Ο Χριστός κάλεσε κάθε άνθρωπο που διψάει για πνευματική, αιώνια ζωή, να πάει κοντά του για να του δώσει να πιει ζωντανό νερό. Υποσχέθηκε ότι ο άνθρωπος αυτός δεν θα ξαναδιψάσει ποτέ, γιατί θα γίνει ο ίδιος αστείρευτη πηγή. Θα είναι «κήπος μεθύων», πνιγμένος σε μεθυστική βλάστηση, «πηγή ην μη εξέλιπεν ύδωρ», πηγή που δεν ξεραθεί ποτέ, κατά τον προφήτη Ησαΐα. «Ποταμοί εκ της κοιλίας αυτού ρεύσουσιν ύδατος ζώντος». Από μέσα του θα πηγάζουν αδιάκοπα ποταμοί με τρεχούμενο νερό. Η καρδιά του ανθρώπου αυτού, κατά τον σοφό Σολομώντα, θα γίνει φρέαρ βαθύ, θα αναπηδάει από αυτήν ποταμός και πηγή ζωής.
Είναι το ίδιο ζωντανό νερό, που βλέπει ο προφήτης Ιεζεκιήλ να εκπηγάζει από τα πρόθυρα του ναού του Θεού και προχωρώντας να γίνεται ποτάμι που μεγαλώνει συνεχώς, βαθαίνει αδιάκοπα και τελικά γίνεται βουερός αδιάβατος χείμαρρος που ποτίζει και ζωογονεί τα πάντα. Κάθε περιοχή στην οποία θα απλωθεί ο ποταμός αυτός, θα γεμίσει ζωή. Στα υγιή του νερά θα υπάρχει «ιχθύς πολύς σφόδρα», πλήθος ψαριών, ενώ οι όχθες του θα είναι γεμάτες από «δένδρα πολλά σφόδρα ένθεν και ένθεν», όλα τα καρποφόρα δέντρα. Κανένα από τα δέντρα αυτά δεν θα γεράσει και δεν θα πάψει να φέρει καρπούς, επειδή τα νερά από όπου ποτίζονται πηγάζουν από τα Άγια. Τα λόγια αυτά του Χριστού και των προφητών περιγράφουν τη ζωαρχική δράση και αναγεννητική ενέργεια του Αγίου Πνεύματος, το οποίο «έμελλον λαμβάνειν οι πιστεύοντες εις αυτόν». Αυτό θα γινόταν με την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος (Πεντηκοστή), γιατί μέχρι τότε δεν υπήρχε Άγιο Πνεύμα, επειδή ο «Ιησούς ουδέπω εδοξάσθη» (Ιω. 7, 37-39. 4, 14. Ησ. 58, 11. Παρ. 18, 4. Ιεζ. 47, 1-12).
Τα λόγια αυτά δεν σημαίνουν ότι τότε μόλις, με την επιφοίτηση, έλαβε ύπαρξη το Άγιο Πνεύμα, ότι πριν δεν υπήρχε. Σημαίνουν ότι η παρουσία του δεν ήταν μέχρι τότε φανερή στον κόσμο. Το Άγιο Πνεύμα, ως Θεός, υπήρχε πάντοτε. Είναι ο ένας της Τριάδος. Το τρίτο πρόσωπο. Ο Παράκλητος. Η δράση του όμως ήταν αφανής, όπως και του Χριστού, ο οποίος και πριν από την φανερή παρουσία του με την ενσάρκωση στον κόσμο, δρούσε και δημιουργούσε τα πάντα ως άσαρκος Λόγος του Πατρός. Το Άγιο Πνεύμα είναι «ακτιστο-συμπλαστουργο-σύνθρονον». Ομότιμο πρόσωπο με τον Πατέρα και τον Υιό, δηλαδή συνάναρχο, συνδημιουργικό και συγκάθεδρο. Γι’ αυτό και του αποδίδουμε απερίφραστα όσα ανήκουν στον Θεό, προσφωνώντας το βασιλέα ουράνιο. «Βασιλεύ ουράνιε, Παράκλητε, το Πνεύμα της αληθείας, ο πανταχού παρών και τα πάντα πληρών».
Έτσι λοιπόν το Άγιο Πνεύμα συνδημιουργεί με τον Πατέρα και τον Υιό τον κόσμο ολόκληρο, ιδιαιτέρως δε τον άνθρωπο. «Ποιήσωμεν άνθρωπον κατ’ εικόνα ημετέραν και καθ’ ομοίωσιν». Γι’ αυτό και ψάλλουμε θριαμβευτικά την ημέρα της Πεντηκοστής: «Άγιος ο Θεός, ο τα πάντα δημιουργήσας δι’ Υιού, συνεργία του Αγίου Πνεύματος». Από την πρώτη στιγμή της δημιουργίας η ζωογονητική δύναμη του Αγίου Πνεύματος αγκαλιάζει την αδιαμόρφωτη γη. «Πνεύμα Θεού επεφέρετο επάνω του ύδατος». Μετά την παύση του κατακλυσμού ο δίκαιος Νώε αποστέλλει περιστερά, αιώνιο σύμβολο του Αγίου Πνεύματος, η οποία δεν επαναπαύεται στη δυσοσμία των θνησιμαίων όπως ο κόρακας, αλλά επιζητεί την καθαρότητα, τη γαλήνη, το φως (Γεν. 1, 2. 1, 26. 8, 6-12).
Το Άγιο Πνεύμα, αείποτε συμπαρόν αφανώς στον κόσμο και «λαλήσαν διά των προφητών», επιφοιτά μεγαλοπρεπώς κατά τη μεγάλη ημέρα της Πεντηκοστής, αφού προηγουμένως ο Χριστός «εδοξάσθη» με τον Σταυρό, την Ανάσταση και την Ανάληψή του.
Καλή ευλογημένη εβδομάδα! Καλό μήνα!
ΘΕΙΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ (4-10 ΙΟΥΝ. 2023) (για τους εντοπίους)
Την Η΄ από του Πάσχα Κυριακή, 4-6-2023, εορτή της Πεντηκοστής και ακολουθία της Γονυκλισίας, ώρα 7.00-11.00 π. μ. Όλη την εβδομάδα κατάλυση εις πάντα.
Τη Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος, 5-6-2023, ώρα 7.00-9.30 π. μ.
Την Τρίτη, 6-6-2023, δεύτερη μέρα των Πανελλαδικών εξετάσεων, ώρα 7.00-8.45 π. μ.
Την Πέμπτη, 8-6-2023, τρίτη μέρα των Πανελλαδικών εξετάσεων, ώρα 7.00-8.45 π. μ.
Το Σάββατο, 10-6-2023, απόδοση (κλείσιμο) της Πεντηκοστής, ώρα 7.00-9.15 π. μ.
Καθημερινά, ώρα 7.00-8.15 μ. μ., Θ΄ Ώρα-Εσπερινός-Μικρό Απόδειπνο-Χαιρετισμοί.
Κάθε Τετάρτη απόγευμα, ώρα 6.00-7.00 μ. μ., Εξομολόγηση.
«Αντιύλη».
Ι. Ν. Αγ. Βασιλείου, Πρέβεζα
Τηλ. 26820 23075/25861/6980 898 504.
Διαβάζω τα άρθρα και βλέπω ότι το ένα είναι καλύτερο από το άλλο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜας λέει ο πατήρ Ανδρέας:
Λαμβάνουμε ως πρότυπο τον Ιησού με τον Ζακχαίο, με τη γυναίκα που συνελήφθη να μοιχεύει, με τη γυναίκα «που ήταν αμαρτωλή» και έπλυνε τα πόδια Του με τα δάκρυα της.
Σε αυτούς και σε αμέτρητους άλλους προσέφερε νέα ελπίδα, νέο ξεκίνημα, μια δεύτερη ευκαιρία»
Ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός, αυτήν τη δεύτερη ευκαιρία, μας την δίνει σε όλους και όχι μόνο μία φορά, αλλά μύριες φορές (αμέτρητες).
Όταν ρωτάς ένα μωράκι που δεν μπορεί να μιλήσει, πόσο με αγαπάς;
Αυτό τι κάνει για να δείξει την αγάπη του. Ανοίγει τα χεράκια του.
Το ίδιο έκανε και ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός επάνω στον Σταυρό του Γολγοθά.
Άνοιξε τα χεράκια Του, Αδέρφια μου.
Τόσο πολύ μας αγαπάει, την ζωή Του έδωσε για μας, έχυσε το Πανάγιο Αίμα Του, για τις δικές μας αμαρτίες.
Ήταν νεότατος στο άνθος της ηλικίας Του.
Αν γνωρίζαμε την αγάπη που έχει ο Χριστός για μας, δεν θα το αντέχαμε, θα τρελαινόμασταν, δεν θα μπορούσε να συλλάβει ο ανθρώπινος νους μας και να χωρέσει τόση Αγάπη.
Ας αναρωτηθούμε εμείς τι κάνουμε για Εκείνον;
Πάμε στον Οίκο Του για να τον προσκυνήσουμε και να τον Λατρέψουμε;
Ένα πράγμα θέλει ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός:
«πάντας ἀνθρώπους θέλει σωθῆναι καὶ εἰς ἐπίγνωσιν ἀληθείας ἐλθεῖν»
Θέλει όλοι να σωθούμε και να βρισκόμαστε αιωνίως μαζί Του μέσα στην Ουράνεια Βασιλεία Του. Αμήν.
Δυστυχώς μπέρδεψα τα άρθρα και αυτό το σχόλιο έπρεπε να το στείλω στο προηγούμενο άρθρο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρώτα ο Θεός θα γράψω και για αυτό το υπέροχο άρθρο.
Οι περισσότεροι Χριστιανοί δυστυχώς δεν γνωρίζουν το τρίτο Πρόσωπό της Αγίας Τριάδος πού είναι το Πανάγιο Πνεύμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι όμως το Άγιο Πνεύμα είναι Αυτό που κινεί (ενώ το Ιδιο είναι αεικίνητο γιατί είναι πανταχού παρών) και συντηρεί τα πάντα.
Όλα τα Μυστήρια της Εκκλησίας μας τα τελεί το Άγιο Πνεύμα.
Ακόμα και τον άρτο και οίνο το Άγιο Πνεύμα το μεταβάλλει σε Σώμα και Αίμα Χριστού.
Είναι ο θησαυρός των αγαθών και ζωής χορηγός.
Ότι χάρισμα έχουμε είναι δωρεά του Αγίου Πνεύματος. Και το Άγιο Πνεύμα μας δίνει όλα τα αγαθά υλικά και πνευματικά.
Το ότι ζούμε και αναπνέουμε και αυτό το οφείλουμε στο Άγιο Πνεύμα.
Ακόμα και οι Άγιοι Άγγελοι που ζουν αιώνια, το οφείλκυν στο Άγιο Πνεύμα, (δεν είναι αθάνατοι από την φύση τους, μόνο ο Άγιος Τριαδικός Θεός μας είναι αθάνατος). Αυτό μας χορηγεί την ζωή.
Αυτό να το θυμόμαστε πάντοτε:
Σκοπός της ζωής του ανθρώπου είναι να γίνουμε δοχεία του Αγίου Πνεύματος. Να έρθει και να σκηνώσει μέσα μας το Πανάγιο Πνεύμα.
Και τότε όπως λέει ο πατήρ Δημήτριος στο άρθρο του:
«Ποταμοί εκ της κοιλίας αυτού ρεύσουσιν ύδατος ζώντος».
Από μέσα του θα πηγάζουν αδιάκοπα ποταμοί με τρεχούμενο νερό.
Η καρδιά του ανθρώπου αυτού, κατά τον σοφό Σολομώντα, θα γίνει φρέαρ βαθύ, θα αναπηδάει από αυτήν ποταμός και πηγή ζωής.
Οι άνθρωποι θα χαίρονται να βρίσκονται μαζί μας, θα ξεδιψούν από το κρυστάλλινο νερό του Ευαγγελίου.
Όλα τα βιβλία μορφώνουν τον άνθρωπο.
Η Αγία Γραφή τον <>.
Παίρνει τον λύκο και τον κάνει αρνί.
Παίρνει τον τσιγκούνη και τον κάνει ελεήμονα.
Παίρνει τον οργίλο και τον κάνει πράο.
Παίρνει τον ληστή και τον κάνει πρώτο κάτοικο του Παραδείσου.
Μας λέει ο Άγιος Σεραφείμ του Σάρωφ:
Βρες την ειρήνη μέσα σου και χιλιάδες κόσμος θα σωθεί κοντά σου.
Και αυτή η ειρήνη είναι ένας από τους εννέα καρπούς του Αγίου Πνεύματος.
Πάντοτε πριν ξεκινήσουμε οτιδήποτε πνευματικό να λέμε πάντοτε την προσευχή στο Άγιο Πνεύμα:
Βασιλεῦ Οὐράνιε, Παράκλητε,
τὸ Πνεῦμα τῆς ἀληθείας,
ὁ πανταχοῦ παρών, καὶ τὰ πάντα πληρῶν,
ὁ θησαυρὸς τῶν ἀγαθῶν, καὶ ζωῆς χορηγός,
ἐλθὲ καὶ σκήνωσον ἐν ἡμῖν,
καὶ καθάρισον ἡμᾶς ἀπὸ πάσης κηλῖδος,
καὶ σῶσον, Ἀγαθέ, τὰς ψυχὰς ἡμῶν.
Να μας φωτίζει το Άγιο Πνεύμα να κατανοούμε τις αλήθειες του Ευαγγελίου.
Γιατί ο Θεός δεν ανακαλύπτεται αλλά αποκαλύπτεται σε αυτούς που έχουν ταπεινή την καρδία.
Στο προηγούμενο σχόλιό μου δεν γράφτηκε κάτι, μάλλον ήταν θέλημα Θεού για να τονιστεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌλα τα βιβλία μορφώνουν τον άνθρωπο.
Η Αγία Γραφή τον <>. (ΜΕΤΑΜΟΡΦΏΝΕΙ).