδέναι» να (μαθαίνουν). Επομένως η αρχική τους εστία ήταν τα νησιά του Αιγαίου, η Κρήτη και η ηπειρωτική Ελλάδα. Η υιοθέτηση διάφορων ονομάτων όπως Αχαιοί, Αιολείς, Ιωνες, Δωριείς και πριν από αυτούς Λέλεγες ήταν θέμα διακρίσεως των στη μάζα των Πελασγών. 
 
Γένη Λελέγων: Εντάσσονται στις εξής πέντε ομάδες: 
 
1/ Της Λακωνίας αυτόχθονες με τον Λέλεγα βασιλιά της Σπάρτης 
2/ Ο Λέλεξ που λένε ότι ήρθε από την Αιγύπτο. Αυτός εγκαταστάθηκε στα Μέγαρα 
3/ Ο Λέλεξ ο Λοκρός είναι γηγενής 
4/ Οι Λέλεγες της Μεσσηνίας, λένε ότι ήρθαν από τα Μέγαρα 
5/ Λέλεγες υπήρχαν και στην Καρία της Μικράς Ασίας και σε άλλα μέρη 
 
Στο παρόν θα εξετάσουμε τον Λέλεγα βασιλιά της Σπάρτης. Η Λακωνία τότε ονομαζόταν Λελεγία και οι κάτοικοι της Λέλεγες. Ο Λέλεξ βασιλιάς της Σπάρτης γέννησε τρεις γιούς εκ της νύμφης Κλεοχαρίας: Τον Μύλην, Βομολόχον, Πολυκάωνα και την Θεράπνη. Ο Μύλης είναι εκείνος που επενόησε τον μύλο και έδωσε την ονομασία Αλεσιάς στην τοποθεσία όπου άλεσαν τον πρώτο καρπό. Τούτο δείχνει ότι βρισκόμαστε στην έναρξη της γεωργικής εποχής. 
 
Αρκεί να αναφέρουμε ότι όλα τα τοπωνύμια της Λακωνίας και όχι μόνον ανήκουν σε ηγεμόνες και τις συζύγους των Λελέγων (Σπάρτη, Ευρώτας, Ταύγετος, Λακεδαίμων, Μεσσηνία κ.α ) Και η Θεράπνη ονόμασε κάποια πόλη αλλά προφανώς έχει αλλάξει η ονομασία της σήμερα.
 
Ο Πολυκάων τρίτος γιος του βασιλιά Λέλεγα έλαβε γυναίκα εκ του Αργους ονόματι Μεσσήνη, θυγατέρα του Τρίοπα. Γυναίκα φιλόδοξη και φίλαρχη η Μεσσήνη δεν ανεχόταν ο άντρας της να ιδιωτεύει και τον παρακίνησε και ήρθαν στη χώρα που πήρε το όνομα της Μεσσηνία. Τιμήθηκε σαν θεά μετά τον θάνατό της αλλά πέθανε άτεκνη και οι Μεσσήνιοι κάλεσαν για βασιλιά τον Περιήρη.  
 
Ο Λακεδαίμων ήταν γιος του Διός και της Ταυγέτης του Ατλαντος και από αυτόν οι Λέλεγες ονομάστηκαν έκτοτε Λακεδαιμόνιοι. Ο Λακεδαίμων γέννησε τον Αμύκλαν και την Ευρυδίκη γυναίκα του Ακρισίου. 
 
Αυτός ο μαγευτικός κόσμος μας εκπλήττει διότι ενώ θεωρούμε ότι εκείνη την εποχή-προ χιλιάδων ετών-θα ήταν πρωτόγονος έξαιφνης τα παιδιά του ένδοξου βασιλιά της Σπάρτης Τυνδάρεω: Κάστωρ και Πολυδεύκης (καλούμενοι και Διόσκουροι =κούροι του Διός) ήταν έμπειροι στρατηγοί, ο πρώτος στο Ιππικό και Οπλομαχία και ο δεύτερος στην Πυγμαχία. Όταν ακόμη ζούσε ο πατέρας τους περιέπλεον με στόλον στη θάλασσα καταδιώκοντας τους ληστές. Αυτοί καθάρισαν το Αιγαίο από τους πειρατές. Από εκεί ήρθαν στη θύρα του Καλυδωνίου Κάπρου και εν συνεχεία συμμετείχαν στην Αργοναυτική Εκστρατεία στην Κολχίδα. Όταν ο Θησέας έκλεψε την Ελένη την έκρυψε στις Αφίδνες Αττικής. Όταν το πληροφορήθηκαν οι Διόσκουροι εξεστράτευσαν στην Αθήνα και ζήτησαν την Ελένη, αλλά κανένας δεν γνώριζε που ήταν. Όμως ο Ακάδημος που έχτισε την Ακαδημία τους μαρτύρησε το μυστικό ότι ήταν στις Αφίδνες, όπου πήγαν και πήραν την Ελένη. Σε επόμενη εκστρατεία οι Λακεδαιμόνιοι στην Αθήνα το μόνο μέρος που δεν έβλαψαν ήταν η Ακαδημία. 
 
Σχόλια: 
 
1/ Η Ελένη ένεκα της ομορφιάς της έπεσε θύμα αρπαγής από πολλούς άνδρες και όχι μόνο από τον Πάρη 
 
2/ Η Αθήνα διέθετε Ακαδημία όταν οι λοιποί λαοί βρίσκονταν σε πρωτόγονη κατάσταση. Ο συμβολισμός ότι ο Ακάδημος αποκάλυψε το μυστικό, αλληγορεί ότι η Επιστήμη η εκλεκτοτερη κόρη της Ελληνικής σοφίας, αποκαλύπτει την Αλήθεια. Όμως και αυτήν στις μέρες μας την έχουν παραχαράξει προς χάριν του χρήματος. 
 
Και αντί σήμερα τα Πανεπιστήμια μας να ήταν οι "ιεροί ναοί της Αθηνάς" και παγκόσμια υποδείγματα, τα έχουμε μετατρέψει σε γιάφκες αναρχικών και μαγαζάκι κομματικών συντεχνιών της αριστερής υποκουλτούρας.
 
3/ Το Αιγαίο ανέκαθεν μαστιζόταν από πειρατές αλλά το ήλεγχαν πάντα οι Ελληνες. Πειρατές γίνονταν και οι νησιώτες αλλά έρχονταν και από την Αίγυπτο, Φοινίκη κ.α Σήμερα οι Τούρκοι ψαράδες αλωνίζουν το Αιγαίο, μας κλέβουν τα ψάρια ακόμη και εντός των Χ,Υ μας και δεν τους διώχνουμε λόγω της ενδοτικής μας πολιτικής.
 
4/ Οι Έλληνες έδιναν βαρύτητα στην Ευγονία και ήταν λάτρεις της ομορφιάς. Διάλεγαν τις όμορφες νύφες δίνοντας αγώνες για την κατάκτηση τους με κίνδυνο της ζωής τους ακόμα. (Πέλοψ ο Ταντάλιος την Ιπποδάμεια του Οινομάου) ή τις έκλεβαν όπως ο Πάρης και ο Θησέας.
 
(22/4/25)  
* Αμφικτύων ο Υποστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης 
Συγγραφέας, Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών 
amphiktyon@gmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.