Ώρα στοχασμού: Πως οι πανάρχαιοι Έλληνες θαλασσοπόροι διέπλεαν τον Ατλαντικό και τον Ειρηνικό Ωκεανό προ του 1600 π.Χ έως το 1200 π.χ. ή και παλαιότερον και κατ’ αυτόν τον τρόπον ομάδες Ελλήνων έφθασαν στα πανάρχαια εκείνα χρόνια σε τόπους μακρινούς που δε χωράει ο νους μας ότι συνέβη εκείνη την εποχή. Και να σκεφθεί κανείς ότι τον καιρό εκείνο ουδείς σχεδόν τολμούσε να εκτελέσει τέτοια ταξίδια και οι περισσότεροι λαοί ζούσαν σε πρωτόγονη κατάσταση, άλλοι στις στέπες, άλλοι στα δάση.
Ο παλαίμαχος πλοίαρχος του Εμπορικού Ναυτικού Κ. Κολαίτης σε διάλεξη του στην Ιθάκη είπε μεταξύ άλλων και τα εξής: Αρκετοί θαλασσοπόροι διέπλευσαν με μικρά πλοιάρια τον Ατλαντικό και Ειρηνικό ωκεανό. Συγκεκριμένα αναφέρει το κατόρθωμα του καπετάν Σλόκουμ ο οποίος με μια μικρή δίστηλη σκούνα δέκα τριών κόρων (13 κόρων) με πανιά μόνον, διέπλευσε όλο τον κόσμο ολομόναχος. Κατά το χρονικό του κατορθώματος αυτού ο καπετάν Σλόκουμ αναχώρησε από την Βοστώνη, μετέβη στο Γιβραλτάρ εκείθεν κατευθύνθηκε προς την Νότια Αμερική, πέρασε από τον πάντα φουρτουνιασμένο πορθμό του Μαγγελάνου, έφθασε στη νήσο Σαμόα του Ειρηνικού Ωκεανού, παρέπλευσε την Ανατολική Αυστραλία, πέρασε από την Νότιο Αφρική και από εκεί ξαναγύρισε στη βάση του χωρίς κανένα εμπόδιο.
Άλλος τολμηρός θαλασσοπόρος υπήρξε ο Γάλλος Αλαίν Ζερμπό, ο οποίος περιέπλευσε όλο τον κόσμο επίσης ολομόναχος με μικρό σκάφος και με πανιά χωρίς μηχανή. Αυτός από την Μεσόγειο πήγε στην Βόρεια Αμερική και έπειτα αφού πέρασε την Διώρυγα του Παναμά εισήλθε στον Ειρηνικό.
Επίσης να αναφέρουμε και το ταξίδι του κάπταιν Μπλέικ. Αυτός με ανοιχτή βάρκα μετέβη από τον κεντρικό Ειρηνικό στο Τιμόρ. Δηλαδή αρκετές χιλιάδες μίλια επειδή εγκατέλειψε το πλοίο του «Μπόουντυ» το αντάρτικο πλήρωμα του, όπως και το ταξίδι του πληρώματος του πλοίου «Τρεβέζο», το οποίον όταν βούλιαξε το βαπόρι τους, έπεσαν στις βάρκες και έπλευσαν χιλιάδες μίλια στον αχανή Ινδικό Ωκεανό.
Άλλος θαλασσοπόρος ο Ερικσον που δεν είχε σκάφος μεγαλύτερο από του Οδυσσέως και ο οποίος δεν γνώριζε όπως και ο Πίλγκριμς του πλοίου «Μαιηφλάουερ» την ύπαρξη του «Γκολφ Στρήμ» (ρεύμα του Κόλπου) διέπλευσαν τον Ατλαντικό.
Το κατόρθωμα του Ελληνα Σάββα Γεωργίου
Ο Σάββας Γεωργίου απέπλευσε από την Νέα Υόρκη το 1966 έφθασε στον Πειραιά διαπλεύσας τον Ατλαντικό με σκάφος μήκους οκτώ (8μ.) και χωρίς μηχανή.
Το 1947 διέπλευσε τον Ειρηνικό το Κον-Τίκι. Αυτή ήταν μια σχεδία που είχε στηριχθεί στους κορμούς εννέα δένδρων και είχε μόνον έξη επιβάτες και ένα πανί. Μετέπειτα το 1966 παρόμοιο ταξίδι έκανε και ο Heyerdahl του Κον-Τίκι με πλοιάριο που κατασκεύασε στην Αίγυπτο από καλάμια και φύλλα του φυτού «πάπυρος».
Τον Ιούνιο 1984 η Γιαπωνέζα Αλίς ο Τσούγκ Χάγκερ μόνη διέπλευσε αφόβως τον Ειρηνικό από τον Άγιο Φραγκίσκο στην Καγκοσίμα- Ιαπωνία με μικρό επίσης πλοιάριο μήκους 9 μ. σε 78 ημέρες, γεγονός που έγραψε εκτενώς ο παγκόσμιος τύπος.
Τον Ιούνιο του 1979 διέπλευσε τον Ατλαντικό ο Τζέρρυ Σπης Το διάπλου του Ατλαντικού έκανε με ένα καρυδότσουφλο (βάρκα) των 3 μέτρων. Ο Αμερικανός ιστιοπλόος ξεκίνησε από την Βιρτζίνια και έφθασε στην ακτή της Κορνουάλλης στην Αγγλία σε 54 ημέρες.
Εξ αυτών πιστοποιείται ότι με τα πλοία Μινωιτες και Μυκηναίοι καθότι δεινοί θαλασσοπόροι, έκαναν ταξίδια και επομένως δεν είναι παράξενο το πως βρέθηκε στις άκρες της γης ο Ελληνικός Πολιτισμός. Οι Αιγαίοι είναι οι πρώτοι ναυτικοί στην κόσμο διότι μετά την διάνοιξη των Στενών των Δαρδανελλίων-λόγω της τήξεως των παγετώνων στη Βόρεια Ευρώπη και Β.Δ Ασία-, η Αιγηίδα κατακλύσθηκε από τα ύδατα και έμειναν οι κορυφές των βουνών της, οι οποίες είναι σήμερα τα νησιά του Αιγαίου μάρτυρες της μεγάλης γεωλογικής καταστροφής που συνέβη σε πανάρχαια χρόνια. Οι κάτοικοι που συγκεντρώθηκαν στις κορυφές για γλυτώσουν από την προοδευτική άνοδο των υδάτων, το μόνο που τους απασχολούσε ήταν να έλθουν σε επαφή με άλλες κοινότητες ανθρώπων και με συγγενικά τους πρόσωπα, για ανταλλαγή προϊόντων και για να δώσουν τέλος στην απομόνωση τους. Επομένως, το πλοίο ήταν η ζωή τους και αυτό παραμένει ακόμη στους νησιώτες του Αιγαίου. Δεν είναι τυχαίον ότι ακόμη οι Έλληνες εφοπλιστές κρατούν τα σκήπτρα στην παγκόσμια ναυτιλία και τα ελληνικά πληρώματα ιδιαίτερα των νησιωτών- είναι εκ των καλυτέρων.
Το Ελληνικό Αρχιπέλαγος του Αιγαίου είναι μια υδάτινη χώρα
Το πλοίο τους ένωνε με τα διασπαρμένα νησιά του Αιγαίου. Γι’ αυτό σύντομα κατασκεύασαν από την ξυλεία των βουνών τα πρώτα πλοία. Η ανάγκη τους έκανε να γίνουν δεινοί ναυτικοί και να μπορούν να πλέουν ημέρα και νύχτα με οποιονδήποτε καιρό. Προς τούτο παρατήρησαν στον ουρανό τα άστρα και έφτιαξαν αργότερα και όργανα πλεύσεως (τους αστρολάβους), οι οποίοι τους έδιναν το στίγμα σε σχέση με τα άστρα καθώς και τις πορείες πλεύσεως. Επίσης έμαθαν και γεωγραφία και έδωσαν από την πανάρχαια εποχή ονόματα σε θάλασσες, και σε περάσματα (Ηράκλειες Στήλες, Γιβραλτάρ, Ζευς =Σουέζ αραβική ανάγνωση -γραφή) κ.α Αυτοί έφτιαξαν και τον Ποσειδώνα θεό της θάλασσας, τα πρώτα θαλάσσια πνεύματα (Σκύλλα-Χάρυβδι κ.α)
Οι Έλληνες ήταν ταξιδιάρικος λαός
Τούτο αποδεικνύεται από τους πανάρχαιους Ορφικούς Ύμνους (6.000 χρόνια π.Χ) όπου αποδεικνύεται ότι γνώριζαν άριστη αστρονομία όπως λ.χ την σφαιρικότητα της γης, τις κινήσεις των πλανητών, των αστερισμών. Ελληνικά είναι τα ονόματα των Ωκεανών (Ατλαντικός, Ειρηνικός, Ινδικός-Αρκτική, Ανταρκτική, Εύξεινος, Κασπία, Μεσόγειος κ.α ) και τα ονόματα αρκετών χωρών και πόλεων της Βόρειας Ευρώπης, Αμερικής και Ωκεανίας, Ρωσίας κ.ο.κ Έτσι εξηγείται ότι παντού υπάρχει Ελληνική παρουσία (πλάκες, γράμματα, σύμβολα, μύθοι, όπλα, σχήματα, όπως σβάστικες, μέδουσες, αετώματα, περιστύλιοι ναοί κλπ) Έτσι σήμερα όλα τα Μουσεία του κόσμου είναι γεμάτα με εκθέματα του πανάρχαιου Ελληνικού Πολιτισμού. Πολλά εξ αυτών βρίσκονται εκτός Ελληνικής επικράτειας είτε λόγω της μετοικήσεως Ελλήνων σε αυτούς τους τόπους, είτε λόγω εμπορικών ανταλλαγών με τις υπερπόντιες χώρες. Κυρίως οι Έλληνες έκαναν εισαγωγές χαλκού, αργύρου, κεχριμπάρι δια θαλάσσης με αντάλλαγμα αγγεία, κρασιά, λάδι κ.α
Ελληνίδες οι μούμιες του Περού όσο και τα Γλυπτά του Παρθενώνα.
Συνεπώς ουδέν μυστήριον και ουδεμία έκπληξη και για τις κατάξανθες μούμιες της περιοχής Τσακνάυ του Περού, η καταγωγή των οποίων εξηγείται από την μετάβαση αρχαίων Ελλήνων, αφού οι Βίκινγκς και άλλοι λαοί του Βορρά εμφανίσθηκαν πολύ αργότερα ως θαλασσοπόροι (1000-900 π.Χ). Αλλά και αυτοί υπήρξαν μαθητές των Κρητών τεχνητών που τους δίδαξαν την τέχνη όταν μετέβησαν στις Σκανδιναβικές χώρες για τον Κασσίτερο και Ηλεκτρον. Όπως πρόσφατα έχουν παραδεχθεί οι Κινέζοι αρχαιολόγοι ότι οι 8.000 πήλινοι στρατιώτες που φυλάσσουν το βασιλιά τους, τον Τσιν Σι Χουάνγκ (Qin Shi Huang)» είναι Ελληνικής τεχνοτροπίας και ο σχεδιαστής και επιβλέπων πρέπει να ήταν Ελλην.
Δίδαξαν την ανθρωπότητα πως πρέπει να σκέπτεται
Οι μεταναστεύσεις των Ελλήνων ποτέ δεν σταμάτησαν. Άρχισαν από αμνημονεύτων χρόνων στην προϊστορική εποχή και συνεχίστηκαν και κατά την ιστορική εποχή και συνεχίζονται και σήμερον. Έτσι εξηγούνται μεγάλες εγκαταστάσεις ομογενών σε διάφορα σημεία της υδρογείου. Αυτοί γνώριζαν ασφαλώς περισσότερα πράγματα για τον κόσμο της εποχής των, από όσα νομίζουμε εμείς οι σύγχρονοι ότι δεν γνώριζαν. Οι Έλληνες της Προϊστορικής εποχής (Πελασγοί) και ακολούθως και της ιστορικής περιόδου, δίδαξαν ολόκληρη την ανθρωπότητα «πως πρέπει να σκέπτεται».
Τέλος το Ελληνικό γένος έφτιαξε επτά (7) μεγάλους Πολιτισμούς από αμνημονεύτων χρόνων μέχρι σήμερον, ήτοι:
1 / Προκατακλυσμιαίος 2/ Μινωικός, 3/ Μυκηναϊκός, 4/ Κλασικός, 5/ Αλεξανδρινός, 6/ Βυζαντινός, 7/ Ευρωπαϊκή Αναγέννηση (την προετοίμασαν οι Έλληνες σοφοί που έφυγαν πριν και μετά την πτώση της Κωνσταντινουπόλεως μετά την κατάλυση της Βυζαντινής αυτοκρατορίας από τους Τούρκους κατακτητές). Αν το ισλαμοφασιστικό και ληστρικό κράτος της Τουρκίας δεν ενέσκηπτε στην Μεσόγειο, αλλιώς θα ήταν σήμερα ο κόσμος. Αλλά η ιστορία δεν γράφεται με τα εάν, αλλά με την πραγματικότητα. Το αθάνατο Ελληνικό Πνεύμα μπορεί και τώρα να δώσει το νέο Πολιτισμό στην παραπαίουσα Ανθρωπότητα για να την βάλλει στην Νοόσφαιρα, στην Αρμονία και Ευημερία
(3/8/23)
Αμφικτύων
* Αμφικτύων είναι ο Υποστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Συγγραφεύς, Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών
amphiktyon@gmail.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.