Σημαντική απόφαση από δικαστήριο της Καλιφόρνια υπέρ ανηλίκων γονέων που έχουν υποβάλει μήνυση κατά του Facebook και άλλων κολοσσών
Μια σημαντική απόφαση έλαβε δικαστήριο της Καλιφόρνια υπέρ των ανηλίκων και γονέων που έχουν υποβάλει μήνυση κατά του Facebook και άλλων τεχνολογικών κολοσσών, κάνοντας λόγο για εθισμό παιδιών στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.
Σύμφωνα με το Bloomberg, πολιτειακή δικαστής απέρριψε την Παρασκευή τις περισσότερες από τις αγωγές, αλλά δήλωσε ότι θα επιτρέψει τη διαδικασία να προχωρήσει με βάση τον ισχυρισμό ότι οι εταιρείες ήταν αμελείς, ή ότι γνώριζαν πως ο σχεδιασμός των πλατφορμών τους θα μεγιστοποιούσε τη χρήση από τους ανηλίκους και θα αποδεικνυόταν επιβλαβής.
Οι ενάγοντες υποστηρίζουν ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι σχεδιασμένα ώστε να προκαλούν εθισμό, κατάθλιψη, άγχος, αυτοτραυματισμούς, διατροφικές διαταραχές και αυτοκτονίες.
Περισσότερες από 200 τέτοιες αγωγές που έχουν κατατεθεί σε ολόκληρη τη χώρα έχουν ανατεθεί σε δύο δικαστές στην Καλιφόρνια. Οι δικηγόροι που εκπροσωπούν ανηλίκους ξεπέρασαν ένα νομικό εμπόδιο που τους επιτρέπει να επιδιώξουν τον ισχυρισμό ότι το Facebook, το Instagram, η Snap, η TikTok και το YouTube της Alphabet γνώριζαν ότι οι σωματικές βλάβες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ήταν «προβλέψιμες και ουσιαστικές», σύμφωνα με την προσέγγιση της δικαστού ονόματι Carolyn B. Kuhl.
Η δικαστής επεσήμανε την «προφανή ανισότητα» μεταξύ των «μη εξοικειωμένων ανηλίκων» και των εταιρειών του διαδικτύου «που ασκούσαν πλήρη έλεγχο στον τρόπο λειτουργίας των πλατφορμών τους».
Τι λένε οι γονείς
Οι εταιρείες του διαδικτύου επικαλούνται εδώ και καιρό το άρθρο 230 του νόμου περί αξιοπρέπειας των επικοινωνιών, ένα ομοσπονδιακό νομοθέτημα που τις προστατεύει σταθερά από την ευθύνη για σχόλια, διαφημίσεις, εικόνες και βίντεο στις πλατφόρμες τους. Είναι σημαντικό ότι η Kuhl έκρινε ότι οι νόμοι που προστατεύουν την ελευθερία του λόγου και το άρθρο 230 δεν εμποδίζουν την αξίωση αμέλειας στη συλλογή υποθέσεων της Καλιφόρνιας να προχωρήσει.
Η Kuhl έκρινε ότι οι εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να θεωρηθούν υπεύθυνες για τους ισχυρισμούς επειδή «βασίζονται στο γεγονός ότι τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά των πλατφορμών – και όχι το συγκεκριμένο περιεχόμενο που είδαν οι ενάγοντες – προκάλεσαν τις βλάβες των εναγόντων».
«Η απόφαση αυτή είναι ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός για τις χιλιάδες οικογένειες που εκπροσωπούμε, τα παιδιά των οποίων έχουν προσβληθεί μόνιμα από εξουθενωτικά προβλήματα ψυχικής υγείας χάρη σε αυτούς τους γίγαντες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης», ανέφεραν οι δικηγόροι των εναγόντων σε δήλωσή τους. «Είμαστε αποφασισμένοι να χρησιμοποιήσουμε κάθε νομικό εργαλείο που έχουμε στη διάθεσή μας για να καταστήσουμε αυτές τις εταιρείες υπεύθυνες για τις πράξεις τους και να επιτύχουμε μια δίκαιη λύση».
Τι απαντούν οι εταιρείες
«Η προστασία των παιδιών σε όλες τις πλατφόρμες μας ήταν πάντα ο πυρήνας της δουλειάς μας», δήλωσε από την πλευρά του ο Χοσέ Καστανέντα, εκπρόσωπος της Google.
«Σε συνεργασία με ειδικούς στην ανάπτυξη παιδιών, έχουμε δημιουργήσει κατάλληλες για την ηλικία εμπειρίες για παιδιά και οικογένειες στο YouTube και παρέχουμε στους γονείς ισχυρούς ελέγχους. Οι ισχυρισμοί σε αυτές τις καταγγελίες είναι απλά αναληθείς».
Η δικαστής πάντως απέρριψε επτά άλλους ισχυρισμούς των εναγόντων, συμπεριλαμβανομένου ενός επιχειρήματος ότι οι εταιρείες θα πρέπει να θεωρηθούν υπεύθυνες για τον ελαττωματικό σχεδιασμό των πλατφορμών τους. Η έννοια της ευθύνης προϊόντος «δημιουργήθηκε σε μια διαφορετική εποχή για να λύσει διαφορετικά προβλήματα», έγραψε η Kuhl. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παρουσιάζουν «νέες προκλήσεις» στο πλαίσιο του νόμου, είπε, επειδή δεν είναι απτά. «Δεν μπορεί κανείς να τα φτάσει και να τα αγγίξει», είπε.
Οι δικηγόροι που εκπροσωπούν ανηλίκους στην παρόμοια συλλογή αγωγών που κατατέθηκαν σε ομοσπονδιακό δικαστήριο αντιμετωπίζουν επίσης αίτημα των εταιρειών για απόρριψη της αγωγής.
Πηγή: ΟΤ
το είδαμε ΕΔΩ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.