Στο ευαγγελικό ανάγνωσμα της Κυριακής Β΄ Ματθαίου αναφέρεται η κλήση των πρώτων μαθητών και αποστόλων του Χριστού. Εφέτος μάλιστα η Κυριακή αυτή εμπίπτει στην εβδομάδα των αγίων Αποστόλων, μέσα στην οποία έχουμε τη μεγάλη εορτή των κορυφαίων Πέτρου και Παύλου (για τους οποίους γίνεται και η νηστεία που προηγείται) και τη δευτερότερη εορτή (σύναξη) των δώδεκα Αποστόλων, ο καθένας απ’ τους οποίους βέβαια έχει και την κανονική ιδιαίτερη εορτή του.
Κατά το Ευαγγέλιο λοιπόν, οι πρώτοι μαθητές Πέτρος και Άνδρέας, Ιάκωβος και Ιωάννης, ψαράδες της Γαλιλαίας, είχαν την κρίσιμη συνάντησή τους με τον Χριστό πάνω στην ώρα της δουλειάς τους. Ο Χριστός δεν τους κάλεσε να αλλάξουν δουλειά. Τους είπε να συνεχίσουν να είναι αλιείς, αλλά να ψαρεύουν πλέον ανθρώπους. «Δεύτε οπίσω μου και ποιήσω υμάς αλιείς ανθρώπων». Έτσι, οι απλοί αυτοί ψαράδες έγιναν διδάσκαλοι της οικουμένης. Αποτελούν τα θεμέλια της Εκκλησίας. Τα μεγάλα αγκωνάρια όπου στηρίζεται η οικοδομή του Θεού.
Η διδασκαλία τους γίνεται η αμετακίνητη βάση της αλήθειας που ο Θεός αποκάλυψε στον κόσμο. Ο Χριστός το ξεκαθάρισε μια για πάντα αυτό, όταν δήλωσε ότι πάνω στην ομολογία των αποστόλων θα οικοδομήσει την Εκκλησία του. Και ότι πάνω στη βάση αυτή η Εκκλησία θα παραμένει ασάλευτη στους αιώνες. «Επί ταύτη τη πέτρα οικοδομήσω μου την Εκκλησίαν και πύλαι Άδου ου κατισχύσουσιν αυτής». Η άσειστη αυτή πέτρα, ο ακλόνητος βράχος όπου με απόλυτη ασφάλεια εδράζεται η Εκκλησία, είναι η πίστη ότι ο Χριστός είναι ο Υιός του Θεού, που έγινε και άνθρωπος για τη δική μας σωτηρία. «Παν πνεύμα ο ομολογεί Ιησούν Χριστόν εν σαρκί εληλυθότα, εκ Θεού εστι». Και επειδή η αλήθεια ταυτίζεται με το πρόσωπο του Χριστού, άρα πρώτος θεμέλιος, «κεφαλή γωνίας», ακρογωνιαίος λίθος, είναι ο ίδιος ο Χριστός.
Οι απόστολοι, επειδή ακριβώς ομολογούν και κηρύττουν αυτόν τον Χριστό, γίνονται και αυτοί με τη σειρά τους θεμέλιοι λίθοι της Εκκλησίας. Γι’ αυτό και αυτή λέγεται αποστολική. Και παραμένει αποστολική, όσο κρατάει την παράδοση των αποστόλων, ό,τι δίδαξαν και «παρέδοσαν ημίν οι απ’ αρχής αυτόπται και υπηρέται γενόμενοι του Λόγου». Γι’ αυτό και ο απόστολος Παύλος δεν διστάζει να διακηρύξει με ρηξικέλευθο τρόπο: «Ακόμα και αν εμείς οι απόστολοι, ή άγγελος εξ ουρανού κηρύττει σε σας άλλο ευαγγέλιο, διαφορετικό από αυτό που σας κηρύξαμε, ας είναι απόβλητος, ξένος και χωρισμένος από τον Χριστό» (Γαλ. 1, 8).
Ας μένουμε απλανείς, θεμελιωμένοι πάνω στην αλήθεια της αποστολικής μας Εκκλησίας.
Καλή εβδομάδα!
ΘΕΙΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ (26 ΙΟΥΝ.-2 ΙΟΥΛ. 22) (για τους εντοπίους)
Την Κυριακή Β΄ Ματθαίου, 26-6-2022, του αγ. Δαυΐδ του εν Θεσ/νίκη, ώρα 7.00-10.00 π. μ.
Την Τετάρτη, 29-6-2022, των αγίων αποστόλων Πέτρου και Παύλου, ώρα 7.00-9.30 π. μ. (Κατάλυση ιχθύος-τέλος νηστείας).
Την Πέμπτη, 30-6-2022, σύναξη των δώδεκα Αποστόλων, ώρα 7.00-9.30 π. μ.
Την Παρασκευή, 1-7-2022, των αγίων Αναργύρων, ώρα 7.00-9.30 π. μ. (Αγιασμός).
Την Παρασκευή απόγευμα, ώρα 7.00-9.00 μ. μ. περίπου, πανηγυρικός Εσπερινός και Παράκληση εις παρεκκλήσιο Παναγίας Βλαχέρνας.
Το Σάββατο, 2-7-2022, κατάθεση της Τιμίας Εσθήτος της Υπεραγίας Θεοτόκου, πανηγυρική Θεία Λειτουργία εις παρεκκλήσιο Παναγίας Βλαχέρνας, ώρα 7.00-9.45 π. μ.
Κάθε απόγευμα, ώρα 7.00-8.15 μ. μ., Θ΄ Ώρα-Εσπερινός-Μικρό Απόδειπνο-Χαιρετισμοί.
Την Κυριακή Β΄ Ματθαίου, 26-6-2022, του αγ. Δαυΐδ του εν Θεσ/νίκη, ώρα 7.00-10.00 π. μ.
Την Τετάρτη, 29-6-2022, των αγίων αποστόλων Πέτρου και Παύλου, ώρα 7.00-9.30 π. μ. (Κατάλυση ιχθύος-τέλος νηστείας).
Την Πέμπτη, 30-6-2022, σύναξη των δώδεκα Αποστόλων, ώρα 7.00-9.30 π. μ.
Την Παρασκευή, 1-7-2022, των αγίων Αναργύρων, ώρα 7.00-9.30 π. μ. (Αγιασμός).
Την Παρασκευή απόγευμα, ώρα 7.00-9.00 μ. μ. περίπου, πανηγυρικός Εσπερινός και Παράκληση εις παρεκκλήσιο Παναγίας Βλαχέρνας.
Το Σάββατο, 2-7-2022, κατάθεση της Τιμίας Εσθήτος της Υπεραγίας Θεοτόκου, πανηγυρική Θεία Λειτουργία εις παρεκκλήσιο Παναγίας Βλαχέρνας, ώρα 7.00-9.45 π. μ.
Κάθε απόγευμα, ώρα 7.00-8.15 μ. μ., Θ΄ Ώρα-Εσπερινός-Μικρό Απόδειπνο-Χαιρετισμοί.
«Αντιύλη».
Ι. Ν. Αγ. Βασιλείου, Πρέβεζα.
Τηλ. 26820 23075/25861/6980 898 504
E-mail: antiyli.gr@gmail.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.