Σελίδες

30 Ιουνίου 2022

Το αγόρασες όταν η βενζίνη ήταν φθηνή και τώρα το πληρώνεις χρυσό...

Όταν το τούρμπο ήταν βασιλιάς, η βενζίνη φθηνή και τα άλογα άφθονα, η οικονομία δεν ενδιέφερε. Τώρα που το κυκλοφορείς ακόμη, τι γίνεται; 
 
Αμαξάρα όταν την πήρες, αλλά τώρα «σου έκατσε στον σβέρκο»!
 
Μέσα σε δεκαπέντε χρόνια, τα αυτοκίνητα άλλαξαν τρεις φορές. Από τούρμπο και ισχυρά, σε μικρά τούρμπο που δεν καίνε πολύ, και σε υβριδικά που δεν καίνε «τίποτα». Εσύ αγόρασες ισχυρό τούρμπο; Και τι κάνεις τώρα; 
 
Αλήθεια είναι πως όταν το τούρμπο ήρθε στα καθημερινά μας αυτοκίνητα, ήταν παράδεισος. Από κει που θα αγόραζες το πολύ 100 άλογα σε ένα μεσαίο, και ήθελες 2 χιλιόμετρα για να προσπεράσεις, με το τούρμπο βρέθηκες με τα διπλά άλογα, και τρεις φορές τη ροπή. Από το πουθενά, ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, ήταν όσο γρήγορο όσο ένα σούπερκαρ. Μέσα σε λίγα χρόνια, κάθε κατασκευαστής είχε το δικό του μικρομεσαίο ή μεσαίο που ξαφνικά είχε τα διπλά άλογα, στην ίδια τιμή. 
 
Ο πειρασμός ήταν φυσικά μεγάλος και από το 2003 μέχρι και το 2009, πριν την κρίση, οι πωλήσεις των τούρμπο έκαναν την αγορά να σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Αν αυτά τα χρόνια ακούγονται πολύ πίσω στο παρελθόν, αξίζει μια υπενθύμιση. Ο στόλος αυτοκινήτων στην Ελλάδα έχει μέσο όρο ηλικίας 16,6 χρόνια. Που σημαίνει πως το μέσο αυτοκίνητο σήμερα αγοράστηκε ακριβώς εκείνα τα χρόνια. Τα χρόνια που το τούρμπο ήταν βασιλιάς. 
 
Φυσικά το τούρμπο παρέμεινε βασιλιάς έκτοτε, όμως μιλάμε για την πρώτη του φάση στα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής, όταν ακόμη η βενζίνη ήταν φθηνή, οι ρύποι διοξειδίου δεν απασχολούσαν, η κρίση ήταν άγνωστη λέξη, και έτσι η έμφαση ήταν στην ιπποδύναμη. 
 
Δεν ήταν περίεργο το 2007 μια Skoda Octavia με 180 άλογα, ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με επιδόσεις GTI, να καίει 12 λτ./100χλμ ακόμη και με «απαλό» πόδι, και εύκολα με μερικά πατήματα να φτάνει μέχρι και τη διπλή κατανάλωση. Και φυσικά τότε αυτό δεν ήταν πρόβλημα. 
 
Με την κρίση οι οικονομία καυσίμου πήρε τα πάνω της, πιο σημαντικά η θέρμανση του πλανήτη έσπρωξε τη νομοθεσία να μειώσει τους ρύπους, και έτσι το τούρμπο έκτοτε, στα περισσότερα αυτοκίνητα, έπαιξε το ρόλο του ώστε να μικρύνουν οι κινητήρες, να μειωθεί η κατανάλωση και οι ρύποι. Και οι ιπποδυνάμεις λίγο πολύ επέστρεψαν στα φυσιολογικά, αν και όλοι, τουλάχιστον σε επιδόσεις, βγήκαν κερδισμένοι. 
 
Το πρόβλημα σήμερα φυσικά είναι πως αυτοκίνητα που αγοράστηκαν το διάστημα 2003-2009, με μοτέρ που είχαν έμφαση στην δύναμη, έχουν τώρα να αντιμετωπίσουν βενζίνη στη διπλή τιμή. Ένα μπάνιο φέτος το καλοκαίρι, μια 60άρα χιλιόμετρα ή ακόμα και 100 πήγαιν-έλα, θα πάει από 15 έως ακόμα και 30 ευρώ μόνο η βενζίνη. Οπότε τι κάνεις; 
 
Όσοι έχουμε ακόμη τέτοια αυτοκίνητα, τι κάνουμε; Πουλάμε; Βάζουμε κουκούλα μέχρι να πέσει (αν πέσει) η τιμή της βενζίνης; Τι λέτε; 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.