Μετάφραση: Απολλόδωρος
Η ολοκληρωτική ατζέντα που κρύβεται πίσω από τις Έξυπνες Πόλεις (Smart Cities) αποκαλύφθηκε σε ένα φυλλάδιο που εξέδωσε το Πρόγραμμα Ανθρωπίνων Οικισμών των Ηνωμένων Εθνών (UN-Habitat).
Ο τίτλος της 80σέλιδης έκδοσης είναι, από μόνος του, ανησυχητικός: "Ο άνθρωπος στο Επίκεντρο των Έξυπνων Πόλεων - Ένα εγχειρίδιο δράσης για τις τοπικές και περιφερειακές κυβερνήσεις" (“Centering People in Smart Cities: A playbook for local and regional governments”).
Κεντροποίηση των ανθρώπων αντί για αυτοκεντροποίηση των ανθρώπων; Βλέπουμε εδώ ότι ο ΟΗΕ αντιμετωπίζει τους ανθρώπους ως αντικείμενα, τα οποία του ανήκουν και μπορεί να τα τοποθετεί όπου θέλει, παρά ως ελεύθερους παράγοντες που αποφασίζουν οι ίδιοι πού και πώς θα περάσουν τη ζωή τους.
Τι σημαίνει στην πραγματικότητα να "κεντροποιείται" κανείς από τα Ηνωμένα Έθνη και τις τοπικές και περιφερειακές κυβερνήσεις που ακολουθούν τυφλά τις εντολές του;
Μήπως εννοούν "συγκεντρώνονται"; Συγκέντρωση των ανθρώπων; Φυλάκισή τους; Να τους αναγκάζουν να ζουν περιορισμένοι σε ένα μέρος όπου δεν θα είχαν επιλέξει να ζήσουν, αν ήταν ελεύθεροι άνθρωποι;
Και ο όρος "έξυπνος" είναι ανέντιμος, διότι η νοημοσύνη που υπονοεί είναι τεχνητή και δεν απαιτείται από τους εμπλεκόμενους ανθρώπους, οι οποίοι αντίθετα αναμένεται να παραιτηθούν από κάθε ίχνος ελέγχου της ζωής τους, των σπιτιών τους, ακόμη και του σώματός τους, επιτρέποντας στους ψηφιακούς αλγόριθμους να αναλάβουν τον ρόλο που έπαιζαν προηγουμένως οι εγκέφαλοι και οι καρδιές τους.
Μήπως ο τίτλος του φυλλαδίου θα μπορούσε να μεταφραστεί, σε απλά και αληθινά αγγλικά, ως "Φυλακίζοντας ανθρώπους σε ψηφιακά στρατόπεδα συγκέντρωσης";
Αν αυτό ακούγεται σαν μια κινδυνολογική υπερβολή, παρακαλώ σκεφτείτε το πραγματικό περιεχόμενο του φυλλαδίου.
Γίνεται επανειλημμένα σαφές ότι υπάρχει μια συνολική ατζέντα πίσω από το σχέδιο των έξυπνων πόλεων.
Αυτή περιγράφεται στη σελίδα 17 ως "αξιοποίηση του ψηφιακού μετασχηματισμού για βιώσιμα και δίκαια αποτελέσματα".
Η γλώσσα είναι σχεδιασμένη για να εξαπατήσει. Το "'Βιώσιμο'", εδώ, δεν έχει καμία σχέση με το να είναι φιλικό προς το περιβάλλον, αλλά υποδηλώνει συνεχή κερδοφορία. Και το "δίκαιο" δεν σημαίνει "δίκαιο", αλλά παραπέμπει στην " αξία" με την έννοια των χρηματοοικονομικών περιουσιακών στοιχείων.
Όταν, και πάλι, μεταφράζουμε την παραπλανητική διατύπωση, καταλαβαίνουμε ότι οι έξυπνες πόλεις αφορούν τη δημιουργία τεράστιων μακροπρόθεσμων οικονομικών κερδών για όσους τις προωθούν και επενδύουν σε αυτές.
Στην ίδια σελίδα περιγράφεται ένα ψήφισμα του ΟΗΕ του 2019 που αναφέρει ότι "οι ψηφιακές τεχνολογίες έχουν τη δυνατότητα να διευκολύνουν τις προσπάθειες για την επιτάχυνση της ανθρώπινης προόδου και να διασφαλίσουν ότι κανείς δεν θα μείνει πίσω στην επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ)".
"Επιτάχυνση της ανθρώπινης προόδου", από τη διχαλωτή γλώσσα της παγκόσμιας μαφίας, δεν σημαίνει τίποτε άλλο από την επιτάχυνση του ελέγχου και του κέρδους τους μέσω τεχνολογικών εργαλείων, ιδίως μέσω "νέων ροών δεδομένων που τροφοδοτούν πλατφόρμες πληροφοριών" (σελίδα 13).
Το να μην μείνει κανείς πίσω (που συχνά αποκαλείται "συμμετοχικότητα") σημαίνει ότι δεν θέλουν να ξεφύγει κανείς από το δίχτυ της ψηφιακής παγκόσμιας εκμετάλλευσης.
Αλλά οι αυτόκλητοι κυβερνήτες μας ήρθαν αντιμέτωποι με μερικά σοβαρά προβλήματα.
Έξυπνες πόλεις εικόνα φυλακής
Πρώτον, υπάρχουν πολλοί άνθρωποι στον κόσμο που δεν έχουν ακόμη μετατραπεί σε ζόμπι των έξυπνων κινητών τηλεφώνων.
Στη σελίδα 6 οι συγγραφείς θρηνούν για το γεγονός ότι "τόσοι πολλοί παραμένουν εκτός του ψηφιακού κόσμου" και στη σελίδα 9 παραπονιούνται ότι "3,7 δισεκατομμύρια άνθρωποι ήταν εκτός σύνδεσης το 2019".
Πώς θα αντιμετώπιζαν λοιπόν αυτό το εμπόδιο στα σχέδιά τους το 2020;
Με τα δικά τους λόγια, στη σελίδα 8: "Η πανδημία COVID-19 εισήγαγε ακόμη μεγαλύτερη επείγουσα ανάγκη για τις τοπικές και εθνικές κυβερνήσεις να γεφυρώσουν το ψηφιακό χάσμα".
Το δεύτερο μεγάλο πρόβλημα ήταν ότι ο κόσμος είχε αντιληφθεί τις μηχανορραφίες τους και αρνούνταν να τις ακολουθήσει - ακόμη περισσότερο τώρα, κατά ειρωνεία της τύχης, χάρη στην απροκάλυπτη χρήση του Covid για να προωθήσουν το σχέδιό τους!
Παραδέχονται στη σελίδα 14: "Η αναδυόμενη ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με την τεχνολογία επιτήρησης και τη μεροληψία στην αλγοριθμική λήψη αποφάσεων, ιδιαίτερα μετά το COVID-19, έχει επίσης αμφισβητήσει το παραδοσιακό πλαίσιο της έξυπνης πόλης".
Η απάντηση, φυσικά, ήταν να εντείνουν την προπαγάνδα και να εφεύρουν μια ακόμη λέξη-νυφίτσα με στόχο να κρύψουν την άθλια πραγματικότητα πίσω από αυτό που προσπαθούν να κάνουν.
Από τώρα και στο εξής, όλη η συζήτηση θα γίνεται προφανώς για "έξυπνες πόλεις με επίκεντρο τον άνθρωπο".
Αν θυμηθούμε τον τίτλο του φυλλαδίου, μπορούμε να εκτιμήσουμε τα βάθη στα οποία έχει βυθιστεί η γλωσσική τους απάτη.
Νομίζουν ότι μπορούν να ξεφύγουν με το να αποκαλούν τις έξυπνες πόλεις "ανθρωποκεντρικές", όχι επειδή θα είναι επικεντρωμένες γύρω από τους ανθρώπους και τις ανάγκες τους, αλλά επειδή πρόκειται να " κεντροποιήσουν", να συγκεντρώσουν, τους ανθρώπους μέσα στους εικονικούς τοίχους της φυλακής τους.
Αυτή η εγκληματική αντιστροφή της αλήθειας συνεχίζεται, ακόμα στη σελίδα 14, με τον ισχυρισμό ότι αυτές οι έξυπνες πόλεις θα "αξιοποιήσουν τα δεδομένα, την τεχνολογία και τις υπηρεσίες για το κοινό καλό".
Κοινό καλό; Η πραγματικότητα αποκαλύπτεται στη σελίδα 21, με τα λόγια για " Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα", "επίτευξη στόχων οικονομικής ανάπτυξης" και "ευημερία και ανάπτυξη".
Οι συγγραφείς είχαν ήδη αναφέρει στη σελίδα 13 ότι "οι εκτιμήσεις για τις παγκόσμιες δαπάνες στην αγορά των έξυπνων πόλεων κυμαίνονται από 820,7 δισεκατομμύρια δολάρια έως 2,5 τρισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2026".
Μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι οι βιώσιμοι στόχοι της παγκόσμιας αναπτυξιακής μαφίας για ευημερία και ανάπτυξη θα έχουν επιτευχθεί μόνο αν η απόδοση που θα επιτευχθεί από τέτοιες τεράστιες επενδύσεις είναι σημαντική!
Και το τελευταίο καρφί που το ίδιο το φυλλάδιο σφυρηλατεί στο φέρετρο της αληθοφάνειας του σχεδίου του έρχεται στην ίδια σελίδα, με τη μορφή της εξιστόρησης της προέλευσης του σήματος "έξυπνη πόλη".
Παραδέχεται: "Μπήκε στη συνείδηση της κοινής γνώμης όταν η IBM ξεκίνησε το "Smarter Cities Challenge" το 2010. Στο πλαίσιο του Smarter Cities Challenge, η IBM στόχευσε τεχνολογικές προσφορές σε τοπικές κυβερνήσεις και κατασκευαστές αστικών υποδομών, προτείνοντας ότι οι υπολογιστικές λύσεις θα εξυπηρετούσαν τη βελτιστοποίηση των υποδομών των πόλεων".
Η IBM έμεινε στην ιστορία για τον ρόλο της στην παροχή "υπολογιστικών λύσεων" για τη δολοφονική "Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα" του Αδόλφου Χίτλερ στη Γερμανία στις δεκαετίες του 1930 και 1940.
Όπως μας θυμίζει αυτό το άρθρο, οι "ροές δεδομένων" της IBM επέτρεψαν στο καθεστώς να καινοτομήσει για να δημιουργήσει περιεκτικούς και βιώσιμους ανθρωποκεντρικούς κόμβους σε κέντρα όπως το Auschwitz και το Belsen.
"Η τεχνολογία διάτρητων καρτών της εταιρείας λογισμικού βοήθησε τους Ναζί να πραγματοποιήσουν τη γενοκτονία εκατομμυρίων ανθρώπων".
Δικτυογραφία:
The Acorn – 75 | winter oak
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.