Γραφείο ρεπορτάζ: Romfea.gr
Την είδηση που αφορά την χειροτονία διακόνισσας στην Ι.Μ. Ζιμπάμπουε, σχολίασε μέσω του προσωπικού του λογαριασμού στο Facebook ο Μητροπολίτης Ικονίου κ. Θεόληπτος.
Ο Σεβασμιώτατος βάζει τα πράγματα στην σωστή εκκλησιαστική τάξη, ενώ υπογραμμίζει ότι η Ορθοδοξία δεν έχει καμία ανάγκη τον θεσμό των διακονισσών.
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ
Με μεγάλη έκπληξη διάβασα στο διαδίκτυο ότι ένας Μητροπολίτης του δευτερόθρονου Πατριαρχείου Αλεξανδρείας χειροτόνησε μια διακόνισσα στην μακρινή Ζιμπάμπουε.
Αυθαίρετα μια Ορθόδοξος Εκκλησία προχώρησε κι επανέφερε ένα παλαιό θεσμό που έχει ατονίσει από τον 3ο αιώνα μ. Χ.
Πράγματι στους τρεις πρώτους αιώνας υπήρχε στην Εκκλησία ο θεσμός των διακονισσών, οι οποίες εκτελούσαν την εποχή εκείνη χρέη θα λέγαμε νεωκόρων στην Εκκλησία και κυρίως βοηθούσαν στις βαπτίσεις των γυναικών και έκαναν κοινωνικό έργο.
Μετά τον 3ο μ. Χ αιώνα όταν εισήχθη στην Εκκλησία ο νηπιοβαπτισμός ατόνισε ο θεσμός των διακονισσών.
Συν τω χρόνω βεβαίως εισήχθησαν στην Εκκλησία διαφορά σχήματα, άλλοι θεσμοί σύμφωνα με τις ανάγκες κάθε εποχής.
Σήμερα π.χ. έχουμε τις φιλόπτωχες αδελφότητες στις ενορίες μας. Οι οποίες έχουν αναλάβει το κοινωνικό έργο της Εκκλησίας.
Έχουμε το νηπιοβάπτισμα. Άρα δεν χρειάζονται οι διακόνισσες. Τις έχουμε ανάγκη στην Ορθόδοξο Εκκλησία; Φυσικά και Όχι.
Μπορεί επισήμως να μην έχει καταργηθεί ο θεσμός αυτός, αλλά από τον 3ο αιώνα μέχρι τον 21ο πέρασαν νομίζω αιώνες και δεν υπάρχει στην Εκκλησία μας πλέον.
Άρα δεν είναι στη παράδοση μας κι ας λέγουν ορισμένοι ότι υπήρχε.
Κάτι το οποίο επί 19 ολόκληρους αιώνες δεν υπάρχει δεν μπορούμε να το επαναφέρουμε, λέγοντας ότι κάποτε υπήρχε.
Τότε ίσως υπήρχε ανάγκη αυτού του Θεσμού. Σήμερα μετά από 19 αιώνες δεν τον έχουμε ανάγκη.
Η Ορθοδοξία αντιμετωπίζει τόσα πολλά προβλήματα σήμερα, βάλλεται από παντού, είναι διχασμένη κι αντί να προσπαθήσουμε να λύσουμε αυτά τα προβλήματα, ασχολούμεθα να επαναφέρουμε έναν θεσμό που έχει ουσιαστικά καταργηθεί 19 αιώνες πριν.
Τι είναι αυτό, εάν δεν είναι οπισθοδρόμηση; Η Ορθόδοξος Εκκλησία είναι προοδευτική και προσαρμόζεται στις απαιτήσεις των καιρών.
Πότε δεν επιστρέφει πίσω! Εάν νομίζουν οι υποστηρικτές αυτού του θεσμού ότι είναι προοδευτικοι, είναι βαθειά νυχτωμένοι.
Το άλλο θέμα είναι ο τρόπος της χειροτονίας των διακονισσών που δεν έχει καμία μα καμία σχέση με αυτό που έγινε στη Ζιμπάμπουε.
Ας ανοίξουν βιβλία κι ας διδαχθούν τον τρόπο χειροτονίας. Αυτή η χειροτονία που έγινε είναι ο εξευτελισμός στον ανώτατο βαθμό της χειροτονίας των Διακόνων. Λυπάμαι πολύ που αναγκάζομαι να τα γράψω τόσο ωμά.
Αλλά αυτή είναι η αλήθεια. Το μόνο που μας έμεινε τώρα είναι να χειροτονούμε, σαν τους Αγγλικανούς, γυναίκες ιερείς και επισκόπους και να έχουμε αρχηγό της δήθεν Εκκλησίας τον πρόεδρο της δημοκρατίας εκάστου κράτους, όπως έχουν κι αυτοί τον βασιλέα τους σήμερα.
Να διορίζει εκείνος τον Πατριάρχη η τους Αρχιερείς, δίχως εκλογές.
Αλίμονο στην μαρτυρική Ορθοδοξία μας σε τι χρόνους ζει. Σημεία των καιρών. Στώμεν καλώς, στώμεν μετά φόβου.
ΣΧΟΛΙΟ
Οπως διαπιστώνουμε ούτε οι μεταπατερικοί οικουμενιστές αρχιερείς δεν μπορούν να αποδεχθούν την λανθασμένη και ανίερη χειροτονία γυναίκας...
Και είναι όπως ακριβώς το λέει: ....στους τρεις πρώτους αιώνας υπήρχε
στην Εκκλησία ο θεσμός των διακονισσών, οι οποίες εκτελούσαν την εποχή
εκείνη χρέη θα λέγαμε νεωκόρων στην Εκκλησία και κυρίως βοηθούσαν στις
βαπτίσεις των γυναικών και έκαναν κοινωνικό έργο.
Δεν είναι δυνατόν μια γυναίκα να περνάει την ωραία πύλη, να βρίσκεται εμπρός στο Αγιο Θυσιαστήριο και να κοινωνεί τον κόσμο...
Μπορεί ο Σεβασμιώτατος Ικονίου να μιλάει για πρόοδο και οπισθοδρόμηση, αλλά στην Εκκλησία του Χριστού μας δεν υπάρχουν αυτές οι κοσμικές λέξεις που οι νεοταξίτες κληρικοί αλλά και λαϊκοί θέλουν να μας κουβαλούν...
Το μόνο που υπάρχει είναι τα Ιερά Ευαγγέλια και Ιερά Παράδοση της Εκκλησίας μας. Και μέσα στην Ιερά Παράδοση είναι οι αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων και τα όσα μας άφησαν οι μεγάλοι Πατέρες και Αγιοι της Εκκλησίας μας ως αιώνιες παρακαταθήκες...
Και για να το κλείσουμε το θέμα της χειροτονίας της γυναίκας...
Αν κάποια γυναίκα στην εκκλησιαστική μας ιστορία μπορούσε και έπρεπε να χειροτονηθεί, αυτή θα ήταν ΜΟΝΟ η Παναγία μας. Η Θεοτόκος μας...
Απαξ και ούτε η ίδια το απαίτησε, αλλά ούτε και οι πρώτοι κληρικοί οι Απόστολοι την χειροτόνησαν, τότε δεν υπάρχει λόγος να χειροτονηθεί καμία άλλη....
Τα περί προόδου και οπισθοδρόμησης τα αφήνουμε στην άκρη Σεβασμιώτατε Ικονίου, γιατί με πρόσχημα την πρόοδο οι Αγγλικανοί και οι Προτεστάντες και ίσως σύντομα και οι Παπικοί, χειροτονούν ή θα χειροτονούν γυναίκες...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.