Σελίδες

8 Ιουλίου 2024

Υποχρεωτικές αλλαγές από σήμερα σε όλα τα αυτοκίνητα - Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Ολα τα καινούργια αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση από τις 8 Ιουλίου 2024 θα πρέπει να διαθέτουν τα νέα δεδομένα.
 
Ο Κανονισμός 2019/2144 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της 27ης Νοεμβρίου 2019 δημοσιεύτηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις 16 Δεκεμβρίου εκείνης της χρονιάς.
 
Αυτός αφορά στην αύξηση της οδικής ασφάλειας με τη σταδιακή ενσωμάτωση στα καινούργια αυτοκίνητα συστημάτων που θα προειδοποιούν τον οδηγό για ενδεχόμενο κίνδυνο.
 
Μεταξύ άλλων, στον Κανονισμό προβλεπόταν και η ύπαρξη του συστήματος Intelligent Speed Assist (ISA), το οποίο να ενημερώνει τον οδηγό ότι έχει ξεπεράσει το όριο ταχύτητας που αναγράφεται στις πινακίδες κυκλοφορίας.
 
Σε αυτόν έχει οριστεί ότι από τις 7 Ιουλίου 2024 όλα τα καινούργια αυτοκίνητα που θα πωλούνται στις χώρες της Ε.Ε. είναι υποχρεωτικό να διαθέτουν στον βασικό εξοπλισμό τους το συγκεκριμένο σύστημα προειδοποίησης για την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας όταν αυτό συμβαίνει.
 
Ο Κανονισμός ορίζει τέσσερις επιλογές προειδοποίησης του οδηγού από τις οποίες οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να επιλέξουν μία από αυτές για την ενσωματώνουν στον εξοπλισμό των αυτοκινήτων τους:
  • Η κλιμακωτή ακουστική προειδοποίηση, η κλιμακωτή προειδοποίηση δόνησης, η απτική ανατροφοδότηση μέσω του πεντάλ επιτάχυνσης και η λειτουργία ελέγχου ταχύτητας.
  • Οι δύο πρώτες επιλογές ανατροφοδότησης δεν παρεμβαίνουν άμεσα, αλλά παρέχουν μόνο προειδοποιήσεις (πρώτη οπτική και, εάν δεν υπάρξει ανταπόκριση από τον οδηγό, καθυστερημένη ακουστική/δονητική προειδοποίηση), οι οποίες πρέπει να είναι όσο το δυνατόν συντομότερες σε διάρκεια για να αποφευχθεί η πιθανή ενόχληση του οδηγού.
  • Η τρίτη βασίζεται στη δύναμη ανάδρασης του δεξιού πεντάλ, δηλαδή θα ωθήσει απαλά το πόδι του οδηγού προς τα πίσω για να τον ευαισθητοποιήσει οδηγό και να τον βοηθήσει να μειώσει την ταχύτητα του οχήματος. Αυτός, μπορεί να αγνοήσει την προτροπή του συστήματος ISA πατώντας περισσότερο το πεντάλ εάν κρίνει ότι δεν υπάρχει κίνδυνος.
  • Το σύστημα θα λαμβάνει δεδομένα τόσο από το GPS όσο και από την κάμερα ανάγνωσης ρυθμιστικών πινακίδων κυκλοφορίας που διαθέτει το αυτοκίνητο.
Αρχικά, ο Κανονισμός του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου επιτρέπει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να παρέχουν στον οδηγό τη δυνατότητα απενεργοποίησης του συγκεκριμένου συστήματος κατά τη διαδρομή. Όμως, θα πρέπει να τίθεται ξανά σε λειτουργία αυτόματα κάθε φορά που αυτός ξεκινά για μια νέα μετακίνηση.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.