Συνεορταζόταν το πάλαι η εορτή των Χριστουγέννων με την εορτή των Θεοφανείων. Και στις δυο εορτές υπάρχει κοινό θέμα, κοινός σκοπός: Μια πρωτόγνωρη θεοφάνεια. Η φανέρωση του Θεού επί της γης. Με τον δικό της τρόπο η καθεμιά αναδεικνύει το ασύλληπτο μυστήριο, «το πάντων καινών καινότατον, το μόνον καινόν υπό τον ήλιον» (αγ. Ιω. Δαμασκηνός). Δεν υπήρξε ούτε θα υπάρξει πιο πρωτοφανές, πιο σπουδαίο γεγονός από την κάθοδο του Θεού στον κόσμο, την ενσάρκωση, την εμφάνιση και τη συναναστροφή του με τους ανθρώπους. Τί μεγαλύτερο θα μπορούσε να υπάρξει απ’ το να γίνει ο Θεός άνθρωπος;
Φέτος οι δυο εορτές συναντώνται ξανά. Η Κυριακή μετά την Χριστού Γέννησιν είναι ταυτόχρονα και Κυριακή προ των Φώτων. Από τη μια ψάλλονται οι ύμνοι της Γέννησης, για να αποδοθεί (να ολοκληρωθεί και να κλείσει) ο εορτασμός των Χριστουγέννων, από την άλλη προαναγγέλλονται τα Θεοφάνεια. Ο Πρόδρομος, κηρύσσοντας στην έρημο του Ιορδάνου, «όπου εξεπορεύετο πάσα η Ιουδαία χώρα και οι Ιεροσολυμίται, και εβαπτίζοντο πάντες εν τω Ιορδάνη υπ’ αυτού», προέλεγε ότι πίσω του ερχόταν κάποιος πολύ ισχυρότερός του. Τόσο μεγάλος, που αυτός, ο Πρόδρομος, δεν ήταν άξιος ούτε να σκύψει για να του λύσει τα κορδόνια των υποδημάτων του.
Αυτός ο μέγας και ισχυρός «βαπτίσει υμάς εν Πνεύματι Αγίω». Ήρθε για να αναπλάσει με την πνοή του Αγίου Πνεύματος τον παλαιό κόσμο. Να τον αναχωνεύσει μέσα στο «καταναλίσκον» την αμαρτία «πυρ» της Θείας Χάριτος, να φτιάξει από αυτόν έναν θαυμαστό καινούργιο κόσμο. Όχι σαν αυτόν που ονειρεύεται ο επηρμένος απ’ την τεχνολογία του άνθρωπος της νέας εποχής. Ο κόσμος του Θεού είναι μια καινούργια κτίση, αναγεννημένη εκ των έσω. Ανέτειλε εκ της Παρθένου ο νοητός ήλιος της δικαιοσύνης Χριστός, για να γίνει φως σε έναν κόσμο γεμάτο σκοτάδι. «Εν χώρα και σκιά θανάτου». Και μας καλεί να γίνουμε μέρος του δικού του κόσμου, αφήνοντας το ψέμα και μετέχοντας στην αλήθεια. Αλλά αληθινοί άνθρωποι γινόμαστε εκ των έσω. Με τον αδιάλειπτο αγώνα κατά της ρίζας όλων των παθών, του επάρατου εγωκεντρισμού.
Μετέχουν λοιπόν στη ζωή του Χριστού, μόνο όσοι νεκρώνουν τη σάρκα τους, τον σαρκικό άνθρωπο, με τα πάθη και τις αδυναμίες του. Αυτοί αποκαθηλώνουν τον εαυτό τους, βάζουν σε δεύτερο πλάνο τις δικές τους επιδιώξεις, τη δική τους ευχαρίστηση. Σε πρώτο έχουν πάντα τον συνάνθρωπο, αρχίζοντας από τον πλησιέστερο, τον σύντροφό τους. Είναι οι όντως ταπεινοί. Ζουν για τον άλλον πρώτα, μετά για τον εαυτό τους. Γίνονται «εις αλλήλους χρηστοί, εύσπλαγχνοι», αλληλοσυγχωρούμενοι, όπως ο Θεός συγχωρεί εμάς διά του Χριστού (Γαλ. 5, 24. Εφ. 4, 32).
Η «καινή κτίσις», ο θαυμαστός καινούργιος κόσμος του Θεού είναι εδώ. Είμαστε μέσα;
Καλό Άγιο Δωδεκαήμερο! Καλό μήνα! Καλή χρονιά! Χρόνια πολλά!
ΘΕΙΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ (31 ΔΕΚ. 2023-6 ΙΑΝ. 2024) (για τους εντοπίους)
Την Κυριακή μετά την Χριστού Γέννησιν και προ των Φώτων, 31-12-2023, των αγίων Ιωσήφ του Μνήστορος, Δαυΐδ του Βασιλέως, Ιακώβου του Αδελφοθέου και απόδοση των Χριστουγέννων, Θεία Λειτουργία αγίου Ιακώβου στον Ι. Ν. Αγ. Κωνσταντίνου (Μονοεκκλησία), ώρα 7.00-10.00 π. μ.
Την Κυριακή απόγευμα, 31-12-2023, πανήγυρις του ναού μας, αρχιερατικός πανηγυρικός Εσπερινός, ώρα 6.00-8.00 μ. μ.
Τη Δευτέρα, 1-1-2024, του αγίου Βασιλείου και η Περιτομή του Χριστού, αρχιερατική Θεία Λειτουργία, ώρα 7.00-10.30 π. μ. Δοξολογία επί τω νέω έτει, ώρα 10.30 π. μ. Μικρός Αγιασμός πρωτομηνιάς.
Την Πέμπτη, 4-1-2024, του νέου αγίου Νικηφόρου του Λεπρού, ώρα 7.00-9.00 π. μ.
Την Παρασκευή, 5-1-2024, Όρθρος-Μεγάλες Ώρες των Φώτων-Εσπερινός-Θεία Λειτουργία-Μέγας Αγιασμός, ώρα 6.00-10.00 π. μ. περίπου. Νηστεία (άνευ ελαίου).
Το Σάββατο, 6-1-2024, τα Άγια Θεοφάνεια, Θεία Λειτουργία-Μέγας Αγιασμός, ώρα 7.00-10.30 π. μ. Αγιασμός υδάτων (παραλία), ώρα 11.00 π. μ.
Καθημερινά, ώρα 5.15-6.30 μ. μ., Θ΄ Ώρα-Εσπερινός-Μικρό Απόδειπνο-Χαιρετισμοί.
Κάθε Τετάρτη, ώρα 6.00 μ. μ., Ιερά Εξομολόγηση.
«Αντιύλη».
Ι. Ν. Αγ. Βασιλείου, Πρέβεζα
Τηλ. 26820 23075/25861/6980 898 504.
E-mail: antiyli.gr@gmail.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.