Η ΠΕΜΠΤΟΥΣΙΑ της ζωής
Οι Θρησκευτικές γιορτές, τα Χριστούγεννα, τα Θεοφάνια, είναι γιορτές για την ψυχή ,για το πνεύμα.
Ξεκινώντας από τους συμβολισμούς, είναι ευκαιρίες σταδιακά να εισχωρήσει και να χαρεί, να γιορτάσει η ψυχή, το πνεύμα πρωτίστως, μαζί με την σάρκα.
Είναι ευκαιρίες ο σαρκικός άνθρωπος να γίνει πνευματικός, να αγαλλιάσει, να νοιώσει και να ενωθεί σταδιακά με τον Θεό.
Αφού πρώτα ταπεινώσει την σάρκα, με εγκράτεια και νηστεία για να της επιβληθεί.
Είναι ευκαιρία να βιώσω την ασύγκριτη πνευματική ευφροσύνη και να καταλάβω την ματαιότητα της ηδονής, της αλαζονείας του Βίου, των επιθυμιών της σάρκας και των οφθαλμών.
Είναι ευκαιρία να βιώσω την ασύγκριτη πνευματική ευφροσύνη και να καταλάβω την ματαιότητα της ηδονής, της αλαζονείας του Βίου, των επιθυμιών της σάρκας και των οφθαλμών.
Μέσα σε αυτή την ένωση με τον Θεό, Εν Πνεύματι και Αληθεία είναι η ΠΕΜΠΤΟΥΣΙΑ της ζωής
Κάθε Θρησκευτική γιορτή, Χριστούγεννα, Πάσχα, δεκαπενταύγουστός, είναι μία ευκαιρία.
Άδεια η ψυχή, γεμάτοι οι σκουπιδοτενεκέδες …
Πέρασαν και αυτά τα Χριστούγεννα, τα Θεοφάνια, οι γιορτές, χωρίς Χριστό, με γεμάτους τους σκουπιδοτενεκέδες, πεταμένα φαγητά, άδειες συσκευασίες δώρων, συσκευών, σκισμένα περιτυλίγματα.
Άφησαν πίσω τους μία μεγαλύτερη πείνα για περισσότερο φαγητό, περισσότερες διασκεδάσεις, περισσότερες μέθες, περισσότερες κρεπάλες, περισσότερες αγορές, από μια αχόρταγη σάρκα.
Έτσι πεθαίνει το ΠΝΕΥΜΑ
Και είπε Κύριος ο Θεός· ου μη καταμείνει το πνεύμα μου εν τοις ανθρώποις τούτοις διότι είναι αυτούς σάρκας.
Η νηστεία της παραμονής των Θεοφανίων.
Ιησούς του Ναύη. 3,5 καὶ εἶπεν Ἰησοῦς τῷ λαῷ· ἁγνίσασθε εἰς αὔριον, ὅτι αὔριον ποιήσει Κύριος ἐν ὑμῖν θαυμαστά.
Στην Παλαιά Διαθήκη, στο βιβλίο ΙΗΣΟΥΣ ΤΟΥ ΝΑΥΗ, ο Ισραήλ προετοιμάζεται και διαβαίνει τον Ιορδάνη ποταμό. Τους ζητάει πρώτα ἁγνίσασθε εἰς αὔριον.
Σύμφωνα με τις εντολές του Θεού, τις οποίες τους μεταφέρει ο διάδοχος του Μωυσή, ο Ιησούς του Ναύη.
ΠΑΡΑΜΥΘΑΚΙΑ των Εβραίων για κάποιους, φοβεροί συμβολισμοί, συμβουλές, διδαχές για τον νέο Ισραήλ που θα ακολουθούσε αιώνες μετά.
Καὶ εἶπεν Ἰησοῦς τῷ λαῷ· ἁγνίσασθε εἰς αὔριον
Αυτός είναι ο λόγος της νηστείας, μία μέρα πρίν τα Θεοφάνια, ο νέος Ισραήλ νηστεύει, αγνίζεται, για την διάβαση του ποταμού της ζωής, του Ιορδάνη, με οδηγό τον Ιησού, όπως και ο παλαιός.
Ο Ιορδάνης είναι ο ορμητικός ποταμός που λέγεται ζωή, κόσμος, το ρεύμα και η μόδα παρασύρει τον λαό του Ισραήλ, νέο και παλαιό.
Μπαίνει μέσα η κιβωτός του Θεού στην πορεία του Ισραήλ και το ρεύμα σταματάει και κάνει δυνατή την διάβαση του λαού.
Ιησούς του Ναύη. 3,16 καὶ ἔστη τὰ ὕδατα τὰ καταβαίνοντα ἄνωθεν ἔστη πῆγμα …καὶ ὁ λαὸς εἱστήκει ἀπέναντι Ἱεριχώ.
Εσταμάτησαν τα ύδατα, που κατέβαινον εκ των άνω, εσταμάτησαν σαν ένας εκτεταμένος πάγος… Ο δε λαός κατάπληκτος είχε σταματήσει όρθιος εις την όχθην απέναντι από την Ιεριχώ.
Λουκ. 3,22 καὶ καταβῆναι τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον σωματικῷ εἴδει ὡσεὶ περιστερὰν ἐπ᾿ αὐτόν, καὶ φωνὴν ἐξ οὐρανοῦ γενέσθαι λέγουσαν· σὺ εἶ ὁ υἱός μου ὁ ἀγαπητός, ἐν σοὶ εὐδόκησα.
Ο Τριαδικός Θεός, τα τρία πρόσωπα της Αγίας Τριάδας εμφανίζονται ταυτόχρονα, για να ορίσουν το Ορθόδοξο ΔΟΓΜΑ και να σώσουν τον άνθρωπο.
Ότι ο Θεός είναι τριαδικός και δεν είναι ούτε Βούδας, ούτε Αλλάχ, ούτε Τάο, κανένας από αυτούς που πέθαναν και είναι στους τάφους τους, εκτός από έναν που νίκησε τον θάνατο, τον Χριστό και είναι άδειος ο τάφος του.
Ούτε ένας και κοινός ίδιος για όλους. Όπως η αίρεση των αιρέσεων η παναίρεση, προσπαθεί να μας πείσει, αλλά είναι ένας Θεός, αλλά ΤΡΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΟΜΟΟΥΣΙΑ .
Πατήρ, Υιός και Άγιο Πνεύμα,
Ο Ιορδάνης συμβολίζει την ζωή μέσα στον τον κόσμο.
Ξεκινά καθαρός από τις πηγές των βουνών και καταλήγει στην νεκρά θάλασσα, που δεν ζεί τίποτα.
Πρώτα για τον λαό του Θεού, τον Ισραήλ, σε αυτή την δεδομένη πορεία, επεμβαίνει στην Παλαιά Διαθήκη ο Θεός Μόλις η Αγία κιβωτός της διαθήκης μπει στο νερό, σταματάει την ροή και καθιστά εφικτή την διάβαση.
Με μόνη συμμετοχή και θυσία του λαού, τον μονοήμερο αγνισμό, την νηστεία.
Λουκ. 3,21 Ἰησοῦ βαπτισθέντος καὶ προσευχομένου ἀνεῳχθῆναι τὸν οὐρανὸν
Για τον παλαιό αλλά και τον νέο Ισραήλ, ο Θεός γίνεται άνθρωπος, μπαίνει και προσεύχεται πλέον ο ίδιος μέσα στον ποταμό. Βαπτίζεται και αγιάζει τον ποταμό.
Ανοίγει ο ουρανός, η αιωνιότητα και αναγκάζει τον ποταμό να αντιστρέψει την πορεία του, για να σώσει το πλάσμα του από το ρεύμα του ποταμού.
Προτείνει έτσι σε κάθε άνθρωπο την Βάπτιση, για να μπορέσει να ανατρέψει κάθε άνθρωπος τον βέβαιο πνιγμό του, την βέβαιη πορεία πρός την νεκρά θάλασσα.
Ιορδάνης και Θεοφάνια
Το μήνυμα και οι συμβολισμοί των Θεοφανίων είναι πολλαπλοί, αρχικά μας υπενθυμίζει την τριαδικότητα του Θεού, Πατήρ, Υιός και Άγιο Πνεύμα,
Τριαδικότητα, την οποία πιστεύουμε εμείς οι Ορθόδοξοι. Θεοφάνια, εκεί όπου φανερώνονται ταυτόχρονα και τα τρία πρόσωπα της Αγία Τριάδας.
Όποιος μιλάει για τον Θεό πρέπει να μιλάει για τριπρόσωπο, αν μιλάει για κάτι άλλο δεν είναι Ορθόδοξος ,αλλά κάτι άλλο.
Τα Θεοφάνια μας θυμίζουν ότι η διάβαση του ποταμού της ζωής, χωρίς να μας παρασύρει το ρεύμα του, είναι δυνατή από τον Χριστό και μόνο με τον Χριστό, παρόντων και συνεργούντων και των Τριών Θείων προσώπων
Όστις θέλει οπίσω μου ελθείν απαρνησάσθω εαυτόν
Αν θέλω να μην πνιγώ στον ορμητικό Ιορδάνη της ζωής και καταλήξω ένας ναυαγός, ένα πτώμα στην νεκρά Θάλασσα.
Ο μόνος τρόπος είναι να ακολουθήσω τον δρόμο που χάραξε ο Χριστός, είναι οι εντολές του, είναι το Ευαγγέλιο του.
Είναι τα Μυστήρια της Εκκλησίας του, είναι η προσευχή, είναι η ελεημοσύνη, είναι η υπακοή στις συμβουλές εντολές του Μυστηρίου της εξομολόγησης.
Χριστούγεννα με τον Χριστό.
Η Βασιλεία των Ουρανών θα είναι μία συνεχής αιώνια γιορτή για τις ψυχές που θα εισέλθουν σε αυτήν μετά την δευτέρα παρουσία και την κρίση.
Όταν γιορτάζω και χαίρομαι με την ψυχή μου τα Χριστούγεννα, τα Θεοφάνια με τον Χριστό, στην Εκκλησία προγεύομαι την Βασιλεία των Ουρανών.
Jingle Bells με τον χοντρό Βασίλη, γιατί άγιος δεν είναι…
Όταν γιορτάζω και χαίρομαι μόνο για και με την σάρκα μου, μακριά από τον Χριστό, δεν θέλω τον Χριστό ,την εκκλησία του, τα Μυστήρια του θεομαχώντας ,παρά τις προσπάθειες του να με ελεήσει.
Τότε σαν να ακούω μια φωνή να μου λέει αφού δεν θέλεις, τότε Θα τα πούμε την Δευτέρα.
και εγώ απορημένος ρωτάω … ποια δευτέρα;
και εγώ απορημένος ρωτάω … ποια δευτέρα;
και η φωνή μου απαντά …Την δευτέρα παρουσία, την ωρα της κρίσεως …
Αποκ. 21,5 Καὶ εἶπεν ὁ καθήμενος ἐπὶ τῷ θρόνῳ· ἰδοὺ καινὰ ποιῶ πάντα
καλή φώτιση και αρχή μετανοίας
Γ.Μ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.