Χρειάστηκε να περάσουν αιώνες προκειμένου οι Τούρκοι να αποκτήσουν επίθετο δίπλα στο όνομα τους.
Εκατοντάδες χρόνια πέρασαν για να αποκτήσουν επίθετα οι Τούρκοι (με την προϋπόθεση ότι θεωρούμε την Τουρκία συνέχεια της Οθωμανικής αυτοκρατορίας) και να εναρμονιστούν με κάτι τόσο απλό που υπήρχε στον υπόλοιπο κόσμο χρόνια πριν.
Ήταν η 21η Ιουνίου του 1934 οπότε ο Κεμάλ, θέλησε να εκσυγχρονίσει τη χώρα του και να την φέρει πιο κοντά στα δυτικά πρότυπα όταν ψηφίστηκε ο περίφημος «νόμος του Επωνύμου».
Με τον νόμο αυτόν όλοι οι Τούρκοι πρέπει να φέρουν τα επώνυμα τους, επιπλέον του ονόματος τους, και το επώνυμο έπρεπε να ακολουθεί το σωστό όνομα σε υπογραφή, ομιλία και γραφή.
Μάλιστα μετά την ψήφιση του νόμου, το τουρκικό κοινοβούλιο απένειμε στον Μουσταφά Κεμάλ το τιμητικό επώνυμο Ατατούρκ (Πατέρας των Τούρκων). Θα μπορούσε όλο αυτό να είναι μια πράξη ανάπτυξης σε μια υπανάπτυκτη χώρα και να την πάει μπροστά.
Παγίδες
Όμως στην συγκεκριμένη περίπτωση ο «νόμος του Επωνύμου» έκρυβε σοβαρές παγίδες για τις άλλες εθνότητες που ζούσαν αιώνες στα εδάφη της Οθωμανικής αυτοκρατορίας και μετά της Τουρκίας.
Σε κάποιο άρθρο του νόμου λοιπόν αναφερόταν ότι: «τα ονόματα μπορεί να μην σχετίζονται με την στρατιωτική τάξη και την πολιτική διοίκηση, σε φυλές, ξένες εθνότητες, ούτε μπορεί να είναι προσβλητικά ή γελοία. Η χρήση των «ιστορικών ονομάτων» χωρίς τα κατάλληλα γενεαλογικά αποδεικτικά στοιχεία, απαγορεύονταν επίσης.»
Τι σήμαινε στην πράξη αυτό; Ότι όσα επίθετα περιείχαν έστω και συνειρμό ξένων εθνοτήτων, πολιτισμών, φυλών και θρησκειών, ήταν απαγορευμένα. Για παράδειγμα εάν ένας Έλληνας Τούρκος πολίτης είχε επίθετο που τελειώνει σε «–δης», ή σε «-πούλος» ή σε «-ακης» αυτό απαγορευόταν.
Ομοίως εάν ένας αρμένιος που ζούσε στην Τουρκική επικράτεια το επίθετο του τελειώνε σε «-ιάν», αυτό απαγορευόταν. Το ίδιο ίσχυε και για τους σλάβους που ζούσαν στην Τουρκία και τα επίθετα τους τελείωναν σε «-οφ» ή σε «ιτς». Όλα αυτά ήταν απαγορευμένα.
Επίσης σε άλλο σημείο, ο νόμος ανέφερε πως «επιβάλλεται οι πολίτες να επιλέγουν μόνο Τουρκικά επίθετα». Ως αποτέλεσμα αυτού ήταν, πολλοί Έλληνες, Βούλγαροι, Αλβανοί, Βόσνιοι, Εβραίοι, Άραβες, Αρμένιοι, Ασσύριοι, Γεωργιανοί και Κούρδοι αναγκάστηκαν, υποχρεώθηκαν, να υιοθετήσουν επώνυμα μιας πιο τουρκικής απόδοσης.
Μάλιστα, αναγκάστηκαν να αντικαταστήσουν για παράδειγμα την κατάληξη «-ίδης» (γιος του) με το τουρκικό «-όγλου» (Καζαντζόγλου, Μήτρογλου, Μουρατόγλου, κλπ.).
Και μην φανταστείτε ότι ο Κεμάλ σκέφτηκε κάτι το μεγαλειώδες που εφάρμοσε. Ουσιαστικά αντέγραψε αντίστοιχο νόμο του φασίστα Μπενίτο Μουσολίνι, του 1926, όταν ήταν πρωθυπουργός του Βασιλείου της Ιταλίας.
Τότε ο Μουσολίνι υποχρέωσε με νόμο τις εθνότητες που ζούσαν στην Ιταλική επικράτεια να κάνουν το επίθετο τους περισσότερο… Ιταλικό. Τι και εάν ήταν Κροάτες, Ελβετοί, Σλοβένοι.
ΠΗΓΗ: In.gr
'Ολοι οι λαοί έχουν ιστορία και οι Τούρκοι ποινικό μητρώο του Σαρρή. Στη φράση αυτή, που κυκλοφορεί ευρέως, θέλοντας να καταδείξει πόσο απέχει το τουρκικό κράτος από τον σύγχρονο πολιτισμένο κόσμο, συμπυκνώνεται η διαχρονική πορεία και συμπεριφορά της Τουρκίας έναντι άλλων λαών και κρατών. Και το χειρότερο είναι ότι ακόμα και σήμερα, στο 2022, δεν υπάρχουν σημεία και ενδείξεις ότι οι νεοσουλτάνοι της Άγκυρας έχουν πρόθεση να συγχρονιστούν, να συμβαδίσουν και να συμπορευτούν με τα υπόλοιπα κράτη της υφηλίου. Επιμένουν να συντηρούν ένα καθεστώς που θεμελιώθηκε στους διωγμούς και στο αίμα εκατομμυρίων ανθρώπων, διάφορων φυλών και εθνών, που είχαν την ατυχία να βρεθούν στο διάβα των Τούρκων. Οι δε σύμμαχοί τους τούς χειροκροτούν και τους επευφημούν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο δια ταύτα ... Τα ζώα δεν έχουν επίθετο .... Όταν οι Έλληνες έκτιζαν Παρθενώνες αυτοί σε σπηλιές και δέντρα ζούσαν και με άναρθρες κραυγές επικοινωνούσαν ... Τι ήθελαν και ονόματα;
Την περίοδο αυτή πρέπει να είμαστε διπλά προσεκτικοί, έχοντας να αντιμετωπίσουμε μεταμφιεσμένες πολιτικές. Επί της ουσίας, όμως, δεν φαίνεται στον ορίζοντα καμιά ελπιδοφόρα αλλαγή. Το DNA του τουρκικού κράτους παραμένει αναλλοίωτο, όπως τόσο βάναυσα το γνώρισαν και το βίωσαν τόσα και τόσα έθνη μέσα από τους αιώνες της βίαιης έλευσης και παρουσίας των Τούρκων στην περιοχή μας. Μόνιμη επιδίωξή του η κατάκτηση λαών και εδαφών. Η λεηλασία πλούτου, που άλλοι μόχθησαν να παραχθεί και η οικειοποίηση πολιτισμού που άλλοι δημιούργησαν, είναι η προσφιλής τακτική τους. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, που η οθωμανική αυτοκρατορία είναι η μοναδική που άκμασε χωρίς να προσφέρει το παραμικρό στον παγκόσμιο πολιτισμό. Μονίμως το τουρκικό κράτος διαπρέπει στον ρόλο του άρπαγα και σφετεριστή
Ατιμωρητί συνεχίζει να ξεχωρίζει ως ο διεθνής ταραξίας και μόνιμος διεκδικητής έναντι τρίτων. Το πελώριο ερώτημα είναι γιατί οι ισχυροί της γης αδρανούν μπροστά σε τέτοιες συμπεριφορές. Και το ερώτημα στρέφεται εναγωνίως προς φίλους, συμμάχους και εταίρους που και πείρα και γνώση έχουν για τις τουρκικές μεθοδεύσεις και πράξεις. Εκεί που δείχνει να υποχωρεί, το «Οθωμανικό Κράτος» βρικολακιάζει και επανέρχεται δριμύτερο με αυξημένες απαιτήσεις και διεκδικήσεις.
ΑΑ