Ὑπαπαντή σημαίνει ὑποδοχή (ὑπαντῶ =ὑποδέχομαι).
Μᾶς λέγει ὁ Εὐαγγελιστής Λουκᾶς, ὅτι ἀφοῦ συμπληρώθηκαν 40 ἡμέρες ἀπό τήν γέννηση τοῦ Κυρίου μας, ἔφεραν τόν Χριστό ὁ Ἰωσήφ καί ἡ Παναγία εἰς τά Ἱεροσόλυμα. Γιά ποιό λόγο; «Παραστῆσαι τῷ Κυρίῳ». Γιά νά Τόν παρουσιάσουν στόν Κύριο. Καί γιά ποιόν ἄλλο λόγο; Ἐπίσης γιά νά προσφέρουν θυσία, νά εὐχαριστήσουν.
Αὐτή ἡ πράξη ἦταν διδακτική γιά ὅλους ἐμᾶς, ἔγινε γιά ‘μᾶς, γιά νά γνωρίζουμε εἰς τούς αἱῶνας τῶν αἰώνων ὅτι εἴμαστε δημιουργήματα καί πλάσματα τοῦ Θεοῦ καί ἑπομἐνως ὅλη ἡ ὕπαρξή μας πρέπει νά παρατίθεται, νά προσφέρεται, νά παρουσιάζεται στό Θεό.
Καί λέγει ὁ Εὐαγγελιστής Λουκᾶς: «Ἦν ἄνθρωπος ἐν Ἱεροσολύμοις ᾧ ὄνομα Συμεών». Ὑπῆρχε ἕνας ἄνθρωπος στά Ἱεροσόλυμα, ὁ ὁποῖος ὀνομαζόταν Συμεών. Ἕνας ἁπλός ἄνθρωπος. «Καί ὁ ἄνθρωπος οὗτος δίκαιος καί εὐλαβής». Νά, λοιπόν, ποιά εἶναι τά χαρίσματα, τά στολίδια, ἡ τιμή, ὁ στέφανος ἑνός ἀνθρώπου. Δέν εἶναι τά ἀξιώματα, τά χρήματα, τά πλούτη.
Τί εἶναι; Εἶναι ἡ δικαιοσύνη καί ἡ εὐλάβεια. «Καί ὁ ἄνθρωπος οὗτος» ὁ Συμεών ὁ πρεσβύτης «δίκαιος καί εὐλαβής». Δίκαιος ἀπέναντι τῶν ἀνθρώπων, μέ ἀγάπη, μέ καλωσύνη, μέ ἐπιείκεια, ὄχι μέ ἐγωϊσμούς καί μέ θυμούς, καί εὐλαβής ἀπέναντι στό Θεό. Ἡ δικαιοσύνη στίς σχέσεις μας ἀνάμεσα στούς ἀνθρώπους καί ἡ εὐλάβεια πρός τόν Θεό εἶναι τά κατεξοχήν δύο γνωρίσματα τῆς ἀνθρωπιᾶς.
Ὁ Συμεών ὁ πρεσβύτης ἀξιώθηκε στά γεροντικά του χέρια νά κρατήσει τόν Θεό, νά κρατήσει τήν θεότητα. Πῶς ἦλθε ὁ Συμεών τήν ὥρα ἐκείνη πού πῆγε ἡ Παναγία καί ὁ Ἰωσήφ τό βρέφος στόν Ναό; Ἦλθε καθοδηγούμενος ἀπό τό Ἅγιον Πνεῦμα. «Καί ἦλθεν ἐν τῷ Πνεύματι εἰς τό ἱερόν».
Καί τί εἶπε; «Νῦν ἀπολύεις τόν δοῦλον σου, δέσποτα, ...». Κύριέ μου, Θεέ μου, τώρα μπορεῖς νά μέ πάρεις, νά μοῦ δώσεις ἀπολυτήριο ἀπ’ αὐτή τή ζωή.
Γιά ποιό λόγο; «ὅτι εἶδον οἱ ὀφθαλμοί μου τό σωτήριόν σου...». Γιατί εἶδα τόν Σωτῆρα.
Καί ἐμεῖς μποροῦμε μέσα στήν Ἐκκλησία μέ τά Μυστήρια νά δοῦμε, νά ζοῦμε καθημερινά τή σωτηρία μας.
------------------------------------
Ἀπό τό ἔργο τοῦ πατρός Θεοδώρου Ζήση «ΟΜΙΛΙΕΣ στίς Κυριακές καί στίς Ἑορτές τοῦ ἔτους», τόμος Β΄, ἐκδόσεις «Τό Παλίμψηστον», Θεσσαλονίκη Δεκέμβριος 2024.
Ἐπιμέλεια ἀντιγραφῆς
Φωτίου Μιχαήλ

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.