Σελίδες

25 Οκτωβρίου 2022

Manhattan Contrarian: Δεν μπορούν να παράγουν Πράσινη Ενέργεια χρησιμοποιώντας μόνο Πράσινη Ενέργεια

17 Οκτωβρίου 2022, Francis Menton Διαβάστε το εδώ
 
 
Μετάφραση: Απολλόδωρος 
 
Το τελευταίο σχόλιο του μέλους του Συνασπισμού CO2, Francis Menton: 
 
Χωρίς να είστε χαζός, πιθανότατα καταλάβατε εδώ και πολύ καιρό ότι θα χρειαζόταν πολλή ενέργεια για να κατασκευαστούν τα συστατικά της μελλοντικής ουτοπίας της πράσινης ενέργειας. Ανεμογεννήτριες, ηλιακά πάνελ, ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ούτω καθεξής - υπάρχει πολύς χάλυβας, άλλα μέταλλα και πυρίτιο που όλα αυτά πρέπει να λιώσουν σε υψηλές θερμοκρασίες για να διαμορφωθούν στις συσκευές. Πώς θα το πετύχουν αυτό με λογικό κόστος χρησιμοποιώντας μόνο τον άνεμο και τον ήλιο ως πηγές ενέργειας; 
 
Μέχρι τώρα, η κύρια στρατηγική ήταν να αγοράζουν τις περισσότερες συσκευές από την Κίνα, όπου κατασκευάζονται σε μεγάλο βαθμό με ενέργεια από άνθρακα. Εκτός οπτικού πεδίου, εκτός μυαλού. Αλλά τόσο η Ευρώπη όσο και οι ΗΠΑ έχουν κάνει μια προσπάθεια να μπουν τουλάχιστον κάπως στο παιχνίδι της κατασκευής αυτών των πραγμάτων. Η Ευρώπη βρίσκεται να ηγείται της επιτάχυνσης προς τον τοίχο της πράσινης ενέργειας, με την εσκεμμένη καταστολή της παραγωγής ορυκτών καυσίμων και τώρα την ουσιαστική διακοπή των προμηθειών ρωσικού φυσικού αερίου που προκαλεί απότομες εκτοξεύσεις στις τιμές τόσο του φυσικού αερίου όσο και της ηλεκτρικής ενέργειας. 
 
Χωρίς ορυκτά καύσιμα σε χαμηλές τιμές για να χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή των συσκευών πράσινης ενέργειας, ποια είναι η σημερινή κατάσταση στην Ευρώπη; Μια πηγή που ονομάζεται renews.biz έχει μια σύνοψη στις 4 Οκτωβρίου. Μερικά αποσπάσματα:  
 
Η έρευνα της Rystad Energy αποκαλύπτει ότι 35GW παραγωγής ηλιακής ενέργειας και περισσότερες από 2000 γιγαβατώρες παραγωγικής ικανότητας κυψελών μπαταριών στην ΕΕ θα μπορούσαν να μπουν σε ακινησία εάν οι τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας δεν επανέλθουν στο φυσιολογικό επίπεδο. Ο ενεργοβόρος χαρακτήρας αυτών των διαδικασιών κατασκευής οδηγεί ορισμένους φορείς να κλείσουν προσωρινά ή να εγκαταλείψουν τις εγκαταστάσεις παραγωγής, καθώς το κόστος των επιχειρήσεων κλιμακώνεται. 
 
Ποιος θα μπορούσε να φανταστεί ότι η κατασκευή ηλιακών συλλεκτών και μεγάλων μπαταριών κλίμακας δικτύου μπορεί να είναι "ενεργοβόρα"; Να αυτό συγκεκριμένα ως προς την κατασκευή μπαταριών: 
 
Η κατασκευή κυψελών μπαταριών - που είναι ζωτικής σημασίας στην αλυσίδα εφοδιασμού EV και αποθήκευσης μπαταριών - είναι ακόμη πιο ενεργοβόρα από την κατασκευή ηλιακών συστημάτων, και η Ευρώπη είναι σημαντικός παγκόσμιος παίκτης. Η ΕΕ διαθέτει σήμερα περίπου 550GWh δυναμικότητας, που αντιπροσωπεύει το 27% της παγκόσμιας λειτουργικής δυναμικότητας. Τα ανακοινωθέντα έργα που βρίσκονται υπό ανάπτυξη πρόκειται να αυξήσουν σημαντικά το σύνολο αυτό, αυξάνοντας τη χωρητικότητα σε 2,7 τεραβατώρες, τοποθετώντας την ΕΕ ως παγκόσμιο ηγέτη. Ωστόσο, αυτά κινδυνεύουν τώρα και οι τομείς της κατασκευής αυτοκινήτων και της αποθήκευσης μπαταριών θα μπορούσαν να δυσκολευτούν να προμηθεύονται μπαταρίες ευρωπαϊκής κατασκευής ως αποτέλεσμα, δήλωσε η Rystad. "Οι υψηλές τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας όχι μόνο αποτελούν σημαντική απειλή για τις ευρωπαϊκές προσπάθειες απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές, αλλά θα μπορούσαν επίσης να οδηγήσουν σε αυξημένη εξάρτηση από την κατασκευή στο εξωτερικό, κάτι που οι κυβερνήσεις επιθυμούν διακαώς να αποφύγουν. 
 
Φαίνεται ότι χρειάζεται πολύς άνθρακας για να επιτευχθεί η "απεξάρτηση από τον άνθρακα". 
 
Εν τω μεταξύ, στον Guardian στις 12 Σεπτεμβρίου, έχουν αρχίσει να ανησυχούν ότι οι υψηλές τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος απειλούν την όλη ιδέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ο τίτλος είναι: “Soaring energy costs could threaten future of electric cars, experts warn.” (Η εκτόξευση του ενεργειακού κόστους θα μπορούσε να απειλήσει το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, προειδοποιούν οι ειδικοί). Απόσπασμα: 
 
Οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, είτε φορτίζουν τα αυτοκίνητά τους στο σπίτι είτε μέσω συμβολαίων με φορείς εκμετάλλευσης φόρτισης, έχουν δει αυξήσεις τιμών της τάξης του 10% ή και περισσότερο. Αναμένονται περαιτέρω αυξήσεις των τιμών, λόγω του γεγονότος ότι η τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας συνδέεται με την τιμή του φυσικού αερίου, το οποίο γίνεται όλο και πιο σπάνιο από τότε που η Ρωσία διέκοψε τις προμήθειες φυσικού αερίου προς τη Γερμανία πριν από σχεδόν δύο εβδομάδες. Η Allego, ένας από τους μεγαλύτερους διαχειριστές σταθμών φόρτισης στη Γερμανία, αύξησε τις τιμές της στις αρχές του μήνα από 43 σεντς ανά κιλοβατώρα σε 47 σεντς. Η ταχεία φόρτιση, μέσω συνεχούς ρεύματος, αυξήθηκε από 65 σε 70 λεπτά την κιλοβατώρα, ενώ η ταχύτερη, η λεγόμενη υπερταχεία φόρτιση, αυξήθηκε από 68 σε 75 λεπτά την κιλοβατώρα. 
 
Σύμφωνα με τον οικονομολόγο αυτοκινήτων Stefan Bratzel, η εξέλιξη αυτή αποτελεί άμεση απειλή για τον κλάδο.... "Αν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνουν πιο ακριβά στη χρήση, η έξαρση της ηλεκτροκίνησης κινδυνεύει να καταρρεύσει...
 
Και στη συνέχεια έχουμε την ιστορία της Britishvolt, του πρώτου "εργοστασίου γιγαντιαίων μπαταριών" του Ηνωμένου Βασιλείου, που υποτίθεται ότι βρίσκεται στο δρόμο για την κατασκευή μεγάλων μπαταριών για την υποστήριξη του μέλλοντος των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Έχουν μάλιστα σημαντική υποστήριξη από την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου, αλλά προφανώς δεν είναι αρκετή. Με τις ευρωπαϊκές τιμές της ενέργειας να εκτοξεύονται, οι επενδυτές κατευθύνονται προς την έξοδο- και οι Times (Λονδίνο) αναφέρουν στις 15 Οκτωβρίου ότι τώρα "ξεμένουν από χρήματα" και χρειάζονται μια ενίσχυση περίπου 200 εκατομμυρίων λιρών μέχρι το τέλος του έτους για να αποφύγουν τη χρεοκοπία: 
 
Η εταιρεία που κατασκευάζει το πρώτο "γιγαντιαίο εργοστάσιο" μπαταριών της Βρετανίας βρίσκεται σε έκτακτες συνομιλίες με επενδυτές, μεταξύ των οποίων και μια μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία, εν μέσω φόβων ότι μπορεί να ξεμείνει από χρήματα πριν από το τέλος του έτους. Η Britishvolt, μια κυβερνητικά υποστηριζόμενη εταιρεία ανάπτυξης τεχνολογιών κυψελών μπαταριών, φέρεται να διεξάγει συνομιλίες με επτά δυνητικούς επενδυτές μετά την πρόσφατη αναταραχή στην αγορά που οδήγησε τους υποψήφιους χρηματοδότες να αποχωρήσουν από τον τελευταίο γύρο χρηματοδότησής της. 
 
Είμαι πρόθυμος να βάλω ένα στοίχημα αυτή τη στιγμή ότι δεν θα είναι ποτέ δυνατόν να κατασκευαστούν όλες οι συσκευές πράσινης ενέργειας για να τροφοδοτηθεί ο κόσμος μόνο με πράσινη ενέργεια. Θέλει κανείς να στοιχηματίσει από την άλλη πλευρά;
 
Συντάχθηκε από το μέλος του Συνασπισμού CO2 Francis Menton, και δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στο Manhattan Contrarian, στις 17 Οκτωβρίου 2022, εδώ.
****
Δικτυογραφία
“Soaring energy costs could threaten future of electric cars, experts warn.”
https://co2coalition.org/2022/10/19/manhattan-contrarian-they-cant-make-green-energy-using-only-green-energy/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.