Όλοι οι τόποι της Ελλάδας και όπου κατοίκησαν οι Έλληνες έγιναν αγιασμένοι αλλά αυτοί οι δύο τόποι Λακεδαίμονος και Μεσσηνίας διατηρούν τα πρωτεία. Αυτοί οι τόποι γέννησαν την ιστορία.
Ο Λέλεξ ήταν αυτόχθων της Λακεδαίμονος και πρώτος βασιλιάς της Σπάρτης. Αυτός έδωσε το όνομα στη χώρα Λελεγία και οι εγχώριοι ονομάστηκαν Λέλεγες. Από κάποια Νύμφη Κλεοχαρία γέννησε τον Μύλην και Βομολόχον, Πολυκάωνα και την Θεράπνην. Το ηρώον του σωζόταν πολύ καιρό στη Σπάρτη. Φέρονται όμως και άλλοι Λέλεγες: α/ ο Αιγύπτιος Λέλεγας που ήλθε στα Μέγαρα και εξ αυτού ονομάστηκαν και οι Μεγαρείς Λέλεγες β/ ο Λοκρός γιός ενός Νάρυκος ο οποίος έλαβε μέρος στο κυνήγι του Καλυδωνίου Κάπρου. γ/ Λέλεγες υπήρχαν μεταξύ Αιτωλίας και Φωκίδος. δ/ Επίσης υπήρχαν και στην Καρία της Μικράς Ασίας. Το όνομα ίσως παράγεται εκ του «λέγω και συλλέγω=συνάγω » επειδή ήταν προηγουμένως διασκορπισμένοι και μετά συναθροιστήκαν.
Λέλεγες και Πελασγοί θεωρούνται Πρωτοέλληνες.
Είναι το συχνότερα αναφερόμενο πρωτοελληνικό φύλο. Η ύπαρξή τους αμφισβητείται από τους σύγχρονους ιστορικούς, σύμφωνα με τους οποίους το εθνονύμιο «Λέλεγες» χρησιμοποιήθηκε γενικά και αδιάκριτα ως χαρακτηριστική ονομασία ορισμένων κατοίκων του χώρου του Αιγαίου και της Ελλάδας της πρώτοελληνικής εποχής, με τρόπο αντίστοιχο της χρήσης του ονόματος «Πελασγοί»
Το γένος των Λελέγων συναντάται σε πολλά μέρη και δεν είναι γνωστό από ποιον προήλθε. Λέλεγες υπήρχαν και στη Μεσσηνία οι οποίοι λέγεται ότι ήλθαν από τα Μέγαρα. Η πληροφορία αυτή φανερώνει ότι σε ολόκληρη η περιοχή της Μικράς Ασίας, Εγγύς Ανατολή, Αίγυπτο, Ιταλία με κέντρο την Χερσόνησο του Αίμου κατοικούσαν οι πρόγονοι των Ελλήνων, Πελασγοί και Λέλεγες
Ποίος επινόησε τον μύλο;
Ο Μύλης πρωτότοκος γιός του Λέλεγα έμεινε διάδοχος και επινόησε τον μύλο που αλέθουν και έδωσε την ονομασία του. Αλέσας δε πρώτος ονόμασε και τον τόπο ¨Αλεσιάς¨.
Από ποίους ονομαστήκαν οι ποταμοί Ευρώτας και Τίασα;
Ο Μύλης γέννησε τον Ευρώταν και την Τίασαν και εξ αυτών ονομάστηκαν οι δύο ομώνυμοι ποταμοί της Λακωνίας. Λέγουν ότι πριν ήταν λίμνη και ο Ευρώτας έσκαψε αυλάκι και χύθηκαν τα νερά στο πέλαγος.
Ποίος έδωσε το όνομα στη Μεσσηνία;
Ο Πολυκάων έλαβε γυναίκα από το Αργος ονομαζόμενη Μεσσήνη θυγατέρα του Τρίοπα. Η Μεσσήνη ήταν γυναίκα δυναμική και φίλαρχη και δεν ανεχόταν ο άνδρας της να ιδιωτεύει τον παρακίνησε να έλθει στη Μεσσηνία, η οποία ονομάστηκε από αυτή και τιμήθηκε ως θεά εκεί. Πέθαναν όμως άτεκνοι και γι’ αυτό κάλεσαν τον Περιήρη βασιλιά. Η δε Θεράπνη έδωσε το όνομα της σε πόλη της Λακωνίας. (Αυτά ανάγονται μεταξύ +_ 30.000-20,000 Π.Ε)
Ποίος ονόμασε το όρος Ταΰγετο:
Ο δε Λακεδαίμων ήταν γιός του Διός και της Ταϋγέτης του Άτλαντος εκ της οποίας ονομάστηκε το όρος Ταύγετος. Λαβών δε την Σπάρτη του Ευρώτα έλαβε και την βασιλεία.
Ποίος έκτισε τη Σπάρτη;
Ο Λακεδαίμων έκτισε πόλη την οποίαν ονόμασε Σπάρτην εκ της γυναικός του και εξ αυτού ονομάστηκε η χώρα Λακεδαίμων (+_ 30.000-20,000 Π.Ε)
Οι αρχαίοι βασιλείς της Λακεδαίμονας εκ μητρός ήταν Λέλεγες πατρόθεν δε εκ του Λακεδαίμονα. Τότε μετονομάστηκαν οι Λέλεγες Σπαρτιάτες ως κατοικούντες στην πόλη Σπάρτη. Ο Λακεδαίμων γέννησε τον Αμύκλαν και την Ευρυδίκην γυναίκα του Ακρισίου)
Ο Αμύκλας διεδέχθη τον Λακεδαίμονα και έκτισε την ομώνυμη πόλη (Είναι η εποχή που οι Ελληνες πρώτοι εγκατέλειπαν την ύπαιθρο όπου ζούσαν διασκορπισμένοι και άρχισαν να χτίζουν τις πρώτες πόλεις (Στη γειτονική Αρκαδία χτίστηκε η Λυκόσουρα η οποία θεωρείται η αρχαιότερη πόλη στον κόσμο (10.000 — 8.000 π.Χ και κατ' άλλους 30.000-20,000 Π.Ε το πιθανότερο.) Κατά την αρχαιότητα ήταν ιερή πόλη των Αρκάδων. Ήταν μια πόλη γεμάτη φως. Άλλωστε βρίσκεται στο όρος Λύκαιο, που σημαίνει φωτεινό, και δεσπόζει στον Πελοποννησιακό χώρο προσφέροντας μοναδική θέα. Ο Παυσανίας τη χαρακτηρίζει ως την αρχαιότερη απ΄ όλες τις πόλεις που υπήρξαν ποτέ πάνω σε ηπειρωτική ή νησιωτική γη, ως την πρώτη πόλη που είδε το φως του ήλιου, ως την πόλη υπόδειγμα για τη δημιουργία άλλων πόλεων (Παυσανίας VIII,38,1).
Ο Αμύκλας έλαβε γυναίκα την Διομήδην του Λαπίθου και γέννησε τον Αργαλον, τον Κυνόρταν, τον Υάκινθον και την Λαοδάμειαν, εκ της οποίας ο Αρκάς γέννησε τον Τρίφυλλον όπως προείπαμε. Τον μεν Υάκινθον φόνευσε ο Απόλλων ζώντος ακόμη του Αμύκλα και την βασιλεία έλαβεν ο Αργαλος που ήταν πρωτότοκος αλλά πέθανε άτεκνος και βασίλευσε ο Κυνόρτας.
Ο Κυνόρτας γέννησε τον Περιήρην, ο δε Περιήρης τους Τυνδάρεων, Ικάριον, Αφαρέα και Λεύκιππον. Λέγεται όμως ότι ο Περιήρης ήταν γιός του Αιόλου και μετοικίσας στην Μεσσηνίαν έλαβε γυναίκα την Γοργοφόνην του Περσέως και γέννησε τον Αφαρέα και Λεύκιππον. Ο δε Κυνόρτας γέννησε μόνο τον Οίβαλον και εκείνος γέννησε τους Τινδάρεων, Ικάριον και Ιππολόντα εκ της Γοργοφόνης.
Η πρώτη χήρα παγκοσμίως που έκανε δεύτερο γάμο
Η Γοργοφόνη είναι η πρώτη γυναίκα που τόλμησε να ξαναπαντρευτεί δεύτερο άνδρα τον Οίβαλο. Αρχικά ήταν γυναίκα του Περιήρη, αλλά μετά τον θάνατον του την παντρεύτηκε ο Οίβαλος. Εκτοτε έγινε συνήθεια οι χήρες να μπορούν να ξαναπαντρευτούν, επειδή προηγουμένως έμεναν δια βίου άγαμες. (Εν προκειμένω ομιλούμε για ηγεμονικά γένη και όχι για τον απλό λαό. (Οι Ελληνες ήταν πρωτοπόροι στην χηραφέτηση της γυναίκας που ως τότε ήταν σκλάβα}
Ο Οίβαλος βασίλευσε στη Σπάρτη μετά τον Κυνόρταν και σωζώταν το Ηρώον του πλησίον του θεάτρου. Οίβαλος βρέθηκε και στην Ιταλία πρόγονοι των Ελλήνων από την πανάρχαια εποχή είχε θέατρα και Ηρώα και έχτιζε πόλεις όταν οι άλλοι λαοί ήταν ζουγκλαίοι, ζώντες στα σπήλαια και μέσα στα δάση.
Ο Ιπποκόων έλαβε τη βασιλεία ως πρωτότοκος και γέννησε δώδεκα γιούς και έδιωξε τους αδελφούς του. Όμως ο πανίσχυρος στρατηγός Ηρακλής κατέστησε βασιλιά τον Τυνδάρεων. Αυτός όμως διωχθείς ήλθε στην Αιτωλίαν στον βασιλιά Θέστιον και τον βοήθησε στον πόλεμο που διεξήγαγε με τους γείτονες. Ο Θέστιος τον εξετίμησε και του έδωσε γυναίκα τη θυγατέρα του Λήδα. Από εκεί ο Ηρακλής τον κάλεσε να βασιλεύσει. Κατ' άλλους κατέφυγε στην Πελλάνα πόλη της Λακωνίας ή στην Μεσσήνην κοντά στον Αφαρέα και έμενε στην πόλη "Θαλάμαις" . Πρόκειται για τη σημερινή Καλαμάτα. Τούτα τα ιερά χώματα χάνονται στα βάθη των αιώνων και συναρπάζουν τους ξένους. Όμως αφήνουν εντελώς αδιάφορους και ψυχρούς τους Ελληνες.
Εκεί δηλαδή στις Θαλάμαις γέννησε η Λήδα τας Τυνδαρίδας την Τιμάνδραν, Κληταιμνήστραν, Ελένην και Χιλονόην η οποία πέθανε παρθένος. . Λέγεται ότι την πήρε η Αρτεμις κοντά της και την κατέστησε αθάνατη: "Ήταν και ο τάφος του Τυνδάρεω στη Σπάρτη πλησίον του ναού του Κοσμητά Δία"
Ήταν δε τόσο όμορφη η Λήδα ώστε σκανδάλισε το Δία και μεταμορφωμένος σε Κύκνο εξαπάτησε τη Λήδα και γέννησε τον Πολυδεύκην και την Ελένη. Τα λοιπά παιδιά γεννήθηκαν από τον Τυνδάρεω. Οι δε Τυνδαρίδαι Κάστωρ και Πολυδεύκης οι λεγόμενοι και "Διόσκουροι" από το κούρος (=παιδίον) εκ του Διός γεννήθηκαν δίδυμοι στη νήσο Πέφνο της Μεσσηνίας.
Ποιά είναι η νήσος Πέφνο όπου γεννήθηκαν Κάστωρ και Πολυδεύκης;
Το μοναδικό νησί στην Ελλάδα σε σχήμα… καρδιάς σε μια μαγευτική διαδρομή, που έχει 'αγρια βλάστηση και τιρκουάζ νερά λόγω αλλαγής των ονομάτων σήμερα ονομάζεται "Σαπιέντζα "που σημαίνει "σοφία". Εχει έκταση 8.500 στρεμμάτων και βρίσκεται ανοιχτά της Μεθώνης. Διαθέτει πλουσιότατο βοτανικό πλούτο και τριαντάφυλλα που ενώ στην κυρίως Ελλάδα παρουσιάζονται ως θάμνοι στη Πέφνο γίνονται δένδρα που ξεπερνούν ακόμη και τα 12μ ύψος. Στον βυθό της θάλασσας κείτονται δεκάδες ναυάγια πλοίων, που χτύπησαν στα απότομα βράχια. Ανάμεσα τους και γερμανικά καράβια του Β’ Π.Π που βυθίστηκαν από το περίφημο υποβρύχιο «Παπανικολής». Μάλιστα, η τοποθεσία «Καράβια» πήρε την ονομασία της από τα πλοία που βύθισε το θρυλικό υποβρύχιο. Τα πιο εντυπωσιακά είναι το ναυάγιο των «Κιόνων» και το ναυάγιο των «Σαρκοφάγων» Αυτή πιθανολογείται ότι είναι η νήσος Πέφνος.
Ευλογία ο Τουρισμός, κατάρα και καταστροφή ο Υπερτουρισμός θα γίνει.
Από την εμπορευματοποίηση της πανέμορφης πατρίδας μας πρέπει να την κάνουμε πνευματική εστία των επισκεπτών ώστε να προκύπτει η ψυχοπνευματική άνοδος τούτων. Το κράτος των Αθηνών δεν έχει βούληση και σοφία να κάνει τον τουρισμό ευλογία για στους επισκέπτες και εργασία για τους Ελληνες; Τα Ελληνόπουλα αντί να φεύγουν αμόρφωτα από την πατρίδα έργο τους είναι να μορφωθούν και να δημιουργήσουν τις νέες " φιλοσοφικές στοές" των προγόνων μας για να μορφώνουν τα εκατομμύρια προκυνήτων στον Ελληνικό Πολιτισμό και τις Αξίες μέσα από την προϊστορία, ιστορία, τους μύθους, τις παραδόσεις, τα ήθη και έθιμα και φυσικά και μέσα από τις επισκέψεις στους ιερούς τόπους (με αναπαραστάσεις, θέαμα, οπτικόακουστικά μέσα κ.α)
* Αμφικτύων είναι ο Υποστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Συγγραφεύς, Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.