Η είδηση του τραγικού τροχαίου στα διόδια Πολυμύλου μας γέμισε θλίψη τις άγιες τούτες ημέρες. Αθώα θύματα δυο συνάνθρωποί μας και αρκετοί ακόμα με σοβαρά σωματικά και ψυχικά τραύματα.
Κατ’ αρχάς συλλυπούμεθα την οικογένεια των θυμάτων και ευχόμαστε για την ανάρρωση των τραυματιών
Κατόπιν όμως, δεν μπορούμε να μην προβληματιστούμε με αίσθηση ευθύνης για τις συνθήκες υπό τις οποίες συνέβη το τραγικό ατύχημα. Αν και η ανακριτική διαδικασία είναι εν εξελίξει, υπάρχουν ερωτηματικά που μας βασανίζουν. Δεδομένων και των γνωστών τοπικών συνθηκών με τους παγετούς και τις συχνές πυκνές ομίχλες, αναρωτιόμαστε εάν οι σταθμοί των διοδίων είναι κατάλληλα σχεδιασμένοι ώστε να εγγυώνται την ασφάλεια των διερχομένων οχημάτων ακόμα και σε έκτακτες περιπτώσεις. Φοβόμαστε πως όχι. Επίσης αναρωτιόμαστε για ποιο λόγο υπό συνθήκες σχεδόν μηδενικής ορατότητας επετράπη η λειτουργία του σταθμού διοδίων, χωρίς εχέγγυα ασφάλειας, με συνωστισμό των οχημάτων. Είναι οι εισπράξεις λίγων ωρών σημαντικότερες από την ανθρώπινη ζωή;
Η ίδια η ιδιωτικοποίηση των μεγάλων οδικών αξόνων και το πλήθος των διοδίων, που έφτασαν να είναι περισσότερα και από τις πινακίδες στις “εθνικές” οδούς, είναι μια άλλης φύσεως συζήτηση, που δεν είναι μεν επί του παρόντος, αλλά πρέπει οπωσδήποτε κάποια στιγμή να γίνει.
Σήμερα προέχει άμεσα η μέριμνα για την οδική ασφάλεια. Errare humanum est - τα λάθη είναι ανθρώπινα. Όσο και να αυστηροποιούμε τον ΚΟΚ και να φορτώνουμε πρόστιμα στους οδηγούς, όσο και να τα μειώσουμε, δεν θα μπορέσουμε ποτέ να τα μηδενίσουμε. Είναι σύμφυτα με την ατελή φύση μας. Όμως η μελέτη και το στήσιμο του οδικού δικτύου και των υποδομών του, έτσι ώστε κατά το δυνατό να αποτρέπουν και να “συγχωρούν” τέτοια λάθη είναι αυτό που θα μας δώσει σημαντική μείωση των θανάτων στην άσφαλτο.
Καλούμε την κυβέρνηση και τους αρμόδιους εμπλεκόμενους φορείς να σκύψουν με ευθύνη στο πρόβλημα. Να αναλύσουν και να μελετήσουν διεξοδικά όλους τους παράγοντες που συνετέλεσαν στο εν λόγω ατύχημα, αλλά και σε κάθε ατύχημα, ώστε να επανασχεδιαστούν κατάλληλα εκείνα τα σημεία του οδικού δικτύου που κρύβουν ενδεχόμενους κινδύνους. Επίσης να αναθεωρηθούν οι διαδικασίες λειτουργίας των σταθμών διοδίων επί το ασφαλέστερον.
Δεν αρκεί μόνο να θρηνούμε. Πρέπει και να διδασκόμαστε και να βελτιωνόμαστε. Το εκ των υστέρων του σήμερα είναι το εκ των προτέρων του αύριο.
Γραφείο Τύπου της ΝΙΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.