Σελίδες

1 Δεκεμβρίου 2023

Οἱ προ­βλη­μα­τι­σμοί τῶν νέ­ων καί οἱ ἀ­νη­συ­χί­ες μας στό ἐ­ξω­τε­ρι­κό!

«ΝΕΑΝΙΚΟΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ» 
 
Μέ λέ­νε Χρι­στί­να καί εἶ­μαι 23 ἐ­τῶν. Γεν­νή­θη­κα καί σπού­δα­σα στήν Γερ­μα­νί­α (παι­δι­α­τρι­κή νο­ση­λεύ­τρι­α), ὅ­μως πα­ράλ­λη­λα με­γά­λω­σα καί βί­ω­σα ἀ­πό τό σπί­τι μας -ὅ­πως καί ἀ­πό τήν ἐ­νο­ρί­α μας- τήν πνευ­μα­τι­κή προ­σπά­θει­α στήν ζω­ή μας. Ὁ πνευ­μα­τι­κός μας πα­τέ­ρας ἔ­παι­ξε ἕ­ναν με­γά­λο ρό­λο στήν ζω­ή μας ἐ­δῶ στό ἐ­ξω­τε­ρι­κό. Μά­θα­με νά ἀ­γα­πᾶ­με, νά δο­ξά­ζου­με καί νά λα­τρεύ­ου­με τόν Θε­ό μέ τόν σω­στό τρό­πο. Ἀ­πό τό σπί­τι μας μά­θα­με νά νη­στεύ­ου­με, νά ἐκ­κλη­σι­α­ζό­μα­στε, νά προ­σευ­χό­μα­στε, νά προ­σπα­θοῦ­με νά μή λυ­ποῦ­με τόν Κύ­ρι­ο, νά εἴ­μα­στε ὑ­πό­δειγ­μα στό σχο­λεῖ­ο, στό πα­νε­πι­στή­μι­ο κλπ. Γιά τούς ξέ­νους ὅ­μως νά εἴ­μα­στε καί πα­ρά­δειγ­μα μέ τήν συμ­πε­ρι­φο­ρά μας, ὥ­στε νά ἀν­τι­προ­σω­πεύ­ου­με τόν ὀρ­θό­δο­ξο Ἕλ­λη­να χρι­στια­νό. Τό κλει­δί εἶ­ναι ἡ ἀ­γά­πη.
 
Ἀ­πό τήν μα­κρο­χρό­νι­α ἐμ­πει­ρί­α μου, οἱ Γερ­μα­νοί δέ­χον­ται νά τούς πεῖς κά­τι ὅ­ταν εἶ­σαι ἕ­νας ἀ­πό αὐ­τούς, δη­λα­δή ὅ­ταν ἐ­σύ ὁ ἴ­διος δέν εἶ­σαι ὀρ­θό­δο­ξος. Ἡ ἀ­λή­θει­α εἶ­ναι ὅ­τι προ­βλη­μα­τι­ζό­μουν στήν ἀρ­χή τῆς ἐ­φη­βεί­ας, ὅ­μως με­τά με­γα­λώ­νον­τας ἤ­μουν συγ­κι­νη­μέ­νη πού Ὁ Θε­ός μέ ἀ­ξί­ω­σε νά γεν­νη­θῶ σέ αὐ­τήν τήν πί­στη. Εἶ­χα στή­ρι­ξη ἀ­πό τήν οἰ­κο­γέ­νει­ά μου ἀλ­λά καί ἀ­πό τόν πνευ­μα­τι­κό μου, γιά νά ἀ­κο­λου­θή­σω τήν πα­ρά­δο­ση τῆς ἐκ­κλη­σί­ας καί τήν λα­τρευ­τι­κή ζω­ή. Βί­ω­σα καί ἕ­να πρό­βλη­μα, κα­θώς φο­ροῦ­σα ὅ­λο φού­στα. Ὑ­πῆρ­χαν δι­ά­φο­ρες ἐ­ρω­τή­σεις, ὅ­πως “για­τί φο­ρᾶς μό­νο φού­στα;”, καί “πῶς κυ­κλο­φο­ρεῖς τόν χει­μῶ­να, δέν κρυ­ώ­νεις;”. Ἀ­κό­μα καί οἱ δά­σκα­λοι καί οἱ κα­θη­γη­τές: “Ὅ­ταν θά πᾶ­με ἐκ­δρο­μή, Χρι­στί­να, νά φο­ρέ­σεις παν­τε­λό­νι γιά πρα­κτι­κούς λό­γου­ς”. Θυ­μᾶ­μαι μιά φο­ρά πού ὁ κα­θη­γη­τής νευ­ρί­α­σε πο­λύ μα­ζί μου ὅ­ταν -σέ μιά πα­ρου­σί­α­ση γιά τήν ὀρ­θο­δο­ξί­α- εἶ­πα ὅ­τι ἡ Πα­να­γί­α ἦ­ταν Παρ­θέ­νος καί ὁ Χρι­στός συ­νε­λή­φθη μέ τήν δύ­να­μη τοῦ Ἁ­γί­ου Πνεύ­μα­τος. Δέν μέ πεί­ρα­ξε, ἔ­μει­να στα­θε­ρή, ὁ­μο­λο­γοῦ­σα τήν πί­στη μου παρ’ ὅ­λο πού ἦ­ταν καί μα­θη­τές ἄλ­λων θρη­σκει­ῶν. Ἀ­κό­μα καί στό βό­λε­ϋ -πού ἔ­παι­ζα γιά ἀρ­κε­τά χρό­νι­α- ἤ­θε­λαν τά παι­χνί­δια νά γί­νον­ται πάν­τα Κυ­ρι­α­κή πρω­ί, πρᾶγ­μα πού δέν ἄ­ρε­σε στήν μη­τέ­ρα μου καί τούς εἶ­πε “ἐ­μεῖς ὡς ὀρ­θό­δο­ξοι πᾶ­με ἐκ­κλη­σί­α καί δέν θά μπο­ροῦ­με νά συμ­με­τέ­χου­με”. Κι ἔ­τσι ἀ­πο­φά­σι­σα νά μήν συ­νε­χί­σω ἄλ­λο παρ’ ὅ­λο πού μοῦ ἄ­ρε­σε πο­λύ τό βό­λεϋ. Ἀλ­λά δό­ξα Τῷ Θε­ῷ, τό ξε­πέ­ρα­σα χω­ρίς δυ­σκο­λί­ες. 
 
Κι ὅ­ταν εἴ­χα­με νη­στεί­α, ἐ­νη­μέ­ρω­να κι ἐ­γώ τίς φί­λες μου -ἀ­πό Ἐ­ρυ­θραί­α, Γερ­μα­νί­α, Τουρ­κί­α, Βοσ­νί­α- ὅ­τι “τώ­ρα δέν μπο­ρῶ νά φά­ω, νη­στεύ­ω”. Ἔ­πει­τα τό γνώ­ρι­ζαν καί τό σέ­βον­ταν. Τούς μι­λοῦ­σα γιά τήν ἐ­ξο­μο­λό­γη­ση καί τίς προ­γα­μι­αῖ­ες σχέ­σεις. Γιά ἕ­ναν γά­μο μέ τήν εὐ­λο­γί­α τοῦ Χρι­στοῦ. Γιά αὐ­τήν τήν εὐ­λο­γί­α πού παίρ­νει τό ζευ­γά­ρι καί κυ­ρί­ως γιά τήν πνευ­μα­τι­κή ζω­ή μέ­σα στόν γά­μο καί μέ­σα στήν οἰ­κο­γέ­νει­α. Ὅ­πως, ἐ­πί­σης, τούς μί­λη­σα γιά τό με­γά­λο θαῦ­μα πού ἔ­ζη­σα μέ­σα στήν παν­δη­μί­α. Δού­λευ­α στό νο­σο­κο­μεῖ­ο, καί μιά μέ­ρα μέ κα­λοῦν στό γρα­φεῖ­ο καί ἀ­παι­τοῦν νά κά­νω τό ἐμ­βό­λι­ο, ἀλ­λι­ῶς δέν θά μπο­ροῦν νά συ­νερ­γα­στοῦν ἄλ­λο μα­ζί μου. Πῆ­γα στό σπί­τι καί ἡ μη­τέ­ρα μου εἶ­πε: “μήν στε­να­χω­ρι­έ­σαι, θά κά­νου­με προ­σευ­χή στήν Πα­να­γί­α καί θά σέ βά­λει σέ κα­λύ­τε­ρη θέ­ση”. Κά­να­με προ­σευ­χή στήν Πα­να­γί­α, τήν μη­τέ­ρα ὅ­λου τοῦ κό­σμου, καί ζη­τή­σα­με βο­ή­θει­α. Στήν ἑ­πό­με­νη βάρ­δια μου μέ κα­λέ­σα­νε καί μοῦ εἶ­παν ὅ­τι ἀ­πο­φά­σι­σαν νά μέ πά­ρουν ἀ­πό τήν Παι­δι­α­τρι­κή καί νά μέ βά­λουν στά ἐ­πεί­γον­τα, πραγ­μα­τι­κά κα­λύ­τε­ρη θέ­ση, ὅ­που εἶ­μαι μέ­χρι σή­με­ρα. Ὅ­σο γιά τίς φί­λες μου, δυ­στυ­χῶς δέν μπο­ροῦ­με νά μι­λή­σου­με πε­ρισ­σό­τε­ρο γιά θρη­σκευ­τι­κά θέ­μα­τα. Ὅ­μως, ἡ φι­λί­α μας ὅ­λα αὐ­τά τά χρό­νι­α τίς ἐ­πη­ρέ­α­σε καί τίς βο­ή­θη­σε, ὥ­στε νά μήν ἔ­χουν κά­νει προ­γα­μι­αῖ­ες σχέ­σεις. Δό­ξα Τῷ Θε­ῷ! Μα­κά­ρι νά εἶ­χα μί­α φί­λη Ἑλ­λη­νί­δα, νά μέ κα­τα­λά­βαι­νε καί νά μέ στή­ρι­ζε. 
 
Στό θέ­μα τῆς πί­στε­ως, εἶ­στε τυ­χε­ροί πού ζεῖ­τε στήν Ἑλ­λά­δα, ὅ­που ὑ­πάρ­χουν πολ­λοί νέ­οι σέ αὐ­τό τό πνεῦ­μα καί δέν εἶ­στε μό­νοι. Δό­ξα Τῷ Θε­ῷ! Δυ­στυ­χῶς, τό γερ­μα­νι­κό κρά­τος ὑ­πο­στη­ρί­ζει πι­ό πο­λύ τούς Τούρ­κους. Ἀ­σπά­ζε­ται τίς γιο­ρτές τους καί τούς ἀ­να­γνω­ρί­ζει πε­ρισ­σό­τε­ρο, π.χ. τούς χο­ρη­γοῦν φα­γη­τό χω­ρίς χοι­ρι­νό στά σχο­λεῖ­α καί στά πα­νε­πι­στή­μι­α. Πι­στεύ­ω ὅ­τι φταῖ­με καί ἐ­μεῖς ὡς ὁ­μο­γε­νεῖς στό ἐ­ξω­τε­ρι­κό. Δέν εἴ­μα­στε ἑ­νω­μέ­νοι, ὥ­στε νά ἀ­παι­τή­σου­με τά δι­και­ώ­μα­τά μας ἀ­πό τό γερ­μα­νι­κό κρά­τος. Πάν­το­τε αἰ­σθα­νό­μουν μό­νη ὡς χρι­στια­νή ὀρ­θό­δο­ξη. Τά πε­ρισ­σό­τε­ρα ἑλ­λη­νό­που­λα ἔ­χουν προ­σαρ­μο­στεῖ πλέ­ον στήν γερ­μα­νι­κή κουλ­τού­ρα, καί εἶ­ναι δύ­σκο­λο νά ἀλ­λά­ξει αὐ­τό ὅ­ταν δέν ἔ­χουν τίς βά­σεις ἀ­πό μι­κρά. Τό βι­ώ­νου­με κι ἐ­μεῖς προ­σω­πι­κά, κα­θώς ὁ Θε­ός μᾶς ἀ­ξί­ω­σε -ἐ­μέ­να καί τήν μη­τέ­ρα μου- νά κά­νου­με κα­τή­χη­ση σέ παι­διά προ­σχο­λι­κῆς ἡ­λι­κί­ας. Τούς μα­θαί­νου­με πῶς νά κά­νουν τόν σταυ­ρό τους, τί συμ­βο­λί­ζει ὁ σταυ­ρός, πῶς νά γνω­ρί­σουν τόν Χρι­στό καί τήν Πα­να­γί­α. Καί τί ἄ­γνοι­α -δυ­στυ­χῶς- ἐ­πι­κρα­τεῖ στά ἑλ­λη­νι­κά σπί­τια… Ὅ­μως ὑ­πάρ­χουν καί ἐ­ξαι­ρέ­σεις, δό­ξα Τῷ Θε­ῷ! Μᾶς λεί­πουν τά μο­να­στή­ρια πο­λύ, παρ’ ὅ­λο πού ἐ­δῶ στήν Γερ­μα­νί­α ὑ­πάρ­χουν πολ­λές ὀρ­θό­δο­ξες ἐκ­κλη­σί­ες σέ ὅ­λες τίς πό­λεις, πολ­λές φο­ρές καί δύ­ο σέ κά­θε πό­λη. Ἄχ, αὐ­τά τά μο­να­στή­ρια, πῶς τά ἀ­γα­πά­ω! Γι’ αὐ­τό, κά­θε φο­ρά πού ἐ­πι­σκε­πτό­μα­στε μέ τήν μη­τέ­ρα μου τήν πα­τρί­δα πη­γαί­νου­με σέ δι­ά­φο­ρα μο­να­στή­ρια σέ ὅ­λη τήν Ἑλ­λά­δα. Δυ­στυ­χῶς, ἐ­δῶ στήν Γερ­μα­νί­α δέν ὑ­πάρ­χει οὔ­τε ἕ­να ἑλ­λη­νι­κό ὀρ­θό­δο­ξο μο­να­στή­ρι..! 
 
Ρώ­τη­σα κι ἄλ­λους νέ­ους γιά τίς ἀ­νη­συ­χί­ες καί τίς ἐ­πι­θυ­μί­ες τους. Λέ­νε ὅ­τι λεί­πει ἡ κα­τα­νό­η­ση ἀ­πό τούς Γερ­μα­νούς γιά τήν θρη­σκευ­τι­κή καί πα­τρι­ω­τι­κή συ­νεί­δη­ση. Δυ­στυ­χῶς, οἱ πι­ό πολ­λοί νέ­οι με­γα­λώ­νουν κο­σμι­κά. Ἀ­πό τήν Ἑλ­λά­δα λεί­πει ἡ ὑ­πο­στή­ρι­ξη γιά τήν ὁ­μο­γέ­νει­α, ὅ­σον ἀ­φο­ρᾶ τά σχο­λεῖ­α καί τούς κα­θη­γη­τές (δό­ξα Τῷ Θε­ῷ, ἐ­δῶ στήν Φραν­κφούρ­τη ἔ­χου­με δη­μο­τι­κό, γυ­μνά­σι­ο καί λύ­κει­ο). Τό τουρ­κι­κό κρά­τος π.χ. στη­ρί­ζει πε­ρισ­σό­τε­ρό τούς Τούρ­κους ὁ­μο­γε­νεῖς. Οἱ νέ­οι πού κρα­τοῦν τίς ἑλ­λη­νορ­θό­δο­ξες πα­ρα­δό­σεις θε­ω­ροῦν­ται ὡς κά­τι τό ἐ­ξω­τι­κό. Οἱ ἄ­θε­οι ἀλ­λά κα­λο­προ­αί­ρε­τοι φί­λοι αὐ­τῶν τῶν νέ­ων μπο­ροῦν νά κα­τα­λά­βουν τήν ὀρ­θο­δο­ξί­α καί τούς πα­τέ­ρες τῆς Ἐκ­κλη­σί­ας κα­λύ­τε­ρα ἀ­πό ὅ­,τι μπο­ροῦν οἱ πα­πι­κοί ἤ οἱ εὐ­αγ­γε­λι­κοί, ἐ­πει­δή δέν ἔ­χουν τό­σες προ­κα­τα­λή­ψεις. Οἱ νέ­οι μας προ­σπα­θοῦν νά πλη­σι­ά­σουν τούς ἄλ­λους -ἑ­τε­ρο­δό­ξους, ἄ­θε­ους, ὁ­μο­φυ­λό­φι­λους- μέ ἀ­γά­πη, καί ἐ­κεῖ­νοι ἐκ­πλήσ­σον­ται, ἐ­πει­δή πε­ρί­με­ναν μιά ἄ­σχη­μη ἀν­τι­με­τώ­πι­ση ἀ­πό ἐ­μᾶς. Παρ’ ὅ­λα τά ποι­κί­λα προ­βλή­μα­τα στό ἐ­ξω­τε­ρι­κό, οἱ ἐ­νο­ρί­ες μας λει­τουρ­γοῦν σάν τό­πος συ­νά­θροι­σης καί ἔ­τσι νι­ώ­θου­με ἑ­νω­μέ­νοι ἐν Χρι­στῷ ἀ­δελ­φοί! Χρι­στός Ἀ­νέ­στη! Τήν ἀ­γά­πη μας ἀ­πό Γερ­μα­νί­α! Εὐ­χό­μα­στε, μέ τήν εὐ­λο­γί­α τοῦ Κυ­ρί­ου μας νά γί­νε­ται ὀρ­θό­δο­ξη ἱ­ε­ρα­πο­στο­λή σέ ὅ­λα τά μή­κη καί τά πλά­τη τοῦ κό­σμου, καί νά καρ­πο­φο­ρεῖ πρός δό­ξαν Θε­οῦ! Ἀ­μήν. 
 
Ὑ­πο­ση­μεί­ω­ση: Πε­ρί­που 450.000 ὀρ­θό­δο­ξοι χρι­στια­νοί, κυ­ρί­ως ἑλ­λη­νι­κῆς κα­τα­γω­γῆς, -καί σέ μι­κρό­τε­ρο βαθ­μό ρου­μα­νι­κῆς κα­τα­γω­γῆς- ἀ­νή­κουν στίς ὀρ­θό­δο­ξες ἐκ­κλη­σί­ες. Αὐ­τό κα­θι­στᾶ τήν ἑλ­λη­νορ­θό­δο­ξη μη­τρό­πο­λη Γερ­μα­νί­ας τήν με­γα­λύ­τε­ρη ὀρ­θό­δο­ξη ἐ­πι­σκο­πή στήν χώ­ρα. Ἐ­πί­σης, τό 2% ἀ­πό τούς Γερ­μα­νούς δή­λω­σαν ὀρ­θό­δο­ξοι. Στήν Φραν­κφούρ­τη εἶ­ναι δη­λω­μέ­νοι 7500 ὀρ­θό­δο­ξοι Ἕλ­λη­νες. Ἡ μη­τρό­πο­λη ἔ­χει πά­νω ἀ­πό 70 ἐ­νο­ρί­ες μέ πά­νω ἀ­πό 150 χώ­ρους λα­τρεί­ας. 
 
Νεανικό Περιοδικό «ΡΩΜΝΙΟΣ», Τεύχος 33.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.