εντόμων (υμενόπτερα). Επάνω από τα κεφάλια των εντόμων βρίσκεται ένας χρυσός συρμάτινος κλωβός, που περικλείει στο εσωτερικό του ένα χρυσό σφαιρίδιο. Στα φτερά και στο άκρο της κοιλιάς των εντόμων κρέμονται τρία στρογγυλά δισκία, ενώ στους κορμούς και στα φτερά τους οι λεπτομέρειες αποδίδονται με εντυπωσιακή μικροσκοπική κοκκίδωση. Αριστούργημα της μινωικής χρυσοχοΐας (1800 – 1700 π.Χ.). Βρέθηκε στα Μάλια της Κρήτης και φιλοξενείται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου.
Σελίδες
5 Φεβρουαρίου 2024
Ελληνική Μικροτεχνία. Μια αξιοθαύμαστη τέχνη την οποία οι Ελληνες εξασκούν χιλιετίες!!!!
εντόμων (υμενόπτερα). Επάνω από τα κεφάλια των εντόμων βρίσκεται ένας χρυσός συρμάτινος κλωβός, που περικλείει στο εσωτερικό του ένα χρυσό σφαιρίδιο. Στα φτερά και στο άκρο της κοιλιάς των εντόμων κρέμονται τρία στρογγυλά δισκία, ενώ στους κορμούς και στα φτερά τους οι λεπτομέρειες αποδίδονται με εντυπωσιακή μικροσκοπική κοκκίδωση. Αριστούργημα της μινωικής χρυσοχοΐας (1800 – 1700 π.Χ.). Βρέθηκε στα Μάλια της Κρήτης και φιλοξενείται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου.
1 σχόλιο:
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΦΩΤΟ. ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΖΟΥΝ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό το 1800-1700 π.Χ. προηγουμένως και εντεύθεν κανείς λαός δεν μπόρεσε να φτάσει τους Έλληνες τόσον στην χρυσοχοϊα όσον και την τεχνική των αγαλμάτων, που στόλιζαν αρχαίους ναούς.
Ήταν απαράμιλλη τέχνη με λεπτομέρειες, που είναι αδύνατον να αντιγραφούν και που αντιπροσώπευαν το ύψιστο επίπεδο πολιτισμού. Τόσον οι Ευρωπαίοι όπως και οι βάρβαροι τουρκομογγόλοι τότε ζούσαν σε σπηλιές και αχυροκαλύβες, ειδικά δε Τούρκοι, όπως σωστά αναφέρει και το σχόλιο ... ούτε σαν σπερματοζωάρια δεν υπήρχαν ... Εγώ θα διόρθωνα το σχόλιο του φίλου Θάνου ότι μάλλον οι Τούρκοι υπήρχαν και ζούσαν σε δέντρα υπό την μορφή τετράποδων ζώων αιλουροειδών ή ως αρπακτικά σαρκοβόρα.....
Αν υπάρχει ένα στοιχείο που ξεχωρίζει τους Έλληνες καλλιτέχνες από τους συναδέλφους τους άλλων χωρών, αυτό είναι η έντονη διάθεσή τους να πειραματιστούν και να καινοτομήσουν. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της αρχαίας ελληνικής τέχνης είναι ότι κανένας από τους τύπους που χρησιμοποιεί δεν μένει σταθερός και αναλλοίωτος για περισσότερο από μία γενιά, καθώς οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες προσπαθούσαν συνεχώς να ξεπεράσουν τους δασκάλους τους. Ξέρουμε ότι οι αρχαίοι Έλληνες καλλιεργούσαν συνειδητά από πολύ νωρίς το πνεύμα της έρευνας και της καινοτομίας σε όλες τους τις δραστηριότητες.
Στο τέλος του 6ου αιώνα π.Χ. ο φιλόσοφος και ποιητής Ξενοφάνης γράφει (απόσπ. 18 Diels-Kranz):
«Δεν είναι αλήθεια ότι οι θεοί τα έδειξαν από την αρχή όλα στους Έλληνες· αντίθετα, αυτοί με το πέρασμα του χρόνου ψάχνοντας βρίσκουν τι είναι καλύτερο και τελειότερο.»
Σημαντικά για την ανάπτυξη της τέχνης ήταν τα μεγάλα πανελλήνια ιερά, όπου συνέρρεαν άνθρωποι από όλη την Ελλάδα για να γιορτάσουν μαζί και να τιμήσουν τους θεούς. Στους χώρους αυτούς μπορούσε να δει κανείς και να θαυμάσει έργα των πιο άξιων καλλιτεχνών από διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Η ιστορία της ελληνικής τέχνης στην πρώιμη φάση της είναι, επομένως, στην πραγματικότητα η μελέτη των χαρακτηριστικών των διάφορων τοπικών εργαστηρίων και η παρακολούθηση της εξέλιξης την οποία να αντιγράψουν δεν μπορούν ακόμη μέχρι σήμερα να αντιγράψουν... Δυστυχώς στα ξένα μουσεία χιλιάδες κλεμμένα έργα ελληνική τέχνης κοσμούν τις βιτρίνες τους, που χωρίς αυτά θα ήταν μόνο μουσεία αφηρημένης τέχνης όπως και ο δήθεν πολιτισμός τους ...Πινακίδες σε αυτά τα έργα στα ξένα μουσεία αναφέρουν ....OUR HISTORY... χωρίς να αναφέρουν ότι είναι ΕΛΛΗΝΙΚΑ.... οι τρισάθλιοι κλέφτες και διαστρεβλωτές της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ιστορίας....
Ορθό λοιπόν το πας μη Έλλην ... βάρβαρος...
Α.Α.