Σελίδες

19 Νοεμβρίου 2022

19η ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 1955, ΟΙ ΑΠΟΙΚΙΟΚΡΑΤΕΣ ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΑΓΚΥΠΡΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΑΡΝΑΚΟΣ, ΦΥΤΩΡΙΟ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ ΕΟΚΑ.

Το 1955 οι Άγγλοι το έκλεισαν. Μετά τον αγώνα ΕΟΚΑ κάποιοι άλλοι ασεβείς ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΑΝ το ιερό αυτό μνημείο και ναό παιδείας των Ελληνοπαίδων της Κύπρου, μαζί με τα υπόλοιπα ιστορικά κτίρια της γύρο περιοχής, που θύμιζαν αρχαία Αθήνα. ΑΙΔΩΣ.
 
Σημ. Όλα τα σχολεία της μεγαλονήσου τότε κτίζονταν σε αρχαιοελληνικό ρυθμό, εκφράζοντας την αγάπη των Ελλήνων Κυπρίων για την μητέρα πατρίδα, αλλά και χάριν του προαιώνιου πόθου τους για την ΕΝΩΣΗ.
 
Το Παγκύπριο Εμπορικό Λύκειο Λάρνακας, η Α΄ Εμπορική Σχολή της Κύπρου άρχισε να λειτουργεί από το σχολικό έτος1911-1912 στεγασμένο στο παλιό σπίτι του Ιωάννη Πιερίδη, όπου τελέσθηκαν και τα εγκαίνια του στις 2 Οκτωβρίου 1911. 
 
Το επόμενο σχολικό έτος το Π.Ε.Λ.Λ. (Παγκυπρίου Εμπορικού Λυκείου Λάρνακος) στεγάστηκε προσωρινά σε ιδιωτικό οίκημα στη Σκάλα, επειδή το σπίτι του Ιωάννη Πιερίδη επρόκειτο να χρησιμοποιηθεί ως Πτωχοκομείο και στο Αποστολίδειο εγκαταστάθηκαν οι αστικές σχολές Σκάλας και Λάρνακας συμπτυγμένες σε μία. 
 
Τα εγκαίνια του Ζαχαριαδείου τελέστηκαν στις 9 Μαρτίου 1914. Τον Οκτώβριο του 1914 το Π.Ε.Λ.Λ. αναγνωρίστηκε από το ελληνικό κράτος ως ισότιμο με τις Ελληνικές Εμπορικές Σχολές και από τότε άρχισε την ανοδική του πορεία. 
 
Στο μεταξύ καταβάλλονταν τότε προσπάθειες για εξεύρεση του αναγκαίου ποσού για την ανέγερση κατάλληλου κτιρίου για το Λύκειο. Λύση στο πρόβλημα έδωσε το κληροδότημα του Λαρνακέα Κωνσταντίνου Ζαχαριάδη, ο οποίος πεθαίνοντας πρόσφερε την πλούσια βιβλιοθήκη του και ένα μεγάλο μέρος από τη χρηματική του περιουσία στα σχολεία της Λάρνακας. Μετά από συνεννόηση με τους διαχειριστές της διαθήκης στάληκε το ποσό στην επιτροπεία των σχολείων, η οποία κατόρθωσε να ανεγείρει μέσα σε έξι μήνες δίπλα στο Αποστολίδειο ένα μεγαλόπρεπο και επιβλητικό σχολικό κτίριο που ονομάστηκε «Ζαχαριάδειο Εμπορικό Λύκειο» προς τιμήν του ευεργέτη. 
 
Κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και συγκεκριμένα το σχολικό έτος 1941-42 το σχολείο μεταφέρθηκε και λειτούργησε στο Δάλι για προστασία των μαθητών του από τους αεροπορικούς βομβαρδισμούς. Εξαιτίας της συνεχούς αύξησης του αριθμού των μαθητών, οι υπάρχουσες αίθουσες διδασκαλίας δεν επαρκούσαν και γι’ αυτό το 1948 ανεγέρθηκαν τέσσερις νέες αίθουσες. Ένα μέρος της δαπάνης για την επέκταση του σχολείου καλύφθηκε από απόφοιτους δωρητές και από τη Σχολική Εφορεία. 
 
Στον απελευθερωτικό αγώνα του 1955-1959 το Λύκειο διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο. Η ΑΝΕ-ΕΟΚΑ της πόλης αποτελείτο από μαθητές του σχολείου, ενώ ο πολυγράφος του χρησιμοποιήθηκε για εκτύπωση φυλλαδίων της Ε.Ο.Κ.Α. Στις αρχές του σχολικού έτους 1956-57 το Γραφείο Παιδείας ζήτησε τη διαγραφή από τη σχολή 11 μαθητών και 3 μαθητριών. Στις 6 Νοεμβρίου 1956 η αποικιακή κυβέρνηση διέταξε το κλείσιμο του σχολείου και τη διαγραφή του από τους καταλόγους των Κυπριακών Εκπαιδευτηρίων. Λίγες μέρες αργότερα, με εντολή του κυβερνήτη Harding, διαγράφηκαν από το μητρώο των καθηγητών οκτώ καθηγητές του Λυκείου με την κατηγορία ότι χρησιμοποίησαν την έδρα τους για ανατρεπτικούς σκοπούς. 
 
Το σχολείο παρέμεινε κλειστό για δεκατέσσερις μήνες. Επαναλειτούργησε στις 8 Ιανουαρίου 1958. Στο διάστημα που δεν λειτουργούσε το σχολείο, οργανώθηκαν τα φροντιστήρια Λάρνακας με πρωτοβουλία του Μητροπολίτη Κιτίου Άνθιμου αναβιώνοντας έτσι το Κρυφό Σχολειό. Τα φροντιστήρια αναγνωρίστηκαν από την Ελληνική Κυβέρνηση, συντηρήθηκαν από εύπορους πολίτες, την εκκλησία και από τα χαμηλά  
 
Το 1956-58, λόγω συμμετοχής μαθητών του Λυκείου στην ΕΟΚΑ το σχολείο όταν έκλεισε, λειτούργησαν όμως φροντιστήρια με διευθυντική ομάδα τους: Χαράλαμπο Πατσίδη, Φρόσω Σούντια, Κλεάνθη Παπακυριακού, Κωνσταντίνο Κακούλλα, Γεώργιο Δρουσιώτη.δίδακτρα που πλήρωναν οι μαθητές. 
 
Μερικοί από τους διαπρεπείς εκπαιδευτικούς, που δίδαξαν στο Παγκύπριο Λύκειο ήταν ο Κλεάνθης Γεωργιάδης (Διευθυντής εκπαίδευσης, ιστορικός), Κώστας Πηλαβάκης (αρχιεπιθεωρητής του Υπουργείου Παιδείας), Χαράλαμπος Πατσίδης (Ιεροκήρυκας), Κωνσταντίνος Κακούλας (λογοτέχνης) και πολλοί άλλοι αξιόλογοι εκπαιδευτικοί που κατέθεσαν κόπους και μόχθους στην υπηρεσία της Κυπριακής Εκπαίδευσης και νεολαίας. 
 
ΤΟ ΜΝΗΜΕΙΟ ΠΕΣΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΤΏΝ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΛΑΡΝΑΚΑΣ, ΟΥΚ ΟΛΙΓΟΙ. ΑΙΩΝΙΑ ΤΟΥΣ Η ΜΝΗΜΗ. ΑΘΑΝΑΤΟΙ. 
 
Σημειώνεται ότι ο μικρότερος ήρωας μαθητής της Ελληνικής Κύπρου, που έπεσε μαχόμενος ήταν ο 7χρονος ΔΗΜΗΤΡΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ, ο οποίος ακολουθούσε τους μεγαλύτερους μαθητές του Λυκείου Λάρνακας – Κιτίου σε διαδηλώσεις κατά των Άγγλων και κρατώντας την Ελληνική σημαία πετροβολούσε τους κατακτητές. Τον πολυβόλησαν Άγγλοι και Τούρκοι πραιτωριανοί και άφησε την τελευταία του πνοή ψελλίζοντας τον Εθνικό Ύμνο στις 14/3/ 1956. 
 
Δημητράκης Δημητριάδης 14 Μαρτίου 1956: Πολεμούσε τους Άγγλους και Τούρκους επικουρικούς με κοτρώνες …Πολυβολήθηκε από Άγγλο στρατιώτη κατά τη διάρκεια μαθητικής διαδήλωσης για την ΕΝΩΣΗ της Κύπρου με την Ελλάδα. ΙΔΙΑ ΗΜΕΡΑ, ένα χρόνο μετά οι Άγγλοι ΑΠΑΓΧΟΝΙΖΟΥΝ τον ΜΕΓΑΛΟ 17χρονο μαθητή Ευαγόρα Παλληκαρίδη, που αφιέρωσε ένα επικό ποίημα για τον μικρό Δημητράκη.. 
 
Πέτρα σε πέταγαν τα μικρά μου τα χέρια 
σ’ ένοιωθα λευτεριά να ματώνεις στ’ αστέρια… 
 
Τα παιδιά στον Αγώνα 
 
-Και συ σκλαβόπουλο, γιατί θλιμμένο στέκεις και θωρείς;/ Μήπως να πολεμήσεις δεν μπορείς;/ -Όπλο δεν έχω , Καπετάνιο./ -Να, τις κοτρώνες./ Αρκετές για σένα, τον μικρούλη./ Και αρπάζει ο ήρως ο μικρός,/ ο πιο μικρότερος απ΄όλους,/ κοτρώνες, για να φέρει Λευτεριά. 
 
Κι έγινε ο Δημητράκης Δημητριάδης ο μικρότερος ήρωας του Αγώνα της ΕΟΚΑ και ο Παλληκαρίδης παρέμεινε ΑΘΑΝΑΤΟΣ.
 
Επιμέλεια από Αντώνη Αντωνά Λαρνακέα – Κιτιέα, απόφοιτο του ιστορικού Εμπορικού Λυκείου Λάρνακος.

10 σχόλια:

  1. Ένα μικρό απόσπασμα από προηγούμενη δημοσίευση του koukfamily.

    Μεταξύ άλλων αναφέρονται και τα εξής: «Ο μαθητικός κόσμος και οι καθηγητές του Λυκείου, θυμούνται με πόνο και πικρία την 6η Νοεμβρίου του 1956. Στις 4 Νοεμβρίου μια βόμβα είχε σκάσει, ενώ περνούσε από το σχολείο μια μηχανοκίνητη περίπολος των «δυνάμεων ασφαλείας». Οι στρατιώτες κατέβηκαν αμέσως και σαν σίφουνας όρμησαν στο σχολείο. Εικοσιένα πρόσωπα που έτυχε να είναι μέσα, οδηγήθηκαν αμέσως στην αστυνομία. Κι’ ύστερα από δύο μέρες στις 6 του μήνα το σχολείο κλείστηκε από το διοικητή, γιατί, όπως έλεγε η επίσημη ανακοίνωση, το σύρμα που πυροδότησε τη βόμβα έφτανε ως τις αίθουσες του Λυκείου. Το κλείσιμο του σχολείου, δεν ήταν αποτέλεσμα μόνο της βόμβας που αναφέραμε, αλλά και της εκτέλεσης του φίλαγγλου γραμματέα της σχολικής εφορίας του Λυκείου, καθώς και της εκτέλεσης του καθηγητή Tomas Milrea όπως και των ορμητικών διαδηλώσεων κατά των Άγγλων και Τούρκων επικουρικών κατά την διάρκεια των οποίων οι κατακτητές υποχωρούσαν άτακτα.

    Δεν ήταν βέβαια το πρώτο σχολείο που έκλεισε εξαιτίας των κανονισμών «έκτακτης ανάγκης» και ούτε επρόκειτο να είναι το τελευταίο. Ήτανε όμως το σχολείο που έμεινε κλειστό όσο κανένα άλλο.
    Σημειώνω μετά λύπης μου ότι ....Το 1969 το μεγαλοπρεπές ιστορικό Λύκειο Λάρνακας με την αρχαιοελληνική όψη από το οποίο αποφοίτησαν ΟΛΟΙ οι μεγάλοι ήρωες του Κιτίου, κατεδαφίστηκε από απάτριδες και μάλλον ανθέλληνες και στη θέση του κτίστηκε "σύγχρονο" κτίριο . Σβήσανε έτσι ακόμη μια επική ΕΛΛΗΝΙΚΗ ιστορία της Κύπρου οι ανιστόρητοι επιλήσμονες νεοκύπριοι ....

    Π.Β. Απόφοιτος του ιστορικου μας Λυκείου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΜΙΚΡΕΣ ΧΡΟΝΙΚΑ ΜΟΡΦΕΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΗΡΩΙΚΕΣ ΨΥΧΕΣ ΓΙΑ ΠΑΝΤΟΤΙΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΝΕΟΛΑΙΕΣ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΣΕ ΑΝΑΠΑΥΤΙΚΟ ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ.!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εκείνα τα χρόνια, οι ελληνοπρεπείς δραστηριότητες στα σχολεία και στα κατηχητικά και οι παρελάσεις είχαν σαν στόχο την ενίσχυση του Εθνικού φρονήματος και την εξάσκηση πίεσης προς την Αγγλική Αποικιοκρατική Κυβέρνηση.
    Το Παγκύπριο Λύκειο Λάρνακας και τα κατηχητικά ΟΧΕΝ, ήταν τα κύρια φυτώρια πολλών αγωνιστών κατά τον αγώνα της ΕΟΚΑ 1955-1959 που ακολούθησε. Καθηγητές και μαθητές διοργάνωναν συνεχώς σχετικές εθνικές εκδηλώσεις. Και οι θεατρικές παραστάσεις είτε κατά τις Εθνικές επετείους είτε κατά την τελική γιορτή του Σχολείου είχαν το δικό τους χρώμα. Οι πιο πολλές παρουσιάζονταν στα Σχολεία, στο κινηματοθέατρο ΜΑΚΡΙΔΗ και στο προαύλιο της εκκλησίας του Αγίου Λαζάρου (το καλοκαίρι). Ταυτόχρονα πολεμούσαν τους Άγγλους κατακτητές και τους κατατρόπωναν ...
    Απόφοιτος του Λυκείου Λκας ήταν και ο ήρωας Μιχαλάκης Παρίδης, ιδεαλιστής-διανοούμενος του Απελευθερωτικού Αγώνα 1955-1959, που κατά τη σύντομη ζωή του (1933-1958) έκανε το λόγο πράξη με απόλυτη συνέπεια ως την κορυφαία στιγμή της υπέρτατης θυσίας του υπέρ των ιδανικών που με τόση ζέση υποστήριξε». (Από το βιβλίο του Σωκράτη Τ. Αντωνιάδη «ΜΙΧΑΛΑΚΗΣ ΠΑΡΙΔΗΣ ο αγωνιστής-ποιητής της Ελευθερίας», 2013). Αυτά διδάχθηκε στο σχολειό του και αυτά έπραξε...
    Έγραψε λίγους μήνες προτού πέσει μαχόμενος
    Στης φυλακής μου το κελί το σιδερόφραχτο
    που χειμωνιά όλο πλήξη με κυκλώνει
    τον ερχομό σου καρτερώ σαν άνοιξη
    ν’ανθίσουνε μεσ’ την καρδιά μου οι κλώνοι..

    Αφού απέδρασε από το Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας όπου είχε υποβληθεί σε εγχείρηση στη μύτη στις 12 Δεκεμβρίου 1957. Για την απόδραση του, που ήταν θεαματική, χρησιμοποίησε σχοινί και κατέβηκε από το ύψος του τρίτου ορόφου.
    Και όταν περικυκλωμένος από μυρίους κατακτητές τον κάλεσαν να παραδοθεί αφού έδιωξε τους συναγωνιστές του λέγοντας τους «Εγώ δεν μπορώ να φύγω. Δεν πρόκειται να βγω έξω για να με συλλάβουν. Τι θα πει ο Διγενής, πώς θα νοιώσουν οι συναγωνιστές μου, όταν μάθουν ότι ο τομεάρχης τους παραδόθηκε με το όπλο λυμένο»;
    ΑΠΑΝΤΗΣΕ
    Οι αγωνιστές της ελευθερίας δεν παραδίδονται. Νικούν ή πεθαίνουν”.
    Και ο ήρωας έπεσε μαχόμενος σε ατμόσφαιρα ηρωικής αποθέωσης με το στήθος διάτρητο από τις σφαίρες των Άγγλων.
    Σε ένα συναγωνιστή του, είχε προβλέψει τον Ιούνιο του 1958: «Τους αγώνες μας, τους κόπους μας θα τους τρων άλλοι και θα μαλώνουν μέρα-νύχτα για τα δικά τους συμφέροντα.»

    ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ ΓΕΝΝΗΣΕ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ. ΑΥΤΑ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΝΑ ΤΑ ΛΗΣΜΟΝΗΣΟΥΜΕ ΟΜΩΣ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΕΙΝΑΙ ΑΘΑΝΑΤΟ ... ΔΕΝ ΝΙΚΙΕΤΑΙ, ΔΕΝ ΦΘΕΙΡΕΤΑΙ...
    ΑΙΩΝΙΑ Η ΜΝΗΜΗ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΛΑΡΝΑΚΑΣ - ΚΙΤΙΟΥ

    Πόλα Α. απόφοιτος ιστορικού Λυκείου Λκας πρώην μέλος της ΑΝΕ-ΕΟΚΑ, από ηρωική Λάρνακα - Κίτιον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όσον αφορά ιεροσυλία κατεδάφισης αυτού του ιστορικού μνημείου και όχι μόνο, προσθέτω και σημειώνω κάτι που η ιστορία κατέγραψε και εσείς "αποφεύγετε" να καταγράψετε πολλές φορές, ίσως για να μην ξύνεται πληγές ...Αλλά οι ιστορικές αλήθειές δεν πρέπει να λησμονιούνται. Οι ΕΛΛΗΝΕΣ της Κύπρου ακραιφνείς πατριώτες ήταν από τα γενοφάσκια τους ... Ποιός προσπάθησε να αλλοιώσει αυτό; Ο επίορκος Μακάριος και οι όμοιοι του νεοκύπριοι άκαπνοι πραιτωριανοί του ανθελληνικού ΑΚΕΛ, που ποδηγετούσαν αυτό τον τόπο και μισούσαν ότι Ελληνικό και Ορθόδοξο. Επί εποχής τους κατεδαφίστηκε και το ιστορικό Λύκειο, επί εποχής τους όποιος κρατούσε Ελληνική σημαία και έψελνε τον Εθνικό Ύμνο εθεωρείτο αντικυβερνητικός και εδιώκετο ...
    Π.Ε.
    ΠΑΤΡΙΩΤΗΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΒΕΤΕΡΑΝΟΣ ΕΝΩΤΙΚΟΣ ΑΠΟ ΛΑΡΝΑΚΑ. ΔΙΩΚΟΜΕΝΟΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΤΟΤΕ ΜΑΚΑΡΙΑΚΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τους Τούρκους εισβολείς, που ισοπεδώνουν και κατεδαφίζουν ότι Ελληνικό στην κατεχόμενη Β. Κύπρο, τους αποκαλούμε ΒΑΡΒΑΡΟΥΣ.
    Τους Κυπρίους, που πράττουν υπογείως τα ίδια στις ελεύθερες Ελληνικές περιοχές. πως πρέπει να τους ονομάσουμε; ΒΑΡΒΑΡΟΤΑΤΟΥΣ, ΕΦΙΑΛΤΕΣ ΚΑΙ ΙΟΥΔΕΣ.
    Ξενοφών Α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μετά τον ένδοξο αγώνα της ΕΟΚΑ.

    Απόσπασμα από σχετικό άρθρο της κ. Φανούλλας Αργυρού.

    Με αφορμή το εξαίρετο και πάντα σταράτο άρθρο του αγαπητού Σάββα Ιακωβίδη στην Σημερινή 9.9.2018, με τίτλο «Να ξαναχτίσουμε ένα καινούργιο σχολείο με άριστους, ακομμάτιστους» , για τα θλιβερά τεκταινόμενα σήμερα στην Ελληνική Παιδεία στην ελεύθερη (όση έμεινε) Κυπριακή Δημοκρατία, θα πρέπει να θυμίσουμε στους νεότερους και ορισμένα άλλα πράγματα.

    Καταρχήν έγραψε ο Σάββας Ιακωβίδης μεταξύ άλλων:

    Πανάξιοι, ικανοί, ευσυνείδητοι, φωτισμένοι και ψυχωμένοι εκπαιδευτικοί, πώς ανταμείβονται; Συνθλίβονται από την αναξιοκρατία. Προσβάλλονται από την ανικανοκρατία. Παραμερίζονται αισχρώς από την άθλια κομματοκρατία. Υποβαθμίζονται από την αήττητη ευθυνοφοβία προϊσταμένων και διοικούντων – στο υπουργείο και στις διευθύνσεις εκπαιδευτηρίων… Σεμνύνομαι να υπογραμμίζω ξανά και ξανά ότι έμαθα Ελληνικά Γράμματα από φωτισμένους, φωτοδότες Έλληνες δασκάλους και καθηγητές (οι περισσότεροι ήταν και Ελλαδίτες!). Γι’ αυτό είναι με πολλή πίκρα που παρακολουθώ όσα ανεπίτρεπτα πολιτικά, απαράδεκτα κομματικά και ασύγγνωστα συνδικαλιστικά, ΟΧΙ παιδευτικά, τεκταίνονται στη Δημόσια Παιδεία.

    Και τότε ...
    1955

    Η λεηλασία της Ελληνικής Παιδείας στην Κύπρο ήταν ο πρώτιστος στόχος των Βρετανών αποικιοκρατών, καθώς πρώτοι γνώριζαν ότι από εκεί ξεκινούν τα πάντα , αν θέλεις να νικήσεις τον αυτόχθονα πληθυσμό που δεν σε θέλει ή δεν μπορείς να του επιβάλεις εκείνο που εσύ θέλεις.

    Και τότε οι πανάξιοι, ικανοί, ευσυνείδητοι, φωτισμένοι και ψυχωμένοι εκπαιδευτικοί μας κυρίως όσοι ήσαν από την Ελλάδα, βρισκόντουσαν στο στόχαστρο των αποικιοκρατών και Τούρκων. Την Ελληνική Παιδεία στην Κύπρο καταδίωξαν αρχικά ο κυβερνήτης Πάλμερ (Palmer) την δεκαετία του 1930 και πιο πίσω ο Ρόναλτ Στορς (Ronald Storrs) την δεκαετία του 1920. (Αναφορές στο βιβλίο μου ‘ Από την Ένωση στην Κατοχή΄ 1995.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Άγνωστα, επικά και σήμερα λησμονημένα. Ο Αγώνας της ΕΟΚΑ δοξάστηκε. Οι αγωνιστές απαξιώθηκαν. Η Ελληνική παιδεία, που δίδαξε αυτούς τους αγωνιστές, οι ανθέλληνες προσπάθησαν να την διαγράψουν, όπως συνέβη και στην Μακεδονία. Θα τους αφήσουμε Έλληνες;
    Κ.Α. Πρώην στρατιωτικός. - Μακεδονία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ηθική και εθνική υποχρέωση έχω και έχουμε όλοι οι πατριώτες συγγραφείς και σχολιογράφοι, να υπενθυμίζουμε στην νέα γενιά λησμονημένες πτυχές της ένδοξης ιστορίας μας. Όλβιος όστις ιστορίης έσχεν μάθησιν και λαοί, που δεν γνωρίζουν την ιστορία τους είναι αναγκασμένοι να την επαναλάβουν μαζί με εθνικές καταστροφές.
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ φίλους και φίλες, που πολλές φορές με τα σχόλια τους συμπληρώνουν κενά των άρθρων.
    Όσον αφορά koukfamily, συνεχίζει να τιμά τους αγώνες όλου του πολύπαθου Ελληνισμού. Να είστε όλοι πάντα καλά για να γράφεται την πραγματική μας ιστορία όπως έχει χαραχθεί και όχι όπως παραχαραγμένα κάποιοι νεοταξίτες την παρουσιάζουν. ΘΑΡΣΕΙ. ΛΕΓΩΝ ΤΟ ΑΛΗΘΕΣ ΟΥ ΣΦΑΛΕΙ ΠΟΤΕ.
    Α. Αντωνάς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τόσον το τιμητικό άρθρο, όσον και τα πρόσθετα σχόλια μας δίνουν την ευκαιρία σήμερα και να αφυπνισθούμε και να διδαχθούμε.
    Κώστας Μ. - Δάσκαλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Περί καταγραμμένης επικής ιστορίας του επικού αγώνα της ΕΟΚΑ και περί σημερινής σκόπιμης παραχάραξης, αλλά και απόκρυψης της, από ανθέλληνες, επιλήσμονες Εφιάλτες και Ιούδες ευτυχώς ολίγους νεοκύπριους που μετά τον αγώνα της ΕΟΚΑ φύτρωσαν ως δηλητηριώδη μανιτάρια, στα ιερά χώματα μας, τα ποτισμένα με αίμα αγίων και ηρώων.
    Απόσπασμα.
    Όμως και ήξερα και ξέρω. Διδάχτηκα Ελληνική ιστορία παλαιότερα σε αυτό το σχολείο, όταν το εθνικό φρόνημα των Κυπρίων με ομφάλιο λώρο συνδεόταν με αυτόν τον επικό αγώνα ΕΟΚΑ, μια Ιστορία κατά τους σημερινούς ασεβείς, "ανιστόρητη, παιδαριώδη και ακραία εθνικιστική"...

    Είναι γεγονός μετά τον αγώνα της ΕΟΚΑ είχε γίνει της μόδας ένα είδος αναθεωρητισμού γενικά της ιστορίας μας, και θα έλεγα με μερική «επιτυχία» σε μέρος του Κυπριακού Ελληνισμού.
    Πάντως εγώ ο γηραιός, που έζησε αυτόν το αγώνα, απορρίπτω τους χαρακτηρισμούς αυτούς, που αποδίδονται στην ιστορία που διδάχτηκα εγώ ... Ούτε ανιστόρητη ήταν ούτε παιδαριώδης, ούτε ακραία εθνικιστική, εκτός αν οι λέξεις έχουν χάσει πλέον την πραγματική τους σημασία. Να δεχτώ ότι ήταν εθνικά ωραιοποιημένη, ίσως ναι, αλλά αυτό δεν το βρίσκω κακό, διότι μόνο έτσι τα εντεκάχρονα και δωδεκάχρονα παιδιά θα αποκτούσαν εθνική και ελληνοπρεπή συνείδηση κάτι, που δεν επιθυμούν σημερινοί "προοδευτικοί" παραχαράκτες, που στόχος τους είναι να απομακρύνουν τα ελληνόπαιδα μας από κάθε παιδεία ΕΛΛΗΝΙΚΗ και ΟΡΘΟΔΟΞΗ. ΔΕΝ ΘΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΝ ΟΠΩΣ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΝΑ ΔΙΑΓΡΑΨΕΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ.
    ΣΕ ΓΡΑΝΙΤΕΝΙΕΣ ΠΛΑΚΕΣ ΑΝΕΞΙΤΗΛΑ ΕΙΝΑΙ ΓΡΑΜΜΕΝΗ.

    Κ.Κ. - Συγγραφέας Ιστορικός. Απόφοιτος ιστορικού Λυκείου Λάρνακας. Εκεί σε αυτό το σχολειό μάθαμε γράμματα και Ελληνική ιστορία, από διαπρεπείς καθηγητές Έλληνες της Κύπρου, αλλά και από αδελφούς δασκάλους της μητέρας πατρίδας ..... Μας γαλούχησαν, μας ενέπνευσαν τότε και αποτυπώθηκαν οι διδασκαλίες τους για πάντα στο μυαλό και την ψυχή μας. ΑΙΩΝΙΑ Η ΜΝΗΜΗ ΚΑΙ ΑΥΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ ΣΥΜΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΛΑΡΝΑΚΑΣ - ΚΙΤΙΟΥ.

    Φίλε και συμμαθητή Αντώνη, συνέχισε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.