Σελίδες
15 Σεπτεμβρίου 2023
ΤΑ ΑΙΣΧΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ - Απαράδεκτη, ειρωνική και προσβλητική η υφυπουργός (βιντεο)
1 σχόλιο:
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.
Τα κομμένα σχολικά εγχειρίδια αποδεικνύουν την «αιώνια» σύγκρουση της ιστορικής έρευνας με τη διδασκαλία του μαθήματος της ιστορίας στα σχολεία
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν μικρά παιδιά τραγουδούσαμε το «φεγγαράκι μου λαμπρό, φέγγε μου να περπατώ, να μαθαίνω γράμματα» δεν μπορούσαμε να αντιληφθούμε τι μπορεί να κρύβεται πίσω από τη διδασκαλία ενός εθνικού μύθου. Μεγαλώνοντας, μαθαίναμε τους εθνικούς μύθους όχι πια μέσα από τα τραγούδια, αλλά πολλές φορές μέσα από το μάθημα της ιστορίας. Και αν η αποστήθιση δεν μας απομάκρυνε από τα ιστορικά γεγονότα, τα εθνικά αφηγήματα σίγουρα το έκαναν.
Οι νέες γενιές ιστορικών που φέρουν νέα ερμηνευτικά εργαλεία και πλαίσια για την εξέλιξη της ιστορικής έρευνας, σκοντάφτουν συνεχώς σε εκκλησιαστικούς, εθνικιστικούς ή σε άλλους συντηρητικούς κύκλους. Γιατί η απαλλαγμένη από μύθους και βερμπαλισμούς ιστορία συνιστά παραποίηση και παραχάραξη; Η διαμόρφωση μιας ιστορικής συνείδησης στηριζόμενης σε εθνικά αφηγήματα και βερμπαλισμούς, που παρουσιάζουν πάντοτε ως ήρωα τον εθνικό Εαυτό, οδηγεί στην εσωστρέφεια και δημιουργεί ακραία φοβικά συναισθήματα προς τον Εθνικό Άλλο.
Και ενώ η ιστορική έρευνα εξελίσσεται συνεχώς, διαπιστώνουμε ότι η διδασκαλία της αποτελεί αντικείμενο εξάρτησης από την κεντρική εξουσία. Τα κομμένα εγχειρίδια της ελληνικής ιστορίας είναι η απόδειξη όχι μόνο της «αιώνιας» σύγκρουσης της ιστορικής έρευνας με τη διδασκαλία της στα σχολεία, αλλά και της βαθιάς συντηρητικής αντίληψης με την οποία αντιμετωπίζονται ακόμη και σήμερα τα ιστορικά ζητήματα στη χώρα μας.
Άλλωστε, η πολεμική γύρω από τα σχολικά εγχειρίδια ή τα προγράμματα σπουδών σπάνια επικεντρώνεται στον εκπαιδευτικό τους ρόλο, αντίθετα περιστρέφεται γύρω από την εθνοκεντρική τους αποτελεσματικότητα και τις εκάστοτε πολιτικές σκοπιμότητες που στόχο έχουν να αφαιμάξουν την Εθνική Συνείδηση των Ελληνοπαίδων .....
Μ.