Είπε επίσης: «Η άγνοια των Γραφών είναι μεγάλος γκρεμός και βαθύ βάραθρο».
Είπε και αυτό: «Το να αγνοεί κανείς εντελώς τους θείους νόμους είναι μεγάλη προδοσία της σωτηρίας».
Ο ίδιος έλεγε: «Τα αμαρτήματα των δικαίων είναι γύρω στα χείλη, ενώ των ασεβών σε όλο το σώμα. Γι’ αυτό ο Δαβίδ ψάλλει· “Βάλε, Κύριε, φρουρά στο στόμα μου, και στα χείλη μου θύρα που θα τα φράζει” (Ψαλμ. 140:3), και· “Είπα· θα προσέξω πώς πορεύομαι, ώστε να μην αμαρτάνω με τη γλώσσα μου” (Ψαλμ. 38:2)».
Αυτόν τον ρώτησαν: «Γιατί οι εντολές του Νόμου είναι δέκα, ενώ οι μακαρισμοί εννιά;» Και αποκρίθηκε: «Ο Δεκάλογος έχει τον ίδιο αριθμό με τις πληγές των Αιγυπτίων, ενώ ο αριθμός των μακαρισμών είναι τριπλό σύμβολο της αγίας Τριάδος».
Ο ίδιος ρωτήθηκε αν αρκεί ένας δίκαιος για να εξευμενίσει τον Θεό, και απάντησε: «Ναι, γιατί ο ίδιος ο Θεός είπε· “Βρείτε έναν που να πράττει το σωστό και το δίκαιο, και θα φανώ σπλαχνικός σε όλο τον λαό” (Ιερ. 5:1)».
Ο ίδιος είπε: «Στους αμαρτωλούς, όταν μετανοούν, ο Θεός χαρίζει και το κεφάλαιο, όπως έκανε στην πόρνη και στον τελώνη. Από τους ενάρετους όμως απαιτεί και τόκους. Αυτό σήμαινε ο λόγος που είπε στους αποστόλους· “Αν η αρετή σας δεν ξεπεράσει την αρετή των γραμματέων και των Φαρισαίων, δεν θα μπείτε στη βασιλεία των ουρανών” (Ματθ. 5:20)».
Έλεγε και το εξής: «Ο Θεός πουλά πάρα πολύ φτηνά τη δικαίωση σ’ εκείνους που φροντίζουν να αγοράσουν: για ένα μικρό κομμάτι ψωμί, ένα ευτελές ρούχο, ένα ποτήρι κρύο νερό, έναν οβολό».
Πρόσθετε και αυτό: «Ο άνθρωπος που δανείζεται από άνθρωπο είτε γιατί είναι φτωχός είτε γιατί θέλει περισσότερη ευπορία, όταν επιστρέφει τα δανεικά, εκφράζει βέβαια την ευγνωμοσύνη του, αλλά τα επιστρέφει κρυφά, επειδή ντρέπεται. Ο Κύριος όμως, ο Θεός, κάνει το αντίστροφο· ενώ δανείζεται (πρβ. Παροιμ. 19:17) κρυφά, τα επιστρέφει μπροστά σε αγγέλους και αρχαγγέλους και δικαίους (πρβ. Ματθ. 6:4)».
Από το βιβλίο: Το Γεροντικό, τόμος Α’, μετάφραση. Εκδόσεις «Το Περιβόλι της Παναγίας», Θεσσαλονίκη 2013, σελ. 96 (Άγιος Επιφάνιος επίσκοπος Κύπρου 9-17).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.