Σελίδες

2 Ιουλίου 2024

Τουρκικά καλώδια στραγγαλίζουν την ελληνική ΑΟΖ

Ο Ερντογάν έχει μετατρέψει τη Μεσόγειο σε τσιφλίκι του και τη θαλάσσια περιοχή ανατολικά του 28ου μεσημβρινού σε «Γαλάζια Πατρίδα» με την ανοχή της Ελλάδας
 
Το πρόσφατο γεγονός της πόντισης τουρκικών καλωδίων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας από Ισραήλ – Β Κύπρο – Ευρώπη (Γαλλία) βασίζεται και αποτελεί προϊόν της διαχρονικά ανεπαρκούς ελληνικής εθνικής πολιτικής. Η περιοχή πόντισης καλωδίων βρίσκεται κατά 90% σε μη οριοθετημένη περιοχή για ΑΟΖ /ΥΦ μεταξύ Ελλάδας- Τουρκίας – Κύπρου. Και σύμφωνα με το Δίκαιο της Θάλασσας, η τουρκική ενέργεια αυτή είναι πλήρως παράνομη, διότι για να γίνουν υποθαλάσσιες εργασίες πρέπει να υπάρχει οριοθετημένη ΑΟΖ.
 
Με την ενέργειά της αυτή η Τουρκία δείχνει να μην υπολογίζει καν την επισήμως οριοθετημένη στον ΟΗΕ ΑΟΖ Ελλάδας – Αιγύπτου, να την καταπατά και να συμπεριφέρεται ως «καταπατητής – ιδιοκτήτης» της μη οριοθετημένης ΑΟΖ ανατολικά του Καστελόριζου, Ρόδου, Κρήτης, ωσάν να της ανήκει η ΑΟΖ της Μεσογείου.
 
Η ενέργεια πόντισης καλωδίων από το τουρκικό σκάφος στη Μεσόγειο είναι τρεις φορές παράνομη και η Ελλάδα, με τα στοιχεία που θα παρατεθούν, οφείλει να καταγγείλει την Τουρκία στον ΟΗΕ για να διασφαλίσει τα εθνικά συμφέροντα. Διαφορετικά, ολόκληρη η Μεσόγειος θα μετατραπεί σε τουρκικό βιλαέτι.
 
Η περιοχή πόντισης καλωδίων επικαλύπτει κατά 45,47 ν.μ. την ελληνοαιγυπτιακή ΑΟΖ και τούτο διότι η ελληνοαιγυπτιακή ΑΟΖ περιλαμβάνει τη μέση γραμμή από τον 26 έως 28 μεσημβρινό και ένα σημείο της περιοχής πόντισης καλωδίων βρίσκεται στις συντεταγμένες 2714.13 Ε. Ετσι απεικονίζεται καθαρά και το λάθος της κυβέρνησης να οριοθετήσει μόνο μερική ΑΟΖ με την Αίγυπτο και όχι το σύνολό της.
 
Επιπλέον πρέπει να γίνει διαπραγμάτευση Αθήνας – Καΐρου, διότι η περιοχή πόντισης καλωδίων επηρεάζει και την οριοθέτηση ΑΟΖ Ελλάδας – Αιγύπτου ανατολικά 28ου μεσημβρινού, δηλαδή από Ρόδο – Κρήτη και ανατολικά. Δηλαδή επηρεάζει παρανόμως και την οριοθέτηση της ελληνοαιγυπτιακής ΑΟΖ πέραν της ήδη μερικώς οριοθετημένης και την οριοθέτηση ΑΟΖ μεταξύ Ελλάδας – Κύπρου. Στην περίπτωση που δεν υπάρξει αποτελεσματική αντίδραση, κυρίως από την Ελλάδα και δευτερευόντως από την Αίγυπτο, η περιοχή ανατολικά του 28ου μεσημβρινού θα μετατραπεί σε τουρκική κτήση.
 
Στον χάρτη με κόκκινο χρώμα απεικονίζεται η απόφαση ICAO 1950 που «χάριζε» στην Τουρκία τα πρόσθετα 10 ν.μ. σε βάρος της Ελλάδας στα διεθνή ύδατα με συντεταγμένες 35.55Ν. Με μπλε χρώμα απεικονίζεται η χαμένη απόφαση του 1958, η οποία μετακινεί βόρεια κατά 10 ν.μ. το σημείο του FIR (36.05N)
 
Στο τμήμα της περιοχής όπου έχει οριοθετηθεί ΑΟΖ μεταξύ Αίγυπτου – Ελλάδας κανένας δεν μπορεί, σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο, να ενεργεί υποθαλάσσιες εργασίες χωρίς την έγκριση της Ελλάδας, δεδομένου ότι η περιοχή οριοθέτησης ΑΟΖ Ελλάδας – Αιγύπτου έχει νομιμοποιηθεί από τον ΟΗΕ. Ετσι η Ελλάδα οφείλει να αντιδράσει αποτελεσματικά στον ΟΗΕ για δύο λόγους:
 
Α) Για την παράνομη πόντιση των τουρκικών καλωδίων σε ελληνική ΑΟΖ, η οποία νόμιμα έχει οριοθετηθεί με την Αίγυπτο και την Ελλάδα.
 
Β) Η πόντιση τουρκικών καλωδίων ανατολικά του 28ου μεσημβρινού στην περιοχή Ρόδου – Κρήτης γίνεται σε μη οριοθετημένη ΑΟΖ, στην οποία, σύμφωνα με το Δίκαιο της Θάλασσας, απαγορεύεται οποιαδήποτε υποθαλάσσια εργασία.
 
Πέραν αυτών προκύπτει και μείζον θέμα με την εταιρία που ανέθεσε στο τουρκικό σκάφος την πόντιση των καλωδίων, δεδομένου ότι η ενέργεια αυτή της ευρωπαϊκής εταιρίας είναι νομικά παράνομη με βάση το Δίκαιο της Θάλασσας και είναι σε βάρος των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων. Γεγονός που δηλώνει ότι η εταιρία είναι συνυπεύθυνη για την πόντιση καλωδίων σε μη οριοθετημένη ΑΟΖ και κυρίως στη νομίμως οριοθετημένη ελληνική ΑΟΖ μεταξύ Ελλάδας – Αιγύπτου, όπως προαναφέρθηκε.
 
Στην πράξη η εταιρία με την πόντιση καλωδίων στη συγκεκριμένη περιοχή από το τουρκικό ερευνητικό σκάφος αποδέχεται τις παρανομίες της Τουρκίας σε βάρος της Ελλάδας, δηλαδή αποδέχεται ότι όλη η περιοχή αυτή όσον αφορά σε ΑΟΖ /ΥΦ ανήκει στην Τουρκία.
 
Ολα αυτά, δηλαδή η μετατροπή της Μεσογείου σε τουρκικό τσιφλίκι, είναι προϊόν της διαχρονικής ανεπάρκειας των ελληνικών κυβερνήσεων, με αποτέλεσμα να μπορεί η Τουρκία να μετατρέπει τη θαλάσσια περιοχή ανατολικά του 28ου μεσημβρινού σε «Γαλάζια Πατρίδα», βασιζόμενη στις εγκληματικές ενέργειες της Ελλάδας για το FIR Αθηνών – Κων/πολης.
 
Συγκεκριμένα:
 
Το FIR Αθηνών – Κων/πολης και η περιοχή έρευνας και διάσωσης καθορίστηκε με περιοχικές συμφωνίες του ΙCΑΟ και με τη σύμφωνη γνώμη της Τουρκίας, σε περιοχικές συμφωνίες του ΙCAO 1950-1952-1958 σε Κωνσταντινούπολη, Γενεύη και Ρώμη αντίστοιχα, ως εξής:
 
Το 1950 καθορίστηκε το FIR Αθηνών – Κων/πολης να ξεκινάει από τις εκβολές του Εβρου, με συντεταγμένες, να ακολουθεί τα δυτικά σύνορα της Τουρκίας και να καταλήγει στις συντεταγμένες 3555 Ν 3000 Ε, 15 ν.μ. ανατολικά του Καστελόριζου. Ομως ο καθορισμός αυτός, κυρίως στην περιοχή Ρόδου – Καστελόριζου, διαπιστώθηκε ότι δημιουργεί προβλήματα εναέριας κυκλοφορίας και ελληνικής κυριαρχίας και τούτο διότι με συντεταγμένες 3555Ν η απόσταση του FIR Αθηνών – Κων/πολης από Ρόδο και ανατολικά από τις ακτές της Τουρκίας είναι 16 ν.μ., ενώ τα χωρικά ύδατα της Τουρκίας στην περιοχή αυτή είναι 6 ν.μ.
 
Ο ΙCΑΟ αντιλήφθηκε το λάθος αυτό και στη περιοχική συμφωνία του 1958 μετακίνησε τις συντεταγμένες 3555Ν 10 ν.μ. βορειότερα προς την Τουρκία, στις συντεταγμένες 3605Ν, για να μην επηρεάζονται σε βάρος της Ελλάδας η ελληνική κυριαρχία και η εναέρια κυκλοφορία. Και αυτό έγινε, όπως προαναφέρθηκε, με τη σύμφωνη γνώμη της Τουρκίας.
 
Η Τουρκία όμως… άλλαξε μονομερώς γνώμη και δεν εφάρμοσε σε διάρκεια την ορθή απόφαση ΙCΑΟ του 1958. Μόλις το 1993 η Αθήνα, επί κυβέρνησης Ν.Δ., κατάλαβε ότι η απόφαση και τα πρακτικά του ΙCΑΟ 1958 είχαν κάνει φτερά από το ελληνικό ΥΠΕΞ. Επιχείρησε να το ανακτήσει από τα επίσημα αρχείο του ΙCΑΟ, για να λάβει το χαστούκι στις 29 Ιουλίου 1993, όταν επισήμως ανακοινώθηκε στην ελληνική κυβέρνηση ότι «το πρωτότυπο των κεκυρωμένων πρακτικών του Συμβουλίου ΙCΑΟ της 15/5 1958 φέρεται απολεσθέν από το εδώ αρχεία ΙCΑΟ». Η «κυριακάτικη δημοκρατία» παρουσιάζει ως τεκμήριο το σχετικό επίσημο τηλεγράφημα της ΜΕΑ.
 
Με δυο λόγια, το επίσημο διεθνές έγγραφο του ΙCΑΟ 1958, που καθορίζει τις συντεταγμένες του FIR Αθηνών – Κων/πολης στην περιοχή Ρόδου – Καστελόριζου, έχει χαθεί -έχει κλαπεί-, έχει κάνει φτερά από την επιφάνεια της Γης και οι ελληνικές κυβερνήσεις από το 1993 και εντεύθεν δεν έχουν κάνει καμιά απολύτως ενέργεια ή καταγγελία για την ανάκτησή του…Ο γόρδιος δεσμός των ΑΟΖ/Υφ
 
Μητσοτάκης και Φλώρος έβαλαν την… ταφόπλακα
 
Το χαμένο/εξαφανισμένο έγγραφο ΙCΑΟ 1958 για το FIR Αθηνών – Κων/πολης στην περιοχή Ρόδου – Καστελόριζου έχει ωφελήσει πολλαπλώς μόνον την Τουρκία.
 
Επειδή η Τουρκία από το 1964 έχει 12 ν.μ. χωρικά ύδατα στη Μεσόγειο, προσθέτει τα κλεμμένα 10 ν.μ. και έτσι θέλει να παρουσιάζει 22 ν.μ. εύρος του FIR Κων/λης από τις τουρκικές ακτές στην περιοχή Ρόδου – Καστελόριζου. Και επειδή το FIR Κων/πολης συμπίπτει με τα θαλάσσια σύνορα της Τουρκίας, η Αγκυρα θεωρεί ότι η περιοχή ανατολικά της Ρόδου ανήκει στην τουρκική κυριαρχία/επικράτεια και λόγω χαμένου εγγράφου και λόγω Μεσογείου.
 
Καμιά ελληνική κυβέρνηση και κανένα κόμμα δεν ασχολήθηκε ποτέ με την καραμπινάτη αυτή διεθνή κλεψιά/εξαφάνιση του διεθνούς εγγράφου ΙCΑΟ 1958, ούτε και ποτέ ασχολήθηκε στα σοβαρά με την επέκταση και τη μονιμοποίηση στην πράξη της τουρκικής κυριαρχίας/επικράτειας της Τουρκίας στην περιοχή ανατολικά Ρόδου – Καστελόριζου που στραγγαλίζεται από την Τουρκία.
 
Η ταφόπλακα μπήκε τον Σεπτέμβριο 2019, όταν η κυβέρνηση Κ. Μητσοτάκη και ΥΠΕΞ Δένδια, χωρίς ποτέ να εξηγήσει τον λόγο, αποφάσισε επισήμως και εγγράφως στη Βουλή ότι η περιοχή ανατολικά Ρόδου – Καστελόριζου δεν ανήκει στο Αιγαίο αλλά στη Μεσόγειο. Δι’ αυτού του τρόπου ήσυχα και σιωπηλά και κυρίως με ελληνοτουρκική συναίνεση κορυφής, η ίδια η Αθήνα… κατάργησε στην πράξη την περιοχική συμφωνία ΙCΑΟ 1958, αποδέχθηκε ότι η Τουρκία μεταξύ Ρόδου – Καστελόριζου, ως Μεσόγειος, έχει 12 ν.μ. χωρικά ύδατα, επιτρέποντας στην Αγκυρα να καταλαμβάνει ανατολικά του 28ου μεσημβρινού όλη τη Μεσόγειο ως τουρκική ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδα.
 
Επιπροσθέτως, η πρωθυπουργική δήλωση στη Βουλή ότι η κυβέρνηση υπερασπίζεται μόνον τα 6 ν.μ. χωρικά ύδατα παραχωρεί αυτομάτως ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα στην Τουρκία.Αυτό το επίσημο έγγραφο προς το ΥΠΕΞ είναι το μοναδικό ίσως που έχει απομείνει από τη χαμένη/κλεμμένη απόφαση και τα πρακτικά της περιοχικής απόφασης ΙΨΑΟ 1958
 
Αναγνωρισμένος καταπατητής
 
Η Αγκυρα φαίνεται πλέον να έχει πειστεί ότι καμία ελληνική κυβέρνηση και κανένα κόμμα δεν πρόκειται να αντιδράσει επισήμως και να καταγγείλει διεθνώς το γεγονός ότι η Αγκυρα είναι ο αναγνωρισμένος καταπατητής/ιδιοκτήτης της ΑΟΖ Μεσογείου ανατολικά του 28ου μεσημβρινού. Γι’ αυτό άλλωστε με μεγάλη άνεση έχει διενεργήσει το 2020 έρευνες του «Oruc Reis», 22 ν.μ. νότια των τουρκικών ακτών στην περιοχή Ρόδου – Καστελόριζου, διότι τη θεωρεί τουρκική κυριαρχία/επικράτεια και τώρα ποντίζει καλώδια, καταπατώντας την ελληνοαιγυπτιακή ΑΟΖ και σε περιοχή όπου η ΑΟΖ δεν είναι διεθνώς οριοθετημένη.
 
Λόγω της απώλειας/εξαφάνισης/κλοπής της απόφασης και των πρακτικών της απόφασης ΙCΑΟ 1958 και λόγω της μετατροπής από το ελληνικό ΥΠΕΞ της περιοχής Ρόδου – Καστελόριζου σε Μεσόγειο, η Τουρκία έχει 12 ν.μ. χωρικά ύδατα λόγω Μεσογείου, γεγονός που εξαφανίζει και στραγγαλίζει την ΑΟΖ Ρόδου – Καστελόριζου.
Σε αυτό βασίστηκε η Τουρκία και οριοθέτησε την τουρκολιβυκή ΑΟΖ…
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.