Σελίδες

31 Οκτωβρίου 2022

Το τέλος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων; Δεν υπάρχουν επαρκή αποθέματα λιθίου και κοβαλτίου στον πλανήτη

Έρευνα για την εναλλακτική ενέργεια που πραγματοποιήθηκε για Φινλανδική κυβερνητική υπηρεσία από τον αναπληρωτή καθηγητή Simon Michaux, αναφέρει ότι είναι πολύ δύσκολο έως απίθανο να βρεθούν οι απαραίτητες λιθίου και κοβαλτίου για να εξυπηρετήσουν τις παγκόσμιες ανάγκες για τη κατασκευή μπαταριών.
 
Αναφερόμενος στον στόχο «Μηδενικών εκπομπών» της Βρετανίας για το 2050, ο Michaux δηλώνει ότι «απλώς δεν υπάρχει αρκετός χρόνος, αλλά ούτε και οι πόροι για να γίνει αυτό μέχρι τον τρέχοντα στόχο».
 
Για να αναφέρει μόνο ένα παράδειγμα του πόσο μη κοστολογημένο είναι το “Net Zero”, ο Michaux σημειώνει ότι «θεωρητικά» υπάρχουν αρκετά παγκόσμια αποθέματα νικελίου και λιθίου εάν χρησιμοποιούνται όμως αποκλειστικά για την παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα. 
 
Αλλά δεν υπάρχει αρκετό κοβάλτιο και θα χρειαστεί να ανακαλυφθούν περισσότερα αποθέματα εάν αυτά υπάρχουν κάπου. 
 
Το θέμα γίνεται όμως πολύ χειρότερο.
Όλες οι νέες μπαταρίες έχουν ωφέλιμη διάρκεια ζωής μόνο 8-10 ετών, επομένως θα πρέπει να παράγονται τακτικά νέες. 
 
«Αυτό είναι απίθανο να γίνει δυναντό, γεγονός που υποδηλώνει ότι ολόκληρη η λύση μπαταρίας μπορεί να χρειαστεί να επανεξεταστεί», λέει. 
 
Όλα αυτά τα προβλήματα εμφανίζονται στην εύρεση μάζας λιθίου για μπαταρίες ιόντων βάρους 286,6 εκατομμυρίων τόνων. Ωστόσο, απαιτείται επίσης ένα «ενδιάμεσο αποθεματικό ισχύος» άλλων 2,5 δισεκατομμυρίων τόνων μπαταριών για την παροχή συστημάτων UPS (Uninterrupted Power Supply) που λειτουρτγούν με μπαταρίες εφεδρικής ενέργειας για όλες τια άλλες παγκόσμιες ανάγκες. 
 
Φυσικά, αυτό απλώς δεν είναι διαθέσιμο από τα παγκόσμια αποθέματα ορυκτών, δηλώνει ο Michaux. 
 
Ο Michaux εκπέμπει ένα σαφές προειδοποιητικό μήνυμα. Οι τρέχουσες προσδοκίες είναι ότι οι παγκόσμιες βιομηχανικές επιχειρήσεις θα αντικαταστήσουν ένα περίπλοκο βιομηχανικό ενεργειακό οικοσύστημα που χρειάστηκε περισσότερο από έναν αιώνα για να κατασκευαστεί. 
 
Κατασκευάστηκε με την υποστήριξη της υψηλότερης θερμιδικά πυκνής πηγής ενέργειας που έχει γνωρίσει ποτέ ο κόσμος (πετρέλαιο), σε φθηνές άφθονες ποσότητες, με εύκολα διαθέσιμη πίστωση και φαινομενικά απεριόριστους ορυκτούς πόρους. 
 
Η αντικατάσταση, σημειώνει, πρέπει να γίνει μόνο όταν υπάρξει πολύ ακριβή ενέργεια, ένα εύθραυστο χρηματοπιστωτικό σύστημα κορεσμένο σε χρέη και ανεπαρκή ορυκτά (πετρέλαιο/ φ.α.). 
 
Το πιο δύσκολο από όλα, πρέπει να γίνει μέσα σε λίγες δεκαετίες. Με βάση τους υπολογισμούς του, ο ερευνητής είναι της γνώμης ότι το σχέδιο για αντικατάσταση των δικινητήριων εσωτερικής καύσης δεν θα τελεσφορήσει.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.